Scudo Sports

Rulmanlı Arka Göbek Nasıl Sökülür

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.804
Tepki
2.046
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Rulmanlı Arka Göbek Nasıl Sökülür? Bir video falan var mı acaba ben bulamadımda?

(link)
Şekildeki vidalarıda çıkartıyorum ama rulman halkalarını çıkarmasını anlayamadım,rulmanlara zarar vermeden nasıl çıkıyor acaba?

Rulmanlı göbek jant göbeği kullanıp,rulman halkalarını söken bir yiğit yok mu koskoca sitede. :)
 
Scudo
Motorcular özel olarak yapılan veya yurd dışından satın aldıkları çektirme tarzı bir aletle yapıyor, iç kısma bir parcası kanca giri girip dışa doğru söküyorlar.

Kendi işini kendi halleden "Ben" çıkarmış olduğum mil ile rulmanın iç yanaklarına yerleştirip orta boy lastik, ağaç veya hafif bir çekiçle küçük küçük vurarak çıkartıyorum.
Örnek video
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve -Skynet-
@Serdaryildiz
Bu yöntem bisiklet göbeklerindede aynı şekilde çalışırki?
 
@Raptor8 çok basit ve ucuza kendiniz yapabilirsiniz.Malzemeleri nalburdan temin edebilirsiniz
Gijon mili (saplama da denir) birkaç pul ve somun alacaksınız
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet- ve MakRo
@EnginK.
Yalnız bunda ortadaki mil çıkmış,bendekinde mil çıkmıyordu.
 
@Raptor8 Önce mili sökmeniz lazım zaten. Ondan sonra o gijon milini içine sokabilirsiniz.Mili sökmeden çıkmaz rulman
 
@Raptor8

Motorcuların kullandıkları biraz daha profesyonel, onun videosunu daha önce izlemiştim, şimdi bulamadım.

Bu arada bazı bisiklet göbek milleri iki rulman arası daha kalındır, bu yüzden somunları söktükten sonra yine hafif hafif çekiçlemeniz gerekiyor bir tarafı açabilmek için. Çekiçleme sırasında mil yivlerinin az hasar alması için, tahta bir parçayı takoz olarak kullanabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
@EnginK. Tamamda mil göbekte sabit duruyor,biraz baskı uyguladım,bir kaç çekiç vurdum ama çıkmadı.fazlada şey etmediim elimde kalır diye. :)
 
@Raptor8 Arkadaşım tabiki çekiçle girişmeyeceksiniz. Anahtarla sökülür mil. Her iki yanında somun olur onlar gevşetilir anahtarla. Kendi yapabileceğiniz bir şey olarak görmüyorsanız daha fazla masrafa yol açmamak için bir bisikletçiye götürün söksün
 
@EnginK.
Dostum tabiki tekeri kadrodan çıkartıp,mile bodoslama dalmıyoruz. Tamir işlerinden anlamasaydık zaten bu teknik konulara girmeyip,konu açmayıp bisikletçiye yol alırdık. :)
Rulman halkalarına kadar her şeyi çıkartıyorum,milin somunları çıkıyor ama mil genede rulmanların içindne çıkmıyor.
 
Aslında,mil çıktıktan sonra düz ağızlı bir tornavida ile içten karşısındkai rulmana hafif darbelerle vurup çıkartılabilir diye düşünüyorum?Sonuçta rulmanı ve mili zaten değiştirceğiz. Denemek lazım tabi, artık boş zaman buluncaya kaldı.
EnginK. Serdaryildiz

(link)

(link)

(link)
Göbeği söktüm arkadaşlar,vidalı rulmanlı göbek kullanıyorum.Yaşadığım sıkıntı bir süre sonra tekerin dönmesi esnasında sanki bir tırtıklanma hissetiyordum.Satıcıya sorduğumda,rulmanların fazla sıkışmasındna olduğunu söyledi.Aslında fazla sıkımıyorum ama kadroda uygun açıda yer alması esnasında biraz sıkışıyor.Bir somun çıkarsam rahat takılıp sökülüyor fakat bu seferde kadronun sol kısmına çok yaklaşıyor.
Size soracağım nokta,bu somunlarla rulmanların fazla sıkılmasını nasıl engellerim?(somunu az sıksamda zamanla kendiliğinden sıkışacaktır diye düşünüyorum)
 
