Scudo Sports

Rotor Değişikliği

pcmnyk

Üye
Kayıt
8 Haziran 2016
Mesaj
84
Tepki
25
Şehir
istanbul
ewet 160 mm olan küçük diskleri 203 mm disk ile değiştirdim bu disk büyük oluğu için daha az kuvvetle daha güçlü fren kuvveti elde ediyorum. işte resimler bu arada arka freni hidrolik dolduruyorum ancak bi kaaç sıkmada yine boşalıyor kaçak yok nerden kaynaklanır bu
https://i.hizliresim.com/OMon40.jpg
https://i.hizliresim.com/L3b75J.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: DDŞ
Scudo
@pcmnyk
Sistemde hava olduğundan yapabilir
 
Masanizin en büyük hangi capa uygun oldugunu arastirdinizmi 203mm takmadan önce. Uygun degilse size yeni masa aldira bilir.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
@Murat Cömez merhaba resimdeki takılı hali. kaliperin adaptörü biraz büyük geldi. balatanın sadece ucu temas ediyordu onuda yeni adaptörün ucundan biraz keserek yerine oturmasını sağladık

@Yusuf !!WOW!! bisiklet tamircisi 3 kere denedi hava olduğundan boşalabilir dedim. yok bu avid frenler böyle dolduruyoruz boşalıyor fabrikasyon sorun var dedi üstelik olmadığı halde 10 tl ücret aldı böyle bişey mümkünmü . yani fren boşalıyorsa ya kaçak vardır yada hava vardır bunun başka bi şeyi yoktur diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
@pcmnyk
Güvenilir bir abimiz avidin alt serilerinde hep bu sıkıntı var diyordu zaten. Belkide gerçekten kroniktir.
 
@Yusuf !!WOW!! Yani bakalım yurt dışından bleed kit siparişi verdim gelince bakıcaz artık kronikmi yoksa ustaların beceriksizliğimi belkide pistonlarda kaçak vardır bleed kit gelince freni söküp masaya yatırıcam ön frende bi sıkıntı yok canavar gibi calışıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
Kolay kolay hava yapmıyor bu sistemler 2 sene sadece balata değiştirdim. Kablo kısalttığım için 1 kere yağ bastım 1 senede öyle geçti. Buradan detaylı bilgi edinebilirsiniz.
 
@pcmnyk

Beni yanlis anladiniz, ben takili hali oldugunu görüyorum. Benim sorum 203mm rotoru sizin masa destekliyormu diye sormustum. Ayrica Frenle oynamaya gelmez, Allah korusun basiniza ummadiginiz sonuclar acabilir. Kaliperin kisaltilmasindan dolayi meydana gelen hatalar. Gözle ufak hata olarak görülsede kötü sonuclara yol acabilir.
Bence sizin gitdiginiz bisikletcide is yok, 203mm rotorun adaptörü de 203mm ise yerine oturmasi gerekiyor.
Benim tahminim arkaya takilan adaptörü öne takmistir ve bizim tipik lafimizi kullanmistir "Oh oh orjinalinden Saglam oldu, hic ir sey olamaz buna"
 

Dosyalar

  • L3b75J.jpg
    L3b75J.jpg
    220,9 KB · Okunma: 131
  • Beğen
Tepkiler: pcmnyk
@Murat Cömez ben taktım diski rotoru takında kaliperin içine tm oturmadı bizde adaptiron ucundan kestik 3 mm içeri girsin diye başka bişey yapmadım
@ihsan onur şener senin videonu izledim ama bleed kit olmadığı için şimdilik bişey yapamıyorum gelince bakıcam yalnız dolduruyoruz şert bişekilde basında boşalıyor yani şu anda basınca pistonda çok hafif bi hareket var ama pistonlar temas ediyor diske anlamadım bende
 
@pcmnyk

Neyse konu kapansin ben size güvenliginiz icin yazmisdim ama siz anlamak yerine ben yaptim oldu gibi seyler yazmayi tercih etdiniz. Insallah birsey olmazda kazasiz belasiz kullanirsiniz.

DIPNOT: HArdtailde 203mm rotor fuzuli masaraf.
 
@Murat Cömez tamam dostum bişey demedimki bende zaten.herhalde burda birbirimizi görmediğimiz için bi yanlış anlaşılma oldu.sen fikrini belirmişsin tabiiki ben dikkate alırım . Sonuçta benim gözümden kaçan yada düşünemediğim atladığım bişey olabilir. Akıl akıldan üstündür. :)Ben sizin söylediğinizi dikkate alıp diski ben montaj yaptıgımı söyledim bu hayati bişey bisikletçiye bırakmadım.

Ayrıca fizik kurallarına göre tekerin ne kadar uç köşelerine basınç uygulanırsa frenlemede o kadar az kuvvetle uygulanır. Örnek vermek gerekirse v frende papuçlar jantın uç kösesine sürtünme uygular sen o papuçları orta kısıma doğru yaklaştırırsan uygulaman gereken kuvvet çok daha fazla olacaktır.buna istinaden büyüttüm siz fuzuli masraf demissiniz neye dayanarak sölediniz bunu açıklayabilirmisiniz rica etsem
 
@pcmnyk

Yorum doğru. Fuzuli tabi :) Sizdeki frenin kuvveti 203'lük rotoru tutacak kadar yok ki :) Forumda biraz araştırma yapmanızı öneririm. Her maşada 203'lük rotor kullanılmaz. Şu anda bisikletinizin garantisini yok etmek üzeresiniz. Olası bir maşa probleminde, maşanın desteklediği rotor ölçüsünden daha büyüğünü kullandığınız için hak iddia edemezsiniz. Bilginiz olsun. Alınmayın ama hem fuzuli masraf yaptınız hem de risk aldınız.
 
diğer arkadaşlarında dediği gibi hardtail'de 203mm'nin gereksizliğinden bahsetmeyeceğim ama kesinlikle riskli bir iş, kadron ve maşan ne bilmiyorum ama büyük ihtimal alt seviye yaylı maşa ve alt seviye bir kadroya sahipsiniz, rotor almadan önce ürünlerin teknik bilgilerinden destekledikleri maksimum rotor çapına bakarak seçip yapmanız gerekirdi, aksi taktirde fren yaparken maşa ve kadronun arka çatalını kırarsınız.4-5 ay önce kron xc250 de gördüm, genç bir arkadaş bilinçsizce daha büyük disk takıp kadrodaki arka kaliperin bağlandığı yerdeki U şeklindeki 2 boruda kırılmış...
 
Görselleri ekliyorum fikirlerinizi bekliyorum değişmeye gerek var mıdır sizce?

bccce1a6-f916-404e-acaa-9415f189d62b.jpg826f8ff7-3f59-4002-b77a-bc8c50809364.jpg
 
Geri