Scudo Sports

Orbea Uludağ Performans Tırmanışı

@mutlu07

erken yatar idim gerçi ,ama bu etkinliği baştan sona izledim,tartışma değil amaç ,organizasyonda bazı aksaklıklar olması doğal, keşiş grubu 283 kişi imiş, kontrol zor tabi ,özellikle inişte topluca inin denmesine karşın buna uyulmamış ,nitekim iki kaza var ,burda mecid beyin suçu yok tabi,o uyarmış,fakat ben genede trafiksiz bir ortamda amatör arkadaşların bulunmasını yeğlerim ,çünki sayı çoğaldıkça riskte beraberinde gelir,seneye daha risksiz bir ortamın seçilmesinden yanayım.
uludağ 30 km eğim ise bu eğimde araç olmaması bence gerekli,bunun için belediye öncü olabilir ise ne ala ,işin içine sağlam sponsörler girer ise günün birinde aynen bakarsın uludağ trafiğe kapatılır .
 
Scudo
Cyclist Türkiye'nin bu sayısında Uludağ Performans Tırmanışına yer verilmiş.
image.jpg

Tırmanışın detaylı fotoğraflarınada bu linkten ulaşabilirsiniz.

(link)
Fotoğrafların Logosuz büyük pikselli seçenekte olmasıda çok iyi olmuş.

Sadık Yalaman ustayla kayıt öncesi laflarken:)
image.jpg

(link)

@Mecit Tatlıcılar 'a teşekkürler.
 
Oralara kadar geldik ve şuraya tırmanmadan geri döndük ya, yanarım hep... :|
 
  • Beğen
Tepkiler: Groims
Konuyu canlandıralım. 5. Performans Uludağ etkinliği 5 Ağustos'ta. Kimler gelecek kimler iddialı görelim
 
Konuyu tekrardan canlandırayım.
Performans grubuna kaydımı yaptım ama umarım herkes yokuşta 20-25 basacak kadar pro değildir :D
Ayriyeten parkurun strava bilgisi var çok hoş ama strava verisi garmin'e atılmıyor maalesef. Geçen sene katılıp da parkurda garminle gps açanlar varsa rica etsem bana parkuru yollayabilir mi?
Bir de bir sorum olacak, bu sene de geçen sene gibi toplu başlangıç olacak mı önde araçla? Eğer olacaksa toplu başlangıçtan sonra kalan mesafe ve süre sınırı ortalama ne kadar?

@fblisaru
performans grubu nasıldı? Ben de performans grubuna kaydımı yaptım, normalde iyi tempo yaparım headwing'de vs. ama yokuşum o kadar iyi değil kanısındayım :D Tırmanış başlar başlamaz tüm grup önden uzar gider mi diye endişelenmiyor değilim bu seneki yarışta :D
 
@Gixxer
Katılımcıların ne yapacaklarına çok fazla takılmadan bu güzel aktivitenin tadını çıkarın bence.
 
İlk yapıldığı sene gitmiştim. Efsane bir tırmanış, öyle bir tırmanış ki; yarısında kenarda durup büfelerden yemeğinizi yiyip tekrar tekeri döndürdüğünüzde arkanızdan gelenleri görebileceksiniz.:komik:

Gidin ve vucüdunuzu zorlayın. Hiç pişman olmazsınız, aksine keyif alacaksınız.Yalnız bursalı arkadaşlar parkuru sürekli çıktıkları için parkuru güzel biliyorlar. Son 2-3 km sanırım en zor kısımı oluşturuyor.
 
Kayıt durumu ne durum da acaba ? Lisansım yok. Kayıt olamazsak yandan vs. kayıtsız katılma durumu olur mu acaba :) Bir de bisikletlerde ayrım veya da katılımcılar yüksek performans ile mi çıkıyor ? Yani en geride yalnız kalmak morali biraz bozar.

Gerekirse kaydedilip de gelemeyecek biri varsa kayıdını ben alabilirim:komik:
 
@Gixxer
Geçen seneki parkur ile aynı değil bu seneki parkur. 26 Haziranda, yani bayramda bu seneki parkuru deneme için bi tırmanış aktivitesi yapılmıştı. Tanıdıklarınız varsa giden onlardan bu veriyi isteyebilirsiniz yahut strava verisini kullanırsınız
 
Bugün sitede "Kayıtlar çok kısa bir sürede, yeterli sayıya ulaştığı için kapatılmıştır" yazmışlar kayıtlar son bulmuş maalesef :( Ben Bursa'da yaşayan biri olarak 2-3 hafta da bir Uludağ'a çıkmaya çalışıyorum bu organizasyona katılmayı çok istemiştim ancak iş yerindeki çalışma saatleri yüzünden hafta içi gidip lisans çıkartma şansı bulamadım. Katılan arkadaşların pedalına Allah zeval vermesin, herkese kolay gelsin keyifli sürüşler.

