Poponuz ağrıyor mu?

mustyy61

Üye
Kayıt
12 Nisan 2021
Mesaj
58
Tepki
84
Şehir
Bursa
İsim
Mustafa
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
IMG_20210524_194914.jpgGörünüşü estetik değil ama patika yolardan geçtim ormana girdim tarlalarda sürdüm her türlü sarsıntılı yoldan geçtim ve fazlasıyla memnunum. Yaylar darbeleri emiyor üstündeki sünger ağrı yapmıyor tek dezavantajı görünüşü onun dışında 10/10 konfor yaylı koltuk tavsiye ederim.
 
Scudo

buzlubadem

Aktif Üye
Kayıt
25 Temmuz 2015
Mesaj
113
Tepki
86
Şehir
Amsterdam
İsim
Sertaç
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Benden önce elbet yazan vardır. Ama popo ağrısı için kesin çözüm, popoyu alıştırmak :)
Bisiklete ara verip tekrar başladığınızda veya ilk kez bisikletle haşır neşir olunduğunda bu ağrı ortaya çıkıyor.
Çözüm basit. İlk turdan sonra ne zaman seleye tekrar oturabiliyorsan hemen yeni bir tur yap . Uzun kısa fark etmez. Böyle böyle seleye oturabildiğin her gün kısa da olsa tura çıkmak gerek.
En sonunda farkı hissedeceksiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: enzo

Offroad

Üye
Kayıt
10 Nisan 2016
Mesaj
32
Tepki
20
Şehir
Balıkesir
İsim
S.
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Dağ bisikleti kullanıyorum düz yolda ağrı yok fakat yokuş çıkarken bir süre sonra popo ağırmaya başlıyor ve performansım düşüyor neden olabilir sizce arkadaşlar ? youtube videolarından sele yükseklik açı ve ileri geri ayarını yapmaya çalıştım.Tayt da kullanıyorum :(
uzun süre binmeyince örneğin kışın, daha sonra ilk bindiğiniz günün gecesi ağrır. çünkü baya kaslar zayıflamıştır. hamlama işte bildiğimiz :) bol bol sünger koyun öyle deneyin bir de
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin

fensinn

Daimi Üye
Kayıt
15 Nisan 2017
Mesaj
274
Tepki
137
Yaş
37
Şehir
Manisa
İsim
fensinn
Hocam ağrı bisiklet üzerinde uzun rampa çıkışlarında oluyor bisikletten inince hemen geçiyor.Acaba yokuşta eğim artınca seleye daha fazla yük bindiği için ağrı yapıyor olabilir mi ? Düz yolda ağrı olmuyor
uzun süre binmeyince örneğin kışın, daha sonra ilk bindiğiniz günün gecesi ağrır. çünkü baya kaslar zayıflamıştır. hamlama işte bildiğimiz :) bol bol sünger koyun öyle deneyin bir de
 
Son düzenleme:

Albatros_65

Daimi Üye
Kayıt
17 Haziran 2019
Mesaj
230
Tepki
304
Yaş
30
Şehir
Erzincan
İsim
Mert Can
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@fensinn bence de yokuş çıkınca ağırlık arkaya bindiğinden dolayı basınç artıyor olabilir.Yaylı sele kullanıp selenin esnemesi sağlanarak kalçalara binen yük azaltılabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: fensinn

ersinmart

Üye
Kayıt
31 Ağustos 2019
Mesaj
37
Tepki
29
Şehir
osmaniye
İsim
ersin mart
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Hocam ağrı bisiklet üzerinde uzun rampa çıkışlarında oluyor bisikletten inince hemen geçiyor.Acaba yokuşta eğim artınca seleye daha fazla yük bindiği için ağrı yapıyor olabilir mi ? Düz yolda ağrı olmuyor
sele yüksekliği yetersz olabilir gücünüzü pedala veremeyince yük nereye binerse orayı ağrıtır orası biri diz biri popo biri de üst ön kaslar olur. yükseklik ayarı her seferde 1mm şeklinde test edilebilir. bikefit klasik bilgisi değil tamamen deneyimlerimi paylaşıyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: fensinn

