Power metre notları

Scudo

lrfan

Cyclist
Kayıt
27 Şubat 2014
Mesaj
1.165
Tepki
8.184
Yaş
51
Şehir
İstanbul
İsim
İrfan Türetgen
Başlangıç
1984—85
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bahadır Hoca toprağın bol olsun :(

Eğer her şey planlı giderse powermetre kullanımı ve yazılım ile analiz konusunda bir çalıştay / eğitim vereceğim antrenörler için, büyük ihtimal İstanbul'da bu sene içinde. Kontenjan sıkıntısı olmazsa haber ve davet ederim.
 

Ahmet TOPAL

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2017
Mesaj
785
Tepki
1.199
Şehir
mersin
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Allah rahmet eylesin... Bahadır Bey'in çoğu yazısını okuyup faydalandım. Keşke ondan daha fazla faydalanma şansımız olsaydı... 😔🙏
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetbulak

sadi imren

Bursa Tur Komitesi | B.T.K
Kayıt
13 Mart 2017
Mesaj
1.620
Tepki
5.442
Yaş
46
Şehir
Bursa
İsim
Sadi İMREN
Başlangıç
1949—50
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bahadır Hoca toprağın bol olsun :(

Eğer her şey planlı giderse powermetre kullanımı ve yazılım ile analiz konusunda bir çalıştay / eğitim vereceğim antrenörler için, büyük ihtimal İstanbul'da bu sene içinde. Kontenjan sıkıntısı olmazsa haber ve davet ederim.
Müsait olursam katılmak isterim
 
  • Beğen
Tepkiler: lrfan

Bıyıkov

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Temmuz 2019
Mesaj
1.144
Tepki
3.070
Yaş
40
Şehir
Antalya
İsim
Ayhan Bıyıklıoğlu
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bahadır Hoca toprağın bol olsun :(

Eğer her şey planlı giderse powermetre kullanımı ve yazılım ile analiz konusunda bir çalıştay / eğitim vereceğim antrenörler için, büyük ihtimal İstanbul'da bu sene içinde. Kontenjan sıkıntısı olmazsa haber ve davet ederim.
Hocam yazilim ile analiz konusunda WKO mu kullaniyorsunuz yoksa alternatif bir program mi? Bu konu ulke bisikletciliginin en zayif noktasi olabilir bence. Koskoca milli takimlar olsun pro takimlar olsun bu konuda cagin gerisinde yontemlerle bisikletçi yetiştiriyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: lrfan ve sccetin

delibalta

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Eylül 2004
Mesaj
673
Tepki
2.701
Şehir
kuzeyli
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@lrfan hocam bu konu @Bıyıkov'ın da belirttiği gibi oldukça kritik bir konu. Kullanılan yazılımlar ve analiz yöntemlerinin dışında ciddi bir donanım güvenilirliği sorunu da var. Yaklaşık 10 yıldır elimden epey bir powermetre geçti ve diyebilirim ki tutarlı veri üreten cihaz bulmak sanıldığı kadar kolay değil. İnsanlar bol keseden dağıtılan %1-2 gibi hassasiyet iddialarına güveniyor ama kazın ayağı öyle değil maalesef.
Bu aralar dual recording isteyen Zwift yarışları için kullandığım pedallar ve Stages SB20 smart bike arasındaki tutarsızlığı çözmek için uğraşırken tesbit ettiğim problem yüzünden Stages ile başım belada. Ciddi bir problem ve SB20 bu haliyle power metre bile sayılamaz. Kağıt üzerinde mükemmel çalışması beklenen 4. nesil bir ürün ama çok büyük problemleri var. İş tüketici mahkemesine gidecek gibi duruyor.

