Scudo Sports

Rulman sökme takma aleti

(link)
2. almayı planladığım bu ürün sevkiyatı neden bu kadar pahalı anlam veremiyorum. Jant göbeklerinde kullanacağım başka bir model var da ben mi bulamıyorum?
Benden Tavsiye bunu kesinlikle almayin, bilyalarin icine giren aletlerin tirnaklari malesef yeterli degil ve bilyalara tam oturmuyor. Oturmayinca da cektiriken bilyadan kayiyor ve bilyayi cekmiyor.
Bu aletler üzerine yeterince yorumlar var google de ve olumsuz yorumlari okumamiza ragmen arkadas aldi ve dedikleri gibi tirnaklar kayma yapti.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bülent Gökmen
Scudo
Benden Tavsiye bunu kesinlikle almayin, bilyalarin icine giren aletlerin tirnaklari malesef yeterli degil ve bilyalara tam oturmuyor. Oturmayinca da cektiriken bilyadan kayiyor ve bilyayi cekmiyor.
Bu aletler üzerine yeterince yorumlar var google de ve olumsuz yorumlari okumamiza ragmen arkadas aldi ve dedikleri gibi tirnaklar kayma yapti.
Bneim için bu önemli bir bilgi. O zaman izeltaş a gidip bilya iç ölçüsüne göre alacağız ama çektirme mekanizması sitelerinde yok. Sadece (link) pens modelleri var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
İç rulman pensi teker göbeklerinde kullanılamaz çünkü mil rulmanın içinde durmaya devam ediyor. Bu pensler, içindeki mil çıkartılabilen rulmanları çıkartmada kullanılıyor.
 
İç rulman pensi teker göbeklerinde kullanılamaz çünkü mil rulmanın içinde durmaya devam ediyor. Bu pensler, içindeki mil çıkartılabilen rulmanları çıkartmada kullanılıyor.
Mil derken jantı taşıyan ve boydan boya göbeğin içinden geçen mili mi kastediyorsunuz? Öyle ise ben mili çıkmayan göbek görmedim. Mili çıkarmak için rulmanla beraber sökülmesi gereken yapıda göbekler de var sanırım. Bunun için mil üzerinde rulmanların içe bakan kısımlarına yaslanan boğumlar olmalı. O zaman mile tokmakla bir taraftan vurularak rulmanla birlikte sökülüyor olmalı. Böyle bir yapıda zaten rulman sökmek için harici bir alet kullanılamaz. Fakat rulman takmak da sıkıntı olur, mil yerindeyken rulmanı üzerine geçirip çakmak gerekir herhalde.

Edit:
Videodaki göbek aynen bahsettiğiniz yapıda. İlk rulman zaten mile vurularak çıkarılmak zorunda. İkincisi de mil kullanılarak sökülebilir ama dengeli basmayacağından zarar görebilir diye rulmanın dış çapına denk lokma ile söküyor. Takarken de lokma kullanıyor. Bu tip bir göbekte yukarıda paylaşılan ne çektirme ne de takma aparatları işe yaramaz.

Dış çapı uygun lokma için biraz baktım. 6903 rulman için Cetaform C24-H22, 18287 rulman için Cetaform C24-H21 uygun görünüyor.


 
Son düzenleme:
Mil derken jantı taşıyan ve boydan boya göbeğin içinden geçen mili mi kastediyorsunuz? Öyle ise ben mili çıkmayan göbek görmedim...
Mili çıkmayan göbek yok tabii ki. Orada, bu penslerin "milin rulman içinden, rulman çıkmadan çekilebildiği" durumlarda kullanıldığını söylemek istemiştim.

O zaman mile tokmakla bir taraftan vurularak rulmanla birlikte sökülüyor olmalı. Böyle bir yapıda zaten rulman sökmek için harici bir alet kullanılamaz. Fakat rulman takmak da sıkıntı olur, mil yerindeyken rulmanı üzerine geçirip çakmak gerekir herhalde.
Çıkartırken bile çekiçle/tokmakla vurmamak, çakmamak lazım. Rulman yuvasının kusursuz silindirikliği bozulabilir. Usul usul preslenecek, takılırken de, çıkartılırken de.
 
