Scudo Sports

Salcano XRS 040 Sora Kullanıcıları Kulübü

Scudo
@Antecurs en alt bana güven vermediği için şuan tutmuyorum. Fazla deneme fırsatım olmadı. 1cm falan gidon aşağıya eğilmeli onuda ayarlarım bi ara. Ayarlardan sonra kullanma fırsatım olmadı
 
@berkay*üstünde kilometre saati ve ön/arka ışık var evet ne varsa takılı ,başka bir aksesuara gerek duymadım.Kadro boyu 54 daha küçük kadrolarda aynı speclerde daha da hafif olur tahminim.
 
@VeyselKobal Geçmiş olsun. Ben de düşmeyeyim diye geçenlerde yine vittoria zaffiro (fiyatı çok uygun ama 340 gr olması gerek) aldım. Onu da takacağım şuan odamda duruyor.

@orhan tosyalıoğlu Ben 54 kadroyu kel kör 10.5 olarak ölçmüştüm suluk kafesiyle. Kel kör dediğim önce tartıya kendim çıktım sonra bisikletle. :D Siz ölçünce iyi oldu. Teşekkürler
 
@VeyselKobal

haydaa şimdi başka bir sorun var benim parmağı bırakın tırnağım bile girmiyor bu fark niye olaki
 
bu bisiklet için netten uygun ve iş görür iç lastik alıcam.
23-622 ve 70*230 yazıyor

mesela (link) 700*18-23 yazıyor
bu linkteki uyuyor mu ? 18-23 o aralığı mı ifade ediyor.
3 yıldır mtb filan kullandım, hiç iç lastik değiştirmedim, hep yamadım.
lastik çapı eni boyu olaylarını bilmiyorum
 
@serkan akta ya kadro kulağında ya da qr mandalının orda bir sıkıntı olabilir hocam.
 
Sele resmen ortadan bel verdi. Bu neyaa garanti kapsamında değişir mi?
 
@borsert

bi fotoğraf atar mısınız nasıl bel verdi.

@Uğur Tefci

attığınız linkteki lastikler adana decathlonda 8 liraydı 2 çift almıştım. çok ahım şahım lastik değil. yedek lastik olarak taşıyorum yanımda.

bu arka jantın kelepçeli olmaması beni mahvetti arkadaşlar. arka cebimde somun anahtarı(15lik) taşıyorum ya. buna çözüm önerisi olan var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: borsert
Arkadaşlar merhaba,

Bisikletforum a katılalı neredeyse bir hafta oluyor. Geçenlerde niyeti bozup kendime bir yol makinası almaya karar verdim. Başlangıç seviyesi bir bisiklet düşünüyordum. Bunun için aratma yaptığım sırada bu site ile tanıştım. İyiki de üye olmuşum. O sıralar bütçeme göre 3 ürün arasında kaldım. Bunlardan biri salcano xrs 040, biri carraro 022 ve triban 500 dü. Tribanlar çok takıldı kafama ama bir türlü yenisi gelmiyordu ve kur farkından dolayı gelse bile daha pahalı olacaklar. Yada gördüm ki daha ucuz aktarıcılara geçmişler ucuz olmak için. İlk bisikletim mtb katagorisinde rockrider 5,2 olduğu için ve sorunsuz zevkle bindiğim bir bisiklet olduğu için btwin i düşünüp durdum. Daha sonra xrs 040 ile carraro 022 ye takıldım. Görsel olarak 022 çok güzeldi. Velakin aktarıcısı daha düşük bir modeldi ama lastikleri daha iyiydi. Satıcı arkadaş sora diye diye beni salcanoya ikna etti. Mavi beyazını aldım 2015 modelin. Aldığımda bile tereddütlerim vardı çünkü salcano nun marka algısı ve servis hizmetlerinden herkes şikayetçiydi. İçimde bir ukte ile aldım gittim. Faturası felan kesilmişti artık. Park yerinde ilk binişimi yaptıktan sonra ön değiştirici zincire sürtüyordu. Bir iki değişimden sonra sanırım yerine oturdu ses kesildi. Arka değiştirici fena değildi şıkır şıkır çalışıyordu. Ama verdiği his hoşuma gitti mtbden sonra. Kara verdim akşam ODTÜ de şöyle hızımı alacaktım.