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.981
Tepki
25.710
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Gerçekten zilyon tane sebebi var, hepsini yazabilmem mümkün değil ama başta gelen sebepleri:
-Yanlış sele yüksekliği (olması gerekenden yüksek veya alçak, iki durumda da kötü etkileniriz. "Olması gereken yükseklik ayarı nedir?" sorusunun detayına girmiyorum, çıkamayız :D )
-Sele olması gerekenden ileride veya gerideyse. Bildiğiniz gibi sele rayları 5 santimden fazla ileri-geri kaydırabilmemize, yani ince ayar yapabilmemize olanak tanır. Bunun asıl amacı her bireyin uyluk kemiği uzunluğunun vücuduna oranının aynı olmayışı, yani ince ayar için bu 5 santimlik ileri-geri payının bırakılmış olması gerekiyordu, nitekim bırakılmış da :harika: Fakat bu ince ayardan haberi olmayanlar veya nasıl yapılacağını (basit yöntemleri var, pedal saat 3 pozisyonundan dizden bir ip sarkıtmak ve tarak kemiğinin tam üzerinden geçmesini beklemek gibi gibi. Detaya girersek uzar :D) bilmeyenler bu detayı çoğunlukla atlıyor :naslyany:
-Sele boyutu. Evet, selenin boyutu VAR :ssrtcbya: Yurt dışı sitelerinde mutlaka görmüşsünüzdür Wide - Narrow muhabbeti (dar-geniş). (İşte birisi 134mm diğeri 143 mm falan, detaya girmeyelim :D) Bu ayrım temelde cinsiyet farkı için yapılmıştır. Nasıl yani? Kadınların kalçası daha geniş, bu sebeple oturma kemikleri arasındaki mesafe erkeklerden daha geniştir, tıpkı erkeklerin omuzlarının daha geniş olması gibi :harika: Erkekler genellikle Narrow (dar) olanları kullanır ve sorun yaşamazlar. Fakat bazı özel beklentiler tercihi değiştirebilir, bunlar uzun yol bisikletçiliği, ulaşım amaçlı kullanım veya aşırı konfor beklentisi ya da sağlık sorunları sebebiyle çoook konforlu bir kullanımla ihtiyaç duyma olarak sıralanabilir ama anladınız siz meseleyi :harika: Ben gaza basacam diyenler %99 Narrow tercih eder.
AYRICA, seleleri dar ve geniş olmak üzere 2'ye ayırdık tamam da, her firmanın dar ve geniş selesi bir olmuyor. Bazı firmalar performans selesi üretirken bazıları tur selesi veya klasik sele üretiyor, binbir çeşit sele var (her ihtiyaca göre) gerçekten de. Bazı firmaların geniş seleleri bile pek de fazla geniş olmayabiliyor, bu yüzden istisnaların olduğunu bilin, yani kullandığınız sele Wide (geniş) olarak geçiyor ama sayısal olarak çok da geniş olmayabilir, bu firmaya has bir durumdur :harika:
-Sele şekli
bikesaddles.png
Çook farklı sele tipleri var, kimi armut şeklinde, kimi T şeklinde, kimi üçgeni andırıyor ama hepsinin hitap ettiği farklı kullanıcı tipleri var :harika: Dahası, pedal çevirme alışkanlığımız bile bu noktada sele seçimini etkiler. Örneğin Selle İtalia'nın çoğu selesi tam bacak arası kısmında fazla sürtünme yaratmazlar çünkü bu bölgeleri oldukça ince bir yapıdadır, ama Fizik marka selelerin bacak arasına denk gelen kısmı daha geniştir. Ve kullanıcıların bacaklarının birbirine yakınlık durumu farklılık göstereceği için bir selede bacak içi (bacağın tam başladğı yer, kasık diyelim) sürtünme sebebiyle sorun yaşayacaktır. Fakat diğer (ince uçlu selede) bu sorunu muhtemelen yaşamayacaksınızdır :harika: Fakat bir başkası geniş uçlu bir selede daha rahat hissedecektir sizin tam tersinize. Neden? Çünkü dar uçlu selede bacak aranızdaki o ince bölgeye tüm vücut ağırlığınız bineceği için yüksek bir basınç oluşacak ve belki de uyuşmaya, hatta sinir sıkışmasına sebep olacaktır. Diğer geniş uçlu sele tercih eden kullanıcıda ise basınç daha geniş bir alana dağıldığı için uyuşma sorunu olmayacaktır. Budurumda daha fazla sünger dokusuna sahip bir sele veya ortası delik bir sele (bana göre hayatımda kullandığım en rahatsız seleydi :acpsnr:) çözüm yollarını denemeniz gerekecek :harika: Bu maddeden çok önemli bir çıkarım yapmanız gerekir: Asla bir başkasının tavsiyesiyle sele almamalısınız, çünkü siz farklısınız!
-Selenin yeterli sünger tabakasına sahip olmaması. Bu madde çok enteresan bir madde olacak :naslyany: Şöyle açıklayayım, forumca 3 saatlik bir sürüş yapsak, sele üzerinde oturup tüm ağırlığı seleye verdiğimiz süreler herkeste farklı çıkar. Nasıl yani? o_O Cevap basit: Kadanslarımız ve pedal alışkanlıklarımız farklı. Yani? Pedala bastığınız sürece farkında olmadan vücut ağırlığınızı pedala da dağıtırsınız, yani selenize düşen basınç her pedalda anlık azalır. Pedalı kestiğinizde ise ağırlık tekrar tamamen seleye kalır. Yani 3 saatlik bir sürüşü 110 kadansla tamamlayan biri sele üzerinde 2 saatten az oturmuştur dersek, 60 kadansla süren başka biri sele üzerinde 2 buçuk saatten fazla oturmuştur diyebiliriz. (İtiraf edin bu, daha önce aklınıza gelmemişti :D) Kesinlikle! Bu yüzden amatörler daha çok sele ağrısı yaşar, çünkü sürüşün büyük kısmında pedal keserek sürerler ve sele her daim vucüt ağırlığını yüklenir. Pedallama alışkanlıklarından dolayı, yeni başlayanlar daha yumuşak seleleri tercih edebilirler, ilerleyen dönemlerde daha az sünger dokusuna sahip selelere geçiş yapabilirler. Fazla süngere sahip selelerin, yaylanmamıza sebep olacağı için performansı olumsuz etkileyeceğini de ortalama gurmeleri için belirtmiş olalım :ssrtcbya:
-Pedallama tekniğinden bahsetmişken, duruş tekniği de sele seçiminde çok belirleyici. Bu maddemizin adı: "Bisiklet üzerinde yanlış duruş". Çoğumuz yol bisikletinde fazla eğilmek istemiyor, elbette sağlık problemi, bel ve boyun problemi yaşayanlar için yapacak birşey yok, ama dik durma alışkanlığından bir türlü vazgeçmek istemeyen ve gidon bölgesiyle oynayıp daha dik bir sürüş pozisyonu yaratıp bu şekilde süren kullanıcı sayısı gerçekten fazla. Eh, göbekliyiz çoğumuz, eğilmek zor oluyor :D İşte bu durumda, yani biz bisikletin üzerinde daha dik oturdukça gidona düşen beden yükümüz azalıyor, seleye düşen yük artıyor o_O Nasıl? Basit bir test yapın: Eğiliğ dropbardan tutun gidonu. Artık vücut ağırlığınızın ciddi bir kısmı kollarınızda, seleye düşen ağırlığınız ise azaldı :ssrtcbya: Elbette bu durumu fazla sürdüremezsiniz, çünkü buna alışık değilsiniz, buna alışabilmek içiz uzun süre uğraşmanız, sırt ve kol kaslarınızı güçlendirmeniz gerekecek, aero olmak kolay değil! :tskler:
-Duruş tekniği demişken, seleler farklı duruş stilleri için üretiliyorlar o_O Ne kadar farklı durabiliriz ki bir selenin üzerinde? Fizik markası kafayı buna takmiş durumda. Sitelerine girip "Bana uygun sele bul!" dediğinizde sizi şu basit teste yönlendiriyor: "Eğilin" :ssrtcbya:
maxresdefault (2).jpg
Eğildiğinizde elleriniz ne kadar aşağı gidebiliyor? Bu durum sizin esnekliğinizi, sırtınızı kullanış tipinizi belirliyor. Ve bunun sonucunda da öne ne kadar uzanma eğiliminde olacağınız öngörülüyor, eh bunun da sonucunda (yeteeeeer :D) seleye temas noktanızın tam olarak neresi olacağı öngörülüyor :naslyany: OMG!? Nasıl?
Deneyin! Yine bisiklet üstüne çıkın ve dimdik oturun. Seleye temasınız nerede? selenin tam ağırlık merkezinin biraz arkasında olması beklenir. Tamam, şimdi de droplardan tutun. Selenin neresindesiniz? o_O Daha önündesiniz değil mi? Evet! İşte Triathlon selelerinin burun kısımlarının daha etli (süngerli) olmalarının sebebi budur, çünkü kullanıcı tüm sürüş boyunca dropbarda (TT bar aslında) gidiyor ve seleye temas noktası selenin neredeyse ucu!
İşte FİZİK markası, sizin belinizin duruşuna göre selenin hangi noktasına temas edeceğinizi öngörmeye çalışarak, o bölgesi güçlendirilmiş bir sele tavsiye etmeye çalışıyor size :eek: Benzer uygulamalar yapan başka markalar da mevcut, ama bu işin babası Fizik'tir.
-Sık sele değişimi yapıyor olabilirsiniz! Birkaç konu başlığında değinmiştir, yeni bir sele aldığımızda daha ilk denememizde o selenin bize göre olup olmadığını anlayamıyoruz. Anladığımızı sanıyor olabiliriz ama aslında yanlış bir değerlendirme yapıyoruzdur. Seleye zaman vermeliyiz. Önerilen süre 2 haftadır ve bu süre içinde 1-2 saatlik sürüşler önerilmektedir (çok uzun olmayan). Tabi denemenin de belli püfleri var, 1-2 gün ara vermek, o bölgenin toparlanmasını sağlamak gerekiyor. (Silverdin iyidir :ssrtcbya:)
-"Sele kullanımında Pro olmak" maddesini de ekleyip bitireyim çok uzadı :snzdglsn: Amatörlükte ne susadığımızı, ne gücümüzü, ne bacaklarımızın durumunu, ne nabzımızı, ne yorgunluğumuzu, ne de sele bölgemizi anlayamıyoruz. Çünkü tecrübesiziz. Sürdükçe kendimizi tanıyor ve ufak kestirimlerle kendimizi değerlendirebiliyoruz: "45 dkdır bir yudum su içmedim, biraz içsem iyi olur" gibi, veya "Temmuzun ortasında sürüşe çıkıyorum, saat başı 1-2 matara su içmezsem pert olurum" gibi tecrübe kokan klas hareketler yapmamızdan bahsediyorum :D Bu hareketlerin benzerini sele kullanımı için de yapıyoruz aslında. Örneği ter, tam bir düşmandır o bölge için. Tabi bunda tayt kalitesi de önemli, o bölgedeki teri atmalı (ayrıca ped kalitesi de çoook önemli, hatta en önemlisi, belki de seleniz iyi ama taytınız kötü ve siz seleden biliyorsunuz! Kaşıntı varsa bilin ki taytınız çöp :harika:). Diyelimki bir yokuş çıktınız, her yerinizden(söylememe gerek yok :snzdglsn:) ter akıyor. Ve iniş başladı, artık 60-70'leri göreceksiniz. İşte kurumak ve havalanmak için iyi bir fırsat. Gidona yatmış bile olsanız seleden milimetrik ayırın o bölgenizi, havanın soğukluğunu hissedin :D İniş bittiğinde bir bebek gibi kuru olmayı hedefleyin! Eğer iniş yoksa, belli aralıklarla ayağa kalkarak terli olan sele bölgenizi mutlaka havalandırıp kurutun :harika: Bu, hem teri atmanıza hem de o bölgenin uzun süredir maruz kaldığı basıncı azaltmaya yardımcı olacaktır. Hatta bunu alışkanlık haline getirin, 5-10 dakikada bir otomatikleştirin ve birkaç saniyeliğine ayağa kalkın. Bunu hep yapın, zaten iyi olanlar bunu mutlaka yapar. Sebepsiz ayağa kalkarlar :naslyany: Hiçbir şey sebepsiz değildir :harika: 15 dakikada bir matardan fırt almayı ve sele bölgenizi havalandırmayı alışkanlık haline getirin :harika:
-Pahalı sele en iyi sele değildir. Bunu da eklemeliyim. Pahalı sele genellikle hafif seledir :snzdglsn: Elbette performas da getirir. İskeleti plastik olan bir seleyle iskeleti karbon olan bir sele sadece hafiflik anlamında değil, güç anlamında da fark yaratır. Diyelim düzdesiniz ve kendinizi deniyor, 500 watt basıyorsunuz bunu 3-5dakika koruyacaksınız (zone4 intervali) Plastik bir selede her pedalda altınızda esneyen seleyi hissedersiniz ve bu size güç kaybettirir. Şöyle düşünün, seleyi elinizle esenetecek olsanız ne kadar güç harcardınız? Az değil. İşte bu gücü siz her pedalda ziyan ediyorsunuz, o güç pedala değil, geriye seleye gidiyor :acpsnr:

