alperen_69
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 12 Mayıs 2005
- Mesaj
- 896
- Tepki
- 302
- Şehir
- bursa
- Bisiklet
- Giant
Arkadaşlar daha önce rockshox duke maşamın 2013 de bakımını yapmıştım ve şimdi tekrar yaptım .Daha önceki bakım başlığım üst topik olmuştu fakat resimler 7 sene sonunda silinmiş bende reba bakımı ile beraber duke maşanın bakımı yeniledim ve o başlığı düzenlemek istedim , düzenleme seçeneği olmadığı için yeni başlıkta bunu yaptım, duke maşayı senelerdir sorunsuz ve oldukça memnun şekilde kullandım fakat aklım sürekli reba maşadaydı zamanında mali durumdan dolayı alamamıştım , senelerdir reba v fren uyumlu aradım bulamadım geçenlerde let go üzerinden izmirde satılık ilanını gördüm ve maşayı alabildim fakat maşa oldukça bakımsız kalmıştı ve baya hor kullanılmıştı yani bakım mecburiydi .Sonucunda reba race için bakıma karar verdim ilk önce ilk aldığım halini göstermek istiyorum















Gördüğünüz gibi gri keçeler parçalanmış , stickerlar parçalanmış vs
Evet kullanacağımız aletler

Kilit mekanizmasını ayırarak başlıyoruz

Hava kısmının kapaklarını açıp mevcut havayı boşaltıyoruz






Aynı şekilde Rebound kısmının kapaklarını açıyoruz


Daha sonra her iki tarafta alt bacakların altındaki 5 mm olan alyen vidaları 4 tur gevşetiyoruz, tam açmıyoruz



daha sonra bu kısımlara zarar vermemek için takoz kullanarak çekiç yardımıyla vurarak bacakları çıkarmaya başlıyoruz


ilk ayrılmayı hissettikten sonra 5 mm alyan ile alt vidaları bacaktan ayırıyoruz


Maşayı ters çevirip alt bacak içerisindeki eski kalan yağı boşaltıyoruz , Göründüğü gibi oldukça kirlenmiş
şimdi çok dikkatlice alt ve üst bacağı birbirinden ayırıryoruz



İç bacaklar oldukça bakımsız kalmış ve kirlenmiş



Dikkatli bir şekilde yağlama süngerlerini çıkarıyoruz




Süngerlerdeki yağ kurumuş ve işlevini yerine getiremez halde
Gri keçeler bakımsızlıktan çatlayarak parçalara ayrılmışlar , keçelerin içindeki yağlarda kuruyup kalmış


Gri keçelerden Türkiyede bulamadım şans eseri isviçrede abimin bulunduğu yerde bir biskiletçide tek vardı bisikletçi komşusu olduğu için ücretsiz vermiş sağolsun, bu sebeple gri keçeleri çıkarıyoruz




iç bacağın durumu


Gri keçelerin durumu


Sökmeye Rebound kısmı ile devam ediyoruz , üst kısmı 24 mm lokma ile açıyoruz


Üst kısmı dikkatlice bacaktan ayırıyoruz



Yağ kısmında bulunan eski yağı boşaltıyoruz , yağ oldukça kirlenmiş



Rebound kısmı iki mekanizmadan oluşuyor ilkini çıkamıştık ( kırmızı olan) , diğer kısmıda segman pensesi kullanarak alttan çıkarıyoruz


bu resimde alt kısmın resmini sonradan çektiğim yani o an unutmuşum için hava kısmıda görünüyor

Şimdi hava kısmını üstten sökmeye başlıyoruz 24 mm lokma ile



Hava kısmınıda alttan segman pensesi ile açarak mekanizmayı çıkarıyoruz

Hava kısmı karşımızda


üst bacaklar tamamen ayrıldı

Alt bacakları zımparalayıp çukur olan kısımları macun ile doldurdum





Polisan mat siyah boya ile alt bacakları boyadım






Şimdi bakıma geçiyoruz İlk önce parçaları izopropil alkol ile temizliyoruz , o-ringleri çıkarıp kontrol edip gerekirse değiştirip yağlıyoruz












