Scudo Sports

Salcano City Sport Kullanıcı Kulübü

City Sport'ları canlandırayım ;)
Son baharda almıştım. Daha doğru dürüst kullanamadan kış soğukları bastırdı ve kullanmama engel oldu. Zaten yıllardır binnemiş ve kondisyonsuz olan 46 yaşında biri olarak, kendimi hasta etmek de istemedim. Neyse tam bahara doğru yaklaşırken ellerimi ovuşturmaya başladım, dedim "bir an evvel havalar ısınsa da binsem". Yok, o da olmadı. Bu sefer de Covid-19 zımbırtısı peydah oldu. Gel de küfür etme. Etmedim tabi :p (içimden çok ettim de boşverin). Ben de kendimi forum sayfalarına vurdum. Geçmiş paylaşımları, okuyup hevesimi artırıyorum. Umarım şu virüs belasından kazasız belasız ve beklenilenden daha çabuk kurtuluruz.

İlk aldığım gün, (Bisiklet çıplak. Ağırlık sanıyorum 14,25)
224113 dosyayı görüntüle

Sonraki aksesuarlarım. (Çamurluklar, Sele arkası çanta, kadro çantası, suluk, kilit vs. tahmini ağırlık 16 küsür olmuştur).
224114 dosyayı görüntüle

En son arka port bagaj, pompa ve çanta içindeki pratik alet seti ile sanıyorum 18 kiloyu aştı bisikletin ağırlığı.
İşe gidip gelirken süreceğimi sanıyorum (Cavit 19 abi izin verirse). E tabi çanta içinde giysi ıvır zıvır ve üzerine
benim de 85 kilo ağırlığımı ekleyeceğiz artık. :D
224115 dosyayı görüntüle
Merhaba Suyunsesi, ben de salcano city sport 50 kullanıyorum. Bu bisikletin ağırlığını bir türlü bulamamıştım. Tam foruma yazip sorayim dedim, sizin mesajinizi gördüm, cok teşekkürler. Umarim keyifle biniyorsunuzdur.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Scudo
Merhaba Suyunsesi, ben de salcano city sport 50 kullanıyorum. Bu bisikletin ağırlığını bir türlü bulamamıştım. Tam foruma yazip sorayim dedim, sizin mesajinizi gördüm, cok teşekkürler. Umarim keyifle biniyorsunuzdur.
Merhaba kardeşim. Keyifle bindim. Kullandım ama peşinden bir Bisan Grandtour Eco Sora yol bisikletine geçiş yaptım. Onu da büyük keyifle kullandıktan bir süre sonra sağlık sebebiyle elektrikli yol gravel karışımı bir başka bisiklete geçiş yaptım. Şu an onu kullanıyorum. Farkları ile ilgili yorumlarımı sorarsan seve seve cevaplarım. Sana da bol keyifli sürmeler.
 
Merhaba kardeşim. Keyifle bindim. Kullandım ama peşinden bir Bisan Grandtour Eco Sora yol bisikletine geçiş yaptım. Onu da büyük keyifle kullandıktan bir süre sonra sağlık sebebiyle elektrikli yol gravel karışımı bir başka bisiklete geçiş yaptım. Şu an onu kullanıyorum. Farkları ile ilgili yorumlarımı sorarsan seve seve cevaplarım. Sana da bol keyifli sürmeler.
Valla sorayim, öncelikle geçmiş olsun muhterem, inşallah ciddi bir sikinti yoktur. Bende hala City Sport 50 duruyor, ama 11-40 ruble taktirmistim, yasadigim yer cok yokuşlu ve ben genel olarak spor amacli sürüyorum.

Ben geçen gün bir bisikletcide endurance yol bisikleti La pierre Sensium 2.0 baktim. 10 kg. Baya hafifti. Fiyatı 30 bin civarinda. Senin yol bisikletine gecis konusundaki tecruben nasil oldu?
 
Merhaba Suyunsesi, ben de salcano city sport 50 kullanıyorum. Bu bisikletin ağırlığını bir türlü bulamamıştım. Tam foruma yazip sorayim dedim, sizin mesajinizi gördüm, cok teşekkürler. Umarim keyifle biniyorsunuzdur.
Zaten sizde olan bisikletin ağırlığını öğrenmek istediğinizde neden tartmıyorsunuz? Evde bir baskül varsa tartılın, sonra tekrar bisikletle çıkıp tartılın, bu toplam ağırlıktan kendi ağırlığınızı çıkarın.
 
Merhaba kardeşim. Keyifle bindim. Kullandım ama peşinden bir Bisan Grandtour Eco Sora yol bisikletine geçiş yaptım. Onu da büyük keyifle kullandıktan bir süre sonra sağlık sebebiyle elektrikli yol gravel karışımı bir başka bisiklete geçiş yaptım. Şu an onu kullanıyorum. Farkları ile ilgili yorumlarımı sorarsan seve seve cevaplarım. Sana da bol keyifli sürmeler.
Valla sorayim, öncelikle geçmiş olsun muhterem, inşallah ciddi bir sikinti yoktur. Bende hala City Sport 50 duruyor, ama 11-40 ruble taktirmistim, yasadigim yer cok yokuşlu ve ben genel olarak spor amacli sürüyorum

Ben geçen gün bir bisikletcide endurance yol bisikleti La pierre Sensium 2.0 baktim. 10 kg. Baya hafifti. Fiyatı 30 bin civarinda. Senin yol bisikletine gecis konusundaki tecruben nasil oldu?
Zaten sizde olan bisikletin ağırlığını öğrenmek istediğinizde neden tartmıyorsunuz? Evde bir baskül varsa tartılın, sonra tekrar bisikletle çıkıp tartılın, bu toplam ağırlıktan kendi ağırlığınızı çıkarın.
Haklısınız, aklima gelmedi ☺️ ama bisikletle nasıl basküle çıkacağız?
 
