Scudo Sports

Retro Fixie olacak umarım

PuncherZ

Puncher
Kayıt
20 Şubat 2017
Mesaj
1.423
Tepki
6.224
Yaş
39
Şehir
Eskişehir
İsim
Ziya D. Bilgitoğlu
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cipollini
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Aranızda keşke orijinalini bozmasaydın diyecekler olacaktır ama hem hep aklımda retro bir fixie vardı hem de öyle çokta orijinalı korunacak bir bisiklet değil açıkçası. Bisiklet elime geçince hemen retro fixie damarım kabardı. Sonbaharın etkisiyle sonbahar renkleriyle gözümde bir şeyler canlandı ve işe başladım. Hem iş güç yüzünden vakit olmaması hem de istediğim retro parçaların pahalılığı yüzünden biraz zamana dağıtacağım. Onun için bir şeyler yaptıkça içeriği dahil edeceğim.

Öncelikle size restorasyona girecek 1976 model Mars marka bisikleti tanıtayım.

AydbdX.jpg

3pnVn4.jpg

Ey401n.jpg


Orijinalinde vitesliymiş sonradan single speed yapılmış. Kadroda pas oldukça yüzeyseldi ama maşada sağ taraftan bir darbe vardı.

Her şeyi söktüm bana lazım olan sadece kadro ve maşa. Bir de mil somunlarını bu proje için gidon boğazını da başka proje için kullanacağım.

d7AJ9V.jpg


Daha önce boya yapacağımda kadroyu yakardım. Bu sefer boya sökücü kullandım. Hem macun çekeceğimden hem de kaliteli boya istediğimden boya sökücü tercih ettim ve oldukça iyi sonuç aldım.

zJ7Db6.jpg


Dinamo kolu, pompa yuvası, tel tutucuları falan kestim. Boyada gidince darbeler yamukluklar iyice çıktı ortaya.

qJZDV5.jpg

6yL1OP.jpg

5G1v5R.jpg


Kaba macunun çekilmesi, krozyonun ve pasın silinmesinden sonra sıra geldi ince işciliğe. Aşağıdaki resimdeki mavi kare içindeki alanlar krom kaplanacak. Boyalı yerlerin kromlu yerlere monte edilmiş gibi görünmesi için çelik macunla kabartma ve kontur çalışması yaptım. Astarla beraber yokla çekip boya için pürüzsüz bir yüzey hazırladım.

qJZD7R.jpg


Bir aksilik olmazsa bu hafta sonu son astarı atacağım ve maskeleme yapıp sanayinin yolunu tutacağım. Eğer yaparım diyen yer bulabilirsem krom kaplamasını yaptıracağım. Sonra oto boyacısına gidip kadro için Turuncu ile kahve rengi arasında bir renk, 40 mm jant çemberleri içinde sütlü kahve renk boya hazırlatacağım. Özellikle oto boyası kullanıyorum çünkü içine ekstra sertleştirici kattırıp fırın boyaya yakın bir kalite elde edilebiliyor. Akrilik sprey boyalar çok yumuşak oluyor. bir darbede hemen gidiyor.

Çoğu parçayı İngiliz retro bisiklet sitelerinden alacağım. Ayın 10'da çoğu parçayı sipariş edeceğim. İlk defa buralardan alışveriş edeceğimden ne zaman gelir bilemiyorum. Projeyle ilgili bir gelişme oldukça buradan paylaşacağım.
 
Scudo
Kolay gelsin usta :) Merakla bekliyoruz sonucu..
 
  • Beğen
Tepkiler: PuncherZ
POjqP5.jpg


Son kat astarı attıktan sonra bant ile maskelemeyi yapıp düştüm yollara. Önce oto sanayine gittim. Facebook'dan bulduğum krom kaplayan dükkan kapanmış. Sordum soruşturdum başkada bulamadım. Bakırcılara sobacılara sordum sonuç yok. Kadro sırtımla bisikletle 20 km uzaktaki organize sanayiye gittim. İki firma buldum. Onlar da bu tip iş yapmadıklarını fabrikasyon iş yaptıklarını söyleyince hayal kırıklığına uğradım. Oto boya satan hırdavatçının yolunu tuttum.

ZOlDZ3.jpg


Aklım tamamen krom kaplamada olduğundan boyayacağım rengin kodlarını edinmemiştim. Oyayı boya kartelasını çıkarınca da seçmesi zor oldu açıkçası. Ana renk olarak metalik kahve rengi krom kaplatmayı planladığım yerler içinde metalik sarı seçtim.