2016 Yılında alınan bir karar ile Tüm Bisiklet Organizasyonlarında Lisans Şartnamesi getirilmiştir. Bu nedenle lisanssız katılımcı kabul edilmeyecektir. Lisans çıkarmak için bağlı bulunduğunuz şehrin Gençlik Spor İl Müdürlüğüne müracaat ediniz.
 
@sadi imren

Benim bildigim bu sadece pro grup icin gecerli. Kesis grubunda lisans aranmiyor. Siz boyle yazinca da icime kurt dustu. Ben de kesise kayit oldum ancak lisansim yok.
 
@alembey 2016 Yılında alınan bir karar ile Tüm Bisiklet Organizasyonlarında" diye bir ifade var organizasyon diye yazıyor yarış demiyor onun için tüm faliyetleri kapsadığı düşüncesindeyim.
@Mecit Tatlıcılar
 
Trafiği kesememiş olmaları kötü oldu. İlk 10 km.bu nedenle dur kalklarla geçti.Bisikletçilerin şeridine giren bazı araçlar riskli durumlara neden oldu. Yarış öncesi Performans ve keşiş gruplarının ayrı zamanlarda start alacağı belirtilmişti fakat yarış günü tüm gruplar birlikte start aldı.Bunlar tespit ettiğim olumsuzluklar. Finiş alanındaki yemek ikramı ve trleferik ile ücretsiz şehir merkezine transfer gayet güzel jestlerdi.
 
@Aytaç DİREK

Bisikletçilere soldan gidilmemesi o kadar söylenmesine rağmen en soldan gidenler oldu. Sollamak için herkes soldan arabaların yolundan gitti de.

Finish alanında ben yemek vs. birşey göremedim. Herkes kendi halinde idi hatta. Kendim arayarak buldum bisikletçiler nerde diye. Teleferik kısmının arkasında imiş.

Bir de şöyle bir şey daha var. Teleferik ilk 150 kişi için ücretsizmiş. Ve ben ilk 150 kişiye dahil olamadım. Fiyatı sorduğumda 50 dediler. Ben de direk bisiklet ile indim.

Katılmam benim lisansız ve kayıtsız oldu. Bazı kişilerde numara varken bazı kişilerde ise yoktu benim gibi. Zaten yol kapatılmamıştı.
Mtb 'ler biraz geride kaldı etkinlikte benim gördüğüme göre.
 
zirveye vardığımda ne finish çizgisi gördüm ne de buna benzer bir son nokta. finish çizgisini bile geçmeden teleferik istasyonu olduğunu sonradan öğrendiğim bina içinde gezindim durdum. dışarı çıktım bir daha girdim, sonradan köfte makarna yenen yeri keşfettim. finish çizgisi üzeri kemerli bir şekilde daha belirgin olabilirdi. derece yapanlar belirlendikten sonra geri kalan herkes kendi haline terkedilmiş. yine de organizatörlere ve sponsorlara teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: LOse
Trafiğin kapatılmaması çok feci bir durumdu. Sadece sağ şerit kapatılmış fakat o da heryerde geçerli değildi. Beni yarış sırasında çok araba solladı, önüme geçti. Ayrıca yarış bu, tabiki önümdekileri sollayacağım yer yoksa sol şeritten gideceğim bunlar düşünülmeliydi. Bazı yerlerde yol çok dardı ve bazen araç-kamyon çıkabiliyordu. Ben yolun güvenliksiz olduğu kanaatine vardıktan sonra daha temkinli sürmeye başladım. (virajları geniş almak gibi, daha agresif sürmemek gibi). Dönüş felaketti. Teleferik ile indik, teleferikle indikten sonra arabaları park ettiğimiz eker meydanına gitmek hele o sıcakta, bilmediğimiz bir şehirde, o trafikte, o yorgunluğun üzerine çok sinir bozucuydu. Ülke de böyle organizasyonların yapılmasının çok zor olduğunun farkındayım o yüzden ekibi en içten dileklerimle kutlarım fakat ben şartlar daha uygun hale getirilmedikçe bir daha katılmayı düşünmüyorