Scudo Sports

Sakatlık sebebiyle zorunlu dropbar dönüşümü

Cihan Ali

Aktif Üye
Kayıt
29 Temmuz 2019
Mesaj
199
Tepki
400
Şehir
Ankara
İsim
Cihan Ali
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Herkese merhaba,

2020 Şubat'ında geçirdiğim bir kaza ve ağır bir sakatlık sonucu sol kolumu tam olarak açıp kapatamıyorum. Kazayı yaptığım bisiklete de bu nedenle güvenle binemiyorum.

Bisikletim Cube Nature Pro, arkada 9'lu Deore önde 3'lü Altus var. Bir arkadaşımın dropbarlı yol bisikletinde yaptığım denemede ise hiçbir sorun yaşamadım ve bisiklete binme umudum doğdu.

Boyum 195, 62 cm kadrolu bir bisiklete biniyorum. Bunu satmam da, boyuma uygun kadrolu yol bisikleti almam da bu nedenle kolay olmayacak. Triban RC500 Decathlon'a göre boyuma uygun, ancak kendi bisikletimi satmadan alacak bütçem yok. Bisikletim de ne eder veya o kadro boyuna bir alıcı bulur muyum bilmiyorum.

Çözüm olarak aklıma dropbar dönüşümü geliyor. Bu işin oluru var mı? O bisiklete dropbar olur mu? Olursa kaça mal olur?

Yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum.
 
Scudo
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Çok teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Geçmiş olsun. Fizik tedavi aldın mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Pandemi nedeniyle alamadım, 1 sene geçti bu saatten sonra da yaramaz sanırım.
 
@çelikyürekli

Geçmiş olsun, tedaviyi ihmal etmeyin. Umarım eski sağlığınıza kavuşursunuz.

Düz gidon bisikletlerin dropbar dönüşümü her zaman problemlidir. Donanım bir şekilde uyumlu hale gelebilse de, drop gidonun getirdiği ilave reach mesafesi eskiden düz gidonla sorunsuz kullandığınız bisikletin size büyük gelmesine neden olabilir. Ayrıca bisikletiniz V frenli ise STI kolun tel çekme mesafesi yetmeyeceği için dönüştürücü gerekir. Eğer hidrolik disk frenli bir bisikletiniz varsa, mekanik veya hibrit frenlere geçmek durumunda kalırsınız.

Dönüşüme girişmeden önce denediğiniz RC500 ile mevcut bisikletinizin dropbar gidon takılmış halini ölçüsel bazda kıyaslayın. Emin olmadan da projeye başlamayın.

Ölçüler tutuyorsa almanız gereken şeyler 9'lu Sora STI kollar ve gidon, frenlerinizin durumuna göre yukarıda sayılan malzemelerdir. Güncel fiyatlara bakmanız gerekiyor.
 
Hidrolik disk var. Sanırım benim vites konfigürasyonumda hidrolik fren ve dropbar uyumlu bir fren kolu yok. Projem ölü doğmuş gibi duruyor.

En mantıklısı ikinci el bir yol bisikleti bulmak galiba.
 
@çelikyürekli
Ben de önermiyorum. Daha önce başarılı bir dropbar dönüşüm yaptım. Ama bisiklet zaten fitness bisikletti. Yani düz gidonlu yol bisikleti. O nedenle bir sorun olmadı. Ama başka tür bir bisikleti çevirirken özellikle mtb gibi, uzanma mesafesi sıkıntı olacaktır. Ayrıca açı değişeceği için seleyi de değiştirmek gerekebilir.
Mevcut bisikletinizde amortisör var. Amortisör ile dropbar kullanmak ayrıca bir sorun. Hep kilitlemeniz lazım. Yoksa ani frenlerde sizi üzerinden atabilir bisiklet.
Rahat ettiğiniz bir yol bisikletinde hoodlardan seleyi ölçün. Bisikletinize dropbar taktıktan sonra aynı noktaya olacak mesafeyi de ölçün. Karşılaştırın.

Mevcut gidonunuzu biraz uçlardan kısaltıp boynuz takabilirsiniz, böylece ucuza tutuş pozisyonunuzu değiştirmiş olursunuz. Ama dropbar gibi rahat olmaz tabi. Frenlere de uzak olur eliniz.

Bir başka opsiyon ise kıvrık albatros tipi şehir bisikleti gidonu kullanmanız. Onda rahat ederseniz neredeyse hiç bir değişiklik yapmaya gerek kalmadan sadece 80-100 tl gidon değiştirerek halledersiniz.
 
Albatros benim de aklımda, onu denemeyi düşünüyorum. Kolum açısından rahat olabilir ama sürüşte genel performansı nasıldır hiç bilmiyorum.

Değişken açılı boğaz takılı, birkaç derece daha kalksa o da sorunu çözecek. Belki bir 5 cm geriye alabilsem şu gidonu...
Kelebek gidon benim sorunumu çözer mi? Sanıyorum ki onda elcikler gidonun bağlantı noktasından birkaç cm geriye takılıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: abidin3714
@çelikyürekli
Gidon boğazına takılan yerde albatroslar genelde 25,4 mm oluyor. Sizinki ise 31,8 büyük olasılıkla. Alırken uyumlu olmasına dikkat edin. Yoksa boğazı da değiştirmeniz gerekir.
 
31.8 evet, kelebek fikri de ordan aklıma geldi. O açı ayarlanabiliyorsa kelebek benim için biçilmiş kaftan olacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: abidin3714
@çelikyürekli çok geçmiş olsun , inşallah sağlınıza tekrar kavuşursunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cihan Ali
Tedavi için geç değildir hocam siz yine tedavi için araştırmanızı yapın geçmiş olsun allah şifa versin
 
@çelikyürekli bu bisikletinize yol gidonu takmak yeni bisiklet almaktan daha az masraf çıkartır. Disk frenli oluşundan dolayı arkaya mekanik kaliper takabilirsiniz. 160lık değil de 180lik disk takarsınız biraz daha güzel tutuş sağlar. Ya da hybrt kaliperlerden takabilirsiniz ama masrafınız çoğalır. Onun dışında vites kolu için gidon uzatma apartlarından alabilirsiniz. Ya da barend vites kollarıyla kullanabilirsiniz. Fren kollarını da vitessiz versiyonlardan kullanırsınız. Maşa eğer kilitlenebiliyorsa değiştirmenize gerek yok. Kitlemeyi unutmayın yeter. Yaylanma mesafesi yol gidonu için uygun değildir. Toprak yol bisikletlerinde zannedersem 30-60mm civarında olmalı bu mesafe.

(link)
(link)
 
Zaman ayırıp cevap veren herkese teşekkür ederim. Bugün kelebek gidon ile meseleyi çözdüm. Her şey dahil 200 liraya geldi ve beklentimi yeterince karşıladı. 20210301_134255.jpg
 
İyi sürüşler gayet güzel görünüyor sağlık probleminiz de bir an önce geçer umarım 🙏
 
  • Beğen
Tepkiler: Cihan Ali
Geri