Murat B.
Forum Trolü
- Kayıt
- 23 Eylül 2013
- Mesaj
- 4.091
- Tepki
- 11.601
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Specialized
Merhabalar, yaklaşık 1 yıl önce satın aldığım ve 6 bin kilometreye yakın kullandığım yol bisikletim hakkında kapsamlıca bir inceleme yazmak istedim. Hazır klasikler de başlamışken Ridley'in endurance modeli olan Ridley'nin ilgi çekeceğini düşünüyorum.
Ridley, Türkiye'de satılmayan ender markalardan birisi. Bu markayı seçmemde hem Lotto Soudal'a olan sempatimin hem de başka pek kimsede olmayan bir bisiklet arzum rol oynadı. Ayrıca fiyat/performans olarak da iyi bir yerde. Bisikletin kadrosunu (link)'dan aldım, ve kimisi yeni kimisi eski bisikletimde olan parçalar ile topladım. İlk toplandığında şu şekildeydi, ancak bazı parçaları sonradan değişti:
İncelemeye önce kadrodan başlayalım, benim kullandığım M boy kadronun ağırlığı yaklaşık 1150 gram. Buna borusu kesilmemiş maşa (390 gr.) ve furş takımı eklenince kadro setinin ağırlığı 1700 gram civarına geliyor. Çok hafif sayılmaz ama özellikle hafif olduğunu iddia etmeyen ve 3 farklı renk boyası olan bir kadro için iyi bir değer. Şunu da eklemem gerek, Ridley'lerin boyları çoğu markadan daha büyük; M boyunun üst boru uzunluğu 57cm.
Fenix, Ridley'in endurance kadrosu; fakat stack/reach oranı olarak klasik yol bisikletleri gibi. Zaten Ridley'in tüm yol bisikletleri (Fenix'in yanı sıra aero modeli Noah ve tırmanış modeli Helium) aynı stack/reach oranlarına sahip. Fenix'i endurance kadrosu yapan özellikler: zincir çatalının uzun, alın borusunun yatık olması ve kullanılan karbonfiberin yoldaki bozuklukları sönümleyici şekilde tasarlanmış olması. Zincir çatalının uzun, alın borusunun yatık olması bisikleti daha stabil bir hale getiriyor. Bunun bedeli ise safkan yarış bisikletleri kadar çevik olmaması.
Bu kadroyu benim yaptığım gibi üst seviye parçalar ile toplarsanız 7 kilonun biraz üzerinde ağırlığı olan, her türlü yolda güven veren, sprintte ve hızlı inişlerde esnemeyen, tüm gün sürseniz bile sizi fazla yormayacak bir bisiklet elde ediyorsunuz.

Ben bisikleti genelde 25mm lastik ile kullandım, ancak toprak yol veya arnavut kaldırımında kullanmak için daha geniş lastik takmak isterseniz kadro buna izin veriyor. Challenge markasının 27mm diye sattığı ama gerçek genişliği neredeyse 30mm olan Paris-Roubaix lastikleri de sorunsuz bir şekilde kullandım. Hatta kadroda daha geniş lastik için bile boşluk var ama fren kaliperlerine sürteceği için mümkün değil.
Mevcut görüntüsü ve parça listesi şöyle:

