Scudo Sports

Rockshox Reba, ayrılmayan alt bacak sorunu

ratm

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2009
Mesaj
1.174
Tepki
1.970
Şehir
izmir
İsim
Hakan Engin
Rockshox Reba model maşanın bakımını yaparken, alt bacakları üst kısımdan ayırmakta sorun yaşıyorum. Aslında daha önce buna benzer modelleri söküp bakım yapmıştım ve alt bacakların ayrılmasında sorun yaşamamıştım.
Fakat bunda, sağ bacak değil de , sol bacak yani hava basılan bacağın ayrılmasında sorun var.
Normal servis kitapçığına göre önce havasını boşaltıyorum. Bacakların alt kısımlarındaki vidaları bir miktar gevşetip çekiç ile vuruyorum. Damper' in bulunduğu sağ bacak tek seferde ayrıldı zaten, içindeki yağ aktı ama sol bacaktaki vida ile ne yaparsam yapayım ayrılmadı ve içinden yağ akmadı tabii.
Yabancı forumlara da baktım, çok net birşey yok.
Vidaya yeterince kuvvetli vuruyorum ama çok fazla abartmadım. Acaba bir sıkışmadan ötürü ayrılmıyor olabilir, çok sert vurmak gerekiyor olabilir mi?
Başına böyle bu bir şey gelmiş ve çözmüş olan var mı acaba ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Scudo
daha uzun bir vida bulup onu takarak kuvvetli bir şekilde vurmak bir çözüm olabilir belki. Böylece vidanın kırılma ihtimali ya da şaftın zarar görme ihtimali ortadan kalkar. Siz de rahatça kuvvet uygulayabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: ratm ve Ali Eren
Teknik olarak çok detaylı bilmiyorum iç yapısını , vidaya fazlaca kuvvet uygulanırsa iç kısımda nasıl bir sorun olur, veya şöyle sorayım belki sen çok daha detaylı biliyorsundur, bu vidaya vurulduğunda içerde neyi neyden ayırıyor ?
ona göre kuvvet uygulayacağım :)
 
Inked958ea27f-3bc5-496a-9528-c2824ffda5e2_LI.jpg
işaretli kısma air shaft deniyor. ona alttan vurarak alt bacakta oturduğu yuvadan ayırıyoruz. pressfit alın borusu gibi düşünebiliriz. Daha uzun bir vida önerme sebebim şaftın dişlerinin deforme olma ihtimalini veya vidanın kırılma ihtimalini sıfırlamak için. Oraya hangi vida uyar bilmiyorum ama uzun bir kaliper vidanız varsa onu deneyebilirsiniz.

Rockshoxların tümünde bacakları ayırma işlemi bu şekilde. Daha önce kullandığım marzocchi 350cr 2015 ve şu anda kullandığım formula selva S 2017 vidaları söküp bacağı çekince açılan yapıdalar.

Bu arada belki hava tüpü tamamen boşalmamıştır. Havasını iyice aldığınızdan emin misiniz? Ben maşa açarken önce doğrudan sibop iğnesini söküyorum.
 
Evet mutlu sonla bitti hikaye :)
Biraz daha sert davranınca ayrıldı bacak.
Bir de şunu sorayım, rockshox servis kitapçıklarından biliyorsundur zaten, o-ringlerde contalarda sram butter denilen gresden kullanın diyor. Tabii Türkiye'de Aslı Bisiklet sağolsun çok pahalı, onun yerine ne kullanıyorsunuz veya sram butter mı kullanıyorsunuz? Piyasadan Winkel diye bir silikonlu gres aldım ama yapış yapış bişey, hareketli parçalarda kullanılacak gibi değil.

reba-bacak.jpg
 
Hadi geçmiş olsun :D Üst seviye donanıma ucuza erişebiliyorum ancak sram butter gibi şeyler benim için de pahalı. Yabancı forumları baya kurcaladım ama alternatifleri Türkiye'de yok galiba. Sram Butter denilen şey yerine sıradan gres kullanırsanız, gres süspansiyon yağını emerek jöle gibi bir kıvama geliyor, maşa içten içe kuruyor. Ayrıca temizliği de çok zor oluyor. Birazcık bile gres kalırsa alt bacaklara koyduğunuz yağı emebiliyor :/ Sram butter' ın numarası süspansiyon yağıyla etkileşime girmemesi ve contalara daha iyi yapışması.
 
