Scudo Sports

Pişmanlık mı, alışamama mı?...

aykutozalan

Aktif Üye
Kayıt
3 Ağustos 2008
Mesaj
143
Tepki
57
Şehir
hatay
arkadaşlar bisikletçiliğe gönül verdiğimden buyana hep bir yol bisiketimin olmasını istemişimdir.En sonunda istediğim oldu umıt racebıke yol bisikletine sahip oldum tüm negatif görüşlere ve fikirlere karşın almıştım bu bisikleti.İlk başta herşey güzel gidiyordu ilk kez lastiğimin patlaması sonucu bisikletimden soğumaya başladım.incecik tekerler üzerinde kendimi güvende hissetmiyordum.sizce bu pişmanlıkmı?,yoksa alışamamazlıkmı?
 
Scudo
zamanla alışarak bisikletimi sevebilirmiyim.siz tecrübeli yol biskletçileri sizde böyle sorunlar yaşadınızmı?
 
Bence aklinizda bir soru isareti vardi, karsiniza cikan ilk aksilikte de bu soru isaretinin sonuna bir N geldi, soru oldu sorun.

Hic akliniza takmayin, bir lastik patlamasindan hic bir sey olmaz, gerekirse daha kalin veya nispeten agir olmasina ragmen korumasi kuvvetli bir takim dis lastik alarak bu sorunu atlatabilirsiniz
 
@aykutozalan

Bende bisikletimi yeni aldım sayılır, bende şöförlerin tutumlarından rahatsız olup hata mı yaptım demiştim. Alışıyor insan.
Alışacaksın, lastik patlıyor eninde sonunda ya da bisiklette sorun çıkabiliyor. Lastik değiştirmeyi öğrendim. Şimdi 5 dak içinde iç lastiğimi değiştirip yenisin takabiliyorum. Geziden geldiğimde bisikletimin vidalarını sıkıyorum, temizliyorum. Bunlarında zevkli olduğunu, bisiklet sevdasının bir parçası olduğunu kabul edersen daha fazla zevk alırsın. Yol bisikletinin görüntüsü ve estetiği diğerlerinde yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: aykutozalan
@aykutozalan


Yol bisikleti ile ilgili önyargılarını kafandan tam olarak atamamışsın. Lastiği patlayan bir mtb, bmx vs. olsaydı muhtemelen bu kadar çabuk yılmayacaktın. İnsanların kafasındaki düz mantık bu: " Bunun lastikleri ince; öyleyse lastiği çabuk patlar." Böyle bir tecrübeyi bisiklete bindiğiniz ilk aylarda yaşarsınız. Bunun sebebi de lastiklerin ince olması değil; tecrübesizlik ve bisiklet kullanmayı henüz tam olarak öğrenememiş olmaktır.

Bisikleti çocuk oyuncağı sandığımız için onu kullanmayı öğrenmek konusunda kendimizi geliştirmiyoruz. O yüzden çocukken akla hayale gelmeyecek kazalar yapıp geri kalan hayatını bisikletten korkarak geçiren bir sürü insan var. Oysa o bisiklet o kazayı tek başına yapmıyor. Çocuk oyuncağı olarak düşünülmese, bu tür kazalar da yaşanmayacak şüphesiz.

O yüzden bisikletten hemen soğumak ve kenara koymak yerine kendinizi geliştirmeli ve tüm tekniğini özümsemek için ona yoğunlaşmalısınız. Ancak bu şekilde ilerleyebilirsiniz.
 
@aykutozalan

Tüm negatif görüşlere ve fikirlere karşın almıştım bu bisikleti demişsin.
Hiç düşündünmü sana bu negatif düşünceleri ve fikirleri veren arkadaşlar acaba hayatında hiç yol bisikletinin selesine oturup şöyle 50 , 100 km ufak çaplı bir antrenman yapmışlarmıydı ?:violent-s

İncecik tekerler üzerinde kendimi güvende hissetmiyordum demişsin.
Kilon kaç ? O incecik teker dediğin lastiklere kaç psi hava uyguluyorsun ?:7:
Eğer lastiğin harici bir darbe almadı ise neden patladı sence ? :bilmiom:

Sizce bu pişmanlıkmı?,yoksa alışamamazlıkmı? demişsin.
Kusura bakma ama bence tam bir bilinçsizlik , bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp. Yol bisikletine gerçekten binmek spor yapmak istiyorsan önce bazı şeyleri iyi araştır diye sana küçük bir tavsiyem olur. :rolleyes:
 
@aykutozalan

Merhaba ;)

Ben yol bisikletçiliği konusunda aman aman uzman bir kişi değilim, sadece bir biniciyim, ama, senin bu yaşadığın olayların aynısını bende yaşadım, onun için sana kendi yaşadıklarımı anlatayım.

