İstanbul – Marmaris Bisiklet Gezisi
24 Mayıs Çarşamba – 31 Mayıs Çarşamba
2006
Birinci Bölüm / Giriş
Önsöz
Bu geziye neden çıktım ?
En yalın yanıt : Çok sıkılmıştım.
Bu sıkıntıyı biraz açmak gerekirse : Toplumsal yozlaşmanın her yanı sardığı bir sürecin içinde kendimi hızla tükenen bir tutsak gibi duyumsamaya başlamıştım. Yaşam, olumsuzluk bakımından “tekdüze” bile sayılamazdı. Gün geçtikçe yoksullaşıyorduk... Her bakımdan...
Bu yolculuğa neden bisikletle çıktım ?
İki temel nedenle bisikleti yeğledim. Birincisi, yolculuğu bedensel etkinlikle yapmak içsel gerginliğimi azaltmaya yardımcı olacaktı. İkincisi, görmeyi amaçladığım yerleri özümseyebilmek için en uygun araç bisikletti. Yalnızca görmek için değil, yol alırken bir yandan kuşların, derelerin seslerini dinleyebilmek, ağaçların, çiçeklerin, otların kokusunu duyabilmek için de en uygun taşıt bisikletti. Dahası yerçekimini duyumsamak için de...
Doğayla, ya da toplumsal çevreyle yakın ilişki kurabilmenin en güzel yolu, bence, yürümektir... Ama amaçladığım geziyi yedi-sekiz günde bitirmem gerekiyordu. Dolayısıyla hız bakımından da bisiklet uygun bir araçtı.
Ancak, belirtmek gerekir ki sözünü ettiğim bu “uygunluk” lar görecedir ! Bisiklete binebilen herkes bir gezi tasarlayıp gerçekleştirebilir. Ama herkes, yapacağı geziyi, kendi bedensel gücüne, yolculuk-yol deneyimine, teknik bilgi düzeyine göre tasarlamalı ve çok zorunlu olmadıkça benim yaptığım gibi tek başına uzun bir yolculuğa çıkmamalıdır.
Teşekkür
16 yıllık bisikletimin onarım ve bakımını özenle yapan, uzun yolculukta yararlı olabilecek teknik bilgi ve önerileri ayrıntılarıyla veren bisikletçi arkadaşım Mehmet Ali Aksoy’a, donanımla ilgili eksiklerimi tamamlamama yardımcı olan ve beni uğurlarken “Gezini yazacak mısın ?” diyerek beni bu yazıyı yazmaya yönelten bisikletçi arkadaşım Gürsel Akay’a ve yol boyunca hemen hergün telefon iletişimi ile beni yolda yalnız bırakmayıp pedala daha güçlü basmamı sağlayan tüm dostlarıma çok teşekkür ederim...
Özhan Özdil
4 Haziran 2006
Kartal
Teknik Bilgi
Bisiklet : Dawes / The Edge (16 yaşında, İngiliz el yapımı), 3X7 dişlili (21 vites), dağ bisikleti.
Bisiklet Donanımı : Yönelteç (gidon) üstünde, dikiz aynası, zil, kilometre göstergesi, ışıklık, elcik uzatmaları, 4,5 kg. yük taşıyabilen ön çanta. Çatı (kadro) üst kirişine takılı küçük çanta, iki suluk, arkada her iki yanda 30 litrelik yüklük. Sele altında kırmızı ışıklık, önde, arkada, tekerleklerde kedi gözleri, sele üstünde yumuşatıcı (jel) kılıf, tekerlek çamurlukları, ayaklık ve ayaklığı verimli kullanabilmek için elciklere takılı frenleme lastikleri.
Bisikletçi Donanımı : Başlık, güneş gözlüğü, uzun kollu üstlük, kısa tayt, şort, çorap, sert tabanlı bisiklet ayakkabısı, eldiven, küçük sırt çantası.
Araç – Gereç ve Diğer Gereksinimler : 2 iç lastik, iç lastik onarım takımı, sıvı deterjan, pompa, 3 dış lastik lövyesi, 23 cm. lik tornavida, alyen takımı, zincir parçası, yağlama fırçası, 4 adet kancalı bağlama lastiği, toz bezi, 1 rulo tuvalet kağıdı, 3 paket ıslak mendil, el temizleme jeli (Pürel) , 1 küçük havlu, banyo kutusu (diş fırcası , diş macunu, traş makinası, traş kremi, sabun , küçük ayna, cımbız, tırnak makası) , güneş kremi (30), 2 kutu antihidrotik-antiseptik krem (Kursept) , ilkyardım çantası ( pamuk, sargı bezi, sargı bantı, batikon, amonyak, Apranax, İncidal ) , sinek kovucu, çakı, altimetreli saat, pusula, harita, fotograf makinası, 3film, fotograf makinası ayaklığı, giysi ya da sırt çantasına takılabilen sarı ışık, cep telefonu, telefon yükleme aygıtı, yedek pil, bozuk ve kağıt para çantaları, kimlik, 2 not defteri, 2 kalem, 2 kitap (ince), yedek giysi ( uzun kollu ve kısa kollu üstlük, yelek/rüzgarlık, şort, uzun pantolon, iç çamaşırı, 2 çift çorap, şapka, kısa tayt, iki mayo, bez terlik) , numaralı 2 gözlük (uzak, yakın) , B vitaminleri, C vitamini, tuz, yedek besin (kuru kayısı, kuru incir, kuru siyah üzüm, fındıklı incir ezmesi, susamlı helva, tarçınlı akide şekeri) , kaşık, armonika.
