Tolga Günsezer
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 19 Temmuz 2011
- Mesaj
- 1.204
- Tepki
- 1.027
- Yaş
- 51
- Şehir
- Manisa / Sarıgöl
- Bisiklet
- Whistle
Merhaba. Yaklaşık 1 ay kadar önce aldığım Releigh Stowaway 3 katlanır bisikletim için izlenimlerimi paylaşacağım. Öncelikle katlanır bisikleti niçin tercih ettiğimden başlamak istiyorum.Yaşadığım yerde katlanır bisikletin katlanma özelliğine hiç ihtiyacım yok! Hemen neden aldın o zaman demeyin. Daha önceki konularımda yazdığım gibi tüm günlük hayatımda bisikleti ulaşım, spor, keyif vb konularda sürekli kullanıyorum. Manisa / Sargıgöl 15.000 nüfuslu, bir uçtan diğer uca 5 km bir ilçe. İlk kullandığım MTB gereksiz bulduğum için sırasıyla klasik şehir, şehir, tur ve en sonunda melez yol bisikleti(cyclocross) ile değişti. Şu an kullandığım Salcano CYC 02 Apex'ten çok memnunum. Fakat şehir içi ulaşım, alışveriş gibi konularda hem kullanım kolaylığı (sonuç olarak aerodinamik bir sürüş pozisyonunda kullanılan bir model) hem de özel giyim gereksinimi( SPD ayakkabı, rahat pantolon, uygun üst giyim) çok uygun değil. Spor ve keyif sürüşlerindeki tek tercihim bu bisiklet. İhtiyacım olan dik sürüş pozisyonu, kıvrak manevra kabiliyeti, basit mekanizma, yük taşıyabilme, çamurluk vb çözümler sunan katlanır bisikletleri araştırmaya başladım. İzmir'de Fatih Ertörün'de denediğim Releigh Stowaway nedense içime çok sindi. Hem uygun fiyatı (840TL) hem kullanım keyfi almama neden oldu.
Kullanım izlenimlerim şöyle;
İnanılmaz keyifli bir sürüşü var. Alışmak için 1 saatlik sürüş yetiyor. İlk bindiğinizde denge sağlamak biraz zor gibi gelse de kısa sürede alışılabiliyor. Dar alanlarda düşük hızlarda çok kıvrak manevralar yapılabiliyor. Araçların arasından dar alanlardan geçerken gidon genişliği yetiyor dönebilmek için. Günlük kıyafetle sürülebiliyor. Benim seçtiğim model göbekten 3 vites, biraz alışınca yeterli geliyor. Katlama mekanizması çok sağlam, kolayca bozulacak, yolda açılacak gibi birşey değil. Araba bagajında çok yer kaplamıyor. Kızımın bisiklet koltuğunu bağladım ve ailecek bisiklet gezileri yapabiliyoruz. Dikkat ettim de bu pozisyonda daha güvenli hissettirdi bana çocuk koltuğu ile sürüş.
Göreceli olarak dezavantajları;
Modele özel dezavantaj; ben katlamasamda arada bagaja koymak için katladığımda fark ettim bir arada tutacak bir mekanizma yok. Kısa sürede katlanabiliyor fakat bir arada tutmak için cırt bant vb birşey ayarlamak gerekiyor. Merak edenler için ağırlık 15 kg. pedallarla birlikte. Katlanır/taşınır bir bisiklet için biraz ağır sayılır. Resimlere geçmeden almak isteyenler için başka katlanırlar için uzun süreli tecrübem yok ama bu modeli gerek estetik olarak gerek sürüş olarak gerekse kalite olarak tavsiye ederim.
Kullanım izlenimlerim şöyle;
İnanılmaz keyifli bir sürüşü var. Alışmak için 1 saatlik sürüş yetiyor. İlk bindiğinizde denge sağlamak biraz zor gibi gelse de kısa sürede alışılabiliyor. Dar alanlarda düşük hızlarda çok kıvrak manevralar yapılabiliyor. Araçların arasından dar alanlardan geçerken gidon genişliği yetiyor dönebilmek için. Günlük kıyafetle sürülebiliyor. Benim seçtiğim model göbekten 3 vites, biraz alışınca yeterli geliyor. Katlama mekanizması çok sağlam, kolayca bozulacak, yolda açılacak gibi birşey değil. Araba bagajında çok yer kaplamıyor. Kızımın bisiklet koltuğunu bağladım ve ailecek bisiklet gezileri yapabiliyoruz. Dikkat ettim de bu pozisyonda daha güvenli hissettirdi bana çocuk koltuğu ile sürüş.
Göreceli olarak dezavantajları;
Modele özel dezavantaj; ben katlamasamda arada bagaja koymak için katladığımda fark ettim bir arada tutacak bir mekanizma yok. Kısa sürede katlanabiliyor fakat bir arada tutmak için cırt bant vb birşey ayarlamak gerekiyor. Merak edenler için ağırlık 15 kg. pedallarla birlikte. Katlanır/taşınır bir bisiklet için biraz ağır sayılır. Resimlere geçmeden almak isteyenler için başka katlanırlar için uzun süreli tecrübem yok ama bu modeli gerek estetik olarak gerek sürüş olarak gerekse kalite olarak tavsiye ederim.


