Scudo Sports

Quick Relase Mandal Ayarı Nasıl Yapılır?

VolkanÖzcan

Forum Demirbaşı
Kayıt
31 Aralık 2008
Mesaj
593
Tepki
404
Şehir
Ümraniye
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Merhaba,

Bisikletime hidrolik disk fren taktıralı çok olmuyor ve bu benim disklerle ilk deneyimim.

Sormak istediğim şu; zaman zaman (şu an da olduğu gibi) bakım ve temizleme işlemleri için tekerlekleri çıkarıyorum. Daha sonra takmak istediğimde, quick relase'ler ile, uzun bir mücadelem oluyor. Tekeri yerine oturtuyotum, ancak, rotor, balatalarıma sürtüyor. Biraz sıkayım diyorum, diğer taraftakine sürtüyor. Hadi biraz gevşet.. Bu şekilde yaklaşık 10-15 dakikamı diskin sürtmeden durması için mandalla oynayarak harcıyorum. Bunun kolay bir yolu yok mu? Ya da ne kadar sıkmam gerektiğini gösteren pratik bir yol?

Minik Soru: rotorları wd 40 ile temizlesem mi? :)
 
Scudo
Minik Sorunun Yanıtı : WD 40 ile rotorlarınızı temizlemeyin , yarardan çok zarar getirir.
Disc ve Balatalar için özel üretilmiş spreyler mevcuttur (Sitedeki bisiklet firmalarını inceleyebilirsiniz)

Quick Relase konusuna gelince , Disc'lerin ayarı ilk seferde iyi ve doğru yapıldıysa takıp çıkarma konusunda sorun çıkartmaması gerekir..

Gereğinden fazla sıkmak zararlıdır , hafif sürtmeler normaldir , birde tekeri oturttuğunuz zaman iyi oturduğundan emin olun...

Disc fren kullanan arkadaşlar daha detaylı bilgi vereceklerdir...
 
Minik soruya büyük yanit, HAYIR :) WD-40 uctugunda arkasinda kalinti birakan, temizleyici-yaglayicidir. Diskimizde yag istemeyiz ;)

Disk konusunda, tekerlegi tekrar takmadan önce her iki baltayi da birbirinden iyice acarak tekerlegi takar, QR'i kapatir ve fren kolunu 5-6 defa oldugu yerde pompalarsak o sürtmeler minimuma inecektir.
 
Bugün zzyzx jantların üstündeki gereksiz çıkartmaları söküp artıkları temizlemek için tekerlekleri çıkartırken bende aynı sorunla karşılaştım. Arka tekerlek, mandalı açınca kolayca çıktı ama öne gelince işler değişti.
Mandalı açtım, tekerleği çektim; tekerlek gelmedi. Ben de mandalın karşısındaki vidayı gevşetip çıkardım tekerleği.
İşim bitince ve ben ön tekerleği takarken önce biraz fazla sıktım sanırım. Tekerleği çevirdim; bir tur döndü ve durdu. İkinci denememde daha başarılıydım. Ama hala için rahat değil.
İdeal sıkıştırma nasıl olmalı? "Mandal kapatılmadan önce vida ne kadar sıkılmalı?" sorusuna yanıt verebilir miyiz? Yoksa göz kararı mı yapacağız?
(Bu arada arka tekerleği çıkartırken kadroda, kulakçığın tam karşısındaki oyukta boya dökülmeleri olduğunu fark ettim. Bu normal mi?)
 
@tollozdemir

Mandaldaki gerilme mandalın kapalı konumuna tam 90 derece acı kala başlamalıdır. Yani gerilme başladığında mandal milin uzantısı şeklinde duz durmalıdır.
 
Ben de kendi yaptığımı söyleyim.Jantı oturttuktan sonra fren kolunu başkası sıkar.Mandalları sıkana kadar fren kolu o şekilde kalır.Şu an için bir sorunum yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: ErhanYılmaz
@HaliliOzturk

Büyük yanıta uzun itiraz :D ;
Birincisi:
Geçenlerde bisikletimin kadrosunu ve diğer parçalarını temizlemek için WD-40 kullandım.Ve zincirimi bonkör yağlamamdan sonra jantıma sıçrayan yağ kalıntılarını temizlemek içinde WD-40 ımdan yararlandım.Açıkçası jantlarım tertemiz oldu.Hem yağı kolay söktü hemde kayganlık yapmadı.:unsure:
İkincisi:
Bir kaç kişiye "Zincirimi WD-40 ile yağlayabilirmiyim?" dediğimde , " WD-40 yağ sökücüdür,zincirini kurutur,hatta zincirini temizlemekte bile kullanma!" dediler..

Ben hem önce düşünerek,hemde deneyerek jantımda kullanabileceğim sonucuna vardım..
Yanlış anlaşılmasın tabi bu tavsiye değildir.Kimse benim yüzümden disk frenlerinden veya canından olmasın. :D


Sonuç olarak:
WD-40 Yağlarmı? Kuruturmu?
 
@Can Sonbay

WD-40'ın asıl amacı suyu metal yuzeylerden uzaklastırarak korezyonu önlemektir. Ama içindeki bazı başka bileşenlerden dolayı tortu temizleyici ve yağlayıcı işlevi vardır. Yağlanmaması gereken yuzeylere kesinlikle kullanmayın. Deterjan veya balata temizleyicisi gibi calışmaz. Yüzeyde kalıntı bırakır ve bu kalıntı inanılmaz toz tutar. O yuzden kadro jant vs gibi ekipmanları temizlemekde de kullanmayın.

Benim görüşüme göre bisiklette sadece yıkandıktan sonra paslanmasını istemediğiniz yuzeylere sıkılabilir. Gerisi için kullanıması cok iyi değil. Cok daha başarılı urunler var. Örneğin zincire ne temizlemek için ne de yağlamak için WD-40 sıkmaya gerek yok. Cunku işlevi yeterli değil. Onun yerine deterjan veya mazotla temizlik yapıp castrol chain wax gibi bir yağlayıcı ile yağlamak cok daha mantıklı.

Sonuç, wd-40 diske sıkılmaz. Balata temizleme spreyi kullanın.
 
Geri