Scudo Sports

PlastiDip Uygulama Rehberi

@isasntrk

Olur olur. Hatta daha iyi olur. Ne kadar kalin o kadar saglam bu iste ;)

Fakat siyahin uzerine kirmizi da 1-2 katla kapatamazsiniz. Birkac kat atmaniz lazim


 
  • Beğen
Tepkiler: isasntrk
Scudo
@DDŞ iyimiş o zaman :D baya yapışaklı bişey demekki. Hımm 2 kutu bir bisiklete yeterli gelir gibi
 
@isasntrk

3 kutu alirsaniz garanti olur. Yarin obur gun atan kopan yerlere yama falan yaparsiniz ;)


 
  • Beğen
Tepkiler: isasntrk
@ömerözeren

"Eski" bayiyim ben. Elimde kalan birkac kutu var sadece mavi kirmizi bir de effectler olmasi lazim. 50₺ civarindadir herhalde


 
  • Beğen
Tepkiler: ömerözeren
Uygulandığı yüzeye hiçbir zarar vermiyor, boya koruma görevi görüyor, metalik renklere boyandığında bisiklet ne olursa olsun Canyon gibi gözüküyor :D. Benim bildiklerim bu kadar plasti-dip hakkında. Bir de normal sprey boyalar gibi akma veya bir tarafın daha kalın olması gibi aksaklıkların ortaya çıkma olasılığı daha düşük diye duydum.
 
  • Beğen
Tepkiler: isasntrk
Merhaba arkadaşlar bisikletimin kadrosundaki derin çizikler için kaplama yapmayı planlıyordum araştırmalardan sonra plasti dip boyayı keşfettim. Daha önce sprey boya ile bir defa kadro boyama işlemi yapıp başarılı da olduktan sonra şuan ki bisikletimi plasti dip ile boyamaya karar verdim yanlız kapalı alanda boyama yapmamın sart olduğunu duydum. Bu konuda sizin tecrübe ve önerilerinize ihtiyacım olacak.

Plasti dip spreyi kapalı alanda uygulamam şart mıdır? Uygularken dikkat etmem gereken unsurlar neler olmalı? Aynakol yaprağı kadro kulağı veya furç takımına bulaşan plasti dipi sökerken önerileriniz ne olur? Yorumlarınızı bekliyorum.

İnternet üzerinden bi kaç plastidip satıcısı ile görüştüm hiç biri parlak plasti dip için astar gerekmediğini söyledi. Burda parlak siyah için astar şart demişsiniz. Astarsız kullansak sonuç ne olur? Bisikletimi bi kaç senedir kullandığım için renginde solma var ve çoğu yerinde ufak tefek çizikler mevcut. Özellikle kadronun bir bölümünde boydan uzun bi çizgi var. Keyfi boyamadan ziyade bisikletimin boyasının yenilenmesini istiyorum. Yürüyen aksamından oldukça memnunum o yüzden yeni bi bisiklet düşünmüyorum fakat plasti dip sanıyorum tek çarem. Daha önce başka bir bisiklette boyama işlemi yapıp başarılı olmuştum plasti dip uygulamasını da araştırdığım kadarıyla çok farklı bi durumu yok.
 
Boyanan başka bisikletlerde görebilirim umudum vardı ama boyayan kimse yok galiba.
 
Merhabalar , ben yeni bir bisiklet aldım bisiklet full kırmızı daha almadan görügüm andan itibaren boyamaya karar vermiştim decathlonla görüşmelerim sonucu kadronun garantiden cıkacagını söylediler . Bu konuşmaya istinaden vazgeçmiştim . Ama internette Plasdip Sökülebilir araç boyası gördüm şuan tekrardan kafama yerlerti bisikleti kırmızı - siyah yapmayı düşünüyorum . bu boyayı kullanan bilen varmı acaba . internette gayet güzel gözükmekte . kullanıcılar varsa yorumlarını görmek isterim .

saygılar sevgiler ...
 

