Scudo Sports

Sağlıklı ve Düzenli Şehirler İçin Bisiklet Yolları Yapılsın!

Kayıt
11 Mayıs 2014
Mesaj
63
Tepki
49
Şehir
Kocaeli/Gebze
Bisiklet
b'Twin
Dünya üzerinde bir çok ülkenin benimsediği ve sağlıklı yaşam için en önemli ulaşım aracı sayılan bisikletlerin gelişmekte olan Türkiye'de daha fazla varlık gösterebilmesi için bisiklet yollarına ihtiyaç bulunmaktadır. Nüfusumuzun bir kısmının bisikleti ve hatta birden fazla bisikleti bulunmasına rağmen aktif bir ulaşım aracı olarak tercih etmemesinin tek sebebi ülkemizin her şehrinde çok az ve belirli yerlerde olan bisiklet yollarıdır.
Bu konuda Türkiye'nin emsal olarak alabileceği ülkelerin başında Hollanda gelmektedir. Hollanda'da kişi başına 3 bisiklet düşmekte ve ülkede yaklaşık 50 milyon adet bisiklet bulunmaktadır. Daha güzel tarafı ise bu bisikletlerin ulaşımda en aktif rolü oynamasıdır. Bunu destekleyen ise Hollanda devletidir. Bu şekilde çevreye daha az zarar vererek daha sağlıklı yaşamı hedeflemektedirler.
Çevreyi korumak başta olmak üzere dünyanın doğal düzenine saygı ve sağlıklı insan yaşamı için Türkiye'nin şu an var olan 81 iline de şehir içinde dahi rahat ulaşım sağlanabilecek kullanışlı bisiklet yolları yapılmasını istiyoruz.

(link)

Sosyal paylaşım sitelerinde yayınlayarak destek olabilirsiniz..
 
Scudo
İmzayalım ama bu tür kampanyalar tecrübe ettiğimiz gibi bir işe yaramıyor maalesef. Daha somut şeyler yapmak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: sinemaperdesi
güvenle bisiklete binebilmek için imzaladım.
 
İmzaladım.
Kaldırım üstüne yapılan bisiklet yolları hariç:) deseymişsiniz...
 
  • Beğen
Tepkiler: Veysel A.
Olumlu bir netice vereceğine inanmasam da imzaladım.
Defalarca dile getirildi, biz yollara döküleceğiz ki biz kendimizi göstereceğiz ki onlar buna mecbur kalsın.
 
bence de bisiklet yolu şart
normal yolda sürerken kafadan %50 hatalı oluyoruz
şeridi kaplasan min yol hız limitlerinde seyretmek her zaman mümkün değil
sağdan gitsen diğer 2 şerit doluysa, yol genişliği teorik olarak kurtarsa da, Allah korusun bir kaza olsa tamamen haksızız
kaldırıma çıkıyorsun yayalar tedirgin oluyor

araç trafiğinden uzak, egzozsuz yollar bisiklet kullanımını özendirir
 
Adamlar akıllı bisiklet yolu yapımına geçtiler...maalesef biz daha en basit yol konusunda bile umutsuzluk içindeyiz...
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
İmzaladım eminim bir gelişme olmayacak fakat belki çocuklarımız rahatça pedallar diye umuyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
Kendi kendimize gelin-güvey mi oluyoruz yoksa sahiden bu imzâlar bir işe yarayacak mı?
 
devletin önce insanları arabadan soğutup bisiklete ısındırması için birtakım şeyler yapması lazım mesela bisiklete binenler ödüllendirilsin teşvik amacıyla bir ülkede vergiyi az ödüyorlardı mesela sonra o yolları yapacaksın sonra da araba kullananlara bisiklete saygı göstermesini öğreteceksin öğrenmedi mi alacaksın ehliyetini o zaman bisiklet kültürü oluşur
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
mecbur kalmadıkça yapmazlar. daha çok bisikletli yollarda olmalı, günlük hayatta bisikleti kullanmalıyız. normal trafik akışını rahatsız edecek boyuta ulaşmadığımız sürece bisiklet yolu gerçeğe dönüşmeyen seçim projeleri olmaktan öteye geçemez.
 
Bisiklet yolu için tabi öncelikle oldukça fazla bisikletlinin yollarda olması gerek. Ben gezdiğim zaman pek fazla bisikletli göremiyorum bizim bu taraflarda..
Gelişmiş ülkeler artık bisiklet yollarını ülkeler arası bağlama seviyesinde iken bizim bu turistik yerler ve sahillerden ibaret.

