Scudo Sports

Otomatik şanzıman gibi çalışıp araba gibi davranıyorum.

Fat1h

Forum Demirbaşı
Kayıt
5 Nisan 2013
Mesaj
491
Tepki
561
Şehir
İstanbul
İsim
Fatih ÇAKMAKCI
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Single Speed
İlk başlarda ortalama bir vites ayarım vardı. Kalkarken, ortalama hızda giderken, yardırırken vs. hep onu kullanırdım. Hiç değiştirmezdim.

Artık otomatik şanzıman gibi çalışıyorum ve araba gibi davranıyorum.

Kalkarken çok düşük vitesle kalkıyorum, bir sonraki vitesi hazır bekletiyorum ve yeterince hızlanıp pedal boşa dönmesine ramak kala çatırt üst vitese geçiyorum. Yavaşlayacağım zaman tekrar hızlanacağım ortalama deviri hesaplayıp ona göre bir vitese düşürüyorum. Duracağım zaman boşa atıyorum ve kalkınca bu eğlenceli şey tekrar başlıyor. :asik: Yokuşta kalkış yaparken içimden dırın dırınnn diyerek kalkıyorum.

Bu iş çok eğlenceli olmaya başladı. :D
 
Scudo
otomatik sanzımanları sorunlu yalnız wolswagenlerin bir de hitler motorlarıda sorunlu.

aklıma donanım haber forumun otomobil bölümünde ki wolswagenin dsg şanzıman içerikli problemli konuları ve wolswagen fanları geldi

bu arada konuda dsg geçiyor wolswagen virali :D
 
5 dakikadır konudayım, 5 kez okudum, yazacak bir şey bulamadım. Ben 5 ileri manuelim hala.
 
@Cem Ç.
Dsg mevcut otomatik şanzımanlarının çoğunun atası olduğundan onu örnek verdim. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Ç
@celikkadro
Kalkarken kullandığım en hafif ayara boşa atmak adını verdim. :D
 
Dur bi tahminde bulunayım,Apple fanboyusun,favori araban VW Passat ?
 
@Erkin Kalender
iPhone sade ve sorunsuz olduğu için tercih ederim. Favorim Volvo S60 :(
 
@Erkin Kalender
Adamlar yapıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
single speed kullandığımız için bizi ilgilendirmeyen önerme. gerek de duymuyoruz, insan single speed'e alışınca vitesli bisikletleri çocuk oyuncağı gibi görmeye başlıyor.
rampa da çıkıyoruz biz :)
dırn dırrııın!
 
Benim kullanımım daha da ilginç. Bunu çift kavramalı debriyaj'a benzetebilirim. Nasıl ki çift kavramalı debriyaj, vites geçişlerinde bile gücü tekerlere aktarıyorsa bisiklette de benzeri oluyor, ivme düşmeden vites değişiyor. Şöyle ki, ben artık hangi viteste olduğumu zihnimden takip ediyorum, dolayısıyla ne vites koluna bakmaya nede zincire bakma gereği duyuyorum. Vites değişirkende o anda gücü kesmem gerekeceği için, hemen öncesinde pedala ani ve sert bir yükleniş yapıyorum. Böylece vites değişirken bisikletin hızında bir kesinti olmuyor. Aynı şekilde vites düşürürken de fren kullanarak vitesimin daima pedal devrimde kalmasını sağlıyorum.
 
@FERDİ İKİZ
Tuttum bunu, bu konuda da çalışacağım.
 
Geri