Scudo Sports

Resimli Anlatım: Hidrolik Fren Takılması ve Sürtmeden Ayarlarının Yapılması

Kaldırılmıştır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
Scudo
Pad Contact ayarı ile fren kollarının konumunun ayarlanması farklı şeyler. Fren kolunun konumu, yani "reach" ayarı, fren kolunun iç tarafındaki alyan başlı ufacık vida ile yapılıyor.

Pad Contact ayarı, fren kolunu sıktığınızda, hangi noktadan itibaren pad'lerin hareket etmeye başlamasıyla ilgilidir. Balataların arasındaki mesafe veya balataların diske olan uzaklığı ile bir ilgisi yok; bu mesafeler sabittir ve değiştirilemez.
 
@Uğur Sabuncu
(Resmi bisikleti aldığım gün çekmişdim), alttaki vidayı üstteki gibi olması gerektiğini bildiğimden değilde, aynı alyan olsun mantığıyla değişmişdim :D
Ne yazıkki kapadokyada bu işlerden anlayan pek bi bisikletçi olmayınca forumdan sağolun sizlerinde yardımıyla kendi kendimize yapmaya çalışıyoruz.

getirtdiğim rotorun yanında sadece rotor vidaları var, ama adaptörle ilgili bir vida yok alırken 5mm sınırını göz önüne alırım


alttaki arkadaşımız shimanolarda sadece kaliperle maşa arasına spacer dizilir, ama avidlerde hem vida ile kaliper arasına hemde kaliperle maşa arasına dizilir demeye çalışmışdı benmi yanlışmı anladımki

@atakibrahim
 
Kaldırılmıştır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
@Mehmet Altuğ

Bu bilgiye konuyu açan arkadaşın 7.resim altında bahsetdiği şu açıklamadan ulaşmışdım

Bu aşamadan sonra frenin kol kısmına geçiyoruz. Oncelikle freninizin pad-contact ayarı varsa onu en aşağı seviyeye getirin. Yani pistonların mesafesini açın. Avidlerde bu olay; ok yonünde vidayı ya da fren kolunun çıkışını çevirerek yapılıyor.

@Uğur Sabuncu
Benimde aklıma heralde shimano zannet diye gelmişdi zaten..
 
@Uğur Sabuncu
 

Dosyalar

  • IMG_20141125_221221.jpg
    IMG_20141125_221221.jpg
    115,2 KB · Okunma: 91
Kaldırılmıştır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
Uğur bey, tarif ettiğiniz montaj türü hatalı. AVID Juicy serisinde kaliper montajı şu şekilde yapılır (AVID Juicy Service Manual'dan alıntı):

https://i.hizliresim.com/4ZV3Mq.jpg

Çizimde de görülebileceği üzere, kaliperdeki her vidada 2'şer çift iç-dış bükey spacer kullanmak gerekiyor. AVID, kullanım kılavuzunda başka bir montaj alternatifi belirtmemiş. Üreticinin tavsiye ettiği (ve zorunlu kıldığı) montaj yöntemi budur.
 
@Mehmet Altuğ =)

6.png

O zaman buyrun siz arkadaşa yardımcı olun. @emrah9700 Emrah Bey size Mehmet Bey yardımcı olacak ben yorumlarımı kaldırıyorum umarım halledersiniz sorununuzu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
@Uğur Sabuncu

Öncelikle herşey için çok sağolun, uzun emek vermeniz neticesinde hazırladığınız değerli bilgilerin; sadece bana değil bundan sonrası için, bu tarz düşünceleri olan arkadaşlarada yardımcı olacağına inanıyorum..

Yazdıklarınızı sisteme bakarak ve okuyarak, net bir şekilde daha ayrıntılı anlayacağım inşallah..

203 mm'min boşa gitmesini istemiyorum, zaten deneme amaçlıda olsa artık kullandım, ama denemelerimde hoşnut kalmazsam en kötü ihtimalle elimdeki eski 160mm'lerimi sizin tarif etdiğiniz şekilde monte ederek fren performansımdaki sorunun çözüleceğine inanıyorum..
 
@emrah9700


Ben yorumlarımı kaldırdım lütfen yazdıklarımın tamamını dikkate almayın daha bilgili arkadaşlar size yardımcı olsun AVID'den alıntı yaparak.Kolay gelsin Emrah bey size.
 
Keşke kapadokyada olsanızda sorunu hep beraber çözebilsek :D
 
Yine AVID Juicy Service Manual'a göre, Juicy Ultimate fren kaliperleri ile en fazla 185 mm çapında rotor kullanabiliyorsunuz; çünkü AVID, Juicy Ultimate serisi için 185 mm'e kadar adaptör üretiyor ve kuvvetle muhtemel ki kaliper yapısı 185 mm'den daha büyük çaptaki rotorlarla uyumlu değil. Maşanızda 185 mm rotor kullanabilmek içinse aşağıdaki resimde kırmızı çerçeve içine aldığım post mount adaptörü temin etmeniz gerekiyor:

(link)

https://i.hizliresim.com/MPBbr1.jpg
 
@Uğur Sabuncu
@Mehmet Altuğ
@Uğur Sabuncu



Arkadaşlar her türlü bilgiye açığız, forumda herkes bulduğu bilgileri sunmalı ki,

bizde ulaşılan bilgilerden aynı sistemi kullanıp A bilgisine ulaşıp AVİD sistemlerde onu uygulayan,

veya B bilgisine ulaşıp yine AVİD sistemlerde onu uygulayan kişiler,

avid sistemdeki iki farklı bilginin ne duruma göre değişdiğini bilip, duruma göre hangisi gerekiyorsa gerektiğinde o sistemi kullanalım..





Şimdi anladığım kadarıyla
Uğur bey; kadro ve maşanın desteğini
Mehmet bey; ise fren sisteminin desteğini anlatıyor

Öyleyse bi modifiye sistem kurulacaksa sadece kadro veya maşanın desteklemesi yada sadece fren sisteminin desteklemesi yeterli olmayıp, ikisinin de rotor desteğine göremi kurulması gerekiyor.

Yani her fren sistemi her rotorla çalışmaz mı oluyor..

(Toplama bisiklet yapanların işide hiç kolay değilmiş :) )
 
Avid yani sram xx baglantisi su sekilde oluyor. Fotografda ön 180mm arka 180mm ve adaptörlerde 180mm. Ön Is/Post arka Post/Post, fotograf size sadece pullari (spacer) nasil kullanacaginizi gösteriyor. Ve bu durumda @Mehmet Altuğ nun önerisine katiliyorum. (Fotograf herhangi biryerden alinti degildir, tamamen kendi bisikletime aittir)

T Neue Rahmen 3.JPG

Öne 203mm Rotor kullanmak istiyorsaniz adaptörünüzde 203mm olmasi gerekiyor.
NOT: Avid 2012 yilina kadar 203mm/185mm rotoe kullaniyordu, 2012d'en sonra 200mm/180mm kullanmaya basladi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
@emrah9700


Emrah Bey maşa konusundada yanlış bilgi sahibi olabilirim , daha doğru bilgiye sahip bir arkadaşa danışırsanız iyi olur.Maşa konusunda yazdığım öneri ve değerleri dikkate almayınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
Geri