Aynakol: Rotor 3D+ 52/36 NoQ dişliler, Power2max Type S powermeter
STI kolları: Shimano ST-9000
Frenler: Shimano BR-9000
Vitesler: Shimano RD/FD-9000
Ruble: Shimano CS-8000 11-28
Zincir: KMC X11 SL Gold
Pedallar: Look Keo 2 max Blade
Kablolar: Jagwire Elite Link
Jantlar: Carbon-Cycle 50mm clincher
Lastikler: Veloflex Corsa 25mm
Gidon: Ritchey SuperLogic
Boğaz: Ritchey SuperLogic
Sele borusu: Ritchey SuperLogic
Sele: Selle Italia SLR Superflow
Matara kafesleri: SKS X-Cage
Bu da daha önceden 35mm jant ile çektiğim bir fotograf. Bence bu bisiklete yüksek profilliden daha çok yakışıyor:
Ridley, Türkiye'de satılmayan ender markalardan birisi. Bu markayı seçmemde hem Lotto Soudal'a olan sempatimin hem de başka pek kimsede olmayan bir bisiklet arzum rol oynadı. Ayrıca fiyat/performans olarak da iyi bir yerde. Bisikletin kadrosunu (link)'dan aldım, ve kimisi yeni kimisi eski bisikletimde olan parçalar ile topladım. İlk toplandığında şu şekildeydi, ancak bazı parçaları sonradan değişti:
İncelemeye önce kadrodan başlayalım, benim kullandığım M boy kadronun ağırlığı yaklaşık 1150 gram. Buna borusu kesilmemiş maşa (390 gr.) ve furş takımı eklenince kadro setinin ağırlığı 1700 gram civarına geliyor. Çok hafif sayılmaz ama özellikle hafif olduğunu iddia etmeyen ve 3 farklı renk boyası olan bir kadro için iyi bir değer. Şunu da eklemem gerek, Ridley'lerin boyları çoğu markadan daha büyük; M boyunun üst boru uzunluğu 57cm.
Fenix, Ridley'in endurance kadrosu; fakat stack/reach oranı olarak klasik yol bisikletleri gibi. Zaten Ridley'in tüm yol bisikletleri (Fenix'in yanı sıra aero modeli Noah ve tırmanış modeli Helium) aynı stack/reach oranlarına sahip. Fenix'i endurance kadrosu yapan özellikler: zincir çatalının uzun, alın borusunun yatık olması ve kullanılan karbonfiberin yoldaki bozuklukları sönümleyici şekilde tasarlanmış olması. Zincir çatalının uzun, alın borusunun yatık olması bisikleti daha stabil bir hale getiriyor. Bunun bedeli ise safkan yarış bisikletleri kadar çevik olmaması.
Bu kadroyu benim yaptığım gibi üst seviye parçalar ile toplarsanız 7 kilonun biraz üzerinde ağırlığı olan, her türlü yolda güven veren, sprintte ve hızlı inişlerde esnemeyen, tüm gün sürseniz bile sizi fazla yormayacak bir bisiklet elde ediyorsunuz.

Ben bisikleti genelde 25mm lastik ile kullandım, ancak toprak yol veya arnavut kaldırımında kullanmak için daha geniş lastik takmak isterseniz kadro buna izin veriyor. Challenge markasının 27mm diye sattığı ama gerçek genişliği neredeyse 30mm olan Paris-Roubaix lastikleri de sorunsuz bir şekilde kullandım. Hatta kadroda daha geniş lastik için bile boşluk var ama fren kaliperlerine sürteceği için mümkün değil.
Mevcut görüntüsü ve parça listesi şöyle:

Aynakol: Rotor 3D+ 52/36 NoQ dişliler, Power2max Type S powermeter
STI kolları: Shimano ST-9000
Frenler: Shimano BR-9000
Vitesler: Shimano RD/FD-9000
Ruble: Shimano CS-8000 11-28
Zincir: KMC X11 SL Gold
Pedallar: Look Keo 2 max Blade
Kablolar: Jagwire Elite Link
Jantlar: Carbon-Cycle 50mm clincher
Lastikler: Veloflex Corsa 25mm
Gidon: Ritchey SuperLogic
Boğaz: Ritchey SuperLogic
Sele borusu: Ritchey SuperLogic
Sele: Selle Italia SLR Superflow
Matara kafesleri: SKS X-Cage
Bu da daha önceden 35mm jant ile çektiğim bir fotograf. Bence bu bisiklete yüksek profilliden daha çok yakışıyor: