Scudo Sports

Rulman hırıltısı

Ceasar Bravo

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Ağustos 2019
Mesaj
643
Tepki
1.642
Yaş
44
Şehir
İstanbul
İsim
Sezer
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
Merhabalar. Peugeot r12 aldım (2019 model) ve bike fit sonrası shimano serviste fren ve vites ayarı yaptırdım.

Fakat shimano servisteki arkadaş "arka tekerde rulman hırıltısı var" dedi. Dışardan hiç bir ses duyulmuyor. Bunu söylediğimde elimle kadronun arka teker çatalını tutturdu. Orda bir titreşim oluyor gerçekten arka teker dönünce. Bunun olmaması gerektiğini söyledi. Ne yapmak lazım deyince "sürün biraz eğer teker tutukluk yaparsa dönmekte o zaman değiştirirler" dedi.

Fakat benim de kafam takıldı. Bu konuda bilgisi olan var mıdır acaba?
 
Scudo
Rulmanlar hafif bir hırıltı, vibrasyon yapar dönerken. Bozuk olup olmaması ise o vibrasyonun akıcı ve sürekli mi yoksa belli belirsiz takılma yoksa aşırı sesli mi yaptığına göre değerlendirilir. Sizdeki rulmanın kodunu bilmiyorum ama dışarıdan alıp değiştirmeye kalksanız çok komik ücrete alırsınız gibi geliyor. Yapısı özel sipariş ise birşey diyemem tabi yanal, konik vs envai çeşit rulman var. Kolay kolay yolda bırakmaz. Ama kafanıza taktırmışlar anlaşılan. Teker akıcı dönüyorsa uğraşmayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
Çok teşekkür ederim içimi rahatlattınız. Benim teknik bilgim hiç yok neredeyse. Rulman demese onu da bilemiycem. Sadece arka teker dönünce kadroyu tuttuğun zaman bir vibrasyon yapıyor. Dışardan ses yok. Ha hatırladığım kadarıyla vibrasyonda da bir takılma ya da düzensizlik yoktu.
 
  • Beğen
Tepkiler: SOZUAK
Bu tecrübe ile anlaşılır ve bir de yük altında/süratli dönme ile. Zamanla öğrenirsiniz. Mesela her ne kadar biraz farklı olsalarda ön tekeri çevirip pürüzsüzlüğüne bakın bir de arkanın pürüzsüzlüğüne bakın. Ben jantı çıkartır orta milden sağlı sollu iki elle tutarım bu esnada bir dönme hareketi verip öyle kontrol ederim. Tabi bir de hem şu anda teknik işlerle uğraşıyorum (tıbbi cihazlar) hem de zamanında sanayide ve savunma sanayinde çalıştığımda edindiğim tecrübeler var. Size tavsiyem bisikletin mekaniği ile zaman zaman vakit geçirin. Mesela oturup gözlemleyin çeşitli parçaların birbirlerine göre duruş açıları, mesafeleri, hareket ettirme zorluğu, açısı gibi parametreleri. Özellikle de sorun yokken bir miktar tecrübe ve gözlem yaparsanız aksayan birşey olduğunda kontrol edip bu parça şöyle duruyordu, bunu şu kadar zorlanarak hareket ettiriyordum şeklinde fikriniz olur. Duruma göre zamanla yolda kalmaktan yada daha palı/tehlikeli duruma düşmekten korunursunuz. Ben gördüğüm bisikleti, mekaniği, cihazı, ekipmanı oturup seyrederim denk geldiğinde.
 
Shimano Rulman göbek üretmiyor Kafes bilyalı kullanıyor buna Rulman diyorlar bilyalar arası karıncalanma olabilir
 
Bu tecrübe ile anlaşılır ve bir de yük altında/süratli dönme ile. Zamanla öğrenirsiniz. Mesela her ne kadar biraz farklı olsalarda ön tekeri çevirip pürüzsüzlüğüne bakın bir de arkanın pürüzsüzlüğüne bakın. Ben jantı çıkartır orta milden sağlı sollu iki elle tutarım bu esnada bir dönme hareketi verip öyle kontrol ederim. Tabi bir de hem şu anda teknik işlerle uğraşıyorum (tıbbi cihazlar) hem de zamanında sanayide ve savunma sanayinde çalıştığımda edindiğim tecrübeler var. Size tavsiyem bisikletin mekaniği ile zaman zaman vakit geçirin. Mesela oturup gözlemleyin çeşitli parçaların birbirlerine göre duruş açıları, mesafeleri, hareket ettirme zorluğu, açısı gibi parametreleri. Özellikle de sorun yokken bir miktar tecrübe ve gözlem yaparsanız aksayan birşey olduğunda kontrol edip bu parça şöyle duruyordu, bunu şu kadar zorlanarak hareket ettiriyordum şeklinde fikriniz olur. Duruma göre zamanla yolda kalmaktan yada daha palı/tehlikeli duruma düşmekten korunursunuz. Ben gördüğüm bisikleti, mekaniği, cihazı, ekipmanı oturup seyrederim denk geldiğinde.

