alperen_69
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 12 Mayıs 2005
- Mesaj
- 896
- Tepki
- 302
- Şehir
- bursa
- Bisiklet
- Giant
evet sonunda maşanın bakımı bitti iş sonuna kadar hiç sorun yaşamadım en zor olay hava bırakmadan yağ eklemekti bunu da sorunsuz yaptım ama olan sonda oldu işte ,her şeyi hallettim taktım hop rebaoun ayar vidası yerine girmedi zorladım nafile ,bir daha tekrar söktüm yağ kısmını o kadar emek boşa gitti açtım girmiyordu en son yoluna koyup plastik çekiç ile zor şer taktım sağa sola çevirdim sorun yok takıp çıkardım sorun yok ,yağ eklem işiniki çok zor her taraf üstününüz başını yağ oluyor çünkü sıçrıyor tekrar yaptım ,bu arada şunu söylemek istiyorum işin kitabına uyunca yağ ekledikten sonra kilitte hiç boşluk olmuyor bazı yazılarda 1 cm boşluk kalıyor falan okudum o içerideki havanın alınmamasından dolayı yoksa milim oynamıyor diyebilirim ,neyse bütün işlemleri yaptım yine rebound vidası girmedi bu sefer sökmedim yoluna oturtmaya çalışıp plastik çekiçle tıklattım ama sanırım yoluna girmemişki kendi vidası artık ayar yapmıyor yalama gibi yuvada dönüyor buna çok canım sıkıldı ,ha başka alyen ile yine rebound ayarı yapabiliyorum ama işte oda olsaydı maşa sıfır gibi olacaktı ,neyse zaten bir kere ayarladınmı hiç ayarlamıyorum hatta uğraşırsam ayar yaptığım alyeni oraya kapak şeklinde bile yapabilirim diye düşünüyorum ama neden böyle bişey oldu hemde iki kere anlayamadım ,neyse bu durum hariç bakım çok başarılıydı diyebilirim ,eskiden kilit hiç çalışmıyordu kilitleyince 5 cm bile oynayabiliyordu şimdi milim oynama yok bakalım ilerde nasıl olur o-ringleri değiştirmedim eksilme olursa açar o -ringleri değiştiririm
lazım olacak alet edevat

sibop kapağını açıp tüm havayı boşaltıyoruz


sağ ve sol bacaktaki vidaları 3 – 4 tur gevşetiyoruz



gevşettiğimiz bacaklara plastik çekiçle vurarak bacakların ayrılmasını sağlıyoruz



bacakların ayrıldığını anladığımızda 5 numaralı alyen ile vidaları söküyoruz

bacaklar tamamen ayrıldı ,bacaklardan çıkan yağ oldukça kirli


bacaklardaki keçe ve süngerler oldukça kir toplamış


üst ve alt bacaklara izopropil alkol sıkarak temizliyoruz


çıkan süngerin durumu

alt bacakları izopropil alkol ve temiz bez ile detaylı temizliyoruz

Gelelim asıl işe üst bacakların ve önce hava kısmının sökülmesi

sekman pensi ile segmanı açıyoruz


ve hava kısmının içi karşımızda

bir o-ring kopmuştu aynısını temin ettim ve geri taktım

şimdide yağ kısmını yani rebound kısmını sökelim

24 mm lokma ile üst somunu söküp mekanizmayı yavaş yavaş çıkarıyoruz ,içindeki contalardan dolayı zor çıkıyor dikkat edilmeli

eski yağı boşaltıyoruz zaten pek kalmamış

alt tarafın segmanını çıkararak alt tarafı çıkarıyoruz


alt kısım karşınızda

üst boru içinden bir boru daha çıkıyor ve zaten mekanizmada bu boru içerisinde çalışıyor
boruyu çıkardıktan sonra izopropil alkol ile temizliyoruz


üst borulara izopropil alkol sıkarak temizliyoruz


iç boruyu bez ile ayrıntılı temizliyoruz

üst boruyu da alkol sonrası bez ile iyice temizliyoruz ,burada dikkat etmemiz gereken bez ile kullandığımız malzemenin boru iç yüzeyine zarar vermemesi


Tüm mekanizma parçalanmış halde


süngerleri temizliyoruz ,normalde değiştirilmesi gerekiyor ama set olarak türkiyede zor bulunur sanırım bulunsada iki süngere dünya para isterler



detaylı temizlik ve sonrası gıcır gıcır iç boru


şimdi bakım ve geri toplama zamanı
tüm set tekrar

bakım aletleri

Önce hava kısmının bakımını yapıyoruz , daha önce bahsettiğim kopmuş o-ring yeniledim 10x3 metrik o ring kullandım

üst contayı gresliyoruz

mekanizmayı sırasına göre geri topluyoruz

yavaşça iç boruya geri takıyoruz


segmanı geri takıp sağa sola oynatarak yerine oturup oturmadığını kontrol ediyoruz


üstten 5ml ölçeğinde 5wt yağ döküyoruz



üst somunu gresleyip yerine takıyoruz ,bu sırada alttaki milin en alt noktada olduğuna emin olun


24 mm lokma ile somunu sıkıp kapatıyoruz

Sıra geldi yağ kısmının bakımına

seal – head dedikleri kısmı söküp contaları gresliyoruz



alt mekanizmayı iç boruya yerleştiriyoruz ,conta kısmı sıkı oturur


iç boruyuda üst bacağa takıp segmanı eski yerine takıp sağa sola çevirerek yerine oturup oturmadığını kontrol ediyoruz





rebound vidasını takarak saatin tersi yönünde çevirerek tam açık hale getiriyoruz


üst mekanizmanın contalarını gresliyoruz



iç boruyu ağzına kadar 5wt yağ ile dolduruyoruz


işte asıl iş bundan sonra başlıyor ,şırıngayı üst mekanizmaya sıkı geçme olarak geçirip hava almadan yağ doldurma işi yapacağız


mekanizmayı şırınga ile yavaşça aşağı indirdikçe artan yağ şırınga içine giriyor hatta fışkırıyor hemde acayip yüzüm yağ içinde kaldı


contaya kadar el ile sıkarak üst somunu oturtuyoruz ama tam sıkmıyoruz çok az açık kalıyor

bu durumda mekanizmayı yavaşça elimizle çalıştırıp yağın iç kısımlara nüfuz etmesini ve hava nın yukarı çıkmasını sağlıyoruz

resim çekmeyi unutmuşuz ,bu noktada hava kalmayıncaya kadar çalıştırıp şırıngayı çıkarıyoruz ve üst kilit milini yerine takıyoruz bu esnada bir miktar yağ çıkabilir ,bu arada hala üst somunu tam sıkmadık
şimdi kilit milini saat yönünde çevirip tam sıkıyoruz daha sonra ¼ tur gevşetiyoruz ki üst somunu sıktığımızda bir miktar yağ çıkacak

üst somunu 24 mm lokma ile sıkıyoruz ,ve kilit pozisyonuna getirerek kilidin çalışıp çalışmadığını kontrol ediyoruz eğer boşluk var ise tam anlamı ile hava boşlamamış demektir

neden olduğunu bilmiyorum ama yayı maşanın arkadan bakınca saat 6 pozisyonuna yerleştirip bileyi üzerine koyup kapağı takıyoruz


temizlediğimiz süngerleri yerlerine takıyoruz




süngerlere 5wt yağ yediriyoruz

gri keçelerin iç kısmını gresliyoruz


dikkatlice bacakları birleştiriyoruz ama tam yerine oturtmuyoruz


bacakları 45 derece eğik şekilde tutarak her iki bacağa alttan 10 – 15 ml 5,10 yada 15wt viskoziteli yağı ekliyoruz


yavaşça bacakları tam oturtuyoruz


not burada dikkat edilmesi gereken kısım alt bacak ile üst bacağı birleştirmeden önce rebound ayarını kaplumbağa kısmına çevirmek ben 2013 de bu hatayı yaptım çevirmeden sıktığım için reboun kısmının alt tarafında ayar çubuğunun girdiği kısım deforme oldu ve kendi ayar çubuğu ile kullanılmaz oldu , 2020 de farklı bir çözüm buldum
şöyleki kendi ayar vidası 2.5 numara alyen ölçüsünde buna karşılık gelen 5 numara paslanmaz setskurdan 3 farklı boyda aldım



içerde deforme olan plastik kısmı yani yalama olmuştu , deliği setskur ölçüsünde büyüttüm


setskur kenarlarına hafif epoxy uygulayarak orta boy olanı bu plastik içerisine gömdüm


şuanda rebound kısmı kendi ayar çubuğu ile mükemmel şekilde çalışıyor , ayar çubuğu açık ve kapalı pozisyondayken şöyle görünüyor


daha sonra iki alt bacağın alt kısımdaki vidaları 5 mm alyen ile sıkıyoruz

rebound çubuğunu takıyoruz

kilomuza göre hava basıp kapağı kapatıyoruz



Arkadaşlar işi kitabına göre yapınca kilitleyince mm oynama olmuyor , 2020 mart bakımımdada öyle oldu , gayet güzel bir bakım oldu , ayrıca parçalanarak 4 parçaya ayrın üst kapak içinde modifiye yaptım çok profesyonel olmadı ama eskisine göre çok daha iş görür

ayrılmasını engellemek için güç alacağı metal pul


üst kısımdaki çıkıntıyıda tahta ile kapladım


zımpara ile uygun bir şekil veriyoruz , uç kısmına tombo uç kutusunun başlığını ekledim ve yanlarıda epoxy ile döndüm






ince zımpara yapıp boyadım



Kendimce kilit yazısı yazmaya çalıştım
, daha profesyonelce yapacaktım çok vakit alacağı için elle yazdım


Ayrıca mekanizmadada ufak bir modifiye yaptım şöyleki , mekanizmada bilye vardı ve bu kapağın alt kısımlarındaki deliklere yay yardımı ile itilerek tırtıklı geçiş hissi veriyordu fakat orjinal bilye oldukça büyük olduğundan bu hissiyat çok zayıftı , kendim iki tane o deliklere daha iyi oturan bilyenın birini deliğin alt kısmına onun üzerine yayı ve ikinci bilyeyide yayın üzerine koyarak mükemmel hissiyatta tırtıklı geçiş hissiyatı oluşturdum , kapak son hali ile






bu bakımdan oldukça memnun kaldım çünkü önceki bakımda zayıf olan noktaları ve hatalarımıda düzeltmiş oldum
lazım olacak alet edevat

sibop kapağını açıp tüm havayı boşaltıyoruz


sağ ve sol bacaktaki vidaları 3 – 4 tur gevşetiyoruz



gevşettiğimiz bacaklara plastik çekiçle vurarak bacakların ayrılmasını sağlıyoruz



bacakların ayrıldığını anladığımızda 5 numaralı alyen ile vidaları söküyoruz

bacaklar tamamen ayrıldı ,bacaklardan çıkan yağ oldukça kirli


bacaklardaki keçe ve süngerler oldukça kir toplamış


üst ve alt bacaklara izopropil alkol sıkarak temizliyoruz


çıkan süngerin durumu

alt bacakları izopropil alkol ve temiz bez ile detaylı temizliyoruz

Gelelim asıl işe üst bacakların ve önce hava kısmının sökülmesi

sekman pensi ile segmanı açıyoruz


ve hava kısmının içi karşımızda

bir o-ring kopmuştu aynısını temin ettim ve geri taktım

şimdide yağ kısmını yani rebound kısmını sökelim

24 mm lokma ile üst somunu söküp mekanizmayı yavaş yavaş çıkarıyoruz ,içindeki contalardan dolayı zor çıkıyor dikkat edilmeli

eski yağı boşaltıyoruz zaten pek kalmamış

alt tarafın segmanını çıkararak alt tarafı çıkarıyoruz


alt kısım karşınızda

üst boru içinden bir boru daha çıkıyor ve zaten mekanizmada bu boru içerisinde çalışıyor
boruyu çıkardıktan sonra izopropil alkol ile temizliyoruz


üst borulara izopropil alkol sıkarak temizliyoruz


iç boruyu bez ile ayrıntılı temizliyoruz

üst boruyu da alkol sonrası bez ile iyice temizliyoruz ,burada dikkat etmemiz gereken bez ile kullandığımız malzemenin boru iç yüzeyine zarar vermemesi


Tüm mekanizma parçalanmış halde


süngerleri temizliyoruz ,normalde değiştirilmesi gerekiyor ama set olarak türkiyede zor bulunur sanırım bulunsada iki süngere dünya para isterler



detaylı temizlik ve sonrası gıcır gıcır iç boru


şimdi bakım ve geri toplama zamanı
tüm set tekrar

bakım aletleri

Önce hava kısmının bakımını yapıyoruz , daha önce bahsettiğim kopmuş o-ring yeniledim 10x3 metrik o ring kullandım

üst contayı gresliyoruz

mekanizmayı sırasına göre geri topluyoruz

yavaşça iç boruya geri takıyoruz


segmanı geri takıp sağa sola oynatarak yerine oturup oturmadığını kontrol ediyoruz


üstten 5ml ölçeğinde 5wt yağ döküyoruz



üst somunu gresleyip yerine takıyoruz ,bu sırada alttaki milin en alt noktada olduğuna emin olun


24 mm lokma ile somunu sıkıp kapatıyoruz

Sıra geldi yağ kısmının bakımına

seal – head dedikleri kısmı söküp contaları gresliyoruz



alt mekanizmayı iç boruya yerleştiriyoruz ,conta kısmı sıkı oturur


iç boruyuda üst bacağa takıp segmanı eski yerine takıp sağa sola çevirerek yerine oturup oturmadığını kontrol ediyoruz





rebound vidasını takarak saatin tersi yönünde çevirerek tam açık hale getiriyoruz


