Scudo Sports

Salcano City Sport Kullanıcı Kulübü

@Budala

İyi bildiğiniz biryerde mutlaka güzelce ilk bakımını yaptırın. Internette kendi bakımınızı da nasıl yapacağınıza dair birçok bilgi bulursunuz. Ben artık kendim yapabiliyorum tabii aynakol ve göbek yağlama değişim vs hariç.

Arkaya öne birer ışık şart , kask olmazsa olmaz
 
Scudo
@TatanQa_tr
BTWIN marka bir kask var. Işıklara da baktım. Bugün yarın alacağım. Hatta genel olarak aksesuarlara baktım. Bisiklette pek bir sorun yok gibi. Ben yıllardır kullanmamıştım. Bu yaşta tekrar heves ettim. Umarım evde aksesuar olarak kalmaz. O yüzden de bildiğim bir tamirci yok maalesef. Ayarları kendim yapamam sanırım şu anda ama en azından bazı şeyleri deneyebilirim. Çok teşekkür ederim hocam ilginize. İyi geliyor birilerinden tavsiye almak. Kask dışında işimi kolaylaştıracak bir aksesuar var mı? Mesela eldiven veya elcik gerekli midir?
 
@Budala evet onu atlamışım yani eldiveni. Ben btwin almıştım içinde çok silikon yok ama şimdiye kadar işimi gördü memnunum ama tavsiyem silikon destekli almanız , kullanan arkadaşlar daha rahat olduğunu söylüyorlar.

Suluk ve kafesi iyi olur zira suyu ihtiyaç hissetmesenizde ara ara içmekte çok fayda var bisiklet sürerken.

Seleyi biraz uzun km sürdükten sonra ağrı yapıp yapmamasına göre değiştirebilirsiniz. Ben stok salcano selesini değiştirdim , selle royal royal gel sele aldım memnunum.

Orta demire asılan iki tarafı cepli çanta da çok işe yarıyor , telefon,cüzdan,anahtar, bozuk para vs. İçin

Elcikler konusunda stok yerine belo barendli elcik aldım iyi ürün ama bir süre sonra ön tarafa çok yattığımdan boyun ağrıları yüzünde yakın zamanda kelebek gidon taktık şimdi daha rahatım , velo elcikleri satabilirim isteyene. :)
 
@TatanQa_tr
Ben de uzun vadede 2. el kelebek gidon alayım en iyisi. Elcikten daha mantıklı olacak gibi. Bir de genel olarak bir sorum olacak. Bende ki model eski ve V frenli, 24 vites. City Sport'un bir de 21 vites olan mekanik diskli modeli var. Ben biraz kurcaladım ama çok anlayamadım yeterince hakim olmadığım için. Ben tip olarak sevdim bu bisikleti. İçime sindi yani. Fakat yine de denk gelirse elimdekini satıp bir üst modele zıplamak için soruyorum. Mesela komfor ve ağırlık olarak değiyorsa eğer bunu yaparım. Ama değmiyorsa pek uğraşmam. Mekanik diski de fren sistemi daha iyi diye istemiyorum. Üst modeli nasıl tarif edeceğimi bilemediğim için oraya vurgu yaptım. V fren benim için daha iyi. Hem tamiri ucuz hem de sorunu bol olmaz. (Okuduklarımdan bildiğim, kendi tecrübem değil.) Ama bir üst modelin kadro yapısı, kullanılan malzeme vs eğer bir şeyleri değiştirecekse kesinlikle ciddi olarak düşünürüm.
 
@Budala

Yani şu an kullandığınız model tam olarak ne bilemiyorum , bendeki de 3x8 vites ve vfren gayet yetiyor her işe. Tourney vites değiştirici de görevini hakkıyla yerine getiriyor , f/p odaklı güzel bir alet .

Ama bu işin ucu bucağı yok ve hep daha iyisi var , önemli olan neye ihtiyacınız var ve ne istiyorsunuz ? Dağda bayırda mı süreceksiniz ? Yolda akayım gideyim mi diyorsunuz ? Yoksa hibrit olsun her yolda ortalama iş görsün mü diyorsunuz ? Karar vermede en önemli etmen budur .