Ben hava kısmının o-ringlerini değiştirdim , rockshox bu konuda çok ketum o-ring ölçüleri hiçbir yerde yok ,ilk önce ilk bulduğum kaynaktaki ölçüleri kullandım yani iki tane 20,22x 3,53 mm ve bir tane iç o-ring olarak 3x10 mm metrik kullandım , fakat asıl ölçü dış için 21x3,5 metrik olacaktı , iç kısmın ölçüsü doğru 3x10 mm metrik , bir dahaki bakımda 21x3,5 o - ring deneyecem



Eski ve yeni keçeler yan yana




Hava kısmının o-ringlerini yağlayarak devam ediyoruz





aynı şekilede Rebound kısmının alt mekanizmasındaki o ringleri yağlıyoruz


Üst bacakların iç ve dış yüzeylerini izopropil alkol ile temizliyoruz , burada boruları çizmemek çok önemli yoksa hava kaçar



Ufak parçalarıda izopropil alko ile temizliyoruz


Hava üst kapağındaki o-ring i yağlıyoruz


Rebound üst mekanizmadaki o-ringleri yağlıyoruz


üst bacakların parçaları için bakım yaptık şimdi çok dikkatli bir biçimde yerlerine geri takıyoruz , hava bölümü ile başlayalım



Segman pensesi ile segmanı oturtuyoruz ve sağa sola çevirerek yerine oturduğundan emin oluyoruz



Şimdide rebound kısmının alt mekanizmasını takalım



buranında segmanını takıp sağa sola çevirerek yerine oturup oturmadığını kontrol ediyoruz


Üst bacaktaki hava kısmı ve rebound kısmının alt mekanizması birleştirildi

şimdi yağ bakımına başlıyoruz , hava kısmına üstten 6 ml 15wt rockshox yağ ekliyoruz



hava üst kapağını 24 mm lokma ile kapatıyoruz



Rebound kısmına üstten 110 ml 5wt rockshox yağ ekliyoruz , 50+60 ml şeklinde yaptım






Rebound üst mekanizmayı çok dikkatli bir biçimde yavaşça yerine oturtuyoruz



Üst kapağı 24 mm lokma ile sıkarak kapatıyoruz



Gri keçelerin yuvalarını yağlıyoruz


Çok dikkatli bir şekilde bir ara araç kullanarak ( ben siyah elektrikçi bandı kullandım ) gri keçeleri yerine oturtuyoruz , deforme olmamaları için çok dikkatli olmak gerek






Dikkatlice süngerleri yerleştiriyoruz





Yağlayıcı süngerleri rockshox 15wt yağ ile yağlıyoruz




Gri keçelerin içinde bir miktar yağ var zaten bende biraz ekliyorum


Şimdi bu noktada çok dikkat ediyoruz çünkü yeni gri keçeler yeni olduğu için oldukça sert geçiyor, bu sebeple yavaş ve dikkatlice alt ve üst bacağı birleştiriyoruz




bacaklar birleştikten sonra maşayı 45 derece açı ile tutarak her iki alt bacaktan 15 ml rockshox 15wt yağ ekliyoruz



alt alyan vidaları 5 mm alyan ile kapatıyoruz

maşamız bakım olmuş durumda





Burdan sonrası eğlenceli bende şöyle bir takıntı var orjinalini bozmayı hiç sevmem , fakat bu maşada oldukça tahribat vardı sticker lar bozulmuştu kendim bilgisayarda uğraşarak orjinale yakın yapmaya çalıştım