...Haklısınız, aklima gelmedi ☺️ ama bisikletle nasıl basküle çıkacağız?

Sele borusu ve alt borudan iki elle kucaklayıp kaldırarak ya da hafifçe bir bisikletse tek elle borusundan kaldırıp. Ben hep yapıyorum. Bisikletçiye bile baskülle gitmişliğim var, o zaman el tartım yoktu. Hatta bir kere yanımdan geçerken tanımış, seslendi "abi baskül yanında mı" diye.
 
Valla sorayim, öncelikle geçmiş olsun muhterem, inşallah ciddi bir sikinti yoktur. Bende hala City Sport 50 duruyor, ama 11-40 ruble taktirmistim, yasadigim yer cok yokuşlu ve ben genel olarak spor amacli sürüyorum

Ben geçen gün bir bisikletcide endurance yol bisikleti La pierre Sensium 2.0 baktim. 10 kg. Baya hafifti. Fiyatı 30 bin civarinda. Senin yol bisikletine gecis konusundaki tecruben nasil oldu?

Haklısınız, aklima gelmedi ☺️ ama bisikletle nasıl basküle çıkacağız?
Öncelikle kalp kası büyümesine bağlı hipertansiyon hastasıyım. Ömür boyu hergün ilaç kullanmak zorundayım. Doktorum kendimi abartı yormadan bisiklet binmeye devam edebileceğimi söylemişti. Bunun üzerine dizlerimden de sinyal alınca bacaklara da abartı yüklenmemem gerektiğini anladım. Şimdilik daha büyük bir sorun yok ve idare ediyoruz. Daha kötüsü umarım olmaz. Olmasın, kimsenin başına da gelmesin.
Bir şehir bisikletinden yol bisikletine geçişin nasıl olduğu sorusuna gelince. Kısaca cevaplayayım, gayet keyifli olmuştu. :) Gerçi seçtiğiniz yol bisikletinin türüne göre de değişebilir. Çünkü yol bisikletlerinin de tırmanış, agresif, rahat, ya da biraz biraz her yola gelebilen gravel gibi çeşitli türleri de var. Benim geçiş yaptığım türü endurance olunca vites oranları da oturuş pozisyonu da daha rahattı. Bisikletimin ağırlığı da pedallar dahil 10 kg. dı. Şehirden sonra bisikletin ağırlığı birden 4.5 kg düşük olunca yokuşları da çok daha kolay çıkabildiğimi fark ettim. Hani sen şehir bisikletiydin, vites oranların bir tırmanış için daha ideal olmalıydı ama meğer ağırlık gerçekten önemliymiş. Ama tabi ki her şey ağırlık değil. Benim yol bisikletimin yokuşlarda da başarılı olmasının sebebi, sanıyorum ki 50x34 - 11x34 olan tırmanışa odaklı vites oranlarıydı. Bu hafiflik artısının yanında hız da geliyor tabi. Bir şehirden sonra yol bisikleti, bırak beni uçayım diyor sanki. Pedallara bastığınız anda tepki vermesi, hemen hızlanması, hafif olması vs. :) Ha düz gidondan drop gidona geçişte zorlanırım sanıyordum. Ama hiç alakası yoktu. Sanki daha önceden antrenmanlıymışım gibi çabuk alıştım.
Peki şehirden sonra yol bisikletine binmenin eksileri yok mu, tabi ki var. En büyük eksisi ciddi oranda konfor düşüşü. Yol bisikletleri hem ince lastikler sebebiyle hem de daha rijit ve sert kadro sebebiyle yoldaki tüm bozuklukları sana titreşim olarak geri yansıtıyor. Ayrıca bir şehir bisikletine nazaran daha fazla öne eğik oturuş pozisyonunda oluyorsun. Bu da alışkın olmayan kas yapısını biraz zorluyor. Asfalt gibi temiz yollarda sürmüyorsan epey yorucu ve rahatsız edici olabiliyor. :)
Peki bu rahatsızlıkları hafifletmenin yolu var mı? Ha bunun da çaresi, ilk yol bisikleti alınırken alışma süreci düşünülürek Endurance tipi daha rahat oturuş sağlayan kadrolu bir bisiklet seçmek gerekiyor. Bu kadronun aynı zamanda çatallarının daha geniş lastikleri desteklemesi de daha konforlu sürüşü ciddi oranda arttırıyor. Yani 28 ve hatta 30 mm lastikleri desteklemesi iyi bir seçim olabilir.
Özetle artıları ve eksileri var. Keyifli mi, evet özellikle hızı epey keyifli.
 
Zahmet edip uzun uzun yazdığın için teşekkür ederim. Benim alacağım bisiklet de endurance yol bisikleti. 10 kg ve 50-34 11-34 oranları var. Sanırım ben de seninle benzer bir tecrübe yaşayacağım, cok teşekkürler tekrar. Geçmiş olsun, inşallah bisiklet genel sağlık durumuna cok iyi gelir 🙂
 
Geri