MTB deki farı ve arka ışığı taktım vs. soluğu akşam 10 civarı odtü de aldım kampüsü şöyle bir turlamak için. Bu arada lastiklerin havası bana biraz düşük gelmişti. biraz daha hava bastım. Sanki benim ağırlığımla yayılıyorlardı biraz. İlk olarak satıcı karpiyerli pedal takmıştı bisikletime ve buna ayağını geçirmek ölümdü. İlk binen arkadaşlara tavsiye etmiyorum. Normal pedal ile bisiklete alıştıktan sonra kilitliye geçeceğim sanırım bende. Karpiyerli pedalları söktüreceğim. Daha sonra çok güzel bir şekilde sürmeye başladım. Yanlız alet hızlı mtb de yeten ışık bunda yeterince uzağı göstermediği için kısıtlı kaldı. Birde ince lastik ve amörtisör olmadığı için yolu daha çok hissediyorsunuz. Derken hafif aşınmış ve çatlaklar oluşmuş bir kısmına girdim yolun. Bisiklet birden saçmaladı ve bir kaç saniye sonra arka cantın üstünde gittiğimi fark ettim. Arka lastik 3. km de patladı. Çok canım sıkıldı. Bumuydu yani..! Lastikler konusunda zaten uyarmışlardı beni. Forumda bazı arkadaşlar korkmayın o lastikler sanıldığı kadar narin değil canınızı sıkmayın felan diye yazmışlar ama ben bu kadar çabuk patlayacağını ummuyordum. Bu Salcano nun kalitesizliğinden mi yoksa benim acmeliğimden mi bilemedim. Bisiklet elimde arabaya döndüm ve evin yolunu tuttum. Yarın lastikleri değiştirecektim hemen. Michelin dynamic sportları gözüme kesirmiştim. İçleri telliymiş. Daha önce alışverişim olan Turuncu bisiklete gitmeye karar verdim. Sahibi çok deneyimli, tam bir bisikletçi.

Sabah oraya gittiğimde sağolsun bisikleti kötülemedi bana Kevser hanım. İlk makina de acemiliğin atlatılması için fena bir makina değil dedi. ( Servise gitmedim çünkü bana satan çocuk bisiklete dahi binmeyen bir tipti. İşte Salcano gibi markalar burada çuvallıyorlar bence. ) Şimdilik iç lastiğini değiştirelim hatta yama bile yapabiliriz dedi. Ama ben yeni bir iç lastik istedim. Öbürünü de yamayacaklar yedek yapacağım. Bu arada Kevser hanım bu yol bisikletleri daha narin dedi. Bir tel çivi vs patlatabilir lastiğini yanında hep yedek iç lastik ve yama takımı vs taşı ve lastik değiştirmeyi öğren dedi. Bu arada arka lastik vidayla tutturulmuştu yerine bunun yerine kolay değiştirme çubuğu olsaydı daha iyi olurdu dedi ama kendininkilerin çapının buna uygun olup olamayacağını bilemedi ve garanti olaylarından dolayı bozmayalım dedi. yanında 15 lik anahtar taşımamı önerdi. Bir de gidonun geometrisini yanlış buldu. Daha içeri kıvrımlı ve daha uzun bir gidon olması gerekiyormış zira siprinte kalktığında yada yokuşta ayağa kalktığında tutacağın bir yer olması için. Gidonu çok önde buldu. Bele yük binebileceğini söyledi. Bu bisikletlerin yol bisikleti görüntüsü verilmiş şehir bisikletleri olarak adlandırıyorum ben dedi. Ama yinede acemliğini bunda at bir kaç yıl sür bakalım hakkını versin dedi. Sora yerine de başlangıç için aslında tiegra daha iyi olurdu dedi. Neyse.. Teker göbeklerini kontrol ettiğimizde çok sıkı olduklarını fark ettik. bisiklet akmıyordu. ( Tekeri yerden kesin hafifçe elinizle ufak bir kuvvet verip dönmesini sağlayın ama hafifçe tekerin kendiliğinden dönmeye başlaması gerekiyor arkadaşlar benimki kasılıp kalıyordu ) Ön değiştiricinin zincire sürttüğünü de söyledim bırakıp geldim. Bakalım neler olacak. Yarına teslim edecekler bisikleti.

Benim Salcano xrs 040 ile ilk tecrübelerim bunlar. Açıkcası beni tatmin etmedi. Ama bütçeme göre olabiliecek en iyi makina yine de bu sanki. Carraroyu keşke sürebilseydim. Farkı görmek için. Yani başlamak için yanlızca bisiklete 2000 tl düşünün derim. Alt orta seviye bir makina yani. Bisikleti iyi bilen sırf ticaretini yapmayan bir yerden alın. Sizi doğru yönlendirsin. Bir yandan da bu firmalarda ticari kaygı güdünce sıkabiliyorlar eğer paranın kokusunu alırlarsa aslılıyorlarda aslılıyorlar ilk mtb mi alacağım sıra delta bisiklete gitmiştim bana direkt 1500 tl lik canondale satmaya çalıştı. Yerli malı keşke iyi olsa da içimizde kuşku bırakmasa ama avrupa bisikletler giriş seviyesi bile olsa daha iyiler. Btwin rockriderımı aldığım gibi kullanıyorum daha hiç bir sorun yaşamadım. Bir kere ayarlar için gittim adamlar bir sat içinde teme bakım yaptılar ücretsiz. Salcano duy bunları ve işçilik kaliteni arttır. Pazarlama sistemini daha profesyonelce yap. Marka değirini ve algını daha üste taşı. Yoksa yeni bisikletimden soğudum yaw..!

@serkan akta
evet ben 1400 aldım .. zaten %10 kafadan düşüyorlar..

@Can Oksuz
evet gidon geometrisi ile bunu kastediyordum..

20150514_183420.jpg

İşte benim yeni xrs 040 yenında da emektar btwin rockrider 5,2
 
@Ömer Bahadır
QUOTEArka göbek vidalı.Bu mandallı hale gelebilir mi yoksa göbek mi değişmeli?

Ben de böyle bir şey bakıyorum ama çapı önemli.. decathlonun sitesinde var..

@Levent TURHAL Bence başka markalara da göz at. Salcano özensiz bir marka.. Bisikleti bisikleti bilen birinden al.. Bir de 2000 tl ayırabiliyorsan carraro r-052 yi bir düşün derim. Lastikler michelin dynamic sport ve fren setleri de shimano.. 10 rubleli tiegra ile geliyor.. Ben Salcano aldım ama memnuniyet derecem biraz düşük.. Daha ağız tadı ile binemedim tecrübeli bir servise ayara verdim. İlk sürüşte 3. km de lastiğim patladı.. Tribenlar Haziran da geldiklerinde kur farkından dolayı zamlı olabilirler..

@Ömer Bahadır (link)
 
@amoush00 bisikletiniz hayırlı olsun lastik patlamasını bisikletin kalitesizliğine bağlamak yanlış olur bildiğiniz gibi bisikletler bazı komponent lerden oluşur xrs040 ı ele alırsak çekiş ve fren sistemi shimano sora zaten fiyatı bisikleti aldığımız fiyata denk geliyor yani kadro ve tekerlekler yanında hediye olarak geldi bize :)
lastikler konusuna gelince ben her binişimde tekerlek kaya gibi olana kadar şişiriyorum o kadar kırık bira şişeleri kaldırımlar mazgallar gördü ama şu ana kadar patlamadı tabi ben hoyratça kullanmadım dikkatli ve itinalı kullanıyorum bununla beraber keyfe keder 120 lira gibi bir para harcadım bisiklete şimdi ben memnunum ama sıkıntılarım var tabii mtb den sonra yol bisikleti yüksek topuklu bayan ayakkabısı giymek gibi geldi bana ve hala oyle yani dikkat itina ve öenle kullanılırsa sorun çıkmaz bu söylediklerim 2000 liralık bisiklet içinde geçerli 5000 liralık bisiklet içinde geçerli uygun hava basıncı olmazsa her yol lastiği patlar
 
Sanırım 2014 model alnların büyük çoğunluğu dandik jantı ve dandik gidonu değiştiriyor ilk olarak.. Bence 2015 i alın daha mantıklı ve uygun olur..
 