@Rebanuba
İlk başlarda aradığım video buydu işte. :)Ama bende tahmini olarak ilerleyerek olayı çözdüm. Eski rulmanları çıkardım,yeni rulman aldım ama daha takmaya zaman olmadı.İşte temel sıkıntı, rulmanların bir süre sonra kıtırlı bir şekilde dönmeye başlaması olayı. Bunu vidaların bisikletin arka çatallarının etkisiyle fazla sıkışmasına bağladık ama videoda görüğüm kadarıyla rulman içi yağ tabakasınında azalmasındanda olabilir diye şimdi düşünüyorum.Vidaların rulmanı fazla sıkması olayı içi çapraz sıkıştırmayı düşüyorum bakalım gene olacak mı.Bu durum bende ikinci defa oluyor.Öncedende oldu gene rulmanları yenilemek zorunda kalmıştım...
Paylaşım için çok teşekkürler.
 
@Rebanuba
Rulman içindeki yağlar yeterlidir ve ilave yağa gerek yok.Vidaları sıkmaya gelince;rulmana temas eden vidaları elle sıksan yeterlidir diye düşünüyorum.Esas olarak kontraları sıkman gerek.Tabii rulmanların tam olarak oturmasıda gerekli.Video da ki şahıs rulmanları somunu sıkarak oturtuyor ve sonra tekrar gevşetiyor.Benim esas olarak merak ettiğim rulmanı neden değiştirmek gerektiği.Kıtırtı olayı nedir anlamadım ve neden olur.Bana gelince bende sıfır Mosso legarde var ve onda da rulmanlı göbek var.Bende tak tak diye ses vardı ve her zaman yapmıyordu ve bende rulmanları değiştirdim.Ama boşuna olduğunu gördüm.Sesi yapanın ruble olduğunu,değiştirip deneyerek anladım.Kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serdaryildiz
@Rebanuba
Şöyleki hocam,sıfır rulmanı takıp somunları sıkıştırdıktan sonra, iki elimizle tekeri milden tutarak çevirdiğimizde yağ gibi akıyor. Ama rulman bozulmaya başladı mı arada bir pürüze denk geliyor gibi his oluyor.Yani nasıl anlatayım bilemedim ama şöyle düşünürsek,rulman halkası al, ortasından kalem geçir ve masanın üzerinde döndür.yağ gibi gidecektir.masanın az ilersine toz şeker dök,ve aynı şekilde bu sefer şekerin üzeirnde döndür.rulmanın şekeri ezişini hisseteceksindir.ona benzer bir olay oluyor.hani dersen bu seni uygulamada nasıl etkiliyor.başlarda sadece tekeri eline aldığında oluyor ama zaman geçtikten sonra teker dönüşünü baltaladığını hissetiyorsun.somunu az sıksan tekeri neredeyse kilitliyor gibi oluyor,gevşek bıraksan sağlıklı olmuyor.bende tam olarak işin içindne çıkamadım...
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Bu bahsettiğin tıkırtı olayı bende de var ve benim tekerler de rulmanlı. bisikleti yeni aldığım zamanlarda tekeri söktüm ve milin her iki ucundan tutup tekeri çevirdiğimde sanki dönmeyi hafif zorlaştıran bir sıkışma var. bunu ses olarak duymuyorsun ama eline alıp çevirdiğinde anlıyorsun. Her iki teker aynı şeyi yapıyor. şimdi 1200km yol katettim ve tekeri söktüğümde aynı şey devam ediyor. çalışmasında, aksamında problem yok. fakat, sanki tekerin yağ gibi tıkırdamadan seri akması hızını artıracak. tecrübeli olmadığımdan her hangi bir işlem yapmadım. rulmanların yağından olduğunu düşünmüyorum. fabrikasyon öyleydi.. neticede bir çözüm buldunuz mu?
 
