Scudo Sports

Rulman sökme takma aleti

@Cassini İki ay önce SuperB'ninkini aldım. Çok memnunum. SuperB iyi marka zaten. BikeHand'in de vardı ama dişleri yeteri kadar yüksek değildi, zamanla deforme olur diye bunu aldım. İşini kolaylaştırmak için şöyle yaparsan iyi olur. Aynakolu çıkardıktan sonra kadroyu 'göbeğin öbür tarafı yere değecek ama arka maşalar bi yere değmeyecek şekilde' kadroyu bi yere yatır. Bu lokmayı taktıktan sonra lokma koluna/kurbağacığa biri vücut ağırlığıyla bassın ve kolu öyle sonra çevir. Böylece göbeğin çözülmesi için gereken torku azaltmış olursun, anahtar ve göbek deforme olmaz.

(link)

@Batuhan B. Gösterdiğin aletin adı "papağan pense". Kurbağacık ağız açıklığı değiştirilen anahtarlara deniyor. Bu:

8837334564914_1652779914985.jpg


Tork anahtarına gerek yok. Çanakların kafasını kadroya temas ettir yeter, daha fazla sıkmaya gerek yok. Zaten BSA diş yönleri sürdükçe çanaklar sıkılaşacak şekilde seçilmiş.
 
Son düzenleme:
Scudo
@Can Çelik
Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. Sayenizde göbek tipini ve ihtiyacım olan anahtarın da adını öğrenmiş oldum 👍
 
@Can Çelik
Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. Sayenizde göbek tipini ve ihtiyacım olan anahtarın da adını öğrenmiş oldum 👍

göbeğin hollowtech olduğunu lınkdeki yazıya göremi anladınız? Hollowtech göbekler karemil olmaz ki sizin aynakol karemil yada HT1. Sadece karemil göbek bir adaptör ile takılmış gibi.
Dış adaptör ht2 anahtara uygun olabilir ama içinde karemili önce sökmemiz lazım. Tabiki adaptör ile yanılıyor da olabilirim ama göbek kesin hollowtech2 değil. En basit anlaşılma aynakolun üzerindeki alyan vidalar, bu vida ht2 de olmaz.

bana cevap vermesenizde ben size yardımcı olmaya çalışıyorum. Aksi taktirde paranız boşa gidebilir.

mesela şu aleti senelerdir kullanıyorum ve inanın ömürlük bir alet.
4 tane tam oturan derin ve sağlam olan göbeği yaralamayan ağızı var ve tüm hollowtech tip göbekleri söküyor.
IMG_5041.png
 
  • Beğen
Tepkiler: Cassini
Bilmediğimden soruyorum, rulmanı neden sökmek isteyelim? Ne işe yarar?
 
@Murat Cömez Üstünkörü bakmışım abi. Düzeltme için sağol, kartuş göbek bu. Adama hollowtech lokma aldıracaktım az kalsın :koptum:
 
@Murat Cömez Yardımcı olmaya çalıştığınız için teşekkürler. Lakin ilk mesajınızda bana göbeğin tipini bulun sonra anahtarı bulması kolay demişsiniz. Ben bilsem zaten buraya yazmam hocam ☺️. Yine yukarıda tork anahtarım var dediğim halde siz garip bir cevap vermişsiniz. İşin açıkçası anlayamadım mesajınızı.
Son mesajınıza istinaden ;
Göbek tiplerini bilmiyorum. Cevap veren diğer arkadaşın önerdiği anahtara göre birşeyler bulmaya çalışıyorum. Yoksa ne karesini ne düzünü bilmiyorum. Hatta göbeğin içinde pedal sensörü de var. İşin içinden çıkabilirmiyim bilmiyorum.
Çocukken en sevdiğim şey bisiklet gobeklerini, pedalini, zincirini yaglamakti. Çoğu zaman da bozardım. Şimdi yaş 48. Sağlık için bir bisiklet aldım daha 1 hafta önce. Sanırım çocukluktan gelen alışkanlığı devam ettiriyorum ☺️

Bilmediğimden soruyorum, rulmanı neden sökmek isteyelim? Ne işe yarar?