üst mekanizmanın contalarını gresliyoruz



iç boruyu ağzına kadar 5wt yağ ile dolduruyoruz


işte asıl iş bundan sonra başlıyor ,şırıngayı üst mekanizmaya sıkı geçme olarak geçirip hava almadan yağ doldurma işi yapacağız


mekanizmayı şırınga ile yavaşça aşağı indirdikçe artan yağ şırınga içine giriyor hatta fışkırıyor hemde acayip yüzüm yağ içinde kaldı


contaya kadar el ile sıkarak üst somunu oturtuyoruz ama tam sıkmıyoruz çok az açık kalıyor

bu durumda mekanizmayı yavaşça elimizle çalıştırıp yağın iç kısımlara nüfuz etmesini ve hava nın yukarı çıkmasını sağlıyoruz

resim çekmeyi unutmuşuz ,bu noktada hava kalmayıncaya kadar çalıştırıp şırıngayı çıkarıyoruz ve üst kilit milini yerine takıyoruz bu esnada bir miktar yağ çıkabilir ,bu arada hala üst somunu tam sıkmadık
şimdi kilit milini saat yönünde çevirip tam sıkıyoruz daha sonra ¼ tur gevşetiyoruz ki üst somunu sıktığımızda bir miktar yağ çıkacak

üst somunu 24 mm lokma ile sıkıyoruz ,ve kilit pozisyonuna getirerek kilidin çalışıp çalışmadığını kontrol ediyoruz eğer boşluk var ise tam anlamı ile hava boşlamamış demektir

neden olduğunu bilmiyorum ama yayı maşanın arkadan bakınca saat 6 pozisyonuna yerleştirip bileyi üzerine koyup kapağı takıyoruz


temizlediğimiz süngerleri yerlerine takıyoruz




süngerlere 5wt yağ yediriyoruz

gri keçelerin iç kısmını gresliyoruz


dikkatlice bacakları birleştiriyoruz ama tam yerine oturtmuyoruz


bacakları 45 derece eğik şekilde tutarak her iki bacağa alttan 10 – 15 ml 5,10 yada 15wt viskoziteli yağı ekliyoruz


yavaşça bacakları tam oturtuyoruz


not burada dikkat edilmesi gereken kısım alt bacak ile üst bacağı birleştirmeden önce rebound ayarını kaplumbağa kısmına çevirmek ben 2013 de bu hatayı yaptım çevirmeden sıktığım için reboun kısmının alt tarafında ayar çubuğunun girdiği kısım deforme oldu ve kendi ayar çubuğu ile kullanılmaz oldu , 2020 de farklı bir çözüm buldum
şöyleki kendi ayar vidası 2.5 numara alyen ölçüsünde buna karşılık gelen 5 numara paslanmaz setskurdan 3 farklı boyda aldım



içerde deforme olan plastik kısmı yani yalama olmuştu , deliği setskur ölçüsünde büyüttüm


setskur kenarlarına hafif epoxy uygulayarak orta boy olanı bu plastik içerisine gömdüm


şuanda rebound kısmı kendi ayar çubuğu ile mükemmel şekilde çalışıyor , ayar çubuğu açık ve kapalı pozisyondayken şöyle görünüyor


daha sonra iki alt bacağın alt kısımdaki vidaları 5 mm alyen ile sıkıyoruz

rebound çubuğunu takıyoruz

kilomuza göre hava basıp kapağı kapatıyoruz



Arkadaşlar işi kitabına göre yapınca kilitleyince mm oynama olmuyor , 2020 mart bakımımdada öyle oldu , gayet güzel bir bakım oldu , ayrıca parçalanarak 4 parçaya ayrın üst kapak içinde modifiye yaptım çok profesyonel olmadı ama eskisine göre çok daha iş görür

ayrılmasını engellemek için güç alacağı metal pul


üst kısımdaki çıkıntıyıda tahta ile kapladım


zımpara ile uygun bir şekil veriyoruz , uç kısmına tombo uç kutusunun başlığını ekledim ve yanlarıda epoxy ile döndüm






ince zımpara yapıp boyadım



Kendimce kilit yazısı yazmaya çalıştım


Ayrıca mekanizmadada ufak bir modifiye yaptım şöyleki , mekanizmada bilye vardı ve bu kapağın alt kısımlarındaki deliklere yay yardımı ile itilerek tırtıklı geçiş hissi veriyordu fakat orjinal bilye oldukça büyük olduğundan bu hissiyat çok zayıftı , kendim iki tane o deliklere daha iyi oturan bilyenın birini deliğin alt kısmına onun üzerine yayı ve ikinci bilyeyide yayın üzerine koyarak mükemmel hissiyatta tırtıklı geçiş hissiyatı oluşturdum , kapak son hali ile






bu bakımdan oldukça memnun kaldım çünkü önceki bakımda zayıf olan noktaları ve hatalarımıda düzeltmiş oldum
Dosyalar
Son düzenleme:


