Scudo Sports

Rüzgar ve bisiklette denge

@dryakup23

Ben böyle binsem korkudan düşerim, rüzgara gerek yok. Bir de çukura falan düşsem, herhalde bisikleti benden ayırmak için itfaiye çağırmaları gerekir.
 
Scudo
@dryakup23

Eger saatte 70 km/s'den daha hizli gitmenizi gerektirecek bir durum varsa olur.
 
@dryakup23
Böyle şeyleri yapmamak lazım..Çok tehlikeli..
Acelemiz yok,bir yere yetişecek değiliz,Alaphilippe ile yarışıyor filan da değiliz..:hımm:

Rüzgar çıktıysa,ona göre yavaşlarsınız,kendinizi ayarlarsınız..

Hız demek,kaza demektir,yaralanma demektir,sakat kalma demektir,ölüm demektir..Araba filan bir şekilde sizi koruyabilir ama bisikletle hız yaparsanız,bisikletiniz sizi koruyamaz..

70-75 yaşlarında bir dedeyi,yaz/kış çok eski bir bisikletle görürüm..Bisikleti eskiciye satsa,eskici 20 lira verir,o kadar kötü bir bisiklet..
Kışın,yerlerin buz olduğu süreçte bile gördüm dedeyi..Kafasında kask yok,elinde eldiven yok,bisikletinde vites yok,öyle gidiyor/geliyor..Muhtemelen 50 senedir böyle bisiklet kullanıyordur ama nasıl?O kadar yavaş ve dikkatli gidiyor ki,sanki kaplumbağa..Saatte 6 km hızla gidiyordur..
Diyeceğim,ne kadar yavaş giderseniz,o kadar uzun süre sağlıklı bir şekilde bisiklete binersiniz..
Bir de,yavaş gidince bisikletinizin veya üstündeki donanımın filan da önemi kalmıyor..Yani para harcamamak adına da yavaş gidebilirsiniz:hhhhhh:
 
@dryakup23 50mm profil jant kullanıyorum , 40km/h esen rüzgarda bile sürüşe çıktım ama bir tehlike yaşamadım. ilk başlarda tedirginliklerim vardı ama zaman ile alıştım. çok sert bir rüzgar olmadıkca bisiklet kolay kolay savrulmaz bu gibi durumlarda gidonu çok sıkmadan ama sıkı kavramak gerekir. rüzgara karşı ne kadar sürüş yaparsanız otomatik olarak bağışıklık kazanırsınız.

ikinci olarak attıgınız görsel pro sporcuların rüzgardan en az şekilde etkilenmesi için kullandıgı bir teknik. çok tecrübesi olmayanlar için riskli olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: a.valverde
ya arkadaşlar sonuçta yarışmıyoruz eyvallah.. 70 km /s ten fazla gitmeyi gerektirecek elbette bir durum yok şahsen benim rutin sürüşümde ama derdimi şöyle anlatayım madem anlatamamışım Bakın şimdi haftasonu bir tura çıktık birkaç arkadaşla gittiğimiz rotadan ilk defa geçiyordum kabaca 1 -2 km civarı bir yokuş inişi ama öyle böyle değil heralde 75 8-0 leri görmüştür ama o an bisiklette bir savrulma ufak bir dengesizlik birden rüzgarınde etkisi ile iyice savrulma moduna ilerleyince o an yapacağımı bilemedim izlediğim yarışlar ve ordan inişlerde o paylaştığım fotodaki hareket geldi aklıma öne doğru abandım drop bara gömdüm kendimi nerdeyse tepetaklak oluyordum Allahtan artık yokusun sonlarıydı ha diyiceksiniz ki yavaşlasaydın araa ara freni sık bırak yapmama rağmen bunu yaşadım... bir dostum dediki abi o anda ağırlıgı arkaya verip pedallara güçlüce basarak daha dengeli inerdin ... şimdi bu durumla fotograftaki durum arasında bir zıtlık oluştu zihnimde o açıdan sordum sizler hangi teknigi uyguluyorsunuz nasıl bir dinamizm geliştirmek lazım sürüş anında....o an yani..
 
@dryakup23 katlanırla iniyorsanız yapacak birşey yok , geometrisi gereği fazla rüzgara maruz kalırsınız.
 
@dryakup23
Bu pozisyon yanal rüzgardan kaçmak için değil, hava direncinden kurtulmak için yapılıyor. Yanal ve ani rüzgarlar bisikleti savurabilir. Ama bu durumda tam aksine gidon kontrolünü kaybetmeyeceğiniz bir pozisyonda olmalısınız.
Sürüş tecrübesi arttıkça sizi şeritten atacak rüzgarlarla başa çıkmayı da öğreniyorsunuz. Rüzgara karşı sürüşler, kışın devam ettirilen antrenmanlar bu açıdan oldukça faydalı oluyor.
 
