Scudo Sports

PSI ölçümü...

Benzin istasyonlarında hava basarken pompayı sibopa taktığım zaman psi 48 küsür gösteriyor. Acaba pompa da veya gösterge de bir sorun mu var? 48 psi olsa lastik bunu çok rahat hissedirim diye düşünüyorum veya yanılyorumdur. Evde ayak pompası ile basarken de ayrı rakam gösteriyor anlamadım.
Benzer bir durumu ben de yaşadım. Bu durumda:
Kullandığnız lastik ebadına göre hissiyat da değişiyor.
Otomobil lastiğinde 48 PSI yaptığınızda lastik taş gibi olur, patlayacak gibi hissedersiniz. Ama yol bisikleti için 23-25'lik lastiklerde 45 PSI demek, "acaba lastik patlak mı, bu niye şişmiyor" denecek kadar düşük bir değer.
@EsQaRe 'nin dediği gibi, lastik üreticisinin belirttiği değerlere göre şişirip kontrol edebilirsiniz.Elinizdeki ölçüm aletlerine güvenemiyorsanız, güvendiğiniz bir bisikletçide şişirip olması gerekeni gözlemleyebilirsiniz.
Aynı şeyi düşünmüştüm. Yani ebattan ebata, tekerden tekere değişiklik gösteriyor durum denildiği gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
Scudo
Kullandığnız lastik ebadına göre hissiyat da değişiyor.
Otomobil lastiğinde 48 PSI yaptığınızda lastik taş gibi olur, patlayacak gibi hissedersiniz. Ama yol bisikleti için 23-25'lik lastiklerde 45 PSI demek, "acaba lastik patlak mı, bu niye şişmiyor" denecek kadar düşük bir değer.
@EsQaRe 'nin dediği gibi, lastik üreticisinin belirttiği değerlere göre şişirip kontrol edebilirsiniz.Elinizdeki ölçüm aletlerine güvenemiyorsanız, güvendiğiniz bir bisikletçide şişirip olması gerekeni gözlemleyebilirsiniz.

Kullandığım lastikler de 87 psi max. Örneğin 80 psi basıyorum fakat hala böyle taş gibi olmuyor lakin ne hikmetse 81-83 psi aralığında bastığım zaman taş gibi kesiliyor. Evde ayak pompam var giyo göstergeli onunla basıyorum. Yolda lastik patladığı zaman en yakın benzin istasyonlarında basıyorum. Güvendiğim bir bisikletçi yok maalesef, bisikleti ilk aldığım dönemlerde yama yapmayı bilmiyordum ve her yama için bisikletçiye götürüyordum. Adamlar resmen 30-40 psi basıyordu, daha fazla psi basmak günah gibi davranıyorlardı.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Kullandığım lastikler de 87 psi max. Örneğin 80 psi basıyorum fakat hala böyle taş gibi olmuyor lakin ne hikmetse 81-83 psi aralığında bastığım zaman taş gibi kesiliyor. Evde ayak pompam var giyo göstergeli onunla basıyorum. Yolda lastik patladığı zaman en yakın benzin istasyonlarında basıyorum. Güvendiğim bir bisikletçi yok maalesef, bisikleti ilk aldığım dönemlerde yama yapmayı bilmiyordum ve her yama için bisikletçiye götürüyordum. Adamlar resmen 30-40 psi basıyordu, daha fazla psi basmak günah gibi davranıyorlardı.
Lastiklerin "taş gibi" olması da şart değil. Yine kullandığınız bisiklet tipi, lastik tipi, kullanacağınız zemin (asfalt, toprak, dağ, bayır, çöl. vs) gibi şartlara göre basınç ayarlanmalı. Hatta performans-konfor durumuna göre de küçük değişiklikler yapılabilir.
Uç örnek olacak ama,Yol bisikletinde kaymak gibi asfaltta 110-115 PSI yapıp performans beklentin olur. Ama bu değerlerle "Paris–Roubaix" 'deki kaldırım taşı segmente girersen, sartıntıdan dişlerin bile dökülür :D

30-40 PSI basıp seni gönderen bisikletçi de, yine patlasın da geri gelsin derdinde olsa gerek. Sebebi de şudur;
(link) iç lastiğin (şambrelin) jant ile dış lastik arasına sıkışarak patlamasına verilen addır. Lastikleri çok düşük basınçla kullanmak yılan ısırığına neden olabilir.
 
Lastiklerin "taş gibi" olması da şart değil. Yine kullandığınız bisiklet tipi, lastik tipi, kullanacağınız zemin (asfalt, toprak, dağ, bayır, çöl. vs) gibi şartlara göre basınç ayarlanmalı. Hatta performans-konfor durumuna göre de küçük değişiklikler yapılabilir.
Uç örnek olacak ama,Yol bisikletinde kaymak gibi asfaltta 110-115 PSI yapıp performans beklentin olur. Ama bu değerlerle "Paris–Roubaix" 'deki kaldırım taşı segmente girersen, sartıntıdan dişlerin bile dökülür :D

30-40 PSI basıp seni gönderen bisikletçi de, yine patlasın da geri gelsin derdinde olsa gerek. Sebebi de şudur;
Konfor istesem zaten kalın trekking lastiği kullanırım.
 
Lastiğe pompa bağlandığında siboptan basıncın ölçüldüğü noktaya kadar olan hortum vb. aksam hacminin basınç dengelenene kadar lastikteki hava ile dolacağını, bu sebeple lastikte basınç kaybı olacağını düşünmek lazım. Yani bağlantı yapıldığında görünen basınç doğru olmayacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: bekirs07
Geri