Benim araştırmalarım ve tecrübem sonucu belirlediğim "bir powermetrenin kaderini belirleyen" 5 kritik baslik var:
1. Dizayn. Cihazın tasarımı. Bu o cihazdan alınabilecek verinin kalitesini direkt etkiliyor. Bunu değerlendirmek için patent başvurusu veya fcc dosyalarına (ABD veya Avrupa'da satabilmek icin paylaşılan tasarım belgeleri) bilen birinin bakması gerekir. İnternet testçileri (dcrainmaker, gplama ilk akla gelenler) girmez bu konulara. Mesela yeni çıkan wahoo pedallar cok eski bir tasarım ama internetteki onca test makalesinde kimse bundan bahsetmiyor (2010).
2. Üretim toleransları. Malzeme seçimi. Pmler bu konuda hassaslar. Kullanılan elektronik devre elemanları cok yaygin kullanılan ve üretilen parçalar ve iyisi ile kötüsü arasında büyük fiyat farkları var. En ucuz malzeme ile üretim pm başına maliyette 20-50$ farkediyor (kullanıcıda 100-200$ oluyor bu fark). Ucuz parça kaçak akım ile hızlı biten piller, gürültülü sinyalle anlık bozuk veri, erken ölüm gibi sonuçlar doğuruyor. Hepsi tanıdık problemler.
Üretim toleransları ise metal aksamların boyutlarından, esneme karakterlerine, elektroniklerin montajından kullanılan malzemenin ayni olmasina tüm ürünü kapsıyor. Düşük tolerans yüksek fiyat demek. Üretici bir kapasitoru 5 farklı firmadan alıp elde hangisi varsa onu kullanabilir. Metal parçaları işleyen tezgah kesici bıçakları çok geç değistirebilir. Son üretilen metal parçalar bu aiınmış bıçaklar yüzünden biraz büyük kalabilir. Testçiler bu konuya da girmez. Cayırdayan orta göbekler gibi tipik problemlerin sebebi de bu toleranslar. Üretim devam ederken farklı elektronik elemanlar kullanılmaya başladıysa mesela çıkan firmware güncellemeleri farklı cihazları farklı etkileyebilir. Bazı firmalar hardware versiyonunu da bildirirken çoğu bunu belirtmeden tasarım değiştirip devam ediyor. Mesela Srm yeni pedallarında muhtemel akım kaçağı ve hızlı pil tüketimi sebebiyle model vb değistirmeden donanım değişikliği yaptı. Ama pedallarda bunu belirken bir değişim olmadı.
3. Kalite kontrol ve kalibrasyon. En çok para yiyen ve en önemli adım. Toleranslar ve üretim süreci mükemmel olsa bile pmler cok hassaslar ve çok küçük sinyallerle uğraşıyorlar. Metal bir krank kolundaki esneme gibi ölçülmesi çok zor değişimleri bisiklet gibi hareketli bir ortamda yapmak zorundalar. Yani her ürünün tek tek test ve kalibre edilmesi gerekiyor. Statik yani sabit halde bir ağırlıkla yapilan kalibrasyon en kolayı ve ilk adım. Makinası bile var. Dinamik yani powermetrenin hareketli bir makinada kalibre edilmesi ise büyük fark yaratıyor ama maliyetten dolayı pek yapılmıyor. Bildiğim tek örnek power2max ve ng modeli. Pm başına son kullanıcı fiyatına 100$ (pedal vb gibi iki taraflı ise 200$) civarı ekliyor. Srm, quarq vb bu konuda şeffaf değiller ama yapıyor olsalar bunu pazarlamada kullanırlardı diye düşünüyorum.
4. Servis. Basitce arıza veya problem durumunda ne yapiliyor. Nereye yollanıyor. Coğu üretici kalite kontrol ve kalibrasyon yerine servise yöneliyor. Şikayet edene hemen yenisini yollamaları o yüzden. Kontrol, test, kalibrasyon, tamir vb yerine şikayeti bekleyip müşteri susana kadar yenisini yollamak cok daha ucuz. Testçiler ve forumcular buna bayılır. Süper firma, çok ilgileniyorlar, hemen yenisini yolladilar. Bunun bir sebebi var. Hiç test ve kalibre edilmeyen bir powermetre tane başına 300-500$ tasarruf ettirmiş oluyor. Üretim maliyeti bunun çok daha altında. Şikayet oranı oldukça düşük olduğundan bozulana, tutarsızlıktan şikayet edene 3-5 tane yeni ürün yollasa bile kar etmiş oluyor. Eskisini geri yollamak çoğu kullanıcıya maliyet ve iş yükü olduğundan bir süre sonra kim uğraşacak deniyor. Zaten garanti bitince üretici bu yükten de kurtuluyor. Çalışan ama hatalı veri üreten ürünü ispatlayıp değiştirtmek zaten zulüm. Kullanıcı için satıp başka şey almak daha kolay.
6. Fiyat. Dustukce kullan at tarzı berbat ürünlere mahkumuz. Pahalı iken de iyi ürün olacak diye bir şey yok tabii. Tahminen çok iyi tasarlanmış, en kaliteli elektronik devre elemanlarını kullanan, düşük toleranslarla üretilen, tek tek test edilen, dinamik kalibrasyondan geçen ve yaygın dağıtım ve servis ağı olan bir powermetrenin fiyatı 900-1200$ dan asaği olamaz. Buna powermetrenin yerine göre dişli, aynakol, pedal gövdesi vb gibi aksamlar dahil değil. Bugün bu fiyata satılan birçok powermetre problemli yani iyileştirme için daha imkan var ama fiyat baskısı devam ettikçe bunun olması zor.
 

