Scudo Sports

Rüzgar delici siperlik neden hala yapılmadı?

Owlknife

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Haziran 2016
Mesaj
823
Tepki
370
Yaş
26
Şehir
Ankara
İsim
Samet Elmacı
Bisiklet
b'Twin
Kimsenin aklına gelmedi mi acaba yol yarışlarında yokuş aşağı cenin pozisyonu alıp rahatız bir şekilde iniyorlar veya sürekli dropbardan tutmak zorunda oluyorlar buna bende dahil SS motorlaeındaki gibi bir siperlik olas ve rüzgarı delse karnımıza doğru gelen hava bizi yavaşlatmaz siperliğin yanlarında geçer gider nasıl yapabiliriz acaba bunu?
Kawasaki_MOTOGP_RACE_Mugello_2007_02_1024x768.jpg
 
Scudo
Mühendislerin bir bildiği var ki yapmıyorlar, aero bisikletler işi çözüyor zaten :)
 
Motosikletler 0-100 arasını 3 saniyede alıyorlar.
Biz 0-100 arasını kaç saniyede alıyoruz?

Onların motorları yüzlerce horse power ile ölçülüyor.
Bizimkiler 1 human power :hihi:
 
o grenaj yüksek hızda işe yarıyor panpa, yavaşken motosikletin üzerine yatsan da rüzgar gelir sana

hava boşluğu sağlıyor sadece motosiklet sürücüsü rüzgardan tokat yemiş gibi hissetmesin diye
 
Eklenecek olan siperlik fazladan ağırlık ve hava direnci demektir(düşük hızlarda),sorabilirsiniz karbon fiber malzemeden falan üretilse ne kadar fark eder ki diye ? Fakat önemli olan nokta şu;60,70km/h ya da uç örnek verelim 100km/h gibi üst düzey hızlara varmadan önce bu siperlik hiçbir işe yaramayacağı gibi bir de üstüne kat kat daha fazla hava sürtünmesi ile başbaşa kalmamıza sebebiyet verecektir.Ayrıca motorsuz taşıt olan bisikleti,motorlu taşıt olan motosikletler ile kıyaslamak kesinlikle yanlış kıyaslama olur.Üretilen güç ve hava sürtünme direnci takdir edersiniz ki epeyce farklı.Bu siperlik yerine kadrolar,jantlar,kasklar v.s gün geçtikçe zaten hep daha ''aero'' hale getiriliyor.Benim düşük fizik/teknik bilgilerim bu konuda böyle ;)
 
benim nedenim rüzgarın öylece karın kısmımına gelip direk çarpması, çok eğilirsek kaskın üstünden-sırtımızdan gider rüzgar tamam güzel ama önümü bile zor görüyorum bu pozisyonda, karnımıza gelecek havayı gidondaki bir Sivri konik gibi bir cisim yanlarımızdan atar
 
@Serkan Mıstınoğlu
yol bisikleti hız ortalaması yüksek bir bisiklet zaten, üstelik geçen yüne forumda okuduğumda yokuşlarda ağırlığın etkisi %8 gibi bir eğimden sonra başlıyormuş ve bu siperlik karbon olabilir, rüzgar bize 20km/s dan sonra etki etse çok işe yaramaz mı?

ASUS_T00J-D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Tasogare aga helal be tam istediğim şu ilki turuncu-beyaz olan karın tarafına gelen rüzgarı direk deliyor
 
@Owlknife
Bir japona ilginç birşey öğrettiğinde japon tepki olarak aaaaaaaaa, oooooo gibi anladım tamam diye tastikler
Anladım tamam demeyi öğrendiğinde erdemli bir insan seviyesine ulaştığını bir kaç seneye göreceğime inanıyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri