Scudo Sports

patlayan lastiğin tamiri için maximum yırtık çapı...

meteoksasoglu

Aktif Üye
Kayıt
21 Ocak 2012
Mesaj
127
Tepki
26
Şehir
Mersin
Bisiklet
Scott
Lastikten anlayan arkadaşlarımdan öğrenmek istediğim bir şey var, az önce lastiğim patladı ama patlayan kısım uzunlamasına (yırtık gibi) 1,5cm ben buna en büyük patlak yamasını yapıştırıcısıyla yapıştırdım 6-7 dakika bekledim lastiği takıp şişirdim ve 2-3 dakika içinde tekrar aynı yerden hava kaçırdı indi. Acaba ben mi yapamadım tamiri yoksa patlayan kısım 1,5cm olduğu için tamiri sözkonusu değil mi?
 
Scudo
@sadık1964
Teşekkür ederim, galiba fazla şişirdiğim için öyle oldu.
 
Merhaba,
Tamiri elbette mümkün ama hazır yama kullanmayın.Eski iç lastiklerden keseceğiniz geniş bir yama kullanmanız gerekir.
Veya bir araba lastik tamircisine gidin onlardan en büyük yamalarından isteyin.
Kolay gelsin.
 
büyük yırtıklarda boş yere yama setinizi harcamayın derim ucuz iç lastik edinin bu tür patlaklarda direk olarak değiştirin belki bu size 7.5 - 10 tl bir masrafa mal olur ama hem sağlıklı bir çare olur hemde zamandan kazanırsınız saygılar
 
@Sabri Atalay

Peki ben anlattığınız tarzda bir büyük yama bulursam onu en iyi hangi yapıştırıcı ile yapıştırabilirim? japon yapıştırıcısı olur mu ya da daha uygun olabilecek bir yapıştırıcı var mı?
 
@Ahmet Kırıkhanuğur

Teşekkür ederim bende o şekilde düşünüyorum ama bu konu hakkında bilgim muhakkak olmalı çünkü sık sık 25-30km. mesafede olan 2 nokta arasında spor amaçlı gidiş geliş yapacağım ve yol boyu benzinliklerden başka bir şey yok.
 
Bence Sakın japon yapıştırıcısı kullanmayın. Kuruduğunda çok sert olur. Sürüş esnasında sıkıntı yaratabilir. Bali tarzı yapıştırıcı kullanırsanız daha sağlıklı olur. bisikletçilerde veya yapı marketlerde 2-3 TL ye alabilirsiniz.
 
Lastikleri benzolsüz solusyon ile yapıştırıyoruz.Kunduracılar kullanır. Veya en kötü ihtimal Bally yapıştırıcı ile. Japon yapıştırıcı veya Loctite gibileri kesinlikle kullanmayın.Hatta deri türü şeylerde bile anında değdiği yeri yakarlar.
 
yarın bu benzolsüz solüsyon adlı yapıştırıcıya bakacağım olmazsa dediğiniz gibi bally alırım.
 
Sabri kardeşinde dediği gibi eski iç lastiklerden yama yapabilirsin,fakat yamayı iç lastiğe yapıştırmadan önce yamanın bir yüzü siyahlaşana kadar zımparalayın.Yapıştırıcı daha sağlam yapıştırır.
 
Evet en iyisi eskimiş bir iç lastikten uygun bir parça kesip üzerindeki tabaka gidene kadar (siyah renk alacaktır) zımparalamak yapıştırıcı olarak ta yama setlerinin yanında verilenler işinizi görecektir.Bally de kullanılabilir ancak yamaya sürdükten sonra bir müddet beklemek gerek.
 
yani hazır renkli yamalardan daha mı iyi oluyor eski iç lastik parçaları?
 
Zımparayı güzel ve temiz yapıp, solüsyon veya Derby/Bally tarzı yapıştırıcıyı uygun oranda sürdükten sonra 1-2 cm yarık bile büyük boy yama ile kapatılır. Ancak bu tip patlaklarda özellikle yaz aylarında problemler çıkıyor. En iyisi yeni bir iç lastik almak veya sıcak yama yaptırmak.
 
İç lastiklerde büyük delikler veya iç lastiğinizde üç adetten fazla yama var ise,artık o iç lastiği değiştirme zamanı gelmiştir.Özellikle yaması bol iç lastik önde ise,size yolda hızlı giderken tehlike yaratabilir.
Ben eski iç lastiklerden yaptığım yamalarımı 404 yapıştırıcısı ile yapıştırıyorum.Yamanın iç kısmı yapıştıktan sonrada kenarlarına yapıştırıcıyı geçiyorum.Şu ana kadar sorun yaşamadım.
 
orta parmanız kadar yeri yapabilirsininz eğer el ayarınınz varsa
 
bir aya yakın bir süre önce lastigi tamir ederken oaket içinde olan yapıştırıcısı birmişti
uhuya benziyor deneyeyim dedim uhu tuttu ertesi gün indi
söküp suya soktum çok küçük bir baloncuk bes saniyede bir çıkıyordu aynı yamayı söktüm kolay söküldü
zaten ayrıca iki yamam vardı dedim giderse gider bastım yeni yama ile japonu bir aydır sıkıntı yok
120 km yaptım
 
Geri