lrfan

Cyclist
Kayıt
27 Şubat 2014
Mesaj
1.165
Tepki
8.184
Yaş
51
Şehir
İstanbul
İsim
İrfan Türetgen
Başlangıç
1984—85
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Hocam yazilim ile analiz konusunda WKO mu kullaniyorsunuz yoksa alternatif bir program mi? Bu konu ulke bisikletciliginin en zayif noktasi olabilir bence. Koskoca milli takimlar olsun pro takimlar olsun bu konuda cagin gerisinde yontemlerle bisikletçi yetiştiriyoruz.
Ücretsiz olan GoldenCheetah kullanıyorum genelde. WKO ve TP de elimin altında, aşina olmak adına. Tek sıkıntı telif hakkı nedeniyle terimler farklı anılıyor, biraz alışmak lazım

pow.jpg


Devir güç ölçer devri ama onu almak yetmiyor tabi. Geriye dönük olarak birikmiş verileri analiz ederek zayıf ve güçlü yönler belirlenip üzerinde çalışmak şart. En azından kıta takımı seviyesinde çok ciddiye alınması lazım. MÜ SBF'de Bisiklet Antrenörlüğü için verdiğim derslerimde bunları da aktarıyorum. Antrenör eğitiminde olmazsa olmaz konuların başında geliyor. Elbette bütünün (teknik, taktik, temel eğitim, özel antrenman bilgisi vb.) tüm parçalarına da dokunmak lazım hem teorik hem pratik.

@delibalta dediklerinize katılmamak mümkün değil, pazar halen çok sıkıntılı o konularda. Veri analizi yaparken de hatalı verileri ayıklamak işi bize düşüyor
 
Son düzenleme:

RTFM

Forum Demirbaşı
Kayıt
20 Nisan 2020
Mesaj
448
Tepki
1.119
Şehir
Bursa
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bahadır Hoca toprağın bol olsun :(

Eğer her şey planlı giderse powermetre kullanımı ve yazılım ile analiz konusunda bir çalıştay / eğitim vereceğim antrenörler için, büyük ihtimal İstanbul'da bu sene içinde. Kontenjan sıkıntısı olmazsa haber ve davet ederim.
bende katılmaktan çok memnun olurum. sizlerin bilgi birikiminden faydalanmak hepimizin ufkunu açacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: lrfan

Ahmet TOPAL

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2017
Mesaj
785
Tepki
1.199
Şehir
mersin
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@irfan
Bahadır Hoca toprağın bol olsun :(