24 Mayıs Çarşamba – 31 Mayıs Çarşamba
2006
Birinci Bölüm / Giriş
Önsöz
Bu geziye neden çıktım ?
En yalın yanıt : Çok sıkılmıştım.
Bu sıkıntıyı biraz açmak gerekirse : Toplumsal yozlaşmanın her yanı sardığı bir sürecin içinde kendimi hızla tükenen bir tutsak gibi duyumsamaya başlamıştım. Yaşam, olumsuzluk bakımından “tekdüze” bile sayılamazdı. Gün geçtikçe yoksullaşıyorduk... Her bakımdan...
Bu yolculuğa neden bisikletle çıktım ?
İki temel nedenle bisikleti yeğledim. Birincisi, yolculuğu bedensel etkinlikle yapmak içsel gerginliğimi azaltmaya yardımcı olacaktı. İkincisi, görmeyi amaçladığım yerleri özümseyebilmek için en uygun araç bisikletti. Yalnızca görmek için değil, yol alırken bir yandan kuşların, derelerin seslerini dinleyebilmek, ağaçların, çiçeklerin, otların kokusunu duyabilmek için de en uygun taşıt bisikletti. Dahası yerçekimini duyumsamak için de...
Doğayla, ya da toplumsal çevreyle yakın ilişki kurabilmenin en güzel yolu, bence, yürümektir... Ama amaçladığım geziyi yedi-sekiz günde bitirmem gerekiyordu. Dolayısıyla hız bakımından da bisiklet uygun bir araçtı.
Ancak, belirtmek gerekir ki sözünü ettiğim bu “uygunluk” lar görecedir ! Bisiklete binebilen herkes bir gezi tasarlayıp gerçekleştirebilir. Ama herkes, yapacağı geziyi, kendi bedensel gücüne, yolculuk-yol deneyimine, teknik bilgi düzeyine göre tasarlamalı ve çok zorunlu olmadıkça benim yaptığım gibi tek başına uzun bir yolculuğa çıkmamalıdır.
Teşekkür
16 yıllık bisikletimin onarım ve bakımını özenle yapan, uzun yolculukta yararlı olabilecek teknik bilgi ve önerileri ayrıntılarıyla veren bisikletçi arkadaşım Mehmet Ali Aksoy’a, donanımla ilgili eksiklerimi tamamlamama yardımcı olan ve beni uğurlarken “Gezini yazacak mısın ?” diyerek beni bu yazıyı yazmaya yönelten bisikletçi arkadaşım Gürsel Akay’a ve yol boyunca hemen hergün telefon iletişimi ile beni yolda yalnız bırakmayıp pedala daha güçlü basmamı sağlayan tüm dostlarıma çok teşekkür ederim...
Özhan Özdil
4 Haziran 2006
Kartal
Teknik Bilgi
Bisiklet : Dawes / The Edge (16 yaşında, İngiliz el yapımı), 3X7 dişlili (21 vites), dağ bisikleti.
Bisiklet Donanımı : Yönelteç (gidon) üstünde, dikiz aynası, zil, kilometre göstergesi, ışıklık, elcik uzatmaları, 4,5 kg. yük taşıyabilen ön çanta. Çatı (kadro) üst kirişine takılı küçük çanta, iki suluk, arkada her iki yanda 30 litrelik yüklük. Sele altında kırmızı ışıklık, önde, arkada, tekerleklerde kedi gözleri, sele üstünde yumuşatıcı (jel) kılıf, tekerlek çamurlukları, ayaklık ve ayaklığı verimli kullanabilmek için elciklere takılı frenleme lastikleri.
Bisikletçi Donanımı : Başlık, güneş gözlüğü, uzun kollu üstlük, kısa tayt, şort, çorap, sert tabanlı bisiklet ayakkabısı, eldiven, küçük sırt çantası.
Araç – Gereç ve Diğer Gereksinimler : 2 iç lastik, iç lastik onarım takımı, sıvı deterjan, pompa, 3 dış lastik lövyesi, 23 cm. lik tornavida, alyen takımı, zincir parçası, yağlama fırçası, 4 adet kancalı bağlama lastiği, toz bezi, 1 rulo tuvalet kağıdı, 3 paket ıslak mendil, el temizleme jeli (Pürel) , 1 küçük havlu, banyo kutusu (diş fırcası , diş macunu, traş makinası, traş kremi, sabun , küçük ayna, cımbız, tırnak makası) , güneş kremi (30), 2 kutu antihidrotik-antiseptik krem (Kursept) , ilkyardım çantası ( pamuk, sargı bezi, sargı bantı, batikon, amonyak, Apranax, İncidal ) , sinek kovucu, çakı, altimetreli saat, pusula, harita, fotograf makinası, 3film, fotograf makinası ayaklığı, giysi ya da sırt çantasına takılabilen sarı ışık, cep telefonu, telefon yükleme aygıtı, yedek pil, bozuk ve kağıt para çantaları, kimlik, 2 not defteri, 2 kalem, 2 kitap (ince), yedek giysi ( uzun kollu ve kısa kollu üstlük, yelek/rüzgarlık, şort, uzun pantolon, iç çamaşırı, 2 çift çorap, şapka, kısa tayt, iki mayo, bez terlik) , numaralı 2 gözlük (uzak, yakın) , B vitaminleri, C vitamini, tuz, yedek besin (kuru kayısı, kuru incir, kuru siyah üzüm, fındıklı incir ezmesi, susamlı helva, tarçınlı akide şekeri) , kaşık, armonika.