Scudo Sports

Patlayan lastik nasıl yapılır?

Ender abi verdiğin bilgiler çok önemli ve bisikletçi için vazgeçilmez bilgiler.Teşekkür ederim.Lütfen bisikletçi kardeşlerimiz düşük (az)hava ile lastiklerinin üzerinde sürüş yapmasınlar.Doğru hava basıncı az patlayan lastik demektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ender Alıcıoğlu
Scudo
paylaşım için teşekkkürler bilmeyenler için çok iyii bişey
 
@alikırbaş

Ali'cim ilgin için teşekkür ediyorum.


@CROSSCU_31

İlgin için teşekkür ediyorum.

Sevgi ve selamlarımla.
 
Benim hatırladığım kadarıyla bir zamanlar aluminyum bir kabın altına tutturulmuş lastik parçaları vardı. Kabın içi de çabuk yanan sunta gibi bir şeyle doldurulmuştu. Bir de özel mengenesi vardı. Hala bende 8 - 10 tane bu yamalardan var. Lastiğin delik yerine lastiği denk getirip mengeneyle ikisini de sıkıştırıyordun, sonra da kabın içindeki malzemeyi yakıyordun. O yanana kadar bekliyordun. Oluşan sıcaklıkla lastik, iç lastiğe yapışıyordu. Çok ilginç bişeydi...
 
Ender ağbi birşey sorma istiyorum;
anlatımda geçen araçların maliyeti ne kadar oluyor..
öğrenebilirsem çok sevinirim..
şimdiden teşekkürler


ayrıca anlatımınız için patlak lastik mağduru olarak ayrı bir teşekkür ediyorum emeğiniz ve uğraşınız için son bir teşekkür daha..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ender Alıcıoğlu
Emeğinize teşekkürler... Bu konuda takıldığım bir nokta var. Şu küçük plastik levyeleri takıp, dış lastiği cantın dışına almak çok zor oluyor.Özellikle 28" lastiklerde neredeyse yarım saatimi alıyor. Kan ter için de kalıyorum ve dış lastiğin kenarları zarar görüyor. Sanırım bu işin bir püf noktası vardır.Bilgi ve tecrübeniz için şimdiden teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ender Alıcıoğlu
Ender Bey'den güzel ve yardımcı bir çalışma daha...
Emeğinize sağlık çalışmalarınızın devamını bekleyeceğiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ender Alıcıoğlu
Elinize saglık Ender Abicimmmmmm ;) süper walla!
bisikletten anlamayan biri bile 2 dkkada senin yazdıklarını okusa işi çözer walla ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ender Alıcıoğlu
çok güzel bi çalışma olmuş üşenmeden yazmışsınız çok teşekkürler.yanlız son zamanlarda park tool marka sticker şeklinde direk çıkartma gibi yapıştırılan yamalar çıktı ben kullanıyorum.gerçekten mütiş,yapıştırıcı ile uğraşmak yok,öteki yama gibi kalınlık ve içlastikte büzme yapmıyor,kurumasını beklemek yok üstelik yamanan yer belli bile olmuyor şiddetle tavsiye ederim fiyatıda atla deve değil
 
  • Beğen
Tepkiler: Ender Alıcıoğlu
Merhaba Ender Bey,

Bizi bilgilendiriyor ve hayıtımız kolaylaştırıyorsunuz. Ellerinize ve emeklerinize sağlık.

Zincir ve dişlilerin temizliği ve bakımı konularında da bizi aydınlatırsanız minnettar oluruz.

Esen kalın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ender Alıcıoğlu
sadece yeni baslayanlar için değil bence lastik tamir eden herkes için cok yararlı bir yazı olmuş,,,uygulamadıgım bilmediğim bircok püf noktasını gordum yazınızda,tesekkurler
 
  • Beğen
Tepkiler: Ender Alıcıoğlu
bu benim gibi yeni başlayan herkes için çok güzel bir bilgi paylaşımı....bazen vites geçişlerinde problem yaşıyorum bu konuda buna benzer bir çalışmada yapabilirsen......
 
  • Beğen
Tepkiler: Ender Alıcıoğlu
@Manta

hala var onlardan ve bende mengenesiyle birlikte 8-9 tane yaması mevcut. sivri taşların sebep olduğu patlaklarda dış lastikte oluşan hasarı gidermek ve bu genişçe delikten lastiğin yarılmasını önlemek amacıyla kullanılabilir.

ayrıca bu geniş deliğin (Geniş dediysem parmak girecek kadar değil diken deliğine göre geniş parmak giriyorsa zaten atmakta fayda var. kısa sürece harcayacağınız iç lastikler yeni dış lastikten pahalıya gelecektir. :) ) kapatılması bu noktadan normalde lastik patlamasına sebep olmayacak nesnelerin (küçücük taşlar gibi) buradan girerek başınızı ağrıtmasına de engel olacaktır.

Aynı tür bir yama sanırım tubeless araç lastiklerinin tamirinde de kullanılıyor. ama tabi böyle yakarak değil ayrı bir ısıtıcı ile birlikte.

Not : Elinizde bunlardan var ise kullanırken dikkat : mengene ve metal plaka yakıt tamamen bittikten sonra bile çok uzun bir süre sıcak kalıyor. Bu durumda en önemli tehlike elleri yakmak, ikinci tehlike ise daha tam birleşme gerçekleşmeden sökerek lastik yamanın metalle birlikte ayrılmasını sağlamak.
 
@Tuonela
çok mantıklı.hemde takarken jant la lastik arasına sıkışmaz.teşekkürler.
 
@abbaskara

bir de çok fena tütüyor kapalı mekanlarda uygulamayın derim.bide kokuyo çok fena.:D :p
 
@bts.elektronik

Bu söz ettiğiniz Park Tool marka yamayı nerden bulabiliriz acaba?? Birde fiyatını öğrenebilirmiyim??

Hemen alacağım, yedek iç lastik taşımaktan kurtulcağım :)
 
Geri