Scudo Sports

Salcano kadro hakkında

Harun.

Yaşam boyu bisikletçi
Kayıt
8 Temmuz 2010
Mesaj
1.777
Tepki
900
Yaş
30
Şehir
Wonderland
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Salcano özellikle yol bisikletlerinde kadro hakkında hesaplama yapıyor mu? Örneğin şu açıda yapsak daha hızlı gidilir gibi. Mutlaka yapıyordur ama içime kurt düştü. Cervélo firması triathlon bisikleti için 5 yıl çalışmış.
 
Scudo
Sadece ilk aklıma gelen ve benimde amatör gözlerimle aklıma takılan bir konuyu paylaşayım;
Ümit bisikletin bazı modellerinde specielized kadrolardaki gibi yukarı doğru hafif bombeli üst boru gördükten sonra galiba biraz kopya olayı var gibime geliyor.

Acizâne fikrim ama bir salcano kullanıcısı olarak "umuyorum ki hesap kitap vardır bu kadroda" ..
 
Bildiğim kadarıyla kadroları salcano kendi üretmiyor.Tayvanlı bir kadro firması üretip salcanoya veriyor.Bundan dolayıda o firma kendi çapında hesap kitap yapıyodur diye düşünüyorum.
 
@Hakan Boz

Kesinlikle katılıyorum. Cervélo gibi üst markaların aerodinamik testleri için rüzgar tünelleri dahi var. Bu işe çok öne veriyorlar. Bisikletlerini de kendileri yapıyorlar..
 
@Serkan HODANCI

Bir gün kısmet olur umarım.
 
Test yaptiklarini ihtimal bile etmiyorum
Yapmis olsalardi reklam icin kullanilir test videolarini yayinlanirdi
zaten kadrolar axman dan alinmakta kendi uretmedigi kadronun bide testini yapip paylassa cok abes olurdu
Salcano = casper bilgisayar
 
Değişik bir konuda ben de fikrimi söylemek isterim.

Bildiğiniz gibi matematiksel terimlere ve bilinen geometrik şekillere patent alınamaz. Yani Salcano isterse oturur, dünyanın en iyi bisikletlerinin kadro açılarını kopyalayabilir. Bir firma çıkıpta "ben ön çatal açısını 72 derece kullanıyorum, kimse kullanmasın ha" diyemez. Sayılara patent alınamaz.

Çok bilinen daire, üçgen, dörtgen beşgen...yamuk vs gibi geometrik profillere de patent alınamaz. "Ben üst boruyu yuvarlak profil yaptım, patent alıcam, kimse yapmasın" diyemezsin, hadi len derler adama. Gidonun yuvarlak profiline patent alınmış, düşünsenize, başkaları üçgen, dörtgen profilli.

Öte yandan, kullanılan açılara göre yapılacak mukavemet hesaplarında, kadronun belirli yüklere dayanması için gerekli ölçüleri tespit edilir. Açılar büyüdükçe kadroya binen yük artacağı için (düşey yük) kadro materyali sağlam ve atalet momenti yüksek olacak şekilde seçilmelidir. Malzeme kalitesini artırmaya kalktığınız zaman zaten fiyatlar fırlayacaktır. Bu durumda iyi bisikletlerin açılarını kopyalamak size pahalıya mal olacağından geri adım atarsınız. Hep söylenir, "parasını verirsen Çinli de sana Alman kalitesinde makina yapar" diye. O zaman aynı paraya neden Çinli alayım ki Alman varken, değil mi? Ar-Ge nin değeri burada ortaya çıkar.

Aero bisikletlerin formları için çokça zaman ve para harcanıyor. Amaç en az direnç için. Ortaya çıkan profil dizaynlarına patent alınmasına bile gerek yok, herhangi birisi kopyalasın, iki önemli dergi, bir tv programında adamı rezil ederler kopyacı diye, piyasadan silinir. Etik kurallar, adli kuralların önündedir her zaman.
 
@harun tınas

Başka kim 900 TL'lik jant setini 2500 TL'lik bisiklette kullanıyor?
 
Geri