Scudo Sports

Scale 70 (2010) TuR iÇiN uYGuNMu???

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
459
Tepki
304
Scott Scale 70 2010 modelini alııyorum. Genelde şehiriçi kullanacağım fakat şehirlerarası uzun turlar için uygun mudur?? Bilenlerden ve kullananlardan yorum bekliyorum...
 
Scudo
2009 larda arka çatalada heybe montesi için delikler yoktu..2010'lardada öyledir büyük ihtimal
 
uygunluktan kastım parca takılabilmeisi falan değil. aspect tur için ama ikisini de yakından inceledim pek fark yok gibi.
 
ascpect ile görüntüleri yakın olsada kadro açıları mühakkak farklıdır, buda sizin sürüş pozisyonunuza etkili. Ben mtb alacak olsam bu iki model arasından kesinlikle scale yi düşünürdüm.Hem ileriye dönük hemde daha şık ve hafif. bence şehir içinde sizi zorlamayacktir. Şehirler arası turlarda da ne yadar yapabiliyoruz ki ? ama aspect gerçekten uzun yolda rahat olabilir.
 
Bana kalırsa Scale serisi uzun tur ve şehirlerarası yolculuk için çok uygun bir bisiklet değil. Scale modeli Scott'un dağ bisikleti ve yarış kategorisinde önerilen bir model.
Bence bu tür uzun yol kullanımı için Scott Sub serisi veya Trek Fx serisine bakın derim.

Derseniz ki yok onlar olmaz o zaman Aspect yerine tabiki tercih Scale serisi.
 
Ben scale 70(2010) kullanıyorum, yaklaşık 25 km lik bi tur da gayet rahat ve sorunsuzdu, ama siz daha uzun süreli turlar yapmak isterseniz en basitinden sele ve oturma açısı uzun süreli yollarda sizi yoracaktır.
 
@Borga ADYIN

Bende de 2010 scale 70 var. sele sorununu pedli taytla açı sorununu da barendle hallederiz...
 
@111191


@111191

Öncelikle bu mesajı yazmamın nedeni; sormuş olduğunuz soruya boşuna fikir beyanında bulunduğumu düşündüğüm için yazıyorum.

İlk mesajınızda “scale 70 alıyorum uzun turlar için uygun mudur” diye sorarak fikir alıyorsunuz.

İkinci mesajınızda “bende de scale 70 var. sele sorununu pedli taytla açı sorununu da barendle hallederiz” Diyorsunuz.

Sanki çok önceden almışsınız ve dur bakalım acaba ne diyecekler bu konuda diye fikir talebinde bulunuyorsunuz gibi geldi. Yoksa ben mi yanlı düşünüyorum ?
 
@Selim Üsel

Bisikletimi ayın 16'sında teslim aldım. İlk mesajımı ise ayın 9 unda attım. O tarihte %99 o modeli almakta kararlıydım, sadece tur için nasıl olur diye sordum. Sorun olarak sele ve açıyı söylediler onlara karşılık bende de var ve şu şekilde çözülebilir dedim. Yanlış anlaşılmak istemem ama gözden kaçan ince bir detayı yakalamışsınız..
 
Scale 70 tur için hiç uygun değildir.
Hem scott sub 10, hem scott scale 40 kullanıyorum. sub 10 ile yollar akıyor, yokuşlar rahat, pozisyon da herhalde daha rahat.
Geçen hafta Bolu da Scale 40 ile asfaltta bol rampalı 25 ve 40 km lik iki parkur denedim ama lastiklerin de esas olarak toprak amaçlı olması nedeniyle 20. km den sonra resmen tükendim.

Bunu yazmaktan dilimizde tüy bitti ama Türkiye de inanılmaz bir şekilde asfaltta binmek üzere mtb alınıyor, ince tekerli süper bisikletler var oysaki piyasada. Hele tur düşününce, günde 50-100 km lerden bahsediyoruz, scale in yeri bambaşka. iyi sürüşler
 
@canelmas


İkisini de kullanmışsın. Peki Scale 70'e yol lastiği taksak sorun düzelir mi? Asıl sorun dişli lastik mi yoksa Scale olması mı?
 
Bagaj takılabilirse, ince lastikler, gidon boğazı (yüksek açı), geniş rahat sele gibi modifikasyonlarla turlarda da kullanılabileceğini düşünüyorum, ama ağırlıklı olarak tur ve şehiriçi kulllanılacaksa uygun bir model alınması daha iyi olacaktır...
 
@111191

Ne kadar dişşiz yol lastiği takılsa da mtb jant kalın. Ayrıca kadronun açıları farklı Scale ve Sub arasında. Aynı yolları iki bisikletle de gittiğim için çok farkediyorum ikisinin asfalttaki performansını.

