Scudo Sports

peki 29" e Yaris Bisikleti lastik ve boynuzlari ?

kaganaytan

Üye
Kayıt
13 Şubat 2012
Mesaj
12
Tepki
0
Şehir
istanbul
Simdiden "antika" sorularim icin ozur dilerim.

Uzun yolda kullanilacak veya sehir icinde ( duzgun yollarda ) ulasim icin kullanilacak bir bisiklet olarak (link) veya (link) bisikletlerine, yaris bisikletlerindeki veya yol bisikletlerindeki ince lastikleri ( sanirim 26" takamayiz ? ) taksak nasil bir performans aliriz ?

Bu bisiklet (link) ( netten rasgele sectim )gayet guzel fakat biraz tuzlu bir fiyati var. Ben bu bisiklet ile yukarida yazdigim bisikletler arasinda yukarida yazdigim sartlar altinda bir secim yapmak istesem bunu secmek fiyati yuzunden cok guc.

(link) bisikletini cok isterim fakat (link) ve (link) kiyasla benim icin onem arz eden bir fark goremedim ( cehaletim yuzunden )

Uzun sozun kisasi;
1)

A ) (link) veya (link) bisikletlerine yaris bisikletlerindeki ince lastiklerden takabilir miyim ? Yani teknik olarak mumkun mu ?

B ) Takabiliyorsak nasil bir performans aliriz ?

2 ) Yaris bisikletlerindeki gibi ( (link) ) boynuzlardan Trek Mamba veya Corratec Super Bow Fun tipindeki bisikletlere montaj yapip kullanimi mumkun mu ?


3 ) Son olarak yaris bisikletlerinde tipki siradan bir bisikletteki gibi bir pozisyondayken fren yapamaz miyiz ?

(link)

Yani bu tip direksiyonlarda 2 numarali noktadan degil de 1 numarali noktadan tutup fren yapamaz miyiz ?

Illaki ileriye uzanip 2 numarali noktadan mi fren yapmaliyim.

Boy:192 Kilo :80

yardimlariniz icin simdiden tesekkurler
 
Scudo
Tabiki takabilirsiniz ancak jant genişliğinden az olmamak şartıyla.
Ayrıca alacağınız performans düşük olacaktır. Çünkü söylediğiniz bisikletler tırmanışa ve araziye uygun geometriye sahip.
Bence... denemeyin:)...
 
Bahsettiğiniz 29'' bisikletler dağ bisikletleridir.
Gerek geometrileri gerek ağırlıkları nedeniyle yolda fazla performans alamazsınız.
Ayrıca jantları da geniş dağ lastiklerine uygun olması için oldukça geniştir.
Yol bisiklerinden anlamam ama neredeyse 2 santimlik bir janta fazla ince lastik takmak güvenli olmaz.

Düz yolda kullanacaksanız uygun modelleri tercih etmek daha yerinde olur.
Uzun yol ve ulaşım için hibrit modelleri incelebilirsiniz. Örneğin benim aklımdaki model Scott Sporster. Trek FX serisi de olabilir mesela.

Bir de karşılaştırdığınız yarış bisikleti karbon kadrolu olduğundan bu kadar pahalı.
Aluminyum kadrolu yarış bisiklerini çok daha uygun fiyatlardan bulabilirsiniz.
 
En son yazicagimi en basa yaziyorum.

Ben dag yolunda da surebilecegim ve sehir icinde veya uzun yolda hizlanmak istedigimde teker ( jant, lastik ) aksamini degistirebilecegim bir bisiklet almak istiyorum.

Fakat en iyisi galiba 2 bisikletim olmali ( ? )

@ilker çelikcan

1) Fazla performans derken sozunu ettiginiz nedir ?

Ben sadece hizlanmak istiyorum.

@ilker çelikcan

2) Cehalatimi bagislayin. Lastik degistirebilir miyim derken komple olarak tekeri degistirmeyi sormak istemistim. Yani jant, lastik vs.

3) Ayrica bu yaris bisikletlerindeki konfor nedir ? Boyum 192 cm ve 80 kilodayim. Oturdugumda kambur kalmak istemiyorum.

"Konfor" bisikletin yol tutusunda mi yoksa bana sundugu durus pozisyonunda mi ? Cevap : Her ikisi de :)
 
Tabii ki dağ bisikletine ince lastik taktığınızda bir miktar hızlanırsınız.
Ancak dağ bisikletlerinde oturuş pozisyonu diktir, gidon geniştir ve bu çok fazla rüzgar direnci yaratır.
20-30 km den sonra paraşüt takmış gibi olursunuz.
Kadro, maşa vs. geniştir, aynı şekilde rüzgar direnci yaratır.
Oturuşunuz pedallara maksimum gücü vermekten çok denge ve kıvraklık sağlayacak şekilde düşünülmüştür.