Hadi geçmiş olsun :D Üst seviye donanıma ucuza erişebiliyorum ancak sram butter gibi şeyler benim için de pahalı. Yabancı forumları baya kurcaladım ama alternatifleri Türkiye'de yok galiba. Sram Butter denilen şey yerine sıradan gres kullanırsanız, gres süspansiyon yağını emerek jöle gibi bir kıvama geliyor, maşa içten içe kuruyor. Ayrıca temizliği de çok zor oluyor. Birazcık bile gres kalırsa alt bacaklara koyduğunuz yağı emebiliyor :/ Sram butter' ın numarası süspansiyon yağıyla etkileşime girmemesi ve contalara daha iyi yapışması.

Peki sen ne kullanıyorsun süspansiyonda gres olarak?
 
@ratm ders çalışmaktan kafam erimiş, asıl soruyu atlamışım 😅 Maalesef normal sanayi tipi gres. Ama benim kullandığım maşada conta sayısı aşırı az ve canım sıkıldıkça bakıma aldığımdan sorun olmuyor. Sadece toz keçelerinin içine birazcık ve air piston contasının etrafına minimal ölçüde sürüyorum. Hava tüpüne bir miktar süspansiyon sıvısı da ekliyorum. Lowerlardaki yağı emecek bir bölgeye gres sürme gereksimim olmadığı için sıkıntı olmuyor.

Hava tüpüne yağ ekleyecek olursanız miktarını çok düşük tutun. Sizdeki model soloair olduğundan koyduğunuz yağ negatif hava çemberine girecek ve hassasiyetle performansı mahvedecektir. Benim maşamda bir hava tüpü ve 2 yay olduğundan istediğim ölçüde yağ ekleyebiliyorum. Maşanın çalışma eğrisini kendi tercihlerime göre ayarlamama olanak sağlıyor.
 
Hava tüpüne yağ ekleyecek olursanız miktarını çok düşük tutun. Sizdeki model soloair olduğundan koyduğunuz yağ negatif hava çemberine girecek ve hassasiyetle performansı mahvedecektir. Benim maşamda bir hava tüpü ve 2 yay olduğundan istediğim ölçüde yağ ekleyebiliyorum. Maşanın çalışma eğrisini kendi tercihlerime göre ayarlamama olanak sağlıyor.

Sram in tavsiye ettiği kadar koyucam yani 5 ml , sıkıntı olmaz herhalde.
Bende air shaft'ın alt kısmında (yani alt bacağa bağlanan kısımda) ayrıca bir sibop daha var,
Hiç bir Reba servis dökümanında veya yedek parça dökümanında da bu sibop ile ilgili bilgi yok. Senin bu konuda bilgin var mı?
 