Son olarak sele denenerek bulunur demem gerek. Ben 4. veya 5. denememde başarmıştım :D Selenizin size problem çıkaran kısmını tespit edin, ve bir sonraki selenizin o bölgesi daha farklı bir yapıda olsun, bu şekilde birkaç denemede kusursuz sele bulunuyor :harika: Alışmam 2 ay süren fakat 275 km'lik sürüşün ertesi günü hiçbir şey olmamış gibi, dün sanki 300 km bisiklet sürmemişim gibi yataktan kalkmamı sağlayan seleyi hatırladım. Selenize mutlaka zaman verin!
 
Son düzenleme:

Hsahindag

Üye
Kayıt
17 Şubat 2020
Mesaj
63
Tepki
148
Şehir
Ankara
İsim
Hüseyin Ş.
Başlangıç
1987—88
Bisiklet
Whistle
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Sele konusunun tamamı bir yazıda anlatılmış. Çok faydalı bir bilgi önümüze serilmiş oldu. Teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner

seko35.50

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2018
Mesaj
2.856
Tepki
17.445
Şehir
izmir/karşıyaka
Başlangıç
1989—90
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
okurken yoruldum ama bu aşamalardan geçen herkes gibi bende ''aaa evet yaaa doğruuu'' diyordur kesin;)
 
Son düzenleme:

Orkun KnighTR34

Kara atlı prens
Kayıt
14 Ocak 2017
Mesaj
1.012
Tepki
2.038
Yaş
25
Şehir
İstanbul
İsim
Orkun
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Peugeot
popo ağrısının 2 nedeni var
1) bisiklete yeni başlamak
2) popo kaslarının zayıf olması
bisiklet sürdükçe kaslar sıkılaşıyor, o ağrı da bitiyor
3) Düşük kaliteli seleler. Bildiğimiz inşaat köpüğünden yapıyorlar herhalde, 10 km'de başlıyor ağrılar.
 

cazci

Dört Mevsim Pedal...
Yönetici
Kayıt
25 Kasım 2015
Mesaj
4.159
Tepki
17.573
Yaş
55
Şehir
BURSA
İsim
MEHMET CEM SAYGI
Başlangıç
1974—75
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Sele üzerinde geçen zaman sonucunda kasık bölgesinde oluşa bilecek tahriş, pişik ya da sivilce benzeri durumlarda elma sirkesi sürmenin yararlı olduğuna tecrübe ile şahit oldum...
 
Kayıt
6 Kasım 2012
Mesaj
95
Tepki
340
Şehir
İstanbul
İsim
Gürkan
Başlangıç
1982—83
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Ben yaz aylarında şehirlerarası turlarda takribi 14 saat ((3 saat kadar kısmı mola ile geçer)) kadar bisiklet kullanıyorum. Bu süre zarfında 2-3 kez tayt değiştiririm ve mümkün olduğu kadar sık duru suyla teri temizlerim. Yolculuğa başlamadan 15-20 dk kadar evvel Bepamthol pişik önleyici kremi sürerim. Bunu ara ara 1-2 kez yolculuk esnasında da yapıyorum. (2 çeşidi var baby olan).
 