Setler , kadrolar , upgradeler bitmez . Bence elinizdeki ile iyice kendinizi geliştirin , birkaç bin km kullanınca zaten tamam mı devam mı anlarsınız. Sonra isteğiniz şekillenir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Budala
@Santibag hayırı olsun , gerçekten merak ediyorum max hız, yokuşlardaki durum ve şarjı ne kadar idare ediyor? Ve tabii ki duygusal yönü olan maliyeti :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Santibag
@TatanQa_tr
Motor gücü 40km/h üzerinde kesiliyor. Dik diyebileceğim bir yokuşta 20'nin altına düşmeye çalıştı. Ona da kas gücüyle 100-300w takviye yaparak hızı 20 üzerinde tuttum :) Yokuşlarda o rahatlıkla o hızı görünce, insan bununla her yere gidebileceğini hissediyor.

Bunun bir de krank'tan motorlu olan versiyonu vardı (mid drive). O ruble viteslerini kullanma imkanı verdiği için yokuşlarda biraz daha avantajlı. Ama ben kuş kadar gücümle bile 1500km'de bir zincir değiştirdiğim için zincire kıyamadım. Bir de aynakol tek dişli oluyor. Nexus falan yoksa yokuşlarda motorsuz üzer.

Şarj olarak ne olacağını henüz bilmiyorum. Satıcının sitesinde 30km minimum gibi bir şey vardı. Ben de yaklaşık %25 daha büyük pil seçeneğini kullandım. Yani kabaca en az 37.5km gitmesi lazım herhalde.

Şöyle de hesaplanabilir: pilde 624wh enerji var. Motor hızlı giderken en fazla 600w civarında veriyor (benim gözlemim). Yani sürekli tapa gaz gidilirse 1 saat civarında güç süresi olması lazım.

Dik yokuşlarda güç 930w civarına kadar çıktı.

Ürün linkini vereyim. Fiyatı oradan görürsünüz. Biraz üzücü bir fiyat bence.
(link)

@Santibag
Bu arada taktığım yeni lastiğin yanlarında büyük, ortasında küçük dişler var.

Bir de böyle lastik deneyelim. Islak zeminde eminim önceki Continental Touring Plus'tan daha iyi tutacaktır.
 
Bu bisiklet oldukça konforlu ama yavaş ve hantal bu bisikleti alırken rahat ve akıcı bir yol tutuş beklentisi içindeydim. 3 günlük Ankara sinop parkurunda beni uzdu15648168804791963748533.jpg1564816929373872060341.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
@Acun
Bence bisiklet biraz fazla yüklü görünüyor yoksa amortisör kilitlenip rahatlıkla 25km gibi ortalamalar yapılabilecek bir bisiklettir. 11-36 kaset her türlü yoluşun hakkından gelir 48-36-26 aynakol da her türlü hıza çıkar.
Tabiki bir yarış bisikleti ya da Fitness bisiklet performansı beklememek gerekir ama kendi seviyesindeki bisikletlerden aşağı kalmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Acun
@Acun
Merhaba, lastik basıncına dikkat ettiniz mi? Bu sorun bana mekanik kaynaklı görünüyor. Fren sürtüyor da olabilir.

Bir de gerçekten hızlı bir şehir/tur bisikleti ile kıyaslayarak mı yavaş olduğunu söylediniz? Mesela başka bir bisikleti 28km/h ortalama ile sürerken buna geçip 21'e falan mı düştünüz?
 
@Santibag aslında tüm kontrollerini tam yaparak yola çıktım,lastik basıncı veya fren de bir problem yoktu.ben biraz tekerlek gobeklerinden suphelendim çünkü akar var ama yavaş diğer bir konu ise yol eşyaları dahil bisiklet ağırlığı 25 kg çıktı ama bu ağırlık akarı tetiklemesi gerekir düz yol ve rampa için belirtiyorum rampa aşşagı Max hız 47 ortalama hız 11 km anlaşılır değil bisiklet beni değil sanki yol boyunca bisikleti sırtımda taşıdım.