Aldığım bisiklet 10500 km de. Belki yağsız kalmıştır. Gres iyi gelir ömrü uzar diye düşünmüştüm.
Hatta hub motora da el atma niyetim var ama bilmiyorum. Elimde kalır diye korkuyorum
Belki daha iyi anlaşılır Screenshot_20230717-153149_Gallery.jpg
 
@Murat Cömez Yardımcı olmaya çalıştığınız için teşekkürler. Lakin ilk mesajınızda bana göbeğin tipini bulun sonra anahtarı bulması kolay demişsiniz. Ben bilsem zaten buraya yazmam hocam ☺. Yine yukarıda tork anahtarım var dediğim halde siz garip bir cevap vermişsiniz. İşin açıkçası anlayamadım mesajınızı.
Son mesajınıza istinaden ;
Göbek tiplerini bilmiyorum. Cevap veren diğer arkadaşın önerdiği anahtara göre birşeyler bulmaya çalışıyorum. Yoksa ne karesini ne düzünü bilmiyorum. Hatta göbeğin içinde pedal sensörü de var. İşin içinden çıkabilirmiyim bilmiyorum.
Çocukken en sevdiğim şey bisiklet gobeklerini, pedalini, zincirini yaglamakti. Çoğu zaman da bozardım. Şimdi yaş 48. Sağlık için bir bisiklet aldım daha 1 hafta önce. Sanırım çocukluktan gelen alışkanlığı devam ettiriyorum ☺



Aldığım bisiklet 10500 km de. Belki yağsız kalmıştır. Gres iyi gelir ömrü uzar diye düşünmüştüm.
Hatta hub motora da el atma niyetim var ama bilmiyorum. Elimde kalır diye korkuyorum
@Murat Cömez Yardımcı olmaya çalıştığınız için teşekkürler. Lakin ilk mesajınızda bana göbeğin tipini bulun sonra anahtarı bulması kolay demişsiniz. Ben bilsem zaten buraya yazmam hocam ☺. Yine yukarıda tork anahtarım var dediğim halde siz garip bir cevap vermişsiniz. İşin açıkçası anlayamadım mesajınızı.
Son mesajınıza istinaden ;
Göbek tiplerini bilmiyorum. Cevap veren diğer arkadaşın önerdiği anahtara göre birşeyler bulmaya çalışıyorum. Yoksa ne karesini ne düzünü bilmiyorum. Hatta göbeğin içinde pedal sensörü de var. İşin içinden çıkabilirmiyim bilmiyorum.
Çocukken en sevdiğim şey bisiklet gobeklerini, pedalini, zincirini yaglamakti. Çoğu zaman da bozardım. Şimdi yaş 48. Sağlık için bir bisiklet aldım daha 1 hafta önce. Sanırım çocukluktan gelen alışkanlığı devam ettiriyorum ☺



Aldığım bisiklet 10500 km de. Belki yağsız kalmıştır. Gres iyi gelir ömrü uzar diye düşünmüştüm.
Hatta hub motora da el atma niyetim var ama bilmiyorum. Elimde kalır diye korkuyorum
Belki daha iyi anlaşılır 307134 dosyayı görüntüle
Maksadım yanlış anlaşılmak değildi, özürdilerim.

tork anahtarı yazınızı görmemişim ama önce göbeği öğrenin derken üzerinde yazıyor olması.Umarım şimdi sadece link üzeri bilgi olmayacağını anlamışsınızdır.
Sizin orta göbek baa kare mil.
IMG_5042.png

Uyumlu olan anahtar ise bu
IMG_5043.pngIMG_5043.png
 
Çok yardımcı oldunuz @Murat Cömez hocam. Sağolun.

Bu dediğiniz anahtar ;Screenshot_20230717-162650_Chrome.jpg

Sanırım sarı isaretledigim yere içten geçerek açacak? Doğru mudur?

20230717_162837.jpg

Şayet doğru ise iç taraftaki siyah kısım nasıl olacak? Göbeğin diğer tarafına bakamadım ama herhalde aynıdır değil mi?
Screenshot_20230717-163758_Gallery.jpg

Evet diğer tarafta aynı
Bu arada söz konusu Ferrari bu ; ☺

20230717_164404.jpg
 
Son düzenleme:
Çok yardımcı oldunuz @Murat Cömez hocam. Sağolun.

Bu dediğiniz anahtar ;307140 dosyayı görüntüle

Sanırım sarı isaretledigim yere içten geçerek açacak? Doğru mudur?

