Scudo Sports

Pedal boşa atıyor.

Ozan Güner

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Mayıs 2011
Mesaj
953
Tepki
378
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
Arkadaşlar bu çoğu bisikletçinin başına geliyordur, fakat hangi bisikletçiye sorsam bir türlü anlamıyor.Şimdi bisikletçiye ayarlatmadan önce sol taraf 2 - sağ taraf 8 de iken hızlanınca, pedalda hızlandıkça yumuşadıktan bir süre sonra , tak diye pedalın biri boşa atıyor, sanki zincir atmış gibi, eğer çok hızlıysanız düşme tehlikeside oluyor, fakat ne zincir atması ne de vites değişmesi oluyor.Bisikletçiye götürdükten sonra aynısını sol 2 , sağ 7 deyken yapmaya başladı, bu sorun neden kaynaklanır, çözümü nedir ?
 
Scudo
Arka dişlilerin kırılmış olabilir.
 
çözüm attırıcının gergin olması için bir yay var dikkat edersen o yay eskisi kadar gergin deyildir.farzedelim o yayı bulamadın veya o yayı deyiştiremedin ozaman zinciri bir bakla kısalt kısaltınca zaten attırıcı gerilicektir bu sorun ortadan kalkıcaktır.eyer düzelmesse 2 bakla kısalt ki zaten gözle bakınca bisiklet ayaklıgındayken farkedilir bisikletin zinciirnin gergin olmadıgı.eyer zinciri kısaltmayı düşünmüyorsan attırıcıyı deyiştir.bu yazdıgım önceden denenmiş ve kesin çözümdür...
 
rublen kaset ise onu tutan vida gevşediği zaman da oluryor bendede pedla kilitleyip açıyordu sürekli
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış TURAN
@HASAN TONBUL
Sanmıyorum, eğer öyle olsa idi sadece 8 de olurdu ve ayar yaptırdıktan sonra aynı problem 7. dişlide olmazdı, olsa bile 8 de de olması gerekirdi hala kırık olduğu için , fakat 8 de öyle bir problem kalmadı :)
 
@Serdar Hansu

Böyle bir durum söz konusu olamaz.Zincir boyunda ve attırıcıda bir sorun olmadıgı sürece vitesi her türlü kullanabilirsin...
 
Dediklerine göre vitesi her kombinasyonda kullanabilirsiniz ancak uç kombinasyonlarda kullanmak;
-parçalarda aşınmaya
-sese
-güç aktarımında verimsizliğe
neden olur.

(link)

Edit: Üstteki mesajı netleştirmek amacıyla cevap verirken asıl soruyu unuttum.

Eğer bu kombinasyonlarda kullanıyorsanız zincir sağlıklı çalışmasının sınırlarında demektir.
Sürtünme ile birlikte ufak bir ayar sorunu da varsa zincir üst dişlinin tırnaklarına takılıp bir anlık dişliden kurtuluyor olabilir.
Vites telinin gerginliğini çok az azaltmayı deneyin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan Güner
Bunu biliyorum vites-çekiş sistemindeki bilgilendirme konusunu okumuşluğum var, ön dişli ortada iken 8 de kullanmak , diğerleri kadar sıkıntı yaratmıyor yani ön 3 teyken arka 1 ,veya arka 1 deyken ön 8 deki gibi sıkıntı yaratmıyor, o yüzden ondan kaynaklı bir problem olamaz.Yani olabilirdi fakat daha bisikleti alalı çok olmadı o yüzden olamaz diyorum.
ön 2 de iken 1 e kesinlikle atmam zaten, 1. dişliyi 1,2,3, 2. dişliyi 2,3,4,5,6,7,8 3. dişliyi , 6,7,8'de kullanıyorum.Bu konu hakkında bilgi sahibi olmayıp çok daha yanlış kombinasyonlarda kullanan insanlarda var ben bu şekilde kullanıyorken 3 ay gibi bir sürede sorun çıkartmış olacağını sanmam
 
Benim söylediğime göre de 2-7 kombinasyonu zaten bir problem çıkarmıyor.
Ancak şöyle bir durum var. Zinciri bu kombinasyonda sınırında kullanıyorsunuz.
Bu durumda ayar hassasiyeti de çok artıyor.
Bisikletçiniz 8. dişlideki sorunu çözmek için alt sınır vidasını gevşetmiş olabilir.
Bu durumda aktarıcınız sondayken dışa kayarak sürtünmeden kurtulmuştur.
Vites ayarlarıyla da oynadıysa bir ihtimal teli çok az germiş olabilir.
Bu durumda da aktarıcınız ara pozisyonlarda içe kaymıştır.
Zaten 7. dişlide hafif çapraz duran zincir bu çok az oynamayla 6. dişlinin zinciri tutup almaya yarayan tırnaklarına takılabilir. Bahsettiğim bu.
Tabii ki kesin böyle demiyorum. Ancak anlamak basit.
Kablonun arka aktarıcıya ya da kola girdiği yerdeki halkalardan birini çok az, bir kaç derece çevirerek teli gevşetmeyi deneyin. Sorun çözülmezse eski haline getirirsiniz.
 
Demek istediğinizi anladım ve tek mantıklı açıklaması bu gibi görünüyor."ruble kaset ise vida gevşemesindende olabilir" buda olabilir fakat ruble kasetmi değilmi bilmiyorum , Scott Aspect 55 2010 üzerindeki ruble var bisiklette.
 
ruble lenin vidası gevşemiş ola bilir 1 viteste ço sert bastığınızdadabi boşlama oluorsa öledir büyük ihtimal
 
@Ozan Güner

arka jantı somun ile mi kadro kulağına tutturuyorsunuz yoksa qr ile mi qr ise kaset göbektir o zaten
 
Arka dişlinin bazı dişlilerin dişlerinin uçları yuvarlaşmaya başlamışsa veya öyleyse sorun çıkabiliyor.Normalde dişli uçlarında pah ( yuvarlaklık az olması lazım.Sizin sorun arka dişlidedir.
 
@ismailduran
Qr ile öndede arkada da mandal var yani, kaset o zaman dediğiniz gibi.
 
ön dişli 3 te arka dişli 6 da olursa yine aynı sertlikte vites olucaktır ve böyle bir sorun yaşamıycaksınızdır
 
benimde şöyle bir sorunum oldu bugün arka teker dönünce dişlide dönüyor ve bu da pedalı döndürüyor hızlı giderken pedal çevirmek zorunda kalıyorsun yada ayaklarını pedaldan çekmek zorunda kalıyorsun yoksa zincir boşa çıkıyor ve atıyor. bunun sebebi nedir. bu durum dün bisiklet tamircisinde arka iç lastigimi degiştirdikten sonra ortaya çıktı. yardımcı olursanız sevinirim
 
Rublede 1 diş kırılmış veyahut yamulmuş olabilir.
 
@Faruk Korkut

Bazen tamirciler; bir yeri yaparken başka yeri de bozuyorlar.

Bazen buna sebep, sadece yapmaları gereken yeri bitirmek için dan dun girişiyorlar. Diğer yerler eğilmiş, bükülmüş, kırılmış; hiç de umurlarında olmuyor.

Bu, araba tamircileri için de geçerli.

Eğer bisikletten anlıyoranız ve yapabiliyorsanız kesinlikle kendiniz tamir edin derim.

Tabi ki bu söylediğim her tamirci için geçerli değil. İşini iyi yapanlar hariç.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sefer Derebaşı
Geri