Bu arada sub la feci çok lastik patlatıyorum. Hız ve ince tekerler biraz derin çukurlarda direkt yarık iç lastiklere dönüşüyor. Bu da aslında tur için bir dezavantaj

Crankset e bakarsak yol için sub un crank setinin nasıl daha büyük olduğunu görüyoruz. Daha büyük güç ve hız demek bu. Arka dişliler aynı.

scale 40 için

Crankset
Shimano SLX FC-M660 Hollowtech 2 44Ax32Ax22 T

Cassette
Shimano CS-HG 50-9 11-32 T

Sub 10 için
CRANKSET
Shimano FC-M 521 black 48x36x26
CASSETTE
Shimano HG-50-9, 11-32T

Tur için sele nin değişip konforlu bir şey takılması şart. Bir de scott un elcikleri çok rahatsız. Bunları ben ERgon GC3 diye bir elcikle değiştim . hem avuçlar rahat destek alıyor hem farklı tutuş imkanları ile karıncalanma minimuma iniyor.
 
Mtb jantları için de kalın slick lastikler var onlardan bahsediyorum. Sonuçta Scale 70'i değiştiremeyeceğime göre öyle bir lastik almam gerek.
 
@bisikletcanavari

Şu an rocket ron kullanıyorum. tam bir slick alsam çok rahat olacağını düşünüyorum. 2 seçeneğim var:

1) Marathon Supreme

http://www.utahtrikes.com/uploads/utrecenttrikepics/241/pic/rearcaliper.jpg

2) Marathon Racer

http://www.utahtrikes.com/uploads/utpix/740/picture/velocityracer.jpg



Başka önerileriniz varsa değerlendirebilirim. Uzun yolda bunlar fena değildir herhalde.
 
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs639.snc3/32073_397671132046_681957046_4758021_569124_n.jpg
Dostum bu bir specialized stumpjumper scalein biraz daha üstü donanımlısı.Ben bunla baya bir tur yaptım ama nasıl yaptım onu anlatim.Şimdi her bisikletle tur yaparsın ama raat ama rahatsız yaparsın :)
Arkasına dikkat ettiysen seninkisi gibi deliği yok bununda hal böyle olunca sele borusu bagajlarından aldım ama iyisinden aldımki sorun yaratmasın 20 kg yük koydugumda keza yol boyunca hiç sorun yaratmadı.Ön tarafa bagaj baglıyamadım çünkü aparat yoktu bende naptım aldım gidon çantası ama en iyisinden böylece 3 kiloda oraya koydumki ön arka bir nebze oranlı olsun diye.Sonuçta tur oldu bitti gel gellelim sorunlara ve çözümlere.Sorun şu jantların akoru acayip kaçtı çünkü kaliteli jantlar ve performans jantları bunlar ben böyle anasını satarak yük koyunca tabi mahfoldular biraz heleki offroad yapınca onca yükle arka jantın ayarı iyicekaçtı aktif pedaldakiler bütün tellleri değiştirdiler anca kurtuldu jant.Ön jant daha az bozuldu çünkü fox baya bir kurtardı beni.Şimdi çözüm basit yeni jant alıcaksın ucuzlardan 36 delikli ve en poktan göbekleri koyucaksın vites sistemnini destekledeği.Kadron zaten on numara alimunyum kadro maşanda iyi başka bir sorunun olmaz.toplam maliyeti sana 250 lira falandır.scale sanırım 1300 falan sen işte 1500 falan gözden çıkar.slick milickde alma tur dediğimiz olay hız olayı değildir hayatın tadını almaktır yavaş yavaş en baba offroad lastiğini al benim gibi gir sağa sola.Bu kadrolar nükleer savaştan bile çıkar ama jantlar hayır hehe :) 5.5 milyarlık bisikleti tur bisikletine çevirmemde ayrı bir konu neyse hehe
 
ben o jantı tahatalı köye götürürüm :) sen sadece bana bir günlüğüne ver heheh
 
Scale 70 (2011) kullanıyorum. Arazi-asfalt karışık 80 km civarı yol yaptığım zaman oldu ama öyle çok fena yorulmadım.
 
benimde 2011 model scale 80 model bir bisikletim var, bisiklet olayına yeni başladım amacım onu hem arazide kullanmak hemde günlük 80-100 km. asfaltta tur yapmak. 2. bir bisiklet alıp onu sadece tur amaçlı kullanmak en azından maddi açıdan şu an uzak görünüyor. arkaya çanta takma olayı basit o halloluyor, kadro açısınıda kafama takmıyorum ancak lastik konusu beni düşündürüyor.
aklımda bir fikir var, bir çift asfalt lastiği alıp sürekli gideceğim yola göre sök tak yapayım diyorum.en azından bu şekilde asfaltta daha az yorulurum gibi..ancak bir korkumdu şu;80-100 km. de asfalt lastiğine alışınca arazide geniş tabanlı lastikler ile bocalarmıyım? bu arada mtb lastikler ile pazar gunu asfaltta gruptan kopmadan 85 km. yol yaptım..bir yandanda düşünüyorum amacım şimdilik günübirlik turlar varsın mtb lastikler ile gideyim spor olsun ;))
 
Geri