@ratm öyleyse sizin maşa dual air. Dual air rockshox' ın eskiden kullandığı bir sistem. maşalarda birkaç farklı sistem var. Soloair ve dual air tamamen hava ile çalışıyor. Bir de hava tüpüne ek olarak yay da bulunduran maşalar var. Soloair ve dual air maşalarda negatif ve pozitif olmak üzere 2 adet hava tüpü bulunuyor. Aradaki fark ise Soloair maşalarda iki tüpün de havasının eşit olması. Mesela 100psi hava basarsanız yarı yarıya iki odaya dağılıyor. yukarıda attığım fotoğraftaki hava şaftının başına bakarsanız orada mavi bir çıkıntı var. Orada bir sibop içerideki havayı sürekli olarak iki odacık arasında dolaştırıyor. Dual air sistemde ise iki odanın havasını ayrı ayrı ayarlayabiliyorsunuz. Dual air ayarlamayı bilene muhteşem bir nimet ama çoğu kullanıcı düzgün ayar çekemediğinden rockshox dual air teknolojisinden vazgeçti. Sizin maşa en aşağı 2015 modeldir tahminim. Dual air olmasına şaşırdım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ratm ve Ali Eren
@ratm öyleyse sizin maşa dual air. Dual air rockshox' ın eskiden kullandığı bir sistem. maşalarda birkaç farklı sistem var. Soloair ve dual air tamamen hava ile çalışıyor. Bir de hava tüpüne ek olarak yay da bulunduran maşalar var. Soloair ve dual air maşalarda negatif ve pozitif olmak üzere 2 adet hava tüpü bulunuyor. Aradaki fark ise Soloair maşalarda iki tüpün de havasının eşit olması. Mesela 100psi hava basarsanız yarı yarıya iki odaya dağılıyor. yukarıda attığım fotoğraftaki hava şaftının başına bakarsanız orada mavi bir çıkıntı var. Orada bir sibop içerideki havayı sürekli olarak iki odacık arasında dolaştırıyor. Dual air sistemde ise iki odanın havasını ayrı ayrı ayarlayabiliyorsunuz. Dual air ayarlamayı bilene muhteşem bir nimet ama çoğu kullanıcı düzgün ayar çekemediğinden rockshox dual air teknolojisinden vazgeçti. Sizin maşa en aşağı 2015 modeldir tahminim. Dual air olmasına şaşırdım :)

Aslında maşa dual air değil. 2019 model. SRAM in Trailhead sayfasından seri numarasını yazdığında tüm özellikleri çıkıyor, orada da Solo Air olarak yazıyor, üzerinde de yazıyor, zaten alırken de Solo Air olarak almıştım. Ama işin ilginç tarafı şaftın altına valf koymuşlar, niye koymuşlar bilmiyorum. Valfin ucuna bastırarak havayı çıkartabiliyorsun ama hava basmak imkansız gibi birşey çünkü normal süspansiyon pompasını oraya takamıyorsun, valf bayağa bir içerde duruyor, hava basmak için çok ekstra bir aparat lazım.
O kısım mistik bir konu olarak kalarak yapmak istediğimi yaptım (Damper upgrade - charger 2.1) ve kapattım maşayı, daha arazi testi yapmadım ama durduğu yerde denediğimde sanki sorun yok gibi. Bakalım arazide kullanımda charger 2.1 damper ile değişim gerçekten değişime sebep olacak mı
 
@ratm Çok ilginçmiş, ilk defa duydum. Adaptör belki şoklarda kullanılan ifp adaptöründendir ama o sibop nedir ne işe yarar fikrim yok. Bazı maşalarda alt bacakta biriken havayı salmak için siboplar var ama öyle olsa iki tarafta da olurdu. Charger 2.1 RL ya da RC damperlere göre tekrarlayan darbeleri sönümlemekte çok daha efektif. Umarım paranızın karşılığını hissettirir :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
@ratm Çok ilginçmiş, ilk defa duydum. Adaptör belki şoklarda kullanılan ifp adaptöründendir ama o sibop nedir ne işe yarar fikrim yok. Bazı maşalarda alt bacakta biriken havayı salmak için siboplar var ama öyle olsa iki tarafta da olurdu. Charger 2.1 RL ya da RC damperlere göre tekrarlayan darbeleri sönümlemekte çok daha efektif. Umarım paranızın karşılığını hissettirir :)

Bakalım göreceğiz, benim zaten şikayetim tekrarlayan darbelerdi, hızlı bir sürüşte tekrar eden küçük çukur ve taşlı yollarda konforu artırmak. Reba'da Motion Control damper kullanılıyordu, hiç memnun değildim. inşallah beklentiyi karşılar. 🙏
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
Geri