tolgi07

Üye
Kayıt
6 Eylül 2015
Mesaj
58
Tepki
28
Yaş
34
Şehir
Istanbul, Turkey
İsim
Tolga
Başlangıç
2012—13
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Gerçekten zilyon tane sebebi var, hepsini yazabilmem mümkün değil ama başta gelen sebepleri:
-Yanlış sele yüksekliği (olması gerekenden yüksek veya alçak, iki durumda da kötü etkileniriz. "Olması gereken yükseklik ayarı nedir?" sorusunun detayına girmiyorum, çıkamayız :D )
-Sele olması gerekenden ileride veya gerideyse. Bildiğiniz gibi sele rayları 5 santimden fazla ileri-geri kaydırabilmemize, yani ince ayar yapabilmemize olanak tanır. Bunun asıl amacı her bireyin uyluk kemiği uzunluğunun vücuduna oranının aynı olmayışı, yani ince ayar için bu 5 santimlik ileri-geri payının bırakılmış olması gerekiyordu, nitekim bırakılmış da :harika: Fakat bu ince ayardan haberi olmayanlar veya nasıl yapılacağını (basit yöntemleri var, pedal saat 3 pozisyonundan dizden bir ip sarkıtmak ve tarak kemiğinin tam üzerinden geçmesini beklemek gibi gibi. Detaya girersek uzar :D) bilmeyenler bu detayı çoğunlukla atlıyor :naslyany:
-Sele boyutu. Evet, selenin boyutu VAR :ssrtcbya: Yurt dışı sitelerinde mutlaka görmüşsünüzdür Wide - Narrow muhabbeti (dar-geniş). (İşte birisi 134mm diğeri 143 mm falan, detaya girmeyelim :D) Bu ayrım temelde cinsiyet farkı için yapılmıştır. Nasıl yani? Kadınların kalçası daha geniş, bu sebeple oturma kemikleri arasındaki mesafe erkeklerden daha geniştir, tıpkı erkeklerin omuzlarının daha geniş olması gibi :harika: Erkekler genellikle Narrow (dar) olanları kullanır ve sorun yaşamazlar. Fakat bazı özel beklentiler tercihi değiştirebilir, bunlar uzun yol bisikletçiliği, ulaşım amaçlı kullanım veya aşırı konfor beklentisi ya da sağlık sorunları sebebiyle çoook konforlu bir kullanımla ihtiyaç duyma olarak sıralanabilir ama anladınız siz meseleyi :harika: Ben gaza basacam diyenler %99 Narrow tercih eder.
AYRICA, seleleri dar ve geniş olmak üzere 2'ye ayırdık tamam da, her firmanın dar ve geniş selesi bir olmuyor. Bazı firmalar performans selesi üretirken bazıları tur selesi veya klasik sele üretiyor, binbir çeşit sele var (her ihtiyaca göre) gerçekten de. Bazı firmaların geniş seleleri bile pek de fazla geniş olmayabiliyor, bu yüzden istisnaların olduğunu bilin, yani kullandığınız sele Wide (geniş) olarak geçiyor ama sayısal olarak çok da geniş olmayabilir, bu firmaya has bir durumdur :harika:
-Sele şekli
265221 dosyayı görüntüle
Çook farklı sele tipleri var, kimi armut şeklinde, kimi T şeklinde, kimi üçgeni andırıyor ama hepsinin hitap ettiği farklı kullanıcı tipleri var :harika: Dahası, pedal çevirme alışkanlığımız bile bu noktada sele seçimini etkiler. Örneğin Selle İtalia'nın çoğu selesi tam bacak arası kısmında fazla sürtünme yaratmazlar çünkü bu bölgeleri oldukça ince bir yapıdadır, ama Fizik marka selelerin bacak arasına denk gelen kısmı daha geniştir. Ve kullanıcıların bacaklarının birbirine yakınlık durumu farklılık göstereceği için bir selede bacak içi (bacağın tam başladğı yer, kasık diyelim) sürtünme sebebiyle sorun yaşayacaktır. Fakat diğer (ince uçlu selede) bu sorunu muhtemelen yaşamayacaksınızdır :harika: Fakat bir başkası geniş uçlu bir selede daha rahat hissedecektir sizin tam tersinize. Neden? Çünkü dar uçlu selede bacak aranızdaki o ince bölgeye tüm vücut ağırlığınız bineceği için yüksek bir basınç oluşacak ve belki de uyuşmaya, hatta sinir sıkışmasına sebep olacaktır. Diğer geniş uçlu sele tercih eden kullanıcıda ise basınç daha geniş bir alana dağıldığı için uyuşma sorunu olmayacaktır. Budurumda daha fazla sünger dokusuna sahip bir sele veya ortası delik bir sele (bana göre hayatımda kullandığım en rahatsız seleydi :acpsnr:) çözüm yollarını denemeniz gerekecek :harika: Bu maddeden çok önemli bir çıkarım yapmanız gerekir: Asla bir başkasının tavsiyesiyle sele almamalısınız, çünkü siz farklısınız!