@ serkan akda Serkan bey ilginiz için teşekkür. Bugün ince ayarlarına sonra bisikletimi aldım. Tecrübesine güvendiğim bir bisikletçi bazı birleşenleri eleştirdi. Lastik patlaması az hava basıldığı için olmuş. Ama bugün bir mazgala düştüm sanırım birşey oldu. Sürtme sesi gibi bir ses duyuyorum. Lastiğe sürerken üstten baktığımda bir eğrilik göremedim. Ama taşıyıcıdayken çevirdiğimde sanki bir yeri gelince hafif bir kayma yapıyor gibi duruyor. Gündüz gözü ile bindiğimde daha dikkatli bakacağım. Ama sıfır bir makinaya böyle daha başlangıçta para harcamak iyi değil gibi. Öğreneceğiz. . Yol bisikleti çok farklı bir makina. Mtb ile alakası yok.
 
@amoush00
gece sürüşleri bu bisiklete göre değil ben gece çıkmıyorum bu mazgal olayı benimde canımı sıkıyor birkaç kez bende girdim jantlara çok zarar veriyor teker mazgal demirinin arasına girdiyse akordu kaçmış olabilir kadroya sürtüyor muhtemelen. ben sinirden girdiğim mazgalı fotoğraflamayı unutuyorum ve bunlar benim başıma bisiklet yolunda geliyor gerisini siz düşünün belediye başkanımıza sonsuz teşekkürler Allah sonsuza kadar başımızdan eksik etmesin
 
Bisiklet piyasası ekmeğin boyutunun köfte adedine oranının en yoğun hissedildiği yerlerden biri.

Giriş seviyede ve 1000-1500 TL bandında daha iyi bir seçenek olmadığı için bu modelin tercih edildiği malum. Yoksa " o paralara Sıpeşılayzt vardı da, biz mi almadık?" :)

Benim bisikletim de Salcano markalı. Biraz daha üst seviye CYC02 cyclocross modeli. Ön aktarıcı sertliği nedeniyle aldığımın haftasında komple parçalayıp yeniden topladığım, ardından da SRAM Apex olan sistemini Shimano 105'e yükseltip adam ettiğim bir makina.

Bu haliyle bana 2100 TL'ye geldi yaklaşık. Bu donanımdaki Cube için 3400 TL ödemek de bir seçimdi, ben seçmedim memnunum.

Lastik patladı, jant akoru kaçtı diye bisikletten soğuyacaksanız işiniz var. Kendi servisinizi kendiniz yapın ve bisikletinizi sevin. 5000 km'den önce başka bisikletlere de dönüp bakmayın. ;)
 
Selamlar arkadaşlar ben yeni alıyorum yol bisikleti ve denemedim henüz bu direksiyon şekli çok yoruyor mu
 
@Placebo79 hayırlıası olsun direksiyon yormaktan ziyade yorulduğunuz zaman size farklı tutuş seçenekleri sunarak daha rahat etmeniz için tasarlanmıştır
 
@Placebo79 Flatbread sonra biraz farklı geliyor. Ilk uzun sürüşte belinizde ağrı yapabiliyor. Bana ilk ayarlarını yaptırdığım bisikletçi geometri yanlışı olduğunu söyledi. Gidon biraz aşağı alınıp fren vites sistemi yukarı taşınsa iyi olur dedi. Bunun için Gidon sargısının da baştan yapılması gerekiyor.
 
Bileklerimde fazla baskı olduğundan ağrı yaptı bende. Bakakım zamanla alışacağım galiba
 
Geri