Scudo Sports

Sabit Maşaları nasıl bilirsiniz?

Scudo
@emre önen

duvara da çarptım düz maşayı. bişey olmuyor. duvara göndüğüm bisiklet. 1991 model bainchi aspidti.
 
  • Beğen
Tepkiler: emre önen
@Mehmet Levent

bence alından gelen darbelere amortisörlü maşalar daha az dayanabilir diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: thomisus lx
@suat akman
Ibretlik ve guzel bir tespit. Ayrica mountin catle duz duvara carpmisligim var masada saglam kalmisti :) ama genede simdi daha hafif daha az malzeme haliyle daha kalitesiz dusuncesi var insanlarda (ben dahil)
 
Benim dağda, bayırda, ormanda işim yok diyorsanız sabit maşa almalısınız bu kadar basit bir olay. :)
Yok kaldırım inemezsin, yok çukura girersin lastik patlar, yok bozuk asfaltta süremezsin gibi sözlerin hepsi düz maşalı bisiklet kullanmamış kişilerin söyledikleridir aldırmayın.
Sandığınız kadar hassas değil bu düz maşalı ve ince lastikli bisikletler. :)
 
Dağda bayırda ormanda da gayet güzel gidiyor amortisörsüz bisiklet. Sadece, selede kendini salıp oturmamak lazım, ve gidona kazık gibi yapışmamak lazım. Yani kol ve bacakları süspansiyon olarak kullanmak lazım. Amortisör sürücüyü tembelleştiriyor aslında.
 
Bir konu galiba yanlış algılanmış; düz maşa sanırım artık karbon maşa ile sinonim kullanılıyor. Dolayısıyla maşanın zarar görmesi konusu doğru ama binerken değil, taşırken, araba askısında, park etmek, kilitlemek için sağa sola sürterken evet, karbon maşa zedeleniyor.
Bu saatten sonra aluminyum ve çelik sabit maşa bulmak bile daha zor olabilir. Ama size retro gelebilecek bir çelik maşalı yol bisikletine denk gelirseniz kaçırmayın, hiç değilse bir tur atın :)
Amortisörlü maşaya gelince; birincisi, başlangıçta hemen her uzvunuza ayrı yük ve sivri çıkıntılarını bindiren bu spora adaptasyonda konforu artırmaya yönelik her şey mübah derim. Jelli sele, fayton misali yaylı sele, sele amortisörü, amortisörlü maşa dahil. Zamanla alışma döneminden sonra menzil uzayıp ta performans aranınca yavaş yavaş ağırlıklardan ve amortisörlerden arınmak kaçınılmaz.
İkincisi, güvenlik amaçlı gerekliyse (spor, engebeli uzun parkurlar) zaten tercihe kalmamış demektir.
 
tecrübeli abiler arkadaşlar cevaplamış bende tecrübemi aktarayım. mosso 771 DMV kullanıcısı olarak aliminyum maşamdan çok memnunum, abartı gelebilir ancak eğim çıkarken ön en küçük dişli arka en büyük dişli yani 1ci viteste pedala hızlıca yüklendiğimde bisikletin önü hafif kalkmakta. bundan önceki bisikletim çelik maşalı şehir bisikletiydi ancak bu şekilde performans vermiyordu.

yabancı sitelerde de güzel aliminyum jantlar var.
 
@Hamit E.

1. vitesteyken pedala yüklenirseniz hem de yokuş yukarı çıkarken tabi ki ön kalkar normal bir durum bilmeyenler yanlış anlamasın alüminyum maşadan kaynaklanan bir problem değildir yani. :)
 
Her yaz +1000km'lik turlara çıkmaktayım. Off road yapan biri değilim, amacım uzun tur yapmak. Amacımı gerçekleştirirken toprak, stabilize ve asfalt yolları kullanıyorum.

Bu güne kadar seyahatlerimde amortisör kullandım ancak yaklaşık 6 ay önce sabit maşaya geçtim. Keşke daha önce geçseymişim dedim, uzun yolda gerçekten inanılmaz rahatlık sundu bana. Off road yapmıyorsanız amortisör bence gereksiz ağırlık.