-Selenin yeterli sünger tabakasına sahip olmaması. Bu madde çok enteresan bir madde olacak :naslyany: Şöyle açıklayayım, forumca 3 saatlik bir sürüş yapsak, sele üzerinde oturup tüm ağırlığı seleye verdiğimiz süreler herkeste farklı çıkar. Nasıl yani? o_O Cevap basit: Kadanslarımız ve pedal alışkanlıklarımız farklı. Yani? Pedala bastığınız sürece farkında olmadan vücut ağırlığınızı pedala da dağıtırsınız, yani selenize düşen basınç her pedalda anlık azalır. Pedalı kestiğinizde ise ağırlık tekrar tamamen seleye kalır. Yani 3 saatlik bir sürüşü 110 kadansla tamamlayan biri sele üzerinde 2 saatten az oturmuştur dersek, 60 kadansla süren başka biri sele üzerinde 2 buçuk saatten fazla oturmuştur diyebiliriz. (İtiraf edin bu, daha önce aklınıza gelmemişti :D) Kesinlikle! Bu yüzden amatörler daha çok sele ağrısı yaşar, çünkü sürüşün büyük kısmında pedal keserek sürerler ve sele her daim vucüt ağırlığını yüklenir. Pedallama alışkanlıklarından dolayı, yeni başlayanlar daha yumuşak seleleri tercih edebilirler, ilerleyen dönemlerde daha az sünger dokusuna sahip selelere geçiş yapabilirler. Fazla süngere sahip selelerin, yaylanmamıza sebep olacağı için performansı olumsuz etkileyeceğini de ortalama gurmeleri için belirtmiş olalım :ssrtcbya:
-Pedallama tekniğinden bahsetmişken, duruş tekniği de sele seçiminde çok belirleyici. Bu maddemizin adı: "Bisiklet üzerinde yanlış duruş". Çoğumuz yol bisikletinde fazla eğilmek istemiyor, elbette sağlık problemi, bel ve boyun problemi yaşayanlar için yapacak birşey yok, ama dik durma alışkanlığından bir türlü vazgeçmek istemeyen ve gidon bölgesiyle oynayıp daha dik bir sürüş pozisyonu yaratıp bu şekilde süren kullanıcı sayısı gerçekten fazla. Eh, göbekliyiz çoğumuz, eğilmek zor oluyor :D İşte bu durumda, yani biz bisikletin üzerinde daha dik oturdukça gidona düşen beden yükümüz azalıyor, seleye düşen yük artıyor o_O Nasıl? Basit bir test yapın: Eğiliğ dropbardan tutun gidonu. Artık vücut ağırlığınızın ciddi bir kısmı kollarınızda, seleye düşen ağırlığınız ise azaldı :ssrtcbya: Elbette bu durumu fazla sürdüremezsiniz, çünkü buna alışık değilsiniz, buna alışabilmek içiz uzun süre uğraşmanız, sırt ve kol kaslarınızı güçlendirmeniz gerekecek, aero olmak kolay değil! :tskler:
-Duruş tekniği demişken, seleler farklı duruş stilleri için üretiliyorlar o_O Ne kadar farklı durabiliriz ki bir selenin üzerinde? Fizik markası kafayı buna takmiş durumda. Sitelerine girip "Bana uygun sele bul!" dediğinizde sizi şu basit teste yönlendiriyor: "Eğilin" :ssrtcbya:
265224 dosyayı görüntüle
Eğildiğinizde elleriniz ne kadar aşağı gidebiliyor? Bu durum sizin esnekliğinizi, sırtınızı kullanış tipinizi belirliyor. Ve bunun sonucunda da öne ne kadar uzanma eğiliminde olacağınız öngörülüyor, eh bunun da sonucunda (yeteeeeer :D) seleye temas noktanızın tam olarak neresi olacağı öngörülüyor :naslyany: OMG!? Nasıl?
