Güzel bir inceleme olmuş. Anladığım kadarıyla yıllık full bakımları yapmamışsınız ve buna rağmen bisiklet iyi durumda. Mekanik aletleri seviyorum, temizliğini yapıp yağlayınca yıllarca kullanılıyor. Bisikletinizi seviyorsanız ve uzun bir süre daha kullanmak istiyorsanız göbek ve furç bakımlarını ihmal etmeyin. Yağmur yağan yerde doğrudan suya maruz kalıyorsa vinil kaplama yapın. Islak havada veya zeminde sürüyorsanız göbek bakımlarını en geç 6 ayda bir yapın. Zor değil ve çok keyifli şeyler, tavsiye ederim

Şu dil sorunumu halledebilirsem bende düşünüyorum yurtdışına gitmeyi, ön bilgilendirme gibi iyi oldu bu 🤣
Allah kaza bela vermesin, iyi sürüşler dilerim
yorumunuz icin tesekkur ederim. Aynen öyle oldu diyebiliriz ilk 2 sene bakimini yaptiktan sonra sadece acil durumda veya ihtiyac olustugunda parca degisimi yaptim. Bu bisikletin aslinda kötü görünmesi benim isime geliyor, cünkü buralarda bisiklet hirsizligi cok yaygin. Bisiklet dandik görününce de pek bakani olmuyor diyebilirim.
Yagmur yagan ic bahcede duruyor bisiklet eve alamam videoda belirttigim gibi ev cok kücük ve zaten 2 tane daha bisikletim var evde muhafaza ettigim. O sebeple bu bisiklet bir daha kapali ortam yüzü görmeyebilir
Daha önce kendi basima bir bisikleti toplamistim kadro ile baslayip kalan parcalari tek tek alarak, yapmadigim sey degil yani ancak pek vaktim olmuyor malesef ve cok da düzgün bir calisma ortami yok. Evde yer yok, bahcede kolay olmuyor toz toprak icinde calismak keza bodrumdaki toz toprak suyun verdiginden daha cok hasar verebilir gibi geliyor, ki bodrumda da calisacak kadar bir yer yok. En basitinden o bahsettigim jant cubugu degisimine bile 30 € para ödedim, daha büyük islemlerde bisikletin ederinden fazla tamirciye vermem gerekir, bu da bana bu sartlarda mantikli gelmiyor
Dil isini halletmeden gelmeyin hocam yoksa gurbetcilerin eline düsersiniz, ne de olsa hemseri hemseriyi gurbette bellermis
size de allah kaza vermesin, tekerinize tas degmesin
@Çağdaş78 Hocam sizin noktalara da böyle cevap vereyim:
* On fren bacagindaki gibi montajlarda eğer boşluk varsa metal yada plastik pul kullanabilirsin.
Aynen arka tarafta bir bosluk var pul ne kadar faydali olur emin degilim ama uyan bir pul bulup deneyecegim, öneri icin tesekkurler!
* Port bagajın cıvataları gibi düşen parçalar için Loctite in 3 çeşit sıvısı var. Gevşek, orta yada çok sıkı tutar. Ama en kolayı oje kullanabilirsin.
Loctite bende var motosiklet icin almistim, yapistirici özelligini bilmiyordum sadece su kacirmasini engelliyor seklinde biliyordum, yanlis olmasin ama loctite 243 var, deneyecegim
* Masanin sökülüp acil bakım yapılması lazım. Alin borusunun ici de dahil temizlik, bilya değişimi , gresleme,.... neler çıkacak belli değil.
ayni fikirdeyim ancak söktükten sonra tekrar takamayacagim malzemelerin maliyeti bisikletin degerinin üstüne cikar muhtemelen, o sebeple bisiklet kendini birakana kadar yapmayi düsünmüyorum.
* Gidon ve masa çelik ise içten içe çürümüş olabilir. Bir kontrol belki değişim gerekebilir.
Gidondan emin degilim ancak masa alüminyum olsa gerek, gidon celik olabilir cünkü miknatis yapisiyor masaya, icten ice cürüyüp cürümediginden emin degilim, kontrol etmek gerek ama bir önceki cevabimda neden kontrol etmedigimi acikladim.
* Bisikleti evde muhafaza edersin, dışarıda ise sadece kilitli yada kilitsiz bırakırsın.
bu biraz anlatim bozuklugu olmus. Hatam icin özür dilerim, plansiz konusunca böyle hatalar olabiliyor. Dogrusu dediginiz gibi, evde muhafaza disarda birakma seklinde olmaliydi.
* Gerekli kimyevi bir dünya malzemeyi mekanigin ulkesi almanyada bulabilirsin. Temizlik , yağ çözücü, pas sökücü , sıvı yağ, gres yağı, jant ve kadro parlatmaya kullanılan kimyevi vb.....
bahsettiginiz malzemelerin bir cogu bende var zaten, bir önceki projemden kalma ancak bisikletin zamanima degmeyecegini düsünüyorum
* Bisiklet soyle bir hafta sonu iyi bir kontrol , temizlik , bakım,degisim , ilgi alaka , bekliyor.
bisikletin masa kismindan akan pas belki de ilk yagmurla karsilastigindan beri akiyor, abartmiyorumdur umarim ama bildigimden beri bu sorun mevcut. Tahminim de bilyalarin degil de alin borusunun paslanmis olmasi yönünde cünkü bilyalar pasli olsa idi gidon dönerirken bir mukavemet ile karsilasirdim diye düsünüyorum. Alet edevatim var ancak su anda calisan bisikleti tamir ederek bozmak istemiyorum, cünkü muhtemelen salcanonun kullandigi parca boyutlari standartlara uymadigi icin burada bozulan, paslanmis, kirilmis parcalarin muadilini bulmakta zorlanacagimi düsünüyorum.
Kolay gelsin.
Tesekkur ederim!