Benim çocukluğumda Mtb bisiklet ortalarda yoktu, sadece şehir bisikletleri vardı.
Küçük bisikletlerim hariç, ilk büyük kadro bisikletim, 1964 model bir şehir bisikleti denen bisiklet olmuştu.
O zamanlar tek tük yol (biz bunlara yarış bisikleti derdik) bisikletleri görmeye başladık ve senelerce imrenerek baktım. Ama hiç elde edemedim.

Seneler sonra, birkaç sene önce tandem ile bisiklete yeniden başladım ve neden senelerce binmediğime hayret ettim.
Tabi ikili tandem bisiklete binmeye başlayınca, tek kişide binmek için, önce arkadaşlarımın yedek mtb lerine biner oldum, sonra da kendime bir Kron 1000 mtb bisiklet aldım ve çocuklar gibi sevindim.

Tabi çocukluğumdan beri hayranlıkla baktığım , babamın almadığı yol bisikletine sıra geldi. İkinci el bir bianchi yol bisikleti aldım. Güzel bir şekilde bisikleti yeniledim.
Neşe içinde ilk sürüşümü yaptım, ama kimselere söyleyemedim, binişin sonu hüsrandı. Mtb nin rahatlığını, konforunu, her yere serbestçe girişimi kıstlıyordu, hele hele ensemin, belimin ağrısı dayanılmazdı.

Birgün Mesut Girgiç arkadaşımı Antalya'ya gelirken karşılamaya yol bisikletimle gittim, kendi hatamdan onlara çarpmamak için üç takla attım,:eek: sebebi üstten tuttuğum gidondan ani duruş için eğilip, frenlere ulaşamamdan kaynaklandı.:mad:

Bir keresinde de yolun lastiği patladı, mtb de lastiği çok kısa sürede yapan ben, canttan lastiği çok uzun uğraşlar sonucu çıkarabildik, yanımda levye olmasına karşın. :eek:

İşte tüm bu olumsuzlukları yaşayan ben, aynen senin gibi yoldan soğudum, ve onu sanırım 2 seneyi geçik depoma attım yüzüne bile bakmadım.
Ne zaman 2008 in ortalarında yaşıtım, eski yarışçılardan Haluk beyle tanıştım, yola bakış açım değişmeye başladı.

Onun 7-8 tane yol bisikleti var. Benim yolu da depodan çıkarttırdı.

İlk işi gidona yanlış takılan fren yerlerini, biraz daha yukarı, gerçek yerine almak oldu. İstanbul'a ilk gidişinde frenlerin üstüne eli acıtmasın diye takılan lastiklerini aldı geldi, yanında gene, arkadaşım Gökhan Çiğdem yanlış olan gidon bandının doğrusunu alıp getirip takınca, benim yolun sürüşü değişti.

Ben fren yaparken, her frende aşağıdan frenleri mtb gibi tutmaya, sıkmaya çalışırdım, onun yerine yumuşak frenlemenin, üsten, fren elciklerinin, en üstünden kavrayarak frenleme yapıldığını ve eğilip iki büklüm olmanın gereği olmadığını öğrendim. Tabi dik inişlerde gene alttan kontrollu sıkışta yapılıyor.

Şimdilerde yol bisikletimde artık eskisi gibi ensem belim ağrımıyor, yani doğru binişi doğru gidon tutuşunu öğrendim.

Diyeceğim mutlaka kendine yolu seven, bu işi bilen bir arkadaşı bul, sana bu işin inceliğini öğretsin. Bilmemek ayıp değil, bence öğrenmemek ayıp.

Bu arada lastik işine geleyim. Ben yolu toplarken aldığım cantın biri fabrikasyon hatalıymış. Milimetrelerle ifade edilen şekilde çıkmayan lastiğin olduğu cant büyükmüş, o cantımı da değiştirdikten sonra, artık lastik patlaması da sorun olmaktan çıktı.

En önemlisi de, yolu ilk topladığımda, kadronun, elverdiği en kalın lastiği taktım, hatta üstten kadroya değen yeri bile vardı, cantı takarken , dikkatlice ayarlayıp takıyordum.
Neden, ince lastik ha boyna patlayabilir, mtb den kalın lastiklerden geldik ya !!!,

Ama şimdi ise, en küçük parmak lastik ile dolaşıyorum. İşi bilmeden gidip o kalın lastikleri neden almışım diye şimdilerde kendime kızızyorum.

