Scudo Sports

Salcano XRS 040 Sora Kullanıcıları Kulübü

@Isabado evet bulabilirsin. Ama direk jant örülü olarak al bence;) Hatta flip flop göbek de olabilir.)
 
Scudo
Arkadaşlar annemin dijital tartısını alıp bir kez daha ölçüm yaptım 2015 xrs 040 9.5 kg civarında tabii orjinal olmayan jant ve gidonu ile .. web sitesinde duyurduğu 9.2 sanırım 48 kadroda. .
 
@amoush00 web sitesi uymuyor. Zaten 3.000 liralık bi makine alsan orta seviye o bile 9 kilo geliyor. Aslında 9.5 oldukça hafif bi ağırlık. Benim kızdan 9.480 civarı geliyor pedallı ve 1.300 satıyorum mesela;)

Ama şuda var ki o ölçüler Btwin'de de uymuyordu..
 
Bursa'ya taşınmam sebebiyle birkaç gün bisikletten uzak kalacağım mecburiyetten.

Siz yine de beni aranızdaymış gibi sayın olur mu :D
 
Dün akşam 17:45 civarı kartal dan maltepe yönüne doğru yan yolda performans yapan yeşil XRS040 li (2014) arkadaşa selam olsun :)
 
@lealtad
Evet ben de dikkat ettim verilere o tiegralı lapierreler ya da alur 700 ler hep 9.6 felan civarındalar bizim makina da gayet iyi. Ama ben jant seti ile gidonu değiştirdim ama çıkan jant seti ile gidon da öyle çok ağır değildi olsa olsa bunlara göre 250 ila 300, bilemedin 400 gr daha ağır olabilirdi. O da aslında bisikleti 10 kg a yaklastırıyor. Net ölçmek lazım. Salcano neye dayanarak bu veriyi veriyor anlamıyorum. Bu bir nevi dolandırıcılığa giriyor. Öte yandan 6.5 kg civarında ki ultegralı bir karbon bisikleti de hiç merak etmiyor değilim hani. Bir arkadaş edinebilsem de, şöyle bir tur verse. :) Mesela 001 lere felan da zor denk gelirsin. Eymir de nadir de olsa bazen cannondale yol makinaları veya bir kere İtalyan bir carraro gördüm. Adamlara ilk önce yetişmen gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: whereismywings
@amoush00 performans olduktan sonra öyle çok fazla fark da etmiyor. %20-25 bi fark bile olmaz kompenant kaynaklı. 3.000 tl verip 9 kilo bi makine alabilirsin ama ben 1.340 liraya 9.5 kg bi bisiklete biniyorum. 2.000 yapsam aero ve akıcılık artıp 8.8 e falan yaklaşır zaten. Hatta biraz daha zorlayıp daha da iyiside elde edilir..;)
 
@lealtad genellikle o paraya kıyıp yol bisikleti alanda öyle sıradan binici olmuyor. Adam performanslı biri oluyor. Zaten youtube da bir video izledim adam standard kullandığı bisiklete 2 kg koyup aynı yolu katetti ve 35 sn oynadı arada. Arkadaşı aynı şeyi yaptı 1 dakika oldu fark. Yani pro değilsen fark bu kadar. Ha 1 dakika 1 km fark demek olabilir bu arada. Profosyoneller saliseleri hesap ettikleri için bu kadar kastırıyorlar. Şöyle bir analoji yapıyorum kendimce bizim makinalar golf GTI a tekabül ediyorsa ultegralı vs bir makina Lamborghini yada Ferrari'ye denk geliyor. Onda da GTI yi modifiye edersin vs ama Ferrari, Ferrari'dir. Belli bir yerden sonra GTI ile o kadar oynasın ki, o artık GTI değildir.
 
Ben şunu anladım. Donanım kadro falan filan bunlardan daha önemlisi bacaklarınız kondisyonunuz ne derece iyi. Bayramdan sonra jant setini örücem kısmetse.. Artık bisikletime bir yükseltme yapmama kararı aldım. Fitness yaparak esas yükseltmeyi vücuduma yapıcam.
 