Metalik boya yani sedefli boyanın nasıl nasıl uygulanacağını boyayı uzun uzuna anlattı. Metalik boyanın üzerine vernikte atılması gerekiyormuş. Vernikleri de alıp işe başladım.

7yjkBa.jpg

vJ3EVD.jpg


Boyacı boyanın 20 dakikada üzerine bant yapıştırılabilecek seviyeye geleceğini söyledi. Ben 40 dakika bekledim ve kahve rengini boyayı sürmek için sarı alanları bant ile maskeledim. Kahverengi boya dan sonra 40 dakika bekledim ve sarı alanlardaki bandı söktüm. Ve ikinci hayal kırıklığı. Bant boyaya iz yaptı.

pGOgVN.jpg


Krom kaplama olsaydı geçişler oldukça kolay olacaktı. Çünkü kromun üzerinden taşan boyayı çıkartması çok kolay ve boyayı düzgün bir şekilde keserek geçişleri yapabilecektim. Sonuçta istediğim olmadı. Üzerine design by muhabbetlerinden yazı yazmayı düşünüyordum. Böyle olunca vazgeçtim. Verniği attım üzerinden bir gün geçti.

8NjgRQ.jpg


Üzerinden bir gün geçmesine rağmen kadroyu incelemek için elime aldığımda verniğin üzerinde parmak izlerim çıktı. Her şey çok ters gider oldu. Yılmadım. Bisikletin çiziklerini gidermek için kullandığım çizik giderici pasta cilayla giriştim. Parmak izlerini giderdim ve verniğin yumuşaklığı gitti. Tabi biraz matlaştı. Aliexpress'ten sipariş ettiğim politaj matkap uçları geldiğinde son kat pasta cila ile tekrar parlayacaktır.

JOjYvQ.jpg

qJzYVR.jpg

nJ47nV.jpg


Uzaktan güzel görünüyor ama yakından arkadaşlar el yapımı olacak o kadar dese de bani memnun etmiyor. Eğer istediğim gibi olmazsa diğer parçalara özel göstermeyeceğim demiştim ama sonra düşündüm ileride başka bir kadro üzerinde çalışıp o parçaları kullanabilirim dedim. Artık parça bekleyeceğim. bir boya işi daha kaldı. 40 mm jant çemberleri elime ulaşınca onları da metalik sarıya boyayacağım. Gelişme oldukça paylaşmaya devam edeceğim.
 
Çok iyi renkler. fFinalide iyi olur inşallah. Burda gördüğümüz iyi başlangıçlar bazen (çoğunlukla) felakete sürüklenebiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: PuncherZ
Bence güzel olmuş emeğinize sağlık...

Lenovo P1a42 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: PuncherZ
E abi olmus işte mis gibi. Fixie yapicaksan o kultur zaten biraz undergraund kaliyor. Estetik kaygisina gerek yok diyecem ama zaten guzel olmus.
Takipteyiz
 
Moralini bozma gayet güzel olmuş ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: PuncherZ
Bu arada sprey boya mi oluyor bu oto boya @ziyadeniz ? Yoksa hava tabancasi ile mi uyguladin.

Soguk havalarda boya ve vernik o kadar kolay kurumuyor. Benim tavsiyem.1 hafta kadar ellememen olur
 
Güzel proje olmuş eline sağlık. Boya işi hakikaten sıkıntılı. Sprey boyamı kullandın yoksa kompresör ve airbrush mı kullandın tam anlayamadım ama sprey boyalar 1 ay sora bile üzerine bir şey koyup biraz beklediğinde iz yapıyor. Tam anlamıyla kurumuyor bir türlü. Bende bir ara baya bir gitar boyamıştım ama bir türlü istediğim sonuca erişemedim. Araba boyasını direk sıvı biçimde alıp kompresör ve airbrushla atmak en temiz çözüm. Tabi onu yaparkende inceltici ve boya sertleştirici gibi katkıların oranını çok düzgün yapmak gerekiyor. Velhasıl zor işler :D Kolay gelsin güzel görünüyor bisiklet. Umarım istediğin sonucu alırsın. Merakla bekliyoruz sonucunu. :harika:
 
iron mı man? :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: PuncherZ
Geçtiğimiz kış Bende acemiliğim ile yaptığım restorasyonda Sprey oto boyası ile boyayıp verniklemiştim satıcıların dediği gibi saatlerce bekledim boya sertleşmedi aldım geldim kalorifer yanına koydum o halde bile gerçek anlamda sertleşip kuruması 1 haftayı buldu boyanın 1 hafta boyunca kadroyu her elime alışımda parmak izim kaldı, hiçbir hatası olmadan bir iş çıkarsanız zaten fabrikada satılandan ne farkı kalır azıcık sağında solunda parmak iziniz kalacak ki el işçiliği belli olsun dimi :)