A4 kağıda çıkarıp deneme yaptım







Daha sonra bu yaptığım çalışmayı reklam tabelaları yapan bir yerde yağmurdan etkilenmeyecek şekilde çıkarttım



ve Maşanın son hali






















Yapmışken Puslock u da elden geçirdim , yalama olmuş vidaları yeniledim zımpara ve boya yaptım







Kağıt çıktı ile deneme


Gerçek sticker ile son hal


Maşa ve pushlock
















Gördüğünüz gibi gri keçeler parçalanmış , stickerlar parçalanmış vs
Evet kullanacağımız aletler

Kilit mekanizmasını ayırarak başlıyoruz

Hava kısmının kapaklarını açıp mevcut havayı boşaltıyoruz






Aynı şekilde Rebound kısmının kapaklarını açıyoruz


Daha sonra her iki tarafta alt bacakların altındaki 5 mm olan alyen vidaları 4 tur gevşetiyoruz, tam açmıyoruz



daha sonra bu kısımlara zarar vermemek için takoz kullanarak çekiç yardımıyla vurarak bacakları çıkarmaya başlıyoruz


ilk ayrılmayı hissettikten sonra 5 mm alyan ile alt vidaları bacaktan ayırıyoruz


Maşayı ters çevirip alt bacak içerisindeki eski kalan yağı boşaltıyoruz , Göründüğü gibi oldukça kirlenmiş
şimdi çok dikkatlice alt ve üst bacağı birbirinden ayırıryoruz



İç bacaklar oldukça bakımsız kalmış ve kirlenmiş



Dikkatli bir şekilde yağlama süngerlerini çıkarıyoruz




Süngerlerdeki yağ kurumuş ve işlevini yerine getiremez halde
Gri keçeler bakımsızlıktan çatlayarak parçalara ayrılmışlar , keçelerin içindeki yağlarda kuruyup kalmış


Gri keçelerden Türkiyede bulamadım şans eseri isviçrede abimin bulunduğu yerde bir biskiletçide tek vardı bisikletçi komşusu olduğu için ücretsiz vermiş sağolsun, bu sebeple gri keçeleri çıkarıyoruz




iç bacağın durumu


Gri keçelerin durumu


Sökmeye Rebound kısmı ile devam ediyoruz , üst kısmı 24 mm lokma ile açıyoruz


Üst kısmı dikkatlice bacaktan ayırıyoruz



Yağ kısmında bulunan eski yağı boşaltıyoruz , yağ oldukça kirlenmiş



Rebound kısmı iki mekanizmadan oluşuyor ilkini çıkamıştık ( kırmızı olan) , diğer kısmıda segman pensesi kullanarak alttan çıkarıyoruz


bu resimde alt kısmın resmini sonradan çektiğim yani o an unutmuşum için hava kısmıda görünüyor

Şimdi hava kısmını üstten sökmeye başlıyoruz 24 mm lokma ile



Hava kısmınıda alttan segman pensesi ile açarak mekanizmayı çıkarıyoruz

Hava kısmı karşımızda


üst bacaklar tamamen ayrıldı

Alt bacakları zımparalayıp çukur olan kısımları macun ile doldurdum





Polisan mat siyah boya ile alt bacakları boyadım






Şimdi bakıma geçiyoruz İlk önce parçaları izopropil alkol ile temizliyoruz , o-ringleri çıkarıp kontrol edip gerekirse değiştirip yağlıyoruz












Ben hava kısmının o-ringlerini değiştirdim , rockshox bu konuda çok ketum o-ring ölçüleri hiçbir yerde yok ,ilk önce ilk bulduğum kaynaktaki ölçüleri kullandım yani iki tane 20,22x 3,53 mm ve bir tane iç o-ring olarak 3x10 mm metrik kullandım , fakat asıl ölçü dış için 21x3,5 metrik olacaktı , iç kısmın ölçüsü doğru 3x10 mm metrik , bir dahaki bakımda 21x3,5 o - ring deneyecem