Bir de ben geçen şunu fark ettim.. Bu kondisyon artışı için performansı iyi olan biri ile beraber sürüş yapmak ve onunla devamlı aynı performansı göstermeye çalışmakta belli bir açılıma sebep oluyor. Bir de bu bizim bisiklet işi biraz kendini yormayı seven insan işi. Bir video da ünlü bir bisikletçi genel anlamda bisiklet sporu için şunu diyor : '' Cycling is a sport of suffering '' Yani '' Bisiklet sporu acı çekme sporudur. '' Kilometreler arttıkça o yokuşlar bittikçe insana bir hoş duygu geliyor. Bir özgüven aşılıyor hep biraz daha fazlasını yapmak istiyorsunuz. en azından bende öyle. Sanırım bir de bunun fizyolojik yanı var. Yüksek efor sarf edilen bir uğraştan sonra vücut dopamin salgılar. Bu hormon belli bağımlılık yapan maddeler kullanıldığında da salgılanıyor. İnsana genel bir iyilik hali ve mutluluk hissi veriyor. Ben böyle yorumluyorum.

Ek olarak fark ettiğim ikinci bir performans arttırıcı olay ise hem bir mtb sürmek hem de yol sürmek. Şimdi, mtb nin sürtünme katsayısı yüksek olan o kalın dişli lastikleri ve o ağır gövdesi ile asfaltta hız yapmaya çalışmak bacakları o kadar güçlendiriyor ki anlatamam, tekrar yola geçtiğinizde bisikleti uçuruyorsunuz.. Yani arda bir bir mtb alıp 30 40 km uzunluğunda olabilen en yüksek viteste kadans çevirerek hiç durmadan sürüş yapın. Bacaklar o şekil oluyor.. Bunun tam tersi olan yol ile yokuş çıkmak ise mtb de ki yokuş çıkma performasını çok aşırı derecede arttırıyor. Yani seni zorlayan bir performans sonrası rutin birşeyi daha kolay yapmaya başlıyorsun. Kondisyon ve güç artışı da, böyle sağlanıyor. Şimdi yazlıklara gitmeyenler için yollar bomboş ve ne güzel bisiklet sürülür diyorum.. :)
 
Bişey merak ediyorum arkadaşlar e5, tem gibi yollara bisikletle çıkılıyor mu? Boğza köprüsü veya haliç köprüsünü bisikletle geçiyor musunuz?
 
@yasax

E-5'ten gidebilirsin lakin TEM'den gidemezsin. İstanbul içerisinde Boğaziçi ve FSM köprüleri KGM'ye bağlı olduğu için aynı TEM gibi OTOYOL olarak değerlendiriliyor ve geçişe izin verilmiyor. Ceza yersin muhtemelen. Haricindeki Galata, Eski Galata ve Atatürk (Haliç üzerindeki Köprüler) Köprülerinden geçişte herhangi bir sorun yaşamazsın.

Kendi güvenliğin açısından Otoyola çıkmaman en iyisi.
 
  • Beğen
Tepkiler: yasax
@whereismywings

Ben yeni başladım da normal yollarda kenarlara park etmiş arabalar yüzünden ve karışık trafik yüzünden zorlanıyorum. e5 te en azından kenardaki bankette rahat rahat gidiliyodur belki diye düşündüm :) Bunlar arasında haliç köprüsünü kullanırım belki. Şimdilik trafiğe alışmaya çalışıyorum :) Teşekkürler.
 
merhaba bende yaklaşık yedi ay önce salcanono xrs 040 2014 modelini aldım ilk aldığım günden bu yana bütün bakımlarını ben yapıyorum söylenildiği gibi gidon ve sele değişmesi şart olan parçalardan ben ilk olarak lastikleri değiştim diğer bütün parçalar bana ulaştığında üzerinde olan parçalar pc bağlantılı km saatim var kablosuz km verilerini kaydediyorum toplamda 8236 km yol yapmışım hiç bir sıkıntı yapmadı bana maşallah değiştirmeyi düşündüğüm parçalar gidon sele ve sele borusu hazneler pedallar öneriniz olursa sevinirim bisiklet forum kullanıcılarına şimdiden teşekkürler
 
Geri