@eren konu aynı fikirdeyim ama anlaşılır değil neden bu şekilde yol aldı çözemedim
 
@Acun hocam , city sport 40 ı yakın zamanda sattım , dediğiniz şeyi ben de yaşıyordum enteresan bir şekilde sanki gitmek istemiyor . Hızlansanız da hızı korumuyor. Göbekler ve jantlardan olabilir bilemiyorum. Triban500 e binice fark çok bariz onu anladım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Acun
@Acun
Eğer boşta ön ve arka göbek dönerken bir yere sürtmüyorsa, bisiklette bir problem yoktur.
Vites ayarlarınızın da bisikletin yeni olmasından kaynaklı düzgün olduğunu zannediyorum.
Ön amortisörlü bisikletlerin biraz hantal oldukları doğrudur ama 60km'lik turlarda aynı yük ile yol bisikleti ortalamanız 20km/saat ise bu bisikletle olan ortalamanız da taş çatlasın 17km/saate düşer.
Benim bugüne kadarki farklı bisikletlerde yaptığım ortalamaların farkı bu şekildedir.
Siz sanırım 11kg kadar da bisikleti yüklemişsiniz o yükle ortalama karşılaştırmanız çok uygun olmaz.
Ayrıca o yükle karbon bisiklet de hantallaşır.
Acaba daha önceki bisikletinizle ortalamanızı ölçmüş müydünüz yalın haliyle bu bisikleti eski bisikletiniz ile karşılaştırırsanız teşhisi koyabiliriz diye düşünüyorum.
 
@eren konu aslına bakarsan akşamları haftada 3 veya 4 kez her seferinde 12km biniyorum.bu arada bisiklet boş ama o hantallik yinede var bisiklet akmıyor boşta evet tekerleri cevirdigimde sütten bir yer yok vites de oldukça sessiz çalışıyor ama bu bisikletin akmamasini anlamıyor göbek bilya baskı vidaları ayarlattim.son bir çare kalibrasyonu jant ve akort ayarı yaptiricam sorun cozulmez ise elden cikaricam.zati üretici firmaya ulaşmak ayrı bir problem servisini verdiği adamlar ayrı bir sorun.gerci ben servislere götürüyorum uzman olan ve üst segment hizmet veren yerlere götürüyorum.

@TatanQa_tr eğer bu problemi cozersek dertlilerin çözümü olucaz ?
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
@Acun inşallah çözüm bulursunuz, en son tüm göbekleri yağlattım acaba sorun orada mı diye çözüm olmamıştı.

Forumda bir arkadaş sanırım kadro geometrisi yüzünden hızını korumada sorun var diye bir fikir beyan etmişti .

Yine de sonuçta amacına hizmet ediyor , şehir ulaşımı vs için yeterli.
 
@Acun
Acun Bey bu bisikletler yabancıların "high end" dediği çok yüksek seviye bisikletler değiller fakat bu sınıfta bilinen diğer markaların da aynı komponent seviyesindeki bisikletleri ile çok farklılık göstermezler.
Daha önce kullandığınız bisiklet fitness, yol yarış tarzı ise hantal bulmanız normaldir.
Kadro geometrisi önemlidir ama bu bisikletin bir önceki neslini kullanıyorum sizinki ile aynı seviye donanıma sahip. Ben sizin hissettikleriniz yaşamadım. Kendi sınıfında aynı jantları kullanmak şartıyla iyi markaları zorlar. Ben kendiminki ile 50km'yi geçen sürüşlerimde yol bisikleti ortalamama yakın sonuçlar da elde edebiliyorum. Ama tabiki ortalama hız denemeleri bu bisikletlerle yapılmaz. Bu tarzda specialized crosstrail de alsanız, trek ds serisi de alsanız yaklaşık 2kg olan ön amortisörünün azizliği ile atak olmasını bekleyemezsiniz.
Ama ön amortisörün verdiği konfor avantajını %10-15 performans kaybına verirseniz işinizi görür.
Bisiklet geçmişinizi ve daha önceki bisikletinizi bilmiyorum fakat trek domane da alsanız bisikleti sizi sadece yokuş aşağı taşır onun dışında hep siz bisikleti taşırsınız.
Eğer yeni başladıysanız yavaş yavaş kondisyonunuz artınca bu hissiyatınız azalacaktır.
Bisikletinizi güzel günlerde kullanınız.
Sevgiler.
 
Merhaba kullanmış olduğum city sport model bisikletimin kadro kulağı kırıldı. Nereden bulabilirim acaba bir bilgisi olan var mı?
 
@Fatih.acar

Selam ben n11 sitesinden bulmuştum.

(link)

1 no’lu kadro kulağı olması lazım
 
Geri