Eğer her şey planlı giderse powermetre kullanımı ve yazılım ile analiz konusunda bir çalıştay / eğitim vereceğim antrenörler için, büyük ihtimal İstanbul'da bu sene içinde. Kontenjan sıkıntısı olmazsa haber ve davet ederim.
Hocam foruma da bu konularla ilgili bir başlık açabilirseniz, katılma ihtimali olmayanlar için büyük bir iyilik yapmış olursunuz... 🙏
 
  • Beğen
Tepkiler: lrfan

SerdarCYCoo2Bursa

Jiroskopik Kararlılık
Kayıt
4 Nisan 2021
Mesaj
1.224
Tepki
3.232
Yaş
34
Şehir
Bursa
İsim
Serdar
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Pinarello
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Çok güzel bir konu olmuş. Teşekkürler paylaşımınız için.. Bilen arkadaşlardan da ricam olacaktı, 1-2 hafta içinde güç ölçer edinmek istiyorum ve Garmin 2s ile 3s arasında ne gibi farklar olduğu ile ilgili kullanıcı yorumlarını tecrübelerini de göz ardı etmeden akıl vermeniz mümkün mü? Örneğin ant+ li cycplus m1 kullanıyorum, eşleme ya da veri aktarma sorunu olur mu? Yoksa Garmin e Garmin mi şart? Bu konuda aydınlatırsanız çok sevinirim.. Herkese keyifli sürüşler 🙋‍♂️
 

lrfan

Cyclist
Kayıt
27 Şubat 2014
Mesaj
1.165
Tepki
8.184
Yaş
51
Şehir
İstanbul
İsim
İrfan Türetgen
Başlangıç
1984—85
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bu akşam 18 Ocak 2023 saat 21:00 canlı yayın var, link sonrasında da kalıcı olacak

Nabız ve Güç Ölçer (ATL,CTL, TSB) konuları çevresinde dolanacağız

(link)


1674035736696.png
 

trainspotting35

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Ağustos 2015
Mesaj
8.155
Tepki
23.457
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Orbea
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Çok güzel bir konu olmuş. Teşekkürler paylaşımınız için.. Bilen arkadaşlardan da ricam olacaktı, 1-2 hafta içinde güç ölçer edinmek istiyorum ve Garmin 2s ile 3s arasında ne gibi farklar olduğu ile ilgili kullanıcı yorumlarını tecrübelerini de göz ardı etmeden akıl vermeniz mümkün mü? Örneğin ant+ li cycplus m1 kullanıyorum, eşleme ya da veri aktarma sorunu olur mu? Yoksa Garmin e Garmin mi şart? Bu konuda aydınlatırsanız çok sevinirim.. Herkese keyifli sürüşler 🙋‍♂️
Bildiğim kadarıyla aktarayım Garmin 2S te pil kapağı sıkıntısı vardı 3s te metal kapak yaparak sıkıntıyı çözdüler. ANt destekleyen ve güç ölçer verisi gösteren her Km saati verileri gösterir. Garmin e Garmin olmasına gerek yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa

delibalta

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Eylül 2004
Mesaj
673
Tepki
2.701
Şehir
kuzeyli
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Bu akşam 18 Ocak 2023 saat 21:00 canlı yayın var, link sonrasında da kalıcı olacak

Nabız ve Güç Ölçer (ATL,CTL, TSB) konuları çevresinde dolanacağız

(link)


299666 dosyayı görüntüle
Güzel bir yayın oldu hocam, denek lazımsa elimde 10+ yıllık ve 5500+ saatlik powermetre verisi var. Powertap göbek, Stages kollar, Ergometre, Quarqlar, Smart Bike, Smart trainer, Assioma ve Garmin pedallar. wko3+ ile başladım, şimdi wko5 ile devam ediyorum. Antrenman sistemleri, hatalar, süranteneler, denemeler, yanılmalar, Avrupa yarışlarına balıklama atlamalar, beslenme denemeleri vb.
İnsanın cephanesi olup da bir rehberi olmayınca ne oluyor sorusunun ürkütücü bir cevabı gibiyim.