Dosyalar

  • Screenshot_5.jpg
    Screenshot_5.jpg
    137,4 KB · Okunma: 46
@tMisagi Hocam, öncelikle hayırlı olsun. Ben de triban 500 kullanıcısıyım. 1 yıldır kullanıyorum. Aşırı dikkat etmememe rağmen herhangi ciddi bir çizik oluşmadı. Zaten mat boyanın bir avantajı da bu ufak çizikler de göze pek görünmez. Zincir koruman zaten var. Şeffaf bantlar yapıştırabilirsin riskli gördüğün yerler, decathlonda da satılıyordu, link bulamadım. Zincirin attığı yerlerde özellikle de orta göbek çevresinde nokta şeklinde boya kalktı. Olursa da mat kırmızı ruj al onu süresin. Hiç uğraşma decathlon zaten sıkıntılı B'twin Triban 500 yol bisikleti uğraşıyorum(moralini bozmak gibi olmasın).

Kadrodan ziyade maşaya dikkat et karbon özellikle çiziliyor. Park ettiğin yerlere dikkat et maşa demire değmesin.
 
@Kook Eyvallah hocam bilgiler için . Zincir korumayı diger tarafada aldım garanti olsun diye :D başka bir şeyler bulsam onlarıda alıcam . maşa ile ilgili geçenlerde bir arkadas yorum yaptı en ufak çukurlara bile dikkat et demişti ama istanbulsa heryer cukur acıkcası napıcam merak ediyorum hayırlısı artık :)
 
@tMisagi İlk alınca bisiklet benim en dert ettiğim yer maşaydı, ya çatlarsa yenisi dünya para diye.Maşa gayet sağlam, zaten yarı karbon hiç de hafif değil , sağlam 2-3 düşüş yaşadım, ufak çukurlara girdim hiç bir sorun yok. Zaten derin bir çukura girersen boşver bisikleti taklaya gelme, en azından önü kaldırmaya çalış. Ben 90+ kiloyum ufak bunny hoplar yapılıyor, sağlam bisiklet. Çukuru boşver kapılara dikkat et.

Dediğim gibi bisiketin boyası mat ve kaliteli gibi çizikleri çok dert etme olsa bile yaşanmışlık, anı dersin:D

Şu videoda mat boya için tavsiyeler var
 
Konuyu hortlatıyorum ama bütün konuyu okudum. Benzer bir uygulamayı yapmayı planlıyorum. Temizleme işleminde (bez ile silme yada tanziksiz suyla yukama) kaplama kolaylıkla kalkıyor mu acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: ProfessionaL
4 yıl evvel haziran ayında plastidip uygulamıştım; 1.sayfada fotoğraf da paylaşmıştım. 4 yıl boyunca plastidip çok iyi idare etti. Aşınan yer kadronun üst borusunda, seleye yakın yerde gerçekleşti; çünkü bir tanıdığımıza bisikletimi vermiştim, bir hafta kadar kullandı, kadro üst borusuna zincir dolamış. İkinci yıpranan yer, kadronun tekerleklerinin sağında ve solunda bulunan ince kısım oldu (arka çatal). Bisikleti uzun süre kullanmayınca park ayağı kullanıp arka lastiğin havada durmasını sağladığım için bu çatalın içte kalan kısmı hafif aşınmıştı. Bu aşınmalara rağmen kimse bu soyulmalara takılmıyordu, çünkü bisikletin altta görünen rengi retro bir hava katıyordu bence. Neyse 2 hafta kadar önce tekrar plastidip alıp yama yaparım dedim, öylesine 30 saniyede hızlıca minik bir bölüme sıktım hemen yama oldu. Ama yine de sökmeye karar verdim ve hemencecik söküldü; bisiklet tertemiz çıktı :) Sadece maşayı ve çatal kısmı sökmedim, böyle güzel durdu sanki. Bu arada maşadaki plastidip 4 yılda hiç soyulmamış diyebilirim; minicik aşınma var sadece. Bence plastidip, bisikletin ilk günkü gibi temiz kalması için çok güzel bir uygulama. Sökmesi de çok basitmiş.
 
Geri