caesar
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 10 Mart 2015
- Mesaj
- 696
- Tepki
- 618
- Şehir
- Niğde/Ulukışla
- İsim
- caesar
- Bisiklet
- Salcano
Herkese merhabalar. Kısa zaman önce çıtayı biraz yükseltip iyi bir bisiklet almaya karar verdim fakat malumunuzdur ki fiyatların yüksek olması devamlı kendi kendimi frenlememe sepep oluyordu. Aklımda Lapierre sensium 600 ya da Merida nın denk bir modelini almak vardı. Daha önce sensium 500 ü kullanmanın verdiği haz ve efsunlu fikirlerle aynı modelin 600 serisini almaya karar vererek bisikletçimi aradım
Aldığım indirgenmiş fiyatlar piyasaya oranla çok iyi olmasına rağmen bisikletin üzerindeki jant setine ve donanımına değer olduğuna bir türlü kendimi ikna edemedim. Bu arada Salcano nun sitesinden zaman zaman xrs 001 modeline bakıp sayfayı hemen kapatıyordum.
Jant seti, donanımı ve hafifliği "kadroya aldanma bana gel" diye bağırıyordu. Telefonu elime aldım ve tekrar aradım Ibrahim Abi'yi
Onun kendi kullandığı ve hiçbir sorunu olmadığını adım gibi bildiğim xrs ine talip oldum. Ben dura ace liyi düşünüyordum ama ondaki model red 22 li modeldi. Zaten iki markayı uzun süredir birbirine denk görüyordum. Shimano nun sram a göre daha sağlam olduğu aşikar ancak sram üzerine yaptığım araştırmalar sram red 22 serisine güvenebileceğim izlenimini edinmemi sağladı. Böylece alacağım bisiklete net olarak karar verdim. Ibrahim Abi ile 7 yıllık aile dostluğuna kadar varan muhabbetimiz doğrultusunda neredeyse pazarlık yapmadan bisikleti güzel bir fiyata aldım. Bulunduğum bölgedeki hava şartlarından ve çalışma saatlerimden dolayı şu ana kadar bisikleti hakkını vererek kullanamadım. Yaptığım kısa bir test sürüşü bisiklet hakkındaki endişelerimi yok etmeye yetti. Sram red 22 gerçekten harika bir set. Yalnız vites kollarının double tab sistemli olması geçiş sürecinde biraz zorluk çıkarıyor. Ancak vites kıllarının karbon ve fren kollarının titanyum olması ve çiftinin toplam ağırlığı 280 gram olması bu basit eksikliği görmezden gelmemi sağlıyor. Aynakolun hafifliği tam bir efsane 557 gram. Arka aktarıcı ise sessizliği ve seri olması ile çok etkileyici. Titanyum civatalar ve seramik yapısıyla müthiş bir hafiflik sağlanmış. Bu sette insanı rahatsız eden tek şey ön vites geçişlerindeki çıkan ses. Zipp 40 jant seti ise beni benden aldı. Bilhassa 40 km üzeri hızlarda zorlanmadan sabit bir hız elde etmeyi kolaylaştırıyor. Jant setinin karbon fiber malzemeden olması müthiş bir hafiflik sağlamış. Bunun yanında jantlarda belli oranda esneme payı mevcut. Bu da sert bir zemine ani geçişlerde jantın kırılmasına engel oluyor. Setin bana göre tek olumsuz tarafı yüksek profile sahip olması. Özellikle yanal rüzgarlardan etkilenmemek mümkün değil. Ayrıca inişlerde de yanal rüzgarlar savrulmaya sebep olabilir. Bu acıdan dikkatli olmakta fayda var. İlerleyen zamanlarda daha düşük profilli bir jant seti için arayışa geçebilirim. Şimdi birkaç fotoğrafla birlikte bu sıkıcı yazıyı sempatikleştirmeye çalışayım