Tabii bunlar kişisel tercihtir hep.
 
bende kararsızlık yaşamıştım düz maşamı yoksa amortisörmü diye sonra tercihimi düz maşadan yana kullandım başlarda biraz rahatsız geldi ama doğru ayarlarla hiç bir sıkıntı kalmadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan BİROL
@ikola

Doğru ayarlar ile tüm rahatsızlıklar ortadan kalkıyormuş. Sorun sabit maşada değil yani.
 
Aynı değişimi ben de yapmak istiyorum.
26" taze mtb sahibiyim.Önereceğiniz sabit maşa var mı?
Bisikletin geometrisi bu değişim sonucunda olumsuz etkilenir mi?
Bisiklet öne eğik bir görüntü de mi olur,yoksa hayatıma aynen devam edebilir miyim :)

Aynı değişimi ben de yapmak istiyorum.
26" taze mtb sahibiyim.Önereceğiniz sabit maşa var mı?
Bisikletin geometrisi bu değişim sonucunda olumsuz etkilenir mi?
Bisiklet öne eğik bir görüntü de mi olur,yoksa hayatıma aynen devam edebilir miyim :)
 
@VeyselKobal

Veysel Bey ben daha geçmedim sabit maşaya fakat üzerinde yoğun araştırdığım için birkaç laf etmem de sakınca görmüyorum. Amortisörlü maşanın a-c (axle to crown) uzunluğu sabit maşalara göre esneme payı da olduğundan daha uzun, yani bisikletinizin önünün bir miktar (2-3 cm) yüksekliği azalacak. Fakat çok sorun olacağını düşünmüyorum.

Önerebileceğim ve genellikle ön planda olan Rst rfm-6 maşa var. Ben de 28" olanını Rst rfm-7 yi almayı düşünüyorum.
 
@Mustafa T.

Merhaba Mustafa Bey,

Yanıtınız için teşekkür ederim.Axle to Crank ölçülerine dikkat ettim.Bisikletin üzerindeki uyduruk kilitsiz suntour maşa yanlış ölçmüyorsam 455mm geliyor.Fiyatlarda çok uçmadan baktıklarım arasında en yakın gördüğüm Mosso MD3 430mm idi yanlış hatırlamıyorsam,ancak o da disk fren uyumluydu.Diğer modellerde fark biraz daha da fazla.

Tamamen bilmediğimden soruyorum.Ben bu düşüklüğü yaşamamak için 27,5" veya 28" ridig maşa kullanabilir miyim? Uyumlu olur mu gerçekten bilmiyorum.Varsın lastik ile crank arası mesafe fazla olsun demenin bir zararı var mıdır acaba?
 
Mtb'mde bile sabit maşa kullanıyorum daha ne diyeyim :) Bisikletin önünün yere yakınlaştığı doğrudur. Ben zaten agresif tarz sürüşü sevdiğim için sorun yaşamadım. Şaft borusunu uzun bırakarak ve açılı boğaza kullanarak bu sorunu çözebilirsiniz.
Mosso kullanıyorum gayet memnunum. Fabrika verisi 690 gr fakat forumdan birkaç arkadaş hassa tartıyla ölçmüştü 760 gr civarı diye hatırlıyorum.

http://i62.tinypic.com/hreudj.jpg.
 
bence amortisörlerin en büyük avantajlarından biri frenlemeye olan katkısı. ani fren yaptığınızda enerji maşaya aktarılarak maşa içine kaçıyor. böylelikle daha güvenilir ve konforlu frenleme sağlanmış oluyor.
ama maşamı düz maşa yapacak olsaydım da aşağıda fotoğrafını koyduğum 580 gr lık karbon maşayı kullanmayı düşünürdüm. hem şekli çok iyi hem de ağırlığı..

(link)
 
Eskiden bisikletim de düz maşa vardı hatta o zamanlar amortisorlü bisiklet görebilmek imkansız gibiydi 1993-1994 bu yıllar için kimsenin amortisorsüz bisiklet kullanmayı dert ettiğini sanmıyorum... lastiğin esneme kapasitesi varsa bozuk yollarda o kadar rahatsız edici olmaz. bence amortisor atlama zıplama sert kullanımların şiddetine göre fayda sağlayan bir donanım
 
Geri