Lastik patlaması durumunda ne yapıyorum, yanımda sele altı cantamda, bir tane sıfır iç lastik ve yama takımı, tabi pompa taşıyorum.

Şunu da söyleyeyim dikkatli gittikten sonra toprak yollardan bile geçiyorum. Ama esas kullanım yeri asfalt. Asfaltta bile heran dikkatli olmakta fayda var, mazgallar en büyük düşmanımız.

En güzel yanı asfaltta kullanıyorsanız iki pedal çevirmede, almış olduğu hız çok zevkli.
Mtb si olan herkese, asfaltta yol bisikleti kullanmasını öneririm.
Bunun yanında mtb ninde hakkını yememek gerekir. Mtb bisiklette tam bir özgürlük.


Gene, üstüne üstüne basarak söyleyeyim, imkanı olan her bisikletçinin Mtb yanında, birde yol bisikleti olması gerekir. Tabi aynı şeyi yol bisikleti olan bir kişinin, bir tanede mtb si olması gerekir diye söylüyorum. :)

İşte size yol bisikleti geçmişimi ve yaşadıklarımı anlattım. Artık gerisi size kalmış bir şey. ;)

Sevgi ve selamlarımla.
 
Arkadaşlar merhaba
Bende dün ilk yol bisikletimi aldım :) Çoook mutluyum vede umarım bisiklet elime geldikten birkaç hafta bindikten sonrada aynı şeyleri hissederim.
1.5 yıl önce ilk güzel bisikeltim kron xc 1000 aldığımda sokaklara ilk çıktığımdada uçuyordum havalarda. Taki 3 ay önceye kadar. Apartman boşluğunda duran xc1000 bir hırsızın kolalrında ayrılmış benim apartmandan.
3 aydır falan bisiklet almayı düşünüyordum. Daha önce xc1000 ile 2100 km yol yapmıştım. Bunun sadece 10-15 km si toprak yoldu. yoldada dağ bisikleti olmasına rağmen çok dikkatli kullanırdım. Hiç atlama, zıplama, çukurdan geçmeden kullanmıştım xc1000 i.Hırsız temiz bir 2. el buldu kısacası. Bu sefer bir yol almaya karar verdim dün slr200 aldım. uamrım çok sorun yaşamadan keyifle binerim.
 
Aykut bey, Bu tür deneyimlerin moralinizi bozmasına izin vermeyin, yol bisikleti kullanmak büyük bir keyif 3-4 aydır yol kullanıyorum daha önce mtb vardı ama şimdi aklım yol bisikletimde, benim için en büyük moral kaynağım kullanamadığım zamanlar sıkıntı basıyor ayrıca lastik patlaması siz gereken özeni gösterirseniz biraz şansa kalmış olur benim henüz lastiğim patlamadı sadece bir kez lastiği şişirirken kontrolsüz güç uygulamamla sibob iç lastikden ayrıldı ama o benim ile ilgiliydi.bisikletinizin keyfini sürün ,iyi günler,
 
Yol bisikleti ile ilgili yapabileğim tek kritik akşamları yol bisikleti kullanmanın daha tehlikeli olduğudur.Aynı tehlike diğer bisiklet türlerinde de olduğuna göre yol bisikleti ile ilgili yapacak kritik yoktur.Yollarla vardır.:D
 
  • Beğen
Tepkiler: aykutozalan
Yeni ürünler sayesinde tamamen patlaksız bir sürüş yapabilirsiniz en basit 3 yöntem

1 patlak onleyici şerit
2 patlak onleyici sıvı
3 kevlar lastik

İyi sürüşler...
 
  • Beğen
Tepkiler: aykutozalan
Ender abinin anlantıklarına okadar katılıyorumki. Daha nasıl anlatılır bilemiyorum.Yol bisikletinin daha tehlikeli olduğuna ise katılamıyorum kendi hesabıma tüm kırık ve çıkıklarım mtb ile arazide oldu.
 
Yol bisikleti olarak tercih ettiğiniz Ümit Race Bike binme fırsatı buldum, bence pişmanlığın sebebi bu markanın yol bisikleti olan Ümit Race Bike'dan kaynaklanıyor.

En azından Shimano Sora donanıma sahip, lastikleri daha dayanıklı ve kaliteli olan, yol tutuşiları daha güçlü lastiklere sahip olan bir yol bisikleti almış olsaydınız bu sorunlarınızı, yol bisikletinden aldığınız hazdan dolayı görmezden gelebilirdiniz.

