Road_Runner
Road Runner
- Kayıt
- 24 Nisan 2010
- Mesaj
- 6.006
- Tepki
- 24.945
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Cervélo
Zaman zaman internette dolaşırken rüzgar testlerine denk geliyorum, jant ve kadrolar için. İnsan bunları gördükçe, daha dogrusu bu testlerdeki kriterleri gördükçe aslında bu kadroların neden bu kadar abartıldıgının farkına varıyor 
Şimdi paylaşacağım test aslında sadece ruzgar tuneli degil, ayni zamanda esnemezlik test sonuclarini da iceriyor, bunlarin arasinda;Orta gobek esnemezligi, maşanın (yanal) esnemezligi, sele borusu bölgesinin esnemezligi gibi maddeler var.

Listede mukemmel bisikletler var :asik:

Degerlendirildikleri kriterler;
Agirlik: 6500 ile 7300 arasinda degisiyor
Aerodinamik sürtünme, watt cinsinden: 204 ile 220 arasinda degisiyor, en iyi Trek çıkmış
Gidon mukavemeti (gidon dedigime bakmayinm maşa ve head tube ile alakali aslinda): En iyi yine madone çıkmış
Bu özellik yanilmiyorsam virajdaki performansla yakindan alakali.
Maşanin yanal esnemezligi: Scott-specialized-giant kazanmis, trek sonuncu
Sele borusu bölgesinin esnemezligi: Scott kazanmis. Cervelonun degeri cok kotu
Orta gobek esnemezligi (rijitligi): Listedeki hemen her model en iyi puani almiş (1.0 en iyi puan) Firmalarin zaten aerodinamiyle birlikte en cok onem verdikleri ve reklamlarinda dilegetirdikleri konu da bu, orta gobegin sertligi. Kadronun o bolgeden sıfır esnemesi gerekiyor arkadaslar, ki gucumuz kadroyu esnetmeye harcanmamis olsun, aynakola daha verimli gecsin
Modellerin pek cogu bu konuda kusursuz cikmis testte. En kotusu bile 2.0 puan almis. Yani yine de cok iyi demek.
Bunun disinda vites gecisi, frenleme ve lastik degerleri de var fakat kadroyla cok da alakali olmadiklari icin (tamam bazi kadrolar dahili fren kaliperiyle geliyor ama) onlardan bahsetmiyorum.
Her yeni lansmanda ayni şeyler konusuluyor aslinda; daha aero, daha sert orta(esnemez) gobek, daha sert(esnemez) headtube bolgesi (furc takiminin oldugu yer). Bisiklet kadrosunun anahtar bolgeleri bunlar demekki. Performansa en cok katki saglayan yerler de bunlar. Yani arka catalin çok da kritik bir oneminin olmadigi belli, kaldi ki bazi modeller serce parmak kalinliginda arka catal kullanirken bazi modeller gercekten kalin bir arkacatal borusu kullaniyor ama testlerde cok yakin cikiyorlar. Arka catal icin ozellikle endurance bisikletlerde farkliliklar goruyoruz zaten. Surucunun hemen altindaki boru olusu, konfor icin anahtar olmasini sagliyor (surucuyu arka tekere baglayan boru
)
Bir de tablonun altinda acceleration'un açiklamasi, daha dogrusu onu belirleyen kriterler dikkatimi cekti. Acceleration hizlanma demek arkadaslar. Ve bir bisikletin hizlanmasinda temelde 3 kriter cok etkiliymis, bunlardan yola cikarak karar veriliyor yani bir bisikletin 'atik' olup olmadigina.
Hafifligi,
Esnemezligi,
Jant seti.
Yani ne kadar aero olursaniz olun, bu sprint gucunuze veya atak gucunuze ancak bu 3 maddeden sonra etki edebiliyor. (Tabiki profesyonel yarislarda finiş sprintinde 70 km/h gibi degerlere ulasildigini dusunursek aero da çok çok çok onemli!)
Test sonuclarina geri donecek olursak, Trek madone net bir sekilde birinci olmus 1.5 ortalamayla. Bunda 2 madde cok belirleyici olmus; birisi aero, digeri gidon hakimiyeti (viraj performansi diyelim) yani bu bisiklet gercekten cok hizli bir makina
Listedeki diger modeller de siradan bisikletler degil, her firmanin en iyi, en yeni bisikleti var listede.
Yine bir tablodan yeni bilgiler edinmenin mutluluguyla bitiriyoruz kisa yazimizi
Bu tip arastirmalar yapmak, bunlari ogrenmek, birseyleri farketmek ve kafamda bunlari belli yerlere oturtmak, aralarindaki baglantilari kurmak, bisiklet kadrosunun aerodinamisini ve performansini daha iyi anlamak beni acayip mutlu ediyor! Cunku bu benim hobim! Evet, hicbir zaman bu listedeki bisikletlerden birine binemeyecegim, ama bu bisikletleri oldukca yakindan taniyorum. Tipki F1 severlerin oldugu gibi
o arabalara binemeyecekler ama motor guclerine, silindir sayilarina kadar biliyorlar! İste bu hobidir, ilgi alanidir ve bence cok guzel birseydir arkadaslar 

Arastirmalarim ve sizlerle paylasimlarim devam edecek
(Mayis'tan itibaren)
Gorusmek uzere! Atarsa 69

Şimdi paylaşacağım test aslında sadece ruzgar tuneli degil, ayni zamanda esnemezlik test sonuclarini da iceriyor, bunlarin arasinda;Orta gobek esnemezligi, maşanın (yanal) esnemezligi, sele borusu bölgesinin esnemezligi gibi maddeler var.

Listede mukemmel bisikletler var :asik:

Degerlendirildikleri kriterler;
Agirlik: 6500 ile 7300 arasinda degisiyor
Aerodinamik sürtünme, watt cinsinden: 204 ile 220 arasinda degisiyor, en iyi Trek çıkmış
Gidon mukavemeti (gidon dedigime bakmayinm maşa ve head tube ile alakali aslinda): En iyi yine madone çıkmış
Maşanin yanal esnemezligi: Scott-specialized-giant kazanmis, trek sonuncu
Sele borusu bölgesinin esnemezligi: Scott kazanmis. Cervelonun degeri cok kotu
Orta gobek esnemezligi (rijitligi): Listedeki hemen her model en iyi puani almiş (1.0 en iyi puan) Firmalarin zaten aerodinamiyle birlikte en cok onem verdikleri ve reklamlarinda dilegetirdikleri konu da bu, orta gobegin sertligi. Kadronun o bolgeden sıfır esnemesi gerekiyor arkadaslar, ki gucumuz kadroyu esnetmeye harcanmamis olsun, aynakola daha verimli gecsin
Bunun disinda vites gecisi, frenleme ve lastik degerleri de var fakat kadroyla cok da alakali olmadiklari icin (tamam bazi kadrolar dahili fren kaliperiyle geliyor ama) onlardan bahsetmiyorum.
Her yeni lansmanda ayni şeyler konusuluyor aslinda; daha aero, daha sert orta(esnemez) gobek, daha sert(esnemez) headtube bolgesi (furc takiminin oldugu yer). Bisiklet kadrosunun anahtar bolgeleri bunlar demekki. Performansa en cok katki saglayan yerler de bunlar. Yani arka catalin çok da kritik bir oneminin olmadigi belli, kaldi ki bazi modeller serce parmak kalinliginda arka catal kullanirken bazi modeller gercekten kalin bir arkacatal borusu kullaniyor ama testlerde cok yakin cikiyorlar. Arka catal icin ozellikle endurance bisikletlerde farkliliklar goruyoruz zaten. Surucunun hemen altindaki boru olusu, konfor icin anahtar olmasini sagliyor (surucuyu arka tekere baglayan boru
Bir de tablonun altinda acceleration'un açiklamasi, daha dogrusu onu belirleyen kriterler dikkatimi cekti. Acceleration hizlanma demek arkadaslar. Ve bir bisikletin hizlanmasinda temelde 3 kriter cok etkiliymis, bunlardan yola cikarak karar veriliyor yani bir bisikletin 'atik' olup olmadigina.
Hafifligi,
Esnemezligi,
Jant seti.
Yani ne kadar aero olursaniz olun, bu sprint gucunuze veya atak gucunuze ancak bu 3 maddeden sonra etki edebiliyor. (Tabiki profesyonel yarislarda finiş sprintinde 70 km/h gibi degerlere ulasildigini dusunursek aero da çok çok çok onemli!)
Test sonuclarina geri donecek olursak, Trek madone net bir sekilde birinci olmus 1.5 ortalamayla. Bunda 2 madde cok belirleyici olmus; birisi aero, digeri gidon hakimiyeti (viraj performansi diyelim) yani bu bisiklet gercekten cok hizli bir makina
Yine bir tablodan yeni bilgiler edinmenin mutluluguyla bitiriyoruz kisa yazimizi
Bu tip arastirmalar yapmak, bunlari ogrenmek, birseyleri farketmek ve kafamda bunlari belli yerlere oturtmak, aralarindaki baglantilari kurmak, bisiklet kadrosunun aerodinamisini ve performansini daha iyi anlamak beni acayip mutlu ediyor! Cunku bu benim hobim! Evet, hicbir zaman bu listedeki bisikletlerden birine binemeyecegim, ama bu bisikletleri oldukca yakindan taniyorum. Tipki F1 severlerin oldugu gibi
Arastirmalarim ve sizlerle paylasimlarim devam edecek
Gorusmek uzere! Atarsa 69




