Bisikletinizi güle güle kullanın Canberk bey. madem hibrit aldınız ve madem araziye girme niyetinizde var , size dört tavsiyem olacak. ( Gerçi yeni bisiklet alan herkeze tavsiyemdir )
Loctite 243 alıp , bisikletinizdeki tüm vida ve civataları söküp bu sıvıyı vida dişlerine sürüp yeniden sıkın.Hava ile temasa girince şişen ve kuruyan bir kimyasal.Titreşim yüzünden vidaların civataların düşmesine , ayarların kaçmasına engel olur.
20 lira gibi bir fiyatı vardır.
http://img803.imageshack.us/img803/8986/loctite.jpg
İkincisi ise arka lastikteki rublenin arkasında şeffaf plasik akort teli koruması ( genelde zincir attığında, zincirin akort tellerine dalmaması için konulur) zamanla güneşten ve ısıdan dolayı şekil değiştiğinden veya tırnakları kırıldığından vites dişlilerine sürtmeye ve sinir bozucu bir ses çıkartmaya başlar.Ayrıca sürtünmeden dolayı rubleye baskı uygular. Eski bisikletçilerde bu malzemenin metali satılır . 10 lira gibi bir fiyatı olması lazım. Plastiğin yerine bu metal olanı takarsanız bu sorunu yaşamazsınız.
Üçüncüsü mutlaka hava basınç göstergeli bir pompa alın ve mutlaka lastiğinizin üzerinde yazan değerler arasında hava vurun. uzun süreli kullanmama durumunda lastik kendi kendine iner. haftanın bir günü lastik hava basıncını kontrol etmeyi huy haline getirin.
Ve son tavsiyem , yılan ısırığı ( jant akrot deliklerinin geçmesi için açılan delik çeperlerinde kalan çapakların iç lastiği kesmesi ) önüne geçmek için ekstra tedbir olarak jant içine , genelde elektrik bandı sarılması tavsiye edilir. Bunun yerine , jantınızın iç kanal genişliğinde kumaş pansuman bandajı sarın. Bunun sebebinide açıklayayım.
Plastik elektrik bantları izolasyon için düşünülüp tasarlanmıştır. Su veya rutubeti gördüğü an, bandın yapıldığı plastik hammadde sertleşmeye başlar.Sertleştikçe ve basıncı yedikçe tutkal işlevini yitirip bırakmaya ve parçalanmaya , lastik içinde oynamaya başlar. Bez pansuman bandını direkt su ile yıkasanız bile kendisini bırakmaz.dağılmaz tutucu özelliğini yitirmez.kolay kolay dağılmaz Ucuz ve uzun vadeli bir çözüm sağlar. her janta 2 tur sarabilirsiniz. Bunu yaparsanız ayrıca iç lastik sipobu , bez band sıkıca tuttuğu için kendi kendine , kolay kolay içeri kaçmaz. Bu bantların 1 lira gibi bir ücreti olması lazım.
http://img197.imageshack.us/img197/8199/93391789.jpg
700 X 20 nin ne olduğunu açıklayan olmamış . Bunuda açıklayalım.
700 C fransız ölçüsüdür ve 28" lastiğe tekabül eder. X işaretşinin sağındaki rakam ise bu jantla kullanılabilecek lastik kalınlığını belirtir. 700 C X 19-23 gibi bir ifade görürseniz,Bu jantla 19-23 aralığında lastikleri kullanabilirsiniz. Ayrıca üzerinde 01 veya 02 gibi rakamlarda yazar. tek rakamlı jantlarda iç lastik kullanılır. çift rakamlı jantlarda iç lastik kullanıldığı gibi tubeless lastik kullanımına uygundur.