Deneyin! Yine bisiklet üstüne çıkın ve dimdik oturun. Seleye temasınız nerede? selenin tam ağırlık merkezinin biraz arkasında olması beklenir. Tamam, şimdi de droplardan tutun. Selenin neresindesiniz? o_O Daha önündesiniz değil mi? Evet! İşte Triathlon selelerinin burun kısımlarının daha etli (süngerli) olmalarının sebebi budur, çünkü kullanıcı tüm sürüş boyunca dropbarda (TT bar aslında) gidiyor ve seleye temas noktası selenin neredeyse ucu!
İşte FİZİK markası, sizin belinizin duruşuna göre selenin hangi noktasına temas edeceğinizi öngörmeye çalışarak, o bölgesi güçlendirilmiş bir sele tavsiye etmeye çalışıyor size :eek: Benzer uygulamalar yapan başka markalar da mevcut, ama bu işin babası Fizik'tir.
-Sık sele değişimi yapıyor olabilirsiniz! Birkaç konu başlığında değinmiştir, yeni bir sele aldığımızda daha ilk denememizde o selenin bize göre olup olmadığını anlayamıyoruz. Anladığımızı sanıyor olabiliriz ama aslında yanlış bir değerlendirme yapıyoruzdur. Seleye zaman vermeliyiz. Önerilen süre 2 haftadır ve bu süre içinde 1-2 saatlik sürüşler önerilmektedir (çok uzun olmayan). Tabi denemenin de belli püfleri var, 1-2 gün ara vermek, o bölgenin toparlanmasını sağlamak gerekiyor. (Silverdin iyidir :ssrtcbya:)
-"Sele kullanımında Pro olmak" maddesini de ekleyip bitireyim çok uzadı :snzdglsn: Amatörlükte ne susadığımızı, ne gücümüzü, ne bacaklarımızın durumunu, ne nabzımızı, ne yorgunluğumuzu, ne de sele bölgemizi anlayamıyoruz. Çünkü tecrübesiziz. Sürdükçe kendimizi tanıyor ve ufak kestirimlerle kendimizi değerlendirebiliyoruz: "45 dkdır bir yudum su içmedim, biraz içsem iyi olur" gibi, veya "Temmuzun ortasında sürüşe çıkıyorum, saat başı 1-2 matara su içmezsem pert olurum" gibi tecrübe kokan klas hareketler yapmamızdan bahsediyorum :D Bu hareketlerin benzerini sele kullanımı için de yapıyoruz aslında. Örneği ter, tam bir düşmandır o bölge için. Tabi bunda tayt kalitesi de önemli, o bölgedeki teri atmalı (ayrıca ped kalitesi de çoook önemli, hatta en önemlisi, belki de seleniz iyi ama taytınız kötü ve siz seleden biliyorsunuz! Kaşıntı varsa bilin ki taytınız çöp :harika:). Diyelimki bir yokuş çıktınız, her yerinizden(söylememe gerek yok :snzdglsn:) ter akıyor. Ve iniş başladı, artık 60-70'leri göreceksiniz. İşte kurumak ve havalanmak için iyi bir fırsat. Gidona yatmış bile olsanız seleden milimetrik ayırın o bölgenizi, havanın soğukluğunu hissedin :D İniş bittiğinde bir bebek gibi kuru olmayı hedefleyin! Eğer iniş yoksa, belli aralıklarla ayağa kalkarak terli olan sele bölgenizi mutlaka havalandırıp kurutun :harika: Bu, hem teri atmanıza hem de o bölgenin uzun süredir maruz kaldığı basıncı azaltmaya yardımcı olacaktır. Hatta bunu alışkanlık haline getirin, 5-10 dakikada bir otomatikleştirin ve birkaç saniyeliğine ayağa kalkın. Bunu hep yapın, zaten iyi olanlar bunu mutlaka yapar. Sebepsiz ayağa kalkarlar :naslyany: Hiçbir şey sebepsiz değildir :harika: 15 dakikada bir matardan fırt almayı ve sele bölgenizi havalandırmayı alışkanlık haline getirin :harika:
-Pahalı sele en iyi sele değildir. Bunu da eklemeliyim. Pahalı sele genellikle hafif seledir :snzdglsn: Elbette performas da getirir. İskeleti plastik olan bir seleyle iskeleti karbon olan bir sele sadece hafiflik anlamında değil, güç anlamında da fark yaratır. Diyelim düzdesiniz ve kendinizi deniyor, 500 watt basıyorsunuz bunu 3-5dakika koruyacaksınız (zone4 intervali) Plastik bir selede her pedalda altınızda esneyen seleyi hissedersiniz ve bu size güç kaybettirir. Şöyle düşünün, seleyi elinizle esenetecek olsanız ne kadar güç harcardınız? Az değil. İşte bu gücü siz her pedalda ziyan ediyorsunuz, o güç pedala değil, geriye seleye gidiyor :acpsnr:

