Scudo Sports

Presta adaptör

@oguz169 bu sadece adaptör bunu takıp benzin istasyonunda patlak modunda şişireceksiniz.
 
Scudo
Neden presta valf yaparlar ki?
 
Bu konuya bir açıklama getirmek istiyorum. Benzinlikte adaptörle ince siboba hava basamamamızın sebebi sibop iğnesinin kalın siboba göre biraz içerde kalması. Normalde petrol istasyonlarındaki pompaların şişirme ucu lastiğe takıldığı zaman sibop iğnesi içeri girerek ilk basıncı pompa hortumuna verir. Bu ilk basınç gelince makina sibobun hava basmak için hazır olduğunu anlar ve basınçlı havayı verir. Bizim iğne siboplarımızın adaptörle dönüşmüş halinde iğne çok az içerde kaldığı için bu ilk basıncı pompa algılamadığından hava basmaz.

Bu durumu aşmanın iki yolu var.

- Sibop iğnesini içeri kaçmayacak ama aradaki boşluğu dolduracak küçük bir taş parçası ile desteklemek. Burada kullandığımız dal/taş parçasının hava geçmesini engellemeyecek veya lastiğin içine kaçamayacak şekilde olması çok önemli. Bu şekilde sorunsuz ve tehlikesizce hava basabilirsiniz.

-Diğer ve epey tehlikeli yöntem de patlak lastik düğmesiyle şişirmek. Bu düğme içinde hiç hava olmayan lastikleri şişirmek için makina ters basıncı beklemeden basar. Yalnız sakıncası şu: Bu makinalar lastik büyüklüğünü ilk hava bastığında lastiğin ne kadar şiştiğini kontrol etmek için kısa bir süre kontrol havası basar, sonrasında basıncı ölçer. Eğer lastik hacmi bizim kullandıklarımız gibi küçükse bu az havada bile büyük basınç farkı oluşur ve bundan sonra makina küçük küçük basarak istediğiniz havayı en hızlı ve güvenli şekilde basar. Eğer lastik büyük hacimli ise ilk basılan kontrol havasında basınç farkı çok az olacağı için makina lastiğin büyük hacimli ve büyük miktarda havaya ihtiyacı olduğunu anlayarak uzun uzun hava basmaya devam eder. Patlak lastik modunda ise ilk bastığı kontrol havasını birden bire bastığı için ve bizim lastiklerin hacmi de çok küçük olduğu için hava tankındaki basınç sonuna kadar lastiğe basılır. Eğer lastik ve jantınız yüksek basınca dayanamayacak yapıdaysa başınıza büyük iş açtınız. Ama tankta fazla basınç kalmamışsa veya jant ve lastiğiniz yüksek basınca dayanıklı ise "şimdilik" yırttınız.

Bir de şu var, genelde petrol istasyonlarında yüksek basınçlı hava bulunmuyor. Normal bir otomobil için 30 civarı bir basınç yeterli geldiğinden ve ağır yük kamyonları da genellikle şehir içindeki bu pompaları kullanmadığından ya kompresörlerin ayarı düşükte tutuluyor ya da tank basıncı iyice düşmeden kompresör çalıştırılmıyor. Ben nadiren benzin istasyonlarında 70 üzeri havaya denk geliyorum. Eğer yüksek hava bulunan istasyon bulursanız onu belleyip daha sonra kullanabilirsiniz...
 
  • Beğen
Tepkiler: Cenkay Aker ve mcb
elektronik düğme yerine elle ayarlanan pompası olan-eski tip gibi görünen-istasyonları tercih edin. hem yüksek hava bulunuyor hem de elektroniklerin aksine 100 psi üzerine çıkabiliyor.
 
@ozgurgokalp

Konu hort. Bu adaptörün işe yarayanı yok mudur herhangi ek bir şey yapmadan? Yani bir adaptör alıp gidip benzincide uygun basınç değerini girip hava basamıyor muyuz?
 
topeak ve decathlonda satılan modeller daha pahalı ve muhtemelen daha kaliteli. ben denemedim, belki deneyen birileri vardır cevap yazacak.
bu arada girdiğim hemen her istasyonda 70psi - 80+ psi basınç uygulayabilen pompalar vardı.
 
Selam,
Konuyu hortlatacağım ama acaba bu sibopu görmediği için hava basmayan makinelerin hava basması için bu adaptörün üstten son iki dişlinin oradan kısaltsak pompa hava basar mı?

Teşekkürler
 
Geri