İç rulman pensi teker göbeklerinde kullanılamaz çünkü mil rulmanın içinde durmaya devam ediyor. Bu pensler, içindeki mil çıkartılabilen rulmanları çıkartmada kullanılıyor.
İyi de hocam benim mavic jant göbeklerinde mil zaten (arka mil) elle çıkıyor.. Video da eleman nasıl çektirme kullanıyorsa işte o cihaz bana lazım. Videoya bakar mısınız?
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Alet iyiymiş yalnız :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Bülent Gökmen
Üşenmeden yazacağım, umarım pens almadan uygularsın, böylece çabam zayii olmaz.
1 - Mili sol taraftan çektin ve geldi.
2 - Milin okla gösterdiğim kısmında sekman görevi yapması için bir conta var. O lastiği altına uçlu kalemin ucunu sokarak milden ayırıyosun.
3 - Sonrasında verdiğin videoda 0:30'a kadar olan kısmı yapıyosun. Yani sağ taraftaki metal kapağı çıkartıyosun.
4 - Burada o videodan ayrılıyoruz. Freehub body'yi üstündeki rulmanı çıkartmadan, çekerek göebkten ayırıyorsun.
5 - Sonra, mili sol taraftan sokuyosun, çember yere paralel ve sol taraf yukarı bakacak şekilde, mili zemine dayıyorsun. İki elinle çemberin iki karşılıklı noktasından tutarak yere doğru bastırıyorsun ve sağ rulman göbekten ayrılıyor.
6 - Aynısını freehub rulmanı için yapıyosun. Freehub'ın iç tarafından mili sokuyosun, mili bir yere dayayarak body'i itiyosun ve rulman çıkıyor.
7 - Fotoğrafta üst sağdaki somunu mile takıyosun, somunlu taraftan göbeğe sağdan sokuyorsun, yine aynı şekilde mili bir yere dayayıp çemberi itiyorsun ve sol rulman da çıkıyor.

LV225050001.jpg
 
Son düzenleme:
@ Can Çelik Detaylı anlatımınız için teşekkür ederim. O mili bakım zamanı çıkarıp kontrol edeceğim zira o contayı gördüğümü hiç hatırlamıyorum. Bahsetiğiniz şekilde rulmanarın çıkarıldığı bir videoya nedense rastlamadım. Aslında bahsetiğiniz kadar kolaysa ve aksamlara zarar vermiyorsa paylaşan birileri çıkardı. Buna karşın benim en büyük sıkıntım ön göbekteki rulmanın çıkarılmasında. Ortada mil yok ve sağ sol rulmanlar seramik ve ölçüleri de çok farklı.
 

Dosyalar

  • leftyhub-bk.jpg
    leftyhub-bk.jpg
    40,1 KB · Okunma: 2
Ortada mil yol derken?
 
Alt kısımdaki parça ile bağlantı sağlanıyor. Amortisör ile bütünleşik yani.
 

Dosyalar

  • leftyntısı.JPG
    leftyntısı.JPG
    18,9 KB · Okunma: 12
Maşa ile mil yekpare değil tabii ki. Mil ayrılabiliyor. Mili uygun alyan ile maşadan ayırdıktan sonra videoda işaretlediğim yerde gözüken sekman, iki adet düz tornavida yardımıyla yuvasından çıkarılacak. Sonra, mil sol ucundan ittirilecek ve sağ rulman çıkacak. Sonra aynı şekilde mil sağ taraftan basılacak ve sol rulman gelecek. Tekerin kendi mili rulmanları çıkarmak için en iyi edevat. Çünkü üstünde rulmanlara göre açılmış basamaklar (torna dilinde "faturalar") var. Usulünce yapılınca bir zarar da almaz.

 
  • Beğen
Tepkiler: Bülent Gökmen
Hocam yardım ve yönlendirmeler için teşekkür ederim ancak bu işlemler esnasında arka jant rulmanları için es kaza mil kenarlarına ya da yapısına verilebilecek bir zarar alacağım parçadan çok daha fazla masrafa yol açar. Keza ön janttaki rulmanın (14. sn de gözüken) vida yuvasına çıkartmadan ziyade presleme esnasında verilebilecek bir zarar da komple ön göbeği götürür ki risk almak istemediğim için resimlerini paylaştığım ürünleri almayı kafama koydum. Bahsettiğiniz yöntemler yenisiyle değiştirme esnasında usta bir dokunuşla evet halledilebilir ama rulman seramik olunca ve bakım için söküp takılması düşünülünce malesef olmuyor.
Paypal gitmeden önce ebayden komik fiyata alacaktım, ertelediğime yanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
Geri