Yol jantları hakkında bilgim yok. Çok ince jantlarla frenleriniz uyumsuz olabilir.
Yine de elinizdeki jantlarla 1,50 civarı dişsiz lastikler kullanarak da bir miktar hızlanabilirsiniz.
Daha incesi de belki kullanılabilir ama bu konuda kesin bilgim ya da tecrübem yok.
Ben de dağ bisikleti sahibiyim, şimdilik şehir kullanımı için ince lastikler almayı düşünüyorum.
En kısa sürede hibrit bir bisiklet de alacağım. Dediğiniz gibi en güzeli iki hatta üç bisiklet sahibi olmak. Dağ + tur + yol. :)

Hiç yarış bisikleti kullanmadım. Fikrim olduğu kadarıyla;
Yarış bisikletleri konfor değil performans amaçlı makineler olduğundan uzun yolda sizi üzebilir.
Sert ince lastikler yol sarsıntısından, duruşunuz da belki sırt-boyun ağrısı yaratak yorabilir.
Kamburluk konusunu bilemiyorum.

Yine de hem şehir içi, hem uzun yol, hem de arazide kullanacaksanız, eğer çok sert arazi koşullarına girmeyi düşünmüyorsanız hibrit bisikletler işinizi görecektir.
 
26 inçlik slick lastikler mevcuttur ama yol bisikleti kadar incesini bulamazsınız. Takarsanız dişli lastiklerden daha iyi bir performans alırsınız ama yol bisikleti kadar olamaz. ayrıca yol bisikleti gidonlarını dediğiniz bisikletlere takabilirsiniz ama genişlikler v.s farklı olacağı için gidon boğazını değiştirmeniz gerekebilir. büyük ihtimalle değiştirirsiniz ve fren-vites setleri uyumsuz çalışabilir ya da çok iyi ayar isteyebilir. orijinali bozulur sonuçta. ayrıca gösterdiğiniz pozisyonda fren yapılamaz çünkü fren kolları görüldüğü gibi gidonun ucunda aşağı bakar konumdadır. ayrıca yol bisikleti hem konfor hem de gücü en iyi kullanma amaçlıdır. rüzgar direncini azalttığı gibi dağ bisikletinden fazla olan tutuş opsiyonlarıyla sürekli pozisyonunuzu değiştirerek çeşitli uyuşmalara v.s engel olabilirsiniz. ayrıca kadro boyunuza da uygun olması şarttır bisikletin.
 
@Dizdar MERT

Merhaba.
"...Fazla olan tutus opsiyonlariyla surekli pozisyonunuz degistirerek..."

Fakat, benim 1 numara diye gosterdigim noktadan tutuyorken nasil fren yaparim ?

Fren yapmak istedigimde illaki 2 numarali noktaya yani ellerimi fren kollarinin oldugu noktaya goturumek zorundayim.

Hem 1 hem 2 noktalarinda fren kollari olabilir mi ?
 
Merhaba,
Öncelikle dropbar yani yol bisikleti gidonlarında fren yapmak için fren kollarına uzanmak sandığın kadar zor değil. Aynı gün alışıyorsun. Ayrıca senin düşündüğün şekilde değişim yapılabilir.
Gidon sonuna barend vites değiştirici takılıp 1 numara olarak işaretlediğin yere özel fren kolları 2 olarak işaretlediğin yere fren kolları takılabiliyro. Bu iki fren sistemi birlikte çalışabiliyor. Bu tip bisikletlere Cyclocross deniliyor. Lastikleri yarış bisikletine göre kalın ve dişli, MTB'ye göre ince ve hızlı. Kadrosu yarış açılarına sahip. Forumda şu ara çok konusu var.

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=96577

Yukarıdaki linkteki ilk resimde örneği var. İleride yeşil bir Bianchi'de aynı sistemi kullanmış.

Gelelim maliyete:
Bu sistemleri kurmak oldukça maliyetlidir. Hazır olanı Türkiyede bulamazsın.
Bence İnce lastikli Flatbar (düz gidon) bir bisiklet almanı tavsiye ederim.

(link)

Linkteki bisiklette yarış donanımları var, düz gidon, alıştığın fren vites sistemi. Benzer seçenekler çoğaltılabilir.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.
 
Geri