307141 dosyayı görüntüle

Şayet doğru ise iç taraftaki siyah kısım nasıl olacak? Göbeğin diğer tarafına bakamadım ama herhalde aynıdır değil mi?
307142 dosyayı görüntüle

Evet diğer tarafta aynı
Bu arada söz konusu Ferrari bu ; ☺

307143 dosyayı görüntüle
Rıca ederim, yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Evet o anahtarı yuvanın içine sokarak söküyorsunuz, dıkkat etmeniz gereken sökme yönü. İki tarafta aynı yöne sökülüyor.
Sökerken bisikletin önüne doğru çevirmeniz gerekiyor.
Takarken ise arkaya doğru çeviriyorsunuz.

Sökerken sağı ve solu işaretleyin, takarken sağı ve solu karıştırmamak için. Aksi taktirde dişleri sıyırırsınız.

bisikletiniz güzelmiş güle güle kullanın. Elektrikli olduğunu tahmin etmiştim çünkü bu göbekler e-bike için.
 
Rıca ederim, yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Evet o anahtarı yuvanın içine sokarak söküyorsunuz, dıkkat etmeniz gereken sökme yönü. İki tarafta aynı yöne sökülüyor.
Sökerken bisikletin önüne doğru çevirmeniz gerekiyor.
Takarken ise arkaya doğru çeviriyorsunuz.

Sökerken sağı ve solu işaretleyin, takarken sağı ve solu karıştırmamak için. Aksi taktirde dişleri sıyırırsınız.

bisikletiniz güzelmiş güle güle kullanın. Elektrikli olduğunu tahmin etmiştim çünkü bu göbekler e-bike için.

@Murat Cömez hocam, valla harikasınız. İyiki varsınız. Sağolun varolun 👍🙋‍♂️
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
Bilmediğimden soruyorum, rulmanı neden sökmek isteyelim? Ne işe yarar?
Rulmanlar çalıştıkça bilyalar ve bilezikler arasındaki boşluk artıyor, rulman ideal boşluğunu kaybedince de sürtünmeleri artıyor. Ömürleri dolunca çıkarılıp yenisi takılıyor bu sebeple.

(Cassini direkt göbeği çıkarmak istiyor, rulman değiştirmeyle ilgisi yok. Zaten sahip olduğu göbek rulmanlı değil, cup and cone denen sistem).
(Hollowtech göbeklerin rulmanını değiştiren çok az kişi var. Çoğu kişi yeni göbek alıyor. Bu materyal ve para israfı aslında. Ben yeni rulman takıyorum aynı göbeklere).

@Cassini Göbeği demonte edip temizleyip tekrar yağlamaktan bahsetmişsin, rulmansız kartuş göbeklerde çok kolay bi iş değil. Yapmanı şiddetle tavsiye ederim tabii. Çöpe atıp yeni göbek almaktansa. Videosu bu:

 
Rulmanlar çalıştıkça bilyalar ve bilezikler arasındaki boşluk artıyor, rulman ideal boşluğunu kaybedince de sürtünmeleri artıyor. Ömürleri dolunca çıkarılıp yenisi takılıyor bu sebeple.

(Cassini direkt göbeği çıkarmak istiyor, rulman değiştirmeyle ilgisi yok. Zaten sahip olduğu göbek rulmanlı değil, cup and cone denen sistem).
(Hollowtech göbeklerin rulmanını değiştiren çok az kişi var. Çoğu kişi yeni göbek alıyor. Bu materyal ve para israfı aslında. Ben yeni rulman takıyorum aynı göbeklere).

@Cassini Göbeği demonte edip temizleyip tekrar yağlamaktan bahsetmişsin, rulmansız kartuş göbeklerde çok kolay bi iş değil. Yapmanı şiddetle tavsiye ederim tabii. Çöpe atıp yeni göbek almaktansa. Videosu bu:


Anladım, teşekkür ediyorum 🍻
 
@Can Çelik Bilgiler için teşekkür ederim. Video ilaç gibi geldi. Bende yapacağım zaman video eşliğinde yapacağım inşallah 👍Sağolun hocam
(Cassini direkt göbeği çıkarmak istiyor, rulman değiştirmeyle ilgisi yok. Zaten sahip olduğu göbek rulmanlı değil, cup and cone denen sistem).
(Hollowtech göbeklerin rulmanını değiştiren çok az kişi var. Çoğu kişi yeni göbek alıyor. Bu materyal ve para israfı aslında. Ben yeni rulman takıyorum aynı göbeklere).

Göbeği demonte edip temizleyip tekrar yağlamaktan bahsetmişsin, rulmansız kartuş göbeklerde çok kolay bi iş değil. Yapmanı şiddetle tavsiye ederim tabii. Çöpe atıp yeni göbek almaktansa.