20170109_004302.jpg
20171203_173325.jpg
 
@mariokaldato

Evet sprey boya. Kalın pastayla iyice yumuşaklığını giderdim. Şimdi sıcakta 1 hafta bekleyecek sonra son kat pasta cila. Vernik işi gıcık is.

@cckaraduman

Teşekkürler. Sprey boya kullandım. Eldeki imkanlar sprey boya :) Daha önce karbon maşaya düz beyaz oto boyası uyguladım onda bir sıkıntı çekmemiştim (ekstra sertleştirici eklendi). Bu sefer ilk defa sedefli (metalik boya) uyguladım. İlla üzerine vernik atılması gerekiyormuş. Verniğin içine sertleştirici eklendi ama sonuç yine vernik :) Bakalım son sonuç haftaya son kat pasta ciladan sonra belli olacak.

@Ahmet.YILDIZ

Daha önce arkadaşın bisikletini normal (akrilit) sprey boya ile boyamışlığım bide oto boyasıyla maşa boyamışlığım var. Kapsamlı ve iddialı bir restorasyon için benimde ilk deneyimim tecrübe böyle kazanılıyor ve dediğin gibi kusurları en işçiliğine yoralım :)

Vernik artık parmak izi almıyor ama daha sertleşmesi lazım tabi. El işçiliği olarak bi jant çemberlerinin boyanması ki daha karar veremedim boya mı yoksa parlatma (alüminyum) mı yapsam, bir de gidon sargısıydı, kaliper kayışıydı deri işleri kaldı. Sonra zevke göre al tak olacak.

Hepinize teşekkür ediyorum. Beğenileriniz ufak hayal kırıklıklarını bertaraf ediyor.
 
Bu arada boya yaparken ve sonrasinda en kritik konu deodorant yada parfum sikmamak bilmeyenler olabilir asla ama asla parfum turevi seyler sikip boya alanina yaklasmayin

@ziyadeniz Bence firtina gbi bsey cikacak ortaya Ziya. Jant cemberlerini bence polisajli yap . Polisaj uygulamaci bulamazssan su tencere tava parlatanlar hallederler. Ben tur bisikletimdeki 86 model xt pedallari ve gidon bogazimi onlara yaptirmistim. Cokda guzel oldu
 
@ziyadeniz Harika iş çıkarmışsınız. Nesini beğenmediniz anlamadım. Kaporta ustası değilim ama bence boyası, renk uyumu harika olmuş. Ellerinize sağlık.
 
@alpdeger evet haklsin dostum. Ben seyi anlamadim. Kadronun birlesim noktalarini farkli renk yapma isi nasil yapiliyor @ziyadeniz ?
 
@mariokaldato Benim çok hoşuma gitti. Tek renk olmasından daha iyi böyle. Bir gün böyle bir işe girersem aynı renklerde olmasını isterim ve umarım o zaman @ziyadeniz den yardım alabilirim.
 
@mariokaldato

Önce sarı rengi sürdüm 40 dk sonra (boyacının söylediği 20 dk) sarı kalmasını istediğim yerleri kağıt bant ile mümkün olduğunca maskeledim (metalik boyada sıkıntı çünkü boya çok yumuşak). Maskeleme sonrası kahve rengi boyayı uyguladım. Püf nokta bantı düzgün kesmekte. Onun içinde maket neşteri kullandım. Edindiğim bir tecrübe ise ilk renk metalik olmasın. Çünkü üzerine vernik sürüldüğünde kullanılabiliyor oluyor. Verniksizken ne kadarda kurusa maske için kullanılan bant iz yapıyor.

Krom kaplata bilseydim bu sorun olmayacaktı. Krom kalmasını istediğim yerleri maskeleyip kahve rengini sürecektim. Taşan bir yer olduğunda neşterle kroma zarar vermeden taşan boyayı temizleyebilecektim. Onun için çift renkte tavsiyem krom.

@alpdeger

Teşekkürler. Yardımcı olabilmek beni mutlu eder :)
 
Geri