Scudo Sports

patlaklar hakkında

coskunyp

Üye
Kayıt
16 Ekim 2006
Mesaj
11
Tepki
0
arkadaşlar patlaklar hakkında tam olarak neler yapmalıyız hemen bi diken battımı teker iniyo en küçük diken bile rahatça patlatıyo çözüm yolu gösterin ben şöle bişey duydum :dış lastiğin iç tarafına vernik sürülünce diken iç lastiğe işlemiyormuş ne dersiniz başka fikirleri ve bilgileri olan arkadaşlar yazsın
 
Scudo
Vernik? İlk kez duydum...
Ancak iç lastik ile dış lastik arasına konan şeritler mevcut. Gayet de işe yarıyorlar.
Kaliteli iç lastik kullanmak da bir çözüm olabilir.
Veya "Slime" tarzı patlak önleyici sıvılar (daha doğrusu patladığı anda tamir eden sıvılar).
Tabi bir de kaliteli dış lastik kullanmak bir nebze çözüm olabilir.
Sanırm en garanti olanı iç lastiksiz (tubeless) sisteme geçmek :).
 
Olmaz mı? :).
Yıllardır var hem de.
Ancak bunun için jant çemberlerini veya jant setini komple değiştirmen gerekiyor.
Normal jantları tubeless'e çevirmek için kitler var ancak gerek yok diye düşünüyorum.
 
@HaliliOzturk

Bu şeritler ile ilgili eklemek istediğim bir mevzu var. O da dikkatli kullanılması gerektiği.
İnce lastiklerle (1,50 veya aşağısı, hatta 1,75) ve düşük basınçla kullanılması ters etki yaratabiliyor. İçeride tam sabit duramayan veya gereğinden fazla sıkışan şerit oynama yapıp iç lastiklere zarar verebiliyor.
Kaş yapalım derken göz çıkarmamak gerekiyor yani, dikkatli olun derim eğer kullanan veya kullanmayı düşünen arkadaşlarımız varsa...
 
iki yıldır kullanıyorum serit hiç bir sorun çıkarmadı şimdiye kadar ben tavsiye ederim. birde slime bulabilirsen slime de çok iş ğörüyor benim ön lastikde var arkada yok yenisinide bir türlü bulamadım
 
tubeless ne kadara mal olur acaba diken giriyomu tubelesse pıtırak dikenleri çok kötü
 
Tubeless'a da tabi ki diken vs giriyor ancak çok çok daha az etkileniyor. Kimi zaman hiç inmiyor. Ayrıca slime gibi sıvılar iç lastiksiz sistemlerde çok daha verimli oluyor.
Tubeless jant çemberleri Mavic 819 teki yakşalık 70-75 euro sanıyorum. Tabi yine Mavic'in tubeless teker setleri var onlardan da alabilirsin 250 euro gibi yaklaşık bir fiyatı olsa gerek en ekonomik olanının. Tabi bir de tubeless lastikler alman gerekiyor. Onların da teki 25-35 euro gibi fiyatlardan başlıyor.
 
Hatta çok bol euro da diyebiliriz sanırım.....! Şu çocukken bindiğimiz bisikletlerin dolma tekerleri oluyodu acaba hala kullanılıyormudur ki?...
 
@Markenradkesin çözüm budur dolma teker.sıvılar ve şeritler patlamayı önler ama kesin çözüm degiller
 
@HaliliOzturk

Salcano NG 600 almayı düşünüyorum ve alır almaz patlaklara karşı şerit taktırıcaktım. Senin bu dediğinden sonra şeritten soğudum. :(
 
@Selim Çam
Merhaba..
Şeritten şerite fark var.. Yıllardır bunlardan kullanıp da 1 kere şikayet etmeyenleri tanıyorum.. Ama en iyi çözümlerden biri de sıvı Slime.. Ben onsuz yola çıkmam. 1 tüp slime 2 yıla yakın dayanır. 3 yıldır ya 2 kere ya da 3 kere patladı lastiğim..Hem de en dikenli ormanlarda biniyorum..2 teker için 13-14 dolar fiyatı var..Bize çok yakında gelecek.Yıllardır satıyoruz..Fakat bunun için ya otomobil sübaplı ya da iğnesi sökülen (presta) ince sübaplı lastik lazım..(gerçi sökülmeyen ince sübaplıya da küçük bir delik açarak (sonra yamayarak) işi hallediyoruz)
 
Bu "Sıvı Slime"lar, snake bite a da etki ediyor mu?...Benim merak ettiğim konu bu!!!
 
@gürsel

gürsel abi sıvı geldiği zaman buraya yazarsanız çok memnun olurum.ince sipop kullanıpda sıvı kullanmak isteyen arkadaslara bir tavsiyem var yamayı kendiniz yapıştırmayın gidin bir tamirciye sıcak kaynak yaptırın
 
@gürsel

ben de bu cevabi bekliyodum:) eger bi aksilik olmazsa bugun(persembe) ogleden sonra ugruycam dukkana Gursel abi benim lastikleri de slimelayalim da aklimda patlak derdi kalmasin :)
 
tamam gürsel abi arkadaşlarla irtibata geçeyi ona göre şipariş verelim bu sfer kendime iki adet alacam bir yedek
 
@nuriaktürk

Tamam Nuri ve Tuğberk..
Slime'ın yararlarını iyi bilen biri olarak sizi tebrik ediyorum..Basit patlak yüzünden millet yarış kaybediyor veya turda dert çekiyor.. Ben üzülüyorum. 20 YTL lik bir ürün için bu kadar derde değmez..Lastik 100 gr ağırlaşıyor diye.. Tamam rotasyonel ağırlık tercih edilmez ama koca bir yarışı kaybetmemek için de değer..

Geçnlerde ormanda bir arkadaşın lastiğine koca bir çivi girdi. Çiviyi söktük biraz hava bastık yola devam ettik.
Hep yazmışımdır Kaçkar'da downhillde lastiği taş kesti. Slime kapatmaya fırsat kalmadan lastik "cos" diye indi. (Demekki kocaman 2 delik oldu). Hiç bozuntuya vermeden bastım havayı yola devam ettik.. Milletin gözü yerinden fırladı. O lastiği en az 6 ay kullandım.

Başka bir kız arkadaşın lastiğini ormanda şişe dibi kesti. Hem de slime kızın üstüne fışkırdı.. O kadar büyük delik yani.. Bastık havayı, haftalarca aynı havayla (ve delikle) bisiklete binmeye devam etti.

Yakın bir rakadaşımın Suzuki Burgman 650 motosikletinde tubeless lastik var. Tabii ki Slime kullanıyor.. Lastiğinde kalem girecek kadar delik var ama hava kaçmıyor..

Bunlar efsane değil arkadaşlar. Bunu reklam olsun diye de yazmıyorum. Bu acaip paralar kazandıracak bir ürün değil.. Ama bisiklete binmekten zevk alan insanların başına patlak olayı geldiği zaman çektiği "işkenceyi" bildiğim için içim sızlıyor. Benim başıma patlak olayı gelse hiç sorun değil en fazla 3-5 dakikada hallederim tabii ki ama bu işe yatkın olmayanlar için dünyanın sonu gibi bir durum oluyor..

Selamlar..
 
Geri