Scudo Sports

Replika Karbon Gidon Hakkında

can demir

Üye
Kayıt
17 Mayıs 2010
Mesaj
54
Tepki
12
Şehir
ISTANBUL
Arkadaşlar sahibinden.com da gezinirken replika Ness İntegrative Karbon gidon gördüm . Antalyada bir bisikletci satıyor . Şimdi replika ( sahte , çakma , kopya vs.) olduğu için insanın içinde güvensizlik oluyor bu ürünlere karşı . Ama sonuçta bu Nuri abinin çatı arasında ürettiği bir ürün değil . Bu replika ürünlerde yapılırken bir kalıbı hazırlanıyor , yine bir reçinesi var karbon kağıtları var , yine bir fırınlama süreci var . Yani yine bir uğraş , emek var . Sizce bu ürünler ciddi derece güvensiz midir ? Kolay mı kırılır ? Düşünceleriniz nedir paylaşırsanız sevinirim :)

Bahsettiğim replika ürünler şunlar ;

(link)
 
Scudo
Ness, replika degil aslinda. Dogrudan marka.
Ne kadar kaliteli, duzgun bir marka orasi tartisilir. Ama replika olarak dusunme ilk olarak.

Diger konuda ise, yol bisikleti olmadigi icin pek bir fikrim yok.
Yol olsa, karbon gidonu kesinlikle tavsiye etmezdim. Cakma olanlari da kesinlikle tavsiye etmiyorum.
 
Gidonda karbon seçiciliği daha azdır, yani bir çok yarışçının bile alu gidon kullandığı söylenir. Bu durumda replika karbon gidon uzak durulası bir ürün haline gelir...benim görüşüm bu.
 
@Gökhan Toros

Hocam marka olduğunu biliyorum fakat satan kişi zaten replika ürün olduğunu belirtmiş :)
 
@Can DEMİR

Demek istedigim su daha dogrusu;
Ness cakmasi yapilacak bir marka degil. Cunku fason uretim parcalari alip, ustune kendi markasini basip satan bir marka.
Kisacasi cakma degil burada. Urunun kendisi o.
Bilmem anlatabildim mi?
 
@Raşit S

Dediğin doğru üstad sonuçta bi çukurdan vs geçtiğimizde gidonun neredeyse uçlarından tuttuğumuz için gidona fazla ani yük binmiş olacağından bende pek sıcak bakmıyorum bu işe. Fakat gidon boğazını sıkan civataların girdiği yuva bozulduğu için yeni bi gidon arayışına girdim bu gidon pek bi dikkatimi çekiyo şekil olarak o yüzden bi sorayım dedim :)

@Gökhan Toros

Anlıyorum hocam dediğini şöyle bişey var forumdan bu gidonu kullanan bi arkadaşa sordum ne kadara aldın diye . Arkadaşının arkadaşından almış o kişi de 600 Tl civarı bi fiyata almış.
 
@Can DEMİR

Ya sizi yemis, ya da cok guzel kaziklanmis :D
 
@Gökhan Toros

Valla hocam pek zannetmiyorum çünki siz bu ürünün çakması yok diyosunuz da her ürünün bi replikası olur :) Hatırladığım kadarıyla bu ürünün orjinali o fiyata satılıyor . Bence bu replika çünki bu ürünü satan siteden novatec göbek alacaktım adamı aradım orjinal mi replika mı dedim replika dedi :)
 
@Can DEMİR

Orijinalinin satildigi bir link bulursan sevinirim.
Bulamazsin ama. Markanin kendine ait bi internet sitesi bile bulamazsin. Butun linkler bir sekilde uzak dogu satislarina cikacak. Ya ebay, ya aliexpress ya da benzeri...
Novatec gobekler de benzer sekilde. Sahtesi olan bir urun degil. Zaten marka ucuz fiyata satilan, uzak dogu kokenli bir marka.
Kimse sahtesini yapmakla ugrasmaz.
Ha Novatec en azindan marka. Duzgun, elle tutulur urunleri var. Ness marka olarak bile kabul edilemez bence. Ama cakma degil.

Satici hepsini uzak dogudan aldigi icin, ona gore hepsi cakmadir.

Cakma urunler, genelde yuksek kalitede/fiyatta satilan parcalarin benzerleri olarak piyasada bulunuyor. 5000 dolarlik Pinarello kadronun 500 dolarlik cakmasi her yerde var. Ama zaten Ness diye bir marka yok, 500 dolara gidon satan. Kim niye cakmasini yapsin?
Neyse, sen yine markayi cakma olarak dusun, cunku bi Ritchey kalitesinde urunler degil.
Ama aklinda bulunsun, her Cin'li urun cakma degildir.
 