Yoksa; Lastikler ince tamam ama, öyle yüksek bir basınç varki buda sizi hızlandırır. Sadece çukurlara tümseklere biraz daha dikkat edin, cam kırıklarının üzerinden geçmeyin o kadar. :):):)
 
  • Beğen
Tepkiler: aykutozalan
@suzunkopru

bisikletimin kötü olduğunun bende farkındayım ama imkanlarım ancak bu yol bisikletine yetti.Lastikleri değiştirerek bu sorunu aşabilirmiyim?.birde aklıma takılan birşey var,yol bisikletlerinde tubeless lastik oluyormu ?
 
Lastiğini değiştir, ben de senin acemiliğini tatmıştım, Günde 2 lastik patlar mı yahu, asfalt da süper, 5'den 30'a da 2 teker sürücüsüyüz ,lastiği bir değiştir kevlar shwalbe blizart sportla 4 aydır patlamaz oldu bu sefer de patlamamasına sinir oldum:)
 
  • Beğen
Tepkiler: aykutozalan
@NKORHANK

Yol bisikletinde patlak önleyici şerit kullanmak mantıklı değildir. Çünkü o şerit yeri gelir lastiği patlatır.
Yol bisikletinde patlak önleyici sıvıda kullanmak mantıklı değildir. Çünkü Yol bisikletinde hafiflik esastır , birkaç yüz gram hafifletmek için 1.000 $'lar gibi rakkamlar harcanırken hiç üstüne para veripte bisiklet ağırlaştırılmı ?
Kevlar lastik mantık çerçevesindedir , ancak Kevlar lastik takıpta uygun olan havayı basmadınmı yine kalırsın yolda terin üzerinde soğur oracıkta.

Tüm araçlarda olduğu gibi lastiğin görevi nedir ?
Araç ile zemin arasındaki tek temas noktasıdır.
Yol bisikletine gelecek olursak 200 , 300 gram gibi ağırlığa sahip dış lastik üzerinde taşıdığı 50 , 80 kg gibi bir binicinin ağırlığını neyle taşır ?
Tabiki hava ile ....
Sonuç olarak uygun olan havayı uygula , kurtul hurafe fikirlerden rahatlıkla.
 
@aykutozalan

probleminizin kaynağı burada yatıyor. Forumda 1000 kere "Yahu kardeşim almayın işte şu bisikleti" denen aletler var. İkince el benzer paralara çok daha kullanışlı aletler bulunabilecekken gerçekten çok kötü bir seçim yapmışsınız. İçten içe kendiniz de bu kötü seçimin farkındasınız ve ilk defa lastik patlamasıyla canınız iyiden iyiye sıkılmış.

Size küçük bir uyarıda bulunayım, eğer bisiklete ciddi ciddi binecekseniz lastiğiniz de alabileceğiniz her türlü önleme ve dikkate rağmen yıllar içinde tekrar tekrar patlayacaktır. Ne patlamaya dayanıklı lastiklerin, ne patlama koruyucu şeritlerin ne de slime-vb malzemelerin %100 güven vermesi söz konusu değildir. Her zaman yanınızda yedek iç lastik ve patlak seti bulundurun, patlak setinin yapıştırıcısının kurumuş olmadığına dikkat edin.

Bisiklet almak gibi büyük bir yatırımdan önce bilenlere sorun ve tavsiyelerine de uyun, bir bildikleri var ki alma diyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: aykutozalan
bisikletle orta hasarlı 3-5 kaza geçirmiş olmama rağmen hala bisiklet sporuyla uğraşıyorum daha ne diyebilirim.
 
Konuyu açan arkadaşım ben de izmir de oturuyorum istersen bir gün beraber turlayabiliriz belli bir süre bisikletleri değitirebiliriz.Bir de farklı bir bisikletle değerlendirme yaparsın.Uzun yolda asfaltta en uygun bisiklet yol bisikleti.Fazla bir geçmişim olmasa da üç tip bisikleti de kullandım(mtb, citybike(sportster p1),cr1 yol) düz yolda asfaltta en güzel alet yol bisikleti.23 ük lastikler de bence en uygun lastik ne ince ne de kalın.Biz karaburuna kadar yol bisikletiyle gittik ve yarımadanın arkasından da ertesigün döndük hiç bir sıkıntı çekmedik.Durmak yok yol'a devam!
 
Geri