@BerkEvren şimdi anladım... muhtemelen ben inişte yanal rüzgara maruz kaldım drop bardan tutup öne abanmamda hiçbir işe yaramadı galiba aksine dahada agreve etti olayı... yani rutinde pek karşılaştığım durum değildi ilk kez başıma gelince biraz korktum ilk etapta... rüzgarlı havalarda rampa iniş egzersizleri yapmam lazım demekki :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
@dryakup23
80 ile yokuş inilmez,ölürsünüz.. :eek:
Profesyoneller sürekli yarışlarda düşüyorlar..Fransa bisiklet turunda favori isimlerin yarışta 3-4 kez düştüğünü gördük ama bu insanlar düşmeye o kadar alışmışlar ki,çok ters bir durum yoksa,hemen toparlanıp bisiklete biniyorlar..Hem de yüksek hızlarda kaza yapıyorlar..
Amatörsünüz,80 ile yokuş aşağı iniyorsunuz..Düştünüz diyelim,ayağa kalkabilir misiniz?Bence kalkamazsınız..Çünkü 80 ile yokuş aşağı inerken kaza yapmayı hiç deneyimlemediniz..
Yokuşlardan inebildiğiniz kadar yavaş inin,yokuşları da çıkabildiğiniz kadar hızlı çıkın..Ben böyle yapıyorum..

Rüzgardan az etkilenmek adına düşük profilli jant kullanmak lazım ve yüksek profilli jantların yandan gelen rüzgarı ememediği için düşme riskini artırdığı söyleniyor ama buna itiraz edenler de var..
Burada bence bisiklet hakimiyeti devreye giriyor..Yol bisikleti yarışçıları arasında,geçmişte dağ/cyclocross yarışlarında deneyim yaşamış sporcuların,bazı noktalarda avantajlı olduklarını görüyoruz..Bu bakımdan geçmiş/deneyim çok önemli..
 
@Triban hocam bilinçli yaptığım birşey değildi zaten maksimum hızlarıda sürüşten sonraki strava kaydında gördüm ( hala hız göstergem yok)... o iniş dediğim yerde ankarayı bilirseniz orandan gölbaşına inen yol..... bunu birkez yaşadım artık çok kontrollu ve sakin inerim ayrıca bir hız göstergesi almam lazım oda önemli... verdiğiniz tavsiyeler için tüm dostlara teşekkür ederim
 
@dryakup23 inişte evet ben yapıyorum. Hızdan korktuğum bile oldu ?
 
@dryakup23
Adrenalini damarlarında hissetmek için çok faydalı olur ama ölme ihtimalinizi epey bir artırır ?
 
@dryakup23


index.jpg
Bu iniş; Froome'un Col de Peyrosurde'ki çok büyük sansasyon yarattığı ''Froome pozisyonu'' ile yaptığı iniş.

Bu iniş stili, daha sonra bir üniversitenin rüzgar tünelinde yapılan bilimsel bir araştırmada Nibali,Cancellara,Pantani,Sagan gibi çok çok iyi inişçilerin iniş stilleri ile karşılaştırıldığında Froome stilinin sanıldığı kadar da büyük bir avantaj yaratmadığı(aero avantajı yok anlamı çıkmasın) bu pozisyondan çok daha aerodinamik iniş pozisyonlarının olduğu ortaya çıktı.(Froomey de çok çok iyi bir inişçidir)Bu pozisyonun dengeli bir iniş stili olmadığı ve tavsiye edilmediği söylenmişti.Froomey'in iniş pozisyonuna oranla ; ''Peter Sagan'' stili iniş pozisyonunun hem çok daha aerodinamik dolayısıyla daha hızlı olduğu aynı zamanda Sagan pozisyonunda ağırlık dağılımının ön ve arka tekerlekler arasında çok daha dengeli dağıldığı söylenmişti.

Peter Sagan Tarzı İniş Pozisyonu ,buna ''Top tube Safe'' pozisyonu da deniyor.Bu foto megastar Sagan'ın Liquıgas takımındayken çekilen eaki bir fotoğrafı.
Peter-Sagan-min-640x427.jpg
 
50 mm jant ile 50 km ve üzeri hız ile inerken ön jant kanat çırpar gibi oluyor. Sanki jant yerinden çıkacak gibi bir durum oluyor...Bunun nedeni ne olabilir...Rüzgarın etkisi ve 50mm olma durumu olduğunu düşünüyorum ancak farklı birşey olabilir mi acaba ..Birgün tepe takla gideceğim..:))) Bu yüzden 60 km hızın üzerine çıkamıyorum inerken..:)
 
50 mm jant ile 50 km ve üzeri hız ile inerken ön jant kanat çırpar gibi oluyor. Sanki jant yerinden çıkacak gibi bir durum oluyor...Bunun nedeni ne olabilir...Rüzgarın etkisi ve 50mm olma durumu olduğunu düşünüyorum ancak farklı birşey olabilir mi acaba ..Birgün tepe takla gideceğim..:))) Bu yüzden 60 km hızın üzerine çıkamıyorum inerken..:)
Mandalı kontrol edebilirsin, bazen tam oturmamış olabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Geri