@Gökhan Toros

Anlıyorum seni hocam tabiki her çin ürünü çakma değil onu çoğu kişiden iyi bilirim :) Açıklaman için teşekkür ederim :) O zaman şöyle sorayım bu gidon bu fiyata alınır mı şekil bakımından hoş ağırlık bakımından iyi :)
 
@Can DEMİR

Ilk mesajimdan alinti yapayim
@Gökhan Toros
 
Satan kişiye de dikkat edin.2011 ya da 2012 senesinde sattığı iki tane çakma kadro sprint sırasında yarışta kırılmıştı.siz bilirsiniz ama ben bir iğne bile almam bundan.
 
@fatihaydın

Haklısın üstad . Ama şöyle bişey var ki kadro daha fazla ve farklı gerilmelere maruz kalıyo o yüzden çakma kadronun kırılması çok ilginç gelmiyo tabi yine de dikkat etmek lazım
 
@Can DEMİR

Gidondan,yani seni yönlendiren parçadan bahsediyoruz.riske ne kadar girilir ? Sen bilirsin :)
 
http://i.imgur.com/VCbXEgT.jpg

Resmi bugün çekmiş arkadaş. Üstelik orjinal, corratec'in kendi parçası.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Yol bisikletinde karbon jant setleri , sele boruları bolca kullanılırken neden karbon gidon tavsiye edilmiyor?
Ayrıca pro bisikletçiler ağırlığa takılmamak için al. tercih ettiklerini okumuştum bu ne kadar doğrudur
 
(link)

aliexpressden özellikle bol elmaslı, yüksek sayıda satış yapmış bir satıcıdan gidon aldım. ürün çatlak geldi, birazcık darbeyle kırdım. kırık gidonun diğer sağlam boynuzunu test ettim. yere koyup bütün ağırlığımı verdim kırılmadı :) 2-3 defa zıpladıktan sonra ancak kırabildim.

satıcı sağolsun yenisini gönderdi. gayet sağlam duruyor. bu saatden sonra kullanır mıyım? asla! :) insanın içine ateş düşmesin bir kere. gidon hayati önem taşıyor, o yüzden karbon alınacaksa orjinal, markalı, kaliteli gidon alınmalı. çok pişman oldum :) ama son pişmanlık fayda etmez kısmını görmedim Allaha şükür. her işte bir hayır varmış. :)
 
Karbon kadro ve maşalar, genelde karbonun güçlü olduğu yönde yüklere maruz kalırlar. (Basınç ve çekme kuvvetleri altında çalışırlar). Gidon ise özellikle ayağa kalkıp güç uygulayınca karbon malzemenin nispeten daha zayıf olduğu şekilde yük alır (eğilme). Ayrıca gidon boğazı ile ortadan da sıkıştırılır ki bu da ekstradan zayıflatıcı bir etki yapar. Tork değerleri ve boğazın tasarımı da çok önemli olur burada. Bu sebeple karbon gidonun sağlam olması için ya tasarım ve işçiliğin çok iyi olması ya da malzemeyi bol bol kullanmak gerekir. Birincisini yaparsanız pahalı, ikincisini yaparsanız ağır olur. Hiçbirini yapmazsanız sağlam olmaz, kırılır :)
Kaldı ki kadrodaki gibi fazladan rijitliğin çok da büyük bir getirisi olmaz gidonda. Ee ağırlık deseniz hadi 100 gram fark etsin. Kısaca pek de değmez karbon gidona (bence) ;)
 
@GencerGümüşay

Pro bisikletçiler yarışlarda bisikletleri çok hırpalayabiliyorlar. Buna temaslar , düşmelerde dahil ve karbon bu gibi darbeleri alır almaz bir deformasyon göstermese bile bir sonraki etapta oluşan küçük hasarlar daha büyük risklere neden olabiliyor. Al gidonlarda ise alınan darbe çok daha kolaylıkla gözlenip gerekli önlem alınabiliyor. Mekanikler kolayca oluian hasarı tespit edip değişimi yapıyorlar. Neticede ağırlık artsa bile mevcut bisikletler Al gidon ile bile ağırlık limitinin altında kalabiliyorlar bunun için suluk kafeslerinin altına ek plakalar takılıyor.
 
Geri