Birde daha doğru düzgün asfalt yol yapamayan bir memleket ne kadar sağlıklı bisiklet yolu yapar bilinmez.
Tabi kalitesiz yol yapınca ekmek kapısı aralık kalıyor seneye bir daha...
 
bir de tabi düz memleket lazım
bizdeki bayırlar baya zorluyor, 5km ötedeki işe gitmek için bile yarışçı kondisyonu gerekli

mesela konya'da tüm tr nin üstünde bir bisiklet kültürü var
yollar da geniş geniş yapılmış planlamış ve bisiklet için şeritler ayrılmış
 
Ben sığırlar ağaçları kesiyor diye yazı yazmıştım, siyaset yapma diye uzaklaştırdılar.

Siz tutmuşsunız bisiklet yolu istiyorsunuz. Koskoca siyasilerden daha iyi mi biliyorsunuz?

İyi birşey olsaydı onlar yapardı zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Aslında yazın her pazar e5 de kısa turlar düzenlenip bizde buradayız denebilir. Kendimizi göstermezsek kimse bizi farketmez. Yılların şöförüyüm ama bende bisikletlere hiç dikkat etmezdim. Bisiklet bindiğim için olayın farkına vardım ama hala bisikletli biri aklıma gelmiyor sürerken. Çünkü yokuz. Bisiklet yoluda aslında ilk öncelik olmamalı. Önce insanların saygısı. Bu konuda sıkıntı yaşamıyorum ama görünmez adam gibi de gezmek yoruyor bazen
 
Araba daha karli, benzinden vergi,otv vergisi,mtv derken...bisikletten kazanc yok bu yuzden fazla gelisemeyiz..bisiklet yoluna gelene kadar daha kaldirim yok,bebek arabasi veya tekerlekli sandalye ile yol almaya bakin, farkedersiniz..
Her gun yollarda onca olumlu ve yaralanmali kaza oluyor, var mi bir onlem-etkili bir trafik yasasi,cezalar ?
Ben de isterim bisiklet yollari,duzgun bir kaldirim vs.. ama istemekle olmuyor,sivil toplum orgutlerini guclendirmeden isimiz zor.
 
Bisiklet yolu...

İlk bakışta göze muhteşem gelen bir kavram bu. Düşünsenize risk altında olmadan keyiflice pedallayacağınız size özel bir yol. MUhteşem.
Ama maalesef ülkemizde işin aslı öyle değil.

Bisiklet yolunda cam kırıkları, park etmiş araçlar, tektonik çukurlar, elektrikli bisikletle hız denemesi yapanlar, el ele tutuşup sahil gezmesi yapan sevgililer, 3-5 kişi toplanıp çeşitli akrobasi denemeleri yapan delirmiş apaçiler, park eden araçlar, vs vs.
İstanbul'da zaten 3 kuruşluk bisiklet yolumuzda karşılaştığımız unsurlar bunlar. Bir süredir (link) organizasyonlarıyla sesimizi duyurmaya çalışıyoruz. Ancak sanırım platformda da bir focus kaybı var ve son dönemde aktivite ve eylemleri seyrelmeye başladı. Son baharla birlikte tekrar artmasını umuyoruz.

Bisiklet yolundan önce, bilinçli bir halk sanırım daha önemli ve öncelikli bir ihtiyaç. Çünkü bisiklet yolları olsa bile yukarıda vermiş olduğum örneklerdeki unsurlar bisiklet yollarının kullanımını güçleştiriyor, hatta bir çok bisikletli için imkansız kılıyor. Bisiklet yolu olan bölgelerde birçok bisikletlinin (ben dahil) bu yolları kullanmadığını ve motorlu araçlarla aynı yollarda seyretmeyi tercih ettiğini gözlemliyorum.
Kısacası halkı bilinçlendirmektense, sürücüleri bilinçlendirmek, bence daha etkili, daha çabuk sonuç alınabilecek ve daha az maliyetli bir misyon olarak göze çarpıyor.

Lakin teknoloji ve artan bilgi birikiminin etkisiyle artık bisikletler eskiye nazaran çok daha hızlı ve ergonomik. Bisiklet kullanıcıları performans nedir, beslenme nasıl olmalıdır, nasıl giyinmelidir, trafikte nasıl davranmalıdır gibi konularda ihtiyaçları olan bilgiye ve istedikleri her türlü ürüne çok daha rahat ve sorunsuz bir şekilde ulaşıyorlar.

Bisiklet yolundan önce, bilinçli sürücüler gerekiyor. Bu sağlandığında yolların çok da korkunç olacağını sanmıyorum.

Not: Bilgi ve teoriler, İstanbul'daki ulaşım sorunları ve kullanıcı profilleri baz alınarak sunulmuştur.
 
Kuzey Ege benim söylemek istediklerime tam olarak deyinmiş.

Daha dün bisiklet yolunda bir yaya ile çarpışarak ufak bir kaza geçirdim.Yolun kenarında da 3 metre genişliğinde ve bomboş halde yaya yolu vardı.

Kampanya için ise evet bisiklet yolları her yere yapılmalı ki insanlar onların üzerinde yürürken bizde rahat rahat yaya yollarını kullanabilelim.
 
Geri