Scudo Sports

Salcano City Sport 21 VS - Ön Dişlideki Yalpalama

U.Gökcen

Üye
Kayıt
7 Ağustos 2012
Mesaj
13
Tepki
1
Şehir
Sakarya
Öncelikle Merhaba. Ben Sakarya'dan Useyyid Gökcen.
4 ay önce aldığım bisikletimi seçme aşamasında forumdaki paylaşımları ile bana yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
Benim şu andaki sıkıntım zinciri çapraz kullanmamama rağmen çoğu viteste zincirin ön vites koluna sürtmesi. Sürtme sürekli değil de dişlinin bir tarafında oluyor. Dişliye yukarıdan baktığımda ufak bir yalpalama var. Salcano servisindeki eleman bu yalpalamanın rahat vites geçişi için tasarlanmış bir şey olduğunu, tüm bisikletlerde olduğunu ve vites ayarımın da iyi olduğunu söyledi ama sürekli cırt cırt tarzına bi zincir sesiyle gezmek pek keyifli olmuyor.
Salcano servisi olmayan ama daha çok güvendiğim bir bisikletçi büyük dişlinin eğik olduğunu ve yapabileceğini söyledi ama ben henüz 4 aylık bir bisikletteki kusurun (eğer varsa) garanti kapsamında giderilmesini istiyorum.
Bu arada bisiklet orta göbekten darbe falan almadı.
Beni bu konuda aydınlatırsanız sevinirim.
 
Scudo
benim de sedona 321 de çok hafif bir yalpalama var. Bende bunun normal olduğunu düşünmüştüm. Ön vitesin ayarları naıl
 
göbek sıkılması gerekebilir.eski bi bisikletim var onda da bu sorun vardı.bisikletçi göbeği sıktı ve yağladı.ses ve yalpalama kesildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Joyrider
arkadaşlar göbek sıktırmak zor bir işmi, şimdi benim bisiklette yeni farkettim. elimle pedalları tutup ağa ola zorlayınca ufak bi boşluk var. yani şöyle bir milim falan aşağı yukarı oynuyor. bu göbek dağılmasımıdır yoksa sıkmak mı gerekir
 
Bendeki göbekteki boşluk değil, dişlideki eğiklik. Ön viteslerim geçiyor ama bazen arada kalıyor galiba, kola bi daha basmak gerekiyor.
 
benimde salcano efesim var.aynı sorun benim bisikletimde de var ön dişli yalpalıyorgibi oluyobende sebebini bilmiyorum
 
Ben Salcano City Sport 24 VS kullanıcısıyım. Bahsettiğinizin benzeri bir sorun bende de var. Şöyle ki önceden yoktu. 2 ay önce aldım bisikletimi, toplam 700 km yol yaptım ve yeni ortaya çıktı bu sorun. Büyük dişli 1'den 2'ye geçerken çoğu zaman vites kolunu ikinci defa kullanmam gerekiyor. Zincir atlamıyor. Onun dışında sadece bazı viteslerde değişik bir ses duyuyorum. Sanki zincir atlamaya çalışıyormuş da atlayamıyormuş gibi ilginç bir tıkırtılı ses. Zincir çaprazlama sorunu yaşadığımı sanmıyorum, vitesleri usulüne uygun kullanıyorum. Bunu haftaya aldığım yere götürüp danışacağım. Çözüm üretirlerse burada paylaşırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: U.Gökcen
@U.Gökcen
Bu Salcano servis elemanına sevgilerimi(!) iletin lütfen!:eek:
 
  • Beğen
Tepkiler: U.Gökcen
hepsi basit yeterki anahtar olsun.fakat bazı parcalar deforme olduysa degistirmek en mantiklisi.
 
Parçalarda hasar olduğunu sanmıyorum, hiç bir darbe almadı çünkü...
 
yukardaki yazim eksik cıkmıs:D. salcano 241 srv kullniyorum aynakol xct.ön vites aktarıcı zincire temas ediyordu.ön aktararıcıyı konumunu daha iyi ayarladim.alyanla sıktım.vites ayarı bozuk degildi zaten.neyse zincir temas etmiyor ordan sesi gitti.fakat yokus yukarı surerken aynakoldan tık tık sesler geliyor.aynakol vidalarını kontrol ettim gevseme yok-elimle saga sola cektiriyorum gevseme varmi diye o da yok.pedalı da oyle.sürerken tık tık sesde gıcık olunuyor.yaprak dişlilerin boyle ses cıkaracagini sanmiyor tık-cırt diye.kaldiki ya aynakol da sorun var ya da kadronun 6061 alu olması.hepimizinde kadrosu 6061:D.esnememi yapiyor acaba rijit mi degil.markalarımızda salcona.fotodaki celik saglam kadro peugeout.onun aynakol-göbek kendim degistirdim.kesinlikle ne ses ne bir sey var.cok rijit.Gökcen, salcona bayisinde bakimını yaptirmis ne vites ayarı ne de göbek vidaları vs. sorun yok.dişli zaten tam net düz olmaz cok az yalpa yapar gibi olur.umarım aynako-göbek sorunudur yoksa kadroda supheliyim gibi.zaten bisiklet seciminde 6061 alu kodlu olunca donanımlar daha iyi oluyor.sedona orta seviye 2000 tl gibi butcelerde 7005 alu kullniyor.dikkatimi cekti.bisiklet secimlerinde zaten 7000 serisini oneriyorum.donanımdan ziyade kadro.cunku iyi olmayan kadroya iyi compenantda olsa zevki kacar.bu sadece benim arastirma , deneyim ve görüş açım.baska yorum ve görüşlere de açıgım.
 
Sürtmenin sebebini çözmek için ön aktarıcının telini 0.3mm aşağıya çek. Daha sonra zinciri aynakoldaki en büyük dişliye getir ve vidalardan ortalama ayarını yap işlem bu kadar, servis elemanının yalpalama için söylediği ise doğrudur.
 
Herkese yanıtları için teşekkür ederim ama bu yalpalama için farklı fikirler belirtilmiş. Emin olmadan bisikleti elletmek istemiyorum. Eğer bir özellik ise sadece vites ayarı yaptıracağım, yok eğer arızaysa başka bir bisikletçi yaparım diyor. Ne yapmam gerektiğini bilemedim:(
 
Salcano servisine giderek sorununuzu çözebilirsiniz bence
 
Eğer parçalarda eğrilik yoksa aynakol orta mile mükemmel oturmamış olabilir. Kare milli aynakolda çok hafif eğri montaj olabiliyor. Başıma gelmişti.
Aynakolu söküp çok dikkatli şekilde tekrar takarak sorunu çözmüştüm.
 
Yani siz de bu yalpalamanın zincirin dişliler arasında geçişini kolaylaştıran bir özellik olmadığını düşünüyorsunuz. Ona göre bir bisikletçinin eline bırakacağım bisikletimi:)
 
Geri