Son olarak sele denenerek bulunur demem gerek. Ben 4. veya 5. denememde başarmıştım :D Selenizin size problem çıkaran kısmını tespit edin, ve bir sonraki selenizin o bölgesi daha farklı bir yapıda olsun, bu şekilde birkaç denemede kusursuz sele bulunuyor :harika: Alışmam 2 ay süren fakat 275 km'lik sürüşün ertesi günü hiçbir şey olmamış gibi, dün sanki 300 km bisiklet sürmemişim gibi yataktan kalkmamı sağlayan seleyi hatırladım. Selenize mutlaka zaman verin!
Çok faydalı bir yazı olmuş, aydınladım ellerinize sağlık.
 

gunerokn

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ekim 2021
Mesaj
794
Tepki
2.568
Yaş
41
Şehir
istanbul
İsim
okan
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Ağrı değil de tahrişi önlemek için sürüş öncesi johnsons baby vazelin sürüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo

Semih Cavdar

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ocak 2018
Mesaj
3.237
Tepki
7.258
Şehir
Sweet home
İsim
Semih
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
BMC
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Dışarı sürüşlerde sıkıntı olmuyor ama trainer sürüşlerimde alt üst yeterince terlediği için Assos chamois kremi kullanıyorum.

p139092099-ny.640.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve gunerokn

egesenkaya

Aktif Üye
Kayıt
30 Eylül 2020
Mesaj
118
Tepki
187
Yaş
23
Şehir
Amasya
İsim
Ege
Başlangıç
2005—06
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yazın yaptığım sürüşlerde terden dolayı oluyor fakat kışın uzun antrenmana çıksam dahi sorun olmuyor.
 

gunerokn

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ekim 2021
Mesaj
794
Tepki
2.568
Yaş
41
Şehir
istanbul
İsim
okan
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.539
Tepki
12.005
Yaş
49
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Konu içinde geçmiştir belki ama bir de böyle bir ürün var:

(link)
(link)

 

Semih Cavdar

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ocak 2018
Mesaj
3.237
Tepki
7.258
Şehir
Sweet home
İsim
Semih
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
BMC
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bu krem benimde takibimdeydi. Fakat 17 Euro satış fiyatı olması nedeniyle değer mi bilemedim.
Türkiyeye göre pahalı malum döviz kurları. Ben yurtdışındayım burda 1 paket sigara parasından az daha pahalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: gunerokn
Kayıt
3 Temmuz 2012
Mesaj
924
Tepki
1.386
Yaş
34
Şehir
istanbul
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Katlanır