Scudo Sports

Sadece tekerlerden -1.3kg!

Burçak Erbil

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2006
Mesaj
892
Tepki
2.664
Şehir
Istanbul
Görülen o ki bölgesel zayıflama mümkünmüş!! :D Sonunda aldığım parçaları örüp teker haline getirebildim. Bu işi komple kendim yapmayı kafaya koyduğum için biraz uzun sürdü ama sonuç tatmin edici oldu. En azından ilk sürüş sonunda tekerler hala tek parça! :rolleyes: Ama daha önemlisi yeni tekerler eski tekerlere göre 1335gr hafifledi! Yeni jantsetimin ağırlığı 1360gr (bant, sibop ve QR'lar dahil değil)

http://www.ressim.net/l/upload/d1bcb4ac.jpg
Çemberler: ZTR Race
Göbekler: Hayes Superlite
Teller: DT Super Competition

Bu da Stan'in sarı bantları, sibopları, lastikleri takılmış, 150-200cc kadar Stan's sıvı doldurulmuş tubeless olarak kullanıma hazır halleri:
http://www.ressim.net/l/upload/62a8a6cb.jpg
Lastikler Stan's Raven (ön) ve Stan's Crow (arka)

Bunlar da eski tekerlerim
http://www.ressim.net/l/upload/e406ed77.jpg

Aradaki fark 1335gr! :eek: Rotorlar iki teker setinde de aynı; Hayes V7/V6 standart civatalarıyla..

Ve son olarak da bisiklet üzerinde ;)

http://www.ressim.net/l/upload/43035b6a.jpg
 
Scudo
Bu kadar guzel bilgiden sonra bisikletin agirligini da belirtseydiniz keske..
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil
@Bora Alben

11.8 civarlarından 10.4'ün biraz altına indi. (LX rubleyi de XTR ile değiştirdim.)
Sırada pedallar ve sele var, bir de belki vites sistemi ve aynakol değişebilir. Ağırlık olarak 10'un altına inse yeter diyorum.
 
Aslında kilonuzun çok olmadığını bileyorum, Super Comp yerine revo telleride tercih edebilirdiniz bence.

Detay yazmamışsınız ama ZTR çemberler ile kesinlikle Al tel başı kullanılmalı emniyet açısından....

Jant çemberlerinizden korkmayın düşündüğünüzden sağlamlar:) Uzunca süredir bütün hafif bisikletlerimde ZTR çember kullanıyorum :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil
çok güzel bir hafifletme çalışması.

kaç liraya maloldu onuda yazarsanız teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil
@Hasan Çağri

DT disk fren için özellikle bu telleri tavsiye ettiği için garanti olsun bunları kullanayım dedim, yoksa bence de Revo'lar da dayanırdı. ;) Sonuçta fark edecek olan 20-30gr.

Evet, yazmayı unutmuşum.. Al tel başları kullandım :in:
 
@Goflet

Teşekkürler, valla çemberleri 2.el, göbekleri de 2006'dan kalma indirimli parçalar olarak aldığımdan fiyat makul oldu. Şu anda kesin birşey söyleyemeyeceğim ancak aynı ağırlıklardaki bir Mavic SLR setin yarı fiyatından çok da fazla tutmadı.
 
Tel konusunda iyi seçim yapmışsın. Supercomp teller revo. tellere göre ciddi rijitlik sağlıyor. Sapim cx-ray de olabilirdi gerçi. Kasnaklar da sağlam zaten akortu iyi yapıldığı müddetçe sorun yaşamazsın. Hayırlı olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil
@Güney Tuncer

Teşekkürler.
Akordu kendim yaptım :D Sanıyorum fena olmadı.. Zaten super comp seçmemin bir sebebi de bu; revo'lar çok ince olduğu için akort esnasında çok fazla döndüğü söyleniyor, ilk teker toplama tecrübesi için iyi olmaz diye düşündüm. Aslında ZTR Race'ler de akort etmesi en zor jantlardan biri olarak geçiyor ama uğraştırsa da makul bir şekilde yaptım gibi.. Zaman gösterecek ;)
 
Race ler iyi örüldüğü zaman çok sağlam oluyor yani iyi gerildiği zaman :d Tıpkı Şu forumdaki efsane içine hava basılan kadro gibi :)

Hafiflik değince gözüm dönüyor revodan başkasını görmüyorum :d Hatta bir sontaki hedefimde titanyum teller var :D
 
@Hasan Çağri

Yalnız Sheldon Brown'da okuduğuma göre Ti teller ile Alum tel başları kullanılamıyormuş (sebebini hatırlamıyorum) Bu da Ti tellerin ağırlık avantajını büyük ölçüde öldürüyor :(

Bu tekerleri toplarken faydalandığım kitabın yazarı Roger Musson da Ti tellerin dayanıklılığı konusunda olumsuz düşünüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
Geri