@Can Çelik ustam,

Evet bu çocukken bozduğum göbeklerden. Genelde içindeki bilyaları kaybederim ☺️. Tabi sayı azalınca düzgün çalışmazdı. Sıkma işini de beceremezdim. Ya çok sıkar zor dönerdi ya gevşek kalır yolda göbek dışarı çıkar bisikletim çöp olurdu. Neyse şimdi daha bilinçli bir şekilde işin içinden çıkarım diye tahmin ediyorum. Lakin halen kafamı kurcalayan ; Bu Hollandalı arkadaşlar pedal sensörünü acaba bu göbeğin neresine taktılar. Tek korkum çıkarırken ona zarar vermek. Malum Türkiyedeyiz ve bu parçayı bulmam imkansız
 
Son düzenleme:
@Cassini Çocuk olduğun yıllarda bu tip kartuş göbekler yoktu :) Bahsettiğin "dizme bilyalı" göbek muhtemelen. Veya Thompson tipi göbek.

Göbeği açınca sensörün nereye takıldığını anlarsın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cassini
(link) Bunu gözüme kestirdim. Gümrüğü ne kadar tutar acaba?
 
(link)
2. almayı planladığım bu ürün sevkiyatı neden bu kadar pahalı anlam veremiyorum. Jant göbeklerinde kullanacağım başka bir model var da ben mi bulamıyorum?
 
@Bülent Gökmen
Bazen ürün ucuz gösterilip fiyat nakliyeye yediriliyor. Arama yapıldığında fiyatından dolayı tıklanma ihtimali artıyor. Ayrıca vergilendirilmede ürün fiyatı dikkate alınacağından az vergi çıkıyor. Tabi ki Toplam fiyat kazıkta olabilir. Aynı ürün için farklı satıcılara bakıp makul olanı seçmek lazım.
 
(link)
2. almayı planladığım bu ürün sevkiyatı neden bu kadar pahalı anlam veremiyorum. Jant göbeklerinde kullanacağım başka bir model var da ben mi bulamıyorum?
Bu ürünü daha önce de sormuştun. Bu set demontaj için. Montaj için değil. Rulmanları preslemek için tekerin kendi mili yeterli oluyor. Sadece pul alacaksın. Ön teker rulmanı için M10, arka teker rulmanı için M14 pul. İki tarafa da 3'er adet kullanırsan iyi olur yamulmaması bakımından. M10 pul için biraz civatacı dolaşman gerekecek. Dış çapı 24 mm olanlar işini görmez. 22-23.5 arası olmalı. Demontaj için yine milin kendisini kullanabilirsin. Teker yere paralel halde, mili zedelenebilecek bir zemine dayayıp iki elle jantın karşılıklı iki noktasından tutarak yere doğru bastırınca yukarı bakan rulman yuvasından çıkar.
 
Bu ürünü daha önce de sormuştun. Bu set demontaj için. Montaj için değil. Rulmanları preslemek için tekerin kendi mili yeterli oluyor. Sadece pul alacaksın. Ön teker rulmanı için M10, arka teker rulmanı için M14 pul. İki tarafa da 3'er adet kullanırsan iyi olur yamulmaması bakımından. M10 pul için biraz civatacı dolaşman gerekecek. Dış çapı 24 mm olanlar işini görmez. 22-23.5 arası olmalı. Demontaj için yine milin kendisini kullanabilirsin. Teker yere paralel halde, mili zedelenebilecek bir zemine dayayıp iki elle jantın karşılıklı iki noktasından tutarak yere doğru bastırınca yukarı bakan rulman yuvasından çıkar.
Haklısınız bu ürün rulmanları yuvaya zarar vermeden çıkarmak için kullanılan çektirme seti. Preslemek için ise daha önceden yaptığım bir düzenek ile denemiştim. Bahsettiğiniz şekilde eski jantlarıma uygulamıştım ama lefty jantlarda (özellikle önde birbirinden farklı ölçüde rulman barındırması sebebiyle) bahsetiğiniz yöntem işe yaramıyor.
Bu arada alım yapamadım zira Çinli malın fiyatını bir anda 200 küsür artırdı. Haliyle 1100 yerine 1300 küsürlere fırladı. Yıl sonuna doğru sağlam indirimler oluyor bekleyeceğiz bakalım.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Geri