Gerçekten sizin ilk mesajdan sonra benzer şeyleri düşündüm. Kurcalaya kurcalaya öğrenmek lazim sanırım. Sizin belli ki mesleki yatkınlıgınız da var.. ne güzel. Çok kıymetli bilgiler teşekkür ederim.
Shimano Rulman göbek üretmiyor Kafes bilyalı kullanıyor buna Rulman diyorlar bilyalar arası karıncalanma olabilir
O nedir acaba inanın bilmiyorum.
 
Rica ederim.
Rulman değil de kafes bilye yada direkt bilye dizilmiş jantlarda da prensip benzerdir. Rulman kapalı bir bilye sistemi kolay kolay içine kir, parça, su vs almaz, kapalı bir sistem. Diğerleri ise daha açıktır bu tip olaylara.
Göbeklerde marka/model yazıyorsa ona göre araştırma yapılabilir. Hatta youtube de arattırıp yüksek olasılıkla iç yapısını anlatan görsel kaynağa da ulaşabilirsiniz. Merak iyidir. Bazen büyük dertten bazen de büyük masraftan kurtarabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
@Ceasar Bravo hocam merhaba. Son durum nedir acaba? Nedeni ya da sonuçları hakkında en son nasıl bir bilgiye ulaştınız? Performansa veya kullanıma etkisi oldu mu acaba?
 
Köpek hırıltısı gibi bisey mi bir yağlayın isterseniz
 
@Ceasar Bravo hocam merhaba. Son durum nedir acaba? Nedeni ya da sonuçları hakkında en son nasıl bir bilgiye ulaştınız? Performansa veya kullanıma etkisi oldu mu acaba?

Köpek hırıltısı gibi bisey mi bir yağlayın isterseniz

Teşekkür ederim ilginiz ve tavsiye için. Başka bir başlığa yazmıştım. İki farklı servise götürdüm ikisi de güldü bana :) shimano servisteki eleman bana hırıltı demeseydi bir problemim yoktu esasında. Mesele birazda daha önce bilyalı rulman kullandığım için oldu sanırım. Tırnaklı olduğu için sürüş yapmadan önce hiç ses yoktu. Sadece dönerken kadronun arka çatalında hafif titreşimi hissediliyordu tekerin. Sürüşten sonra (rulman içinde yağlama oldugu icinmis) cırcır sesi de çıkınca iyice kafam karıştı. Sonuç itibarı ile gösterdim, sürüşte de sorun yok. O yüzden konuyu kapattım böylelikle.
 
  • Beğen
Tepkiler: anzolot ve Berat01
Teşekkürler hocam. Gidonun düzlük ayarını bir saatte yapabilen biri olarak kendi adıma anksiyete başa bela :)
 
@Ceasar Bravo arka göbek çok sıkı olabilir, yerinden çıkarıp bir anahtar yardımıyla kendinizde yapabilirsiniz. Muhtemelen bisikletçinin hırıltı dediği sıkı olmasından dolayı sürtünmeden kaynaklı. Ben arka janta akort yaptırmak için Gürsel Akay'a gittiğimde arka deore göbeğin rahat dönmediğini söyledi, elime alıp lastiği çevirdiğimde de sürtünmeyi çok rahat hissettim, muhtemelen sizinki de öyledir. Aşağı yukarı 3-4 dakikalık bir işlemden sonra bisiklet inanılmaz fark etti, bisiklet duvarda asılıyken lastiği çevirdiğimde 1.5 dk. kadar rahatlıkla dönüyor, öncesinde bu süre anca 30 sn. kadardı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
@Ceasar Bravo arka göbek çok sıkı olabilir, yerinden çıkarıp bir anahtar yardımıyla kendinizde yapabilirsiniz. Muhtemelen bisikletçinin hırıltı dediği sıkı olmasından dolayı sürtünmeden kaynaklı. Ben arka janta akort yaptırmak için Gürsel Akay'a gittiğimde arka deore göbeğin rahat dönmediğini söyledi, elime alıp lastiği çevirdiğimde de sürtünmeyi çok rahat hissettim, muhtemelen sizinki de öyledir. Aşağı yukarı 3-4 dakikalık bir işlemden sonra bisiklet inanılmaz fark etti, bisiklet duvarda asılıyken lastiği çevirdiğimde 1.5 dk. kadar rahatlıkla dönüyor, öncesinde bu süre anca 30 sn. kadardı.

Çok teşekkür ederim. O tarz bir sıkışıklık olabileceği aklıma geldi. Ön lastik dönüş hızıyla karşılaştırıp kontrol ettim. Bir fark yok gibiydi.
 
Geri