Scudo Sports

Patlak önleyici sıvı

selamlar tubular lastiğime sıkmış olduğum sıvı uzun zamandır lastiği kullanmamdan dolayı sibob girişinde donmuş ve acılmıyor sibobu cektiğimde resmen betonlaşmış bunu açmak için bir çözücü kimyasal yada bir öneriniz varmı
 
Scudo
Merak ettiğim için soruyorum belki mantıksız gelecek ama normal yol bisikletinin iç lastiğine bu sıvıyı bassak ya da bir şekilde bastık diyelim patladığında kapatır mı acaba? Ya da bunu deneyen tecrübe eden var mı?
 
selamlar tubular lastiğime sıkmış olduğum sıvı uzun zamandır lastiği kullanmamdan dolayı sibob girişinde donmuş ve acılmıyor sibobu cektiğimde resmen betonlaşmış bunu açmak için bir çözücü kimyasal yada bir öneriniz varmı

Biraz geç cevap olacak.Kullandığınız ürüne göre değişebilir ama geneli "su"ile çözülüyor.
Merak ettiğim için soruyorum belki mantıksız gelecek ama normal yol bisikletinin iç lastiğine bu sıvıyı bassak ya da bir şekilde bastık diyelim patladığında kapatır mı acaba? Ya da bunu deneyen tecrübe eden var mı?

Yol bisikletimde 120 psi (basınç) ile kullanıyorum. Sık lastik patlamasından şikayetçi olduğum için almıştım. O gün bugün patlak olmadı (yaklaşık 20 gün). Bu sürüşler arasında pek uygun olmayan yerlerde oldu. Hatta bu sürüşlerin birinde (bkz. tekke) iyi bir diken çıkardım ön lastikten ve kesin yolda kaldım dedim ama patlak olmadı. Bence işe yarıyor çünkü genellikle yol bisikletinde 3-5 günde lastik basıncının düştüğünü öğrenmiştim; sıvı sonrası lastik basınçları da düşmüyor! Bir defa sadece arka teker biraz hava bastık o da muhtemelen yolda patladı ve sıvı sayesinde kapandın; o arada kaçan havaydı. Bilemiyorum, benim deneyimler bu yönde. Açıkçası patlak önleyici sıvı yine alacağım, yedek olarak dursun.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
@Voltaire Anladım teşekkür ederim. Sanırım denemekten zarar gelmez. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Ben hazır sivili iç lastik aldım 5 ay kadar kullanımda hiç patlama olmadi ancak ikisindede sibopta donma oldu. Bir süre hava kaçırmadan gittiler ama sonunda ikisi de çöp oldu. Patlak önleyici şerit alıp iç lastikle dış lastik arasına taktım bu şekilde kullaniyorum hiç paylama yaşamadım. İç lastiklerde sorun yok. Böyle daha iyi oldu sanıyorum.
 
Ben hazır sivili iç lastik aldım 5 ay kadar kullanımda hiç patlama olmadi ancak ikisindede sibopta donma oldu. Bir süre hava kaçırmadan gittiler ama sonunda ikisi de çöp oldu. Patlak önleyici şerit alıp iç lastikle dış lastik arasına taktım bu şekilde kullaniyorum hiç paylama yaşamadım. İç lastiklerde sorun yok. Böyle daha iyi oldu sanıyorum.

İkiside çöp oldu derken, ne oldu acaba? Sonu derken de ne kadar süre ve nasıl bir son?
Ben hazır sivili iç lastik aldım 5 ay kadar kullanımda hiç patlama olmadi ancak ikisindede sibopta donma oldu. Bir süre hava kaçırmadan gittiler ama sonunda ikisi de çöp oldu. Patlak önleyici şerit alıp iç lastikle dış lastik arasına taktım bu şekilde kullaniyorum hiç paylama yaşamadım. İç lastiklerde sorun yok. Böyle daha iyi oldu sanıyorum.

+Kullandığınız şerit hangi marka acaba? Zefal ve Seagull var sepetimde. Sıvı+şerit kullanmak istiyorum. Yazın uzun turlara çıkacağım için tüm tedbirleri almak istiyorum.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Uzun süreli patlak önleyici sıvı kullanım tecrübelerimi paylaşayım hazır konuyu görmüşken.

Ben Formula X marka olanını kullandım yaklaşık iki yıla yakın lastikte durdu ve son zamanlarda lastikte artık görece büyük delikler açıldığı için işini yapamamaya başladı. Onun haricinde evden 50 km uzakta (ve diğer yakada) lastiğim patladığında şöyle bisikletin üzerinde birkaç kez hoplayıp bisikletten bile inmeden patlağın kapanmasını sağladığını söyleyebilirim. Bazen sıvı patlağı kapatana kadar hava biraz fazla inmiş oluyordu onda da ya yanımdaki pompayla ya da yakınlarda bisikletçi varsa iki dk tekrar eski basınç değerine kadar şişirip yola devam ettiğim oldu.

Gelelim eksi yanlarına.

Zaman zaman lastiğin uç kısmı veya sibobun kendisi sıvı ile tıkandığı için pompa ile hava basmak zor olabiliyor. Bir süre deneyince tekrar basabiliyorsunuz. Jantım profilli olduğundan mecbur sibop uzatıcı aparat kullanıyorum ve en son lastiği değiştirmek için aparatı sökerken bağlantı yerinden koptu ve lastiğin içinde kaldı. Bu da sıvının metal yüzeylerde ve sibobun kendisinde aşındırma yaptığının kanıtı. Daha önce de sibop kırılmıştı aynı şekilde.

Bunların haricinde zaten tubular kullananlar için olmazsa olmaz bu sıvılar. Normal kullanıcılar için de lastiğim patlar mı derdi olmadan rahatça bisiklet sürme keyfini vereceği için tavsiye ederim. Olumsuz yönlerine göre olumlu yönleri çok daha ağır basıyor diyebilirim.

Sağlıklı günler.
 
Yol lastiğinde sıvı dolgulu iç lastik kullanıyorum. Aylardır patlak yaşamadım. Lastiğe dikkatli bakıldığında minik delikler ve bunu kapatan sıvı görülebiliyor. Bir sürü deliği sıvı hep kapatmış.
Sıvının sibopta donmaması için, bisiklet kullanılmadığında sibobun saat 10 pozisyonu da gibi olması gerekiyor. Ben her sürüşten önce lastikten biraz hava boşaltıp yeniden hava basıyorum. 1 ay ve üzeri sürelerde sürüş yapılmayacaksa en azından 2 hafta gibi bir sürede hava tahliyesi ve takviyesi yaparak siboptaki kurumayı engellemek sibobun ömrünü uzatır. Uzun süre hava geçişi olmayınca sibop bozuluyor (daha önce yaşandı).
Sıvı dolgulu lastik, çok minik bir ağırlık artışıyla yol lastiğini korumalı hale getirdi. İki lastikteki toplam artış 100 gr civarıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
@beermug ben sanırım dikkat etmedim bu saat 10 yönüne bisikletçiye verdim jantı oda uğraşıyor bir yolu olmalı ama ne yani bu madde bir şekilde çözülmeli
 
@Voltaire Ben Seagull kullanıyorum. Şimdiye kadar dışardan giren sivri birşey yüzünden lastik patlamadı ama bir defa bu patlak önleyici şeridin iki ucunun birleştiği yerden iç lastik delindi. İki ucun birleştiği yeri sivri yüzey bırakmayacak şekilde düzeltmek gerekiyor.
 
Geri