@Rebanuba
Şöyleki hocam,sıfır rulmanı takıp somunları sıkıştırdıktan sonra, iki elimizle tekeri milden tutarak çevirdiğimizde yağ gibi akıyor. Ama rulman bozulmaya başladı mı arada bir pürüze denk geliyor gibi his oluyor.Yani nasıl anlatayım bilemedim ama şöyle düşünürsek,rulman halkası al, ortasından kalem geçir ve masanın üzerinde döndür.yağ gibi gidecektir.masanın az ilersine toz şeker dök,ve aynı şekilde bu sefer şekerin üzeirnde döndür.rulmanın şekeri ezişini hisseteceksindir.ona benzer bir olay oluyor.hani dersen bu seni uygulamada nasıl etkiliyor.başlarda sadece tekeri eline aldığında oluyor ama zaman geçtikten sonra teker dönüşünü baltaladığını hissetiyorsun.somunu az sıksan tekeri neredeyse kilitliyor gibi oluyor,gevşek bıraksan sağlıklı olmuyor.bende tam olarak işin içindne çıkamadım...
Hocam uzun bir zaman sonra yeniden yazıyorum
Naptınız acaba benim şuan yeni aldığım bisiklettede var aynı durum vidayi azıcık sıksam hemen başlıyor o kıtırtı olayı, gevşek bırakıncada içime sinmedi
 
Konuyu görünce yazmak istedim. Rulmanlara asla vurulmaz. Sökerken nasıl olsa çöp olacağı için hazneye zarar vermeyecek sekilde vurarak cikardiniz. Ama takması en mesakatli kismidir rulmanın.

Rulmana yüzük koyarak takozla vs asla vurulmuyor fabrikalarda. Bu iş için Çakma presi denen preslerimiz var montaj hatlarında. Rulman capi ve hazne derinligi belirli olan parcalarda uygun uç ve ayarlanmis calisma derinligi ile kullaniliyor bu presler.

Hazne iceren parca, metalin ısıl islemde aldigi son halini degistirmeyecek sekilde isitilip pres ile tek seferde cakiliyor. (Vurarak değil baskı uygulayarak)
Cakma isleminde preste uygulanan baskı rulmanın tüm yüzeyine esit miktarda tek seferde uygulaniyor uygun uç ile. Ayni sekilde derinlik ayarida haznenin tam noktasına goturuyor rulmanı.

İster tahta ister plastik takozla, ne ile vurursaniz Rulmana muhakkak zarar veriyorsunuz. O anda anlamasaniz bile rulmanın ömrü azaliyor. Az şiddette bile olsa rulmanlara asla vurmayın.

Kapalı rulmanlar yaglanma islemi gerektirmez, Basincli suya, yüksek ısıya yada kimyasala maruz kalmadiklari surece kullanım ömrü boyunca bakım istemezler.

Camasir makine maceramdan kisaca bahsedip konuyu kapatiyorum. Yetkili serviste kazan rulmaninin degismesi icin makineyi gonderdik. Tabiki rulmanı takozla çakarak gonderdiler. 1 yıl gecmeden ayni sekilde arizalandi. Orijinal yedek parca kullaniyorlar fabrikanin montajinda 10 yil sorunsuz calisan rulman yetkili servis montajinda 1 yil calisiyor ne hikmetse. Konuyu kendilerine actim. 6 ay garanti veriliyormus yedek parcaya. Git gel derken presten girdim kazan haznesinde ciktim baslarini o kadar agrittim ki yetkili servis muduru konudan rahatsiz oldu. İşide bildigimi anlayinca benim makineye üzerinde hazir rulmani ile birlikte yeni bir kazan takmak zorunda kaldilar. 4 yildir sorunsuz kullaniyorum halen. :)
 
Geri