Eski ve yeni keçeler yan yana




Hava kısmının o-ringlerini yağlayarak devam ediyoruz





aynı şekilede Rebound kısmının alt mekanizmasındaki o ringleri yağlıyoruz


Üst bacakların iç ve dış yüzeylerini izopropil alkol ile temizliyoruz , burada boruları çizmemek çok önemli yoksa hava kaçar



Ufak parçalarıda izopropil alko ile temizliyoruz


Hava üst kapağındaki o-ring i yağlıyoruz


Rebound üst mekanizmadaki o-ringleri yağlıyoruz


üst bacakların parçaları için bakım yaptık şimdi çok dikkatli bir biçimde yerlerine geri takıyoruz , hava bölümü ile başlayalım



Segman pensesi ile segmanı oturtuyoruz ve sağa sola çevirerek yerine oturduğundan emin oluyoruz



Şimdide rebound kısmının alt mekanizmasını takalım



buranında segmanını takıp sağa sola çevirerek yerine oturup oturmadığını kontrol ediyoruz


Üst bacaktaki hava kısmı ve rebound kısmının alt mekanizması birleştirildi

şimdi yağ bakımına başlıyoruz , hava kısmına üstten 6 ml 15wt rockshox yağ ekliyoruz



hava üst kapağını 24 mm lokma ile kapatıyoruz



Rebound kısmına üstten 110 ml 5wt rockshox yağ ekliyoruz , 50+60 ml şeklinde yaptım






Rebound üst mekanizmayı çok dikkatli bir biçimde yavaşça yerine oturtuyoruz



Üst kapağı 24 mm lokma ile sıkarak kapatıyoruz



Gri keçelerin yuvalarını yağlıyoruz


Çok dikkatli bir şekilde bir ara araç kullanarak ( ben siyah elektrikçi bandı kullandım ) gri keçeleri yerine oturtuyoruz , deforme olmamaları için çok dikkatli olmak gerek






Dikkatlice süngerleri yerleştiriyoruz





Yağlayıcı süngerleri rockshox 15wt yağ ile yağlıyoruz




Gri keçelerin içinde bir miktar yağ var zaten bende biraz ekliyorum


Şimdi bu noktada çok dikkat ediyoruz çünkü yeni gri keçeler yeni olduğu için oldukça sert geçiyor, bu sebeple yavaş ve dikkatlice alt ve üst bacağı birleştiriyoruz




bacaklar birleştikten sonra maşayı 45 derece açı ile tutarak her iki alt bacaktan 15 ml rockshox 15wt yağ ekliyoruz



alt alyan vidaları 5 mm alyan ile kapatıyoruz

maşamız bakım olmuş durumda





Burdan sonrası eğlenceli bende şöyle bir takıntı var orjinalini bozmayı hiç sevmem , fakat bu maşada oldukça tahribat vardı sticker lar bozulmuştu kendim bilgisayarda uğraşarak orjinale yakın yapmaya çalıştım


A4 kağıda çıkarıp deneme yaptım







Daha sonra bu yaptığım çalışmayı reklam tabelaları yapan bir yerde yağmurdan etkilenmeyecek şekilde çıkarttım



ve Maşanın son hali






















Yapmışken Puslock u da elden geçirdim , yalama olmuş vidaları yeniledim zımpara ve boya yaptım







Kağıt çıktı ile deneme


Gerçek sticker ile son hal


Maşa ve pushlock

Dosyalar
-
20191117_144457.jpg51,3 KB · Okunma: 81 -
20191117_144501.jpg76,6 KB · Okunma: 1 -
20200314_171506.jpg1.016,6 KB · Okunma: 1 -
20191119_191429.jpg94,6 KB · Okunma: 0 -
20200308_135012.jpg67,9 KB · Okunma: 0 -
20200308_154941.jpg112,9 KB · Okunma: 0 -
20200310_000428.jpg101,8 KB · Okunma: 2 -
20200301_212124.jpg36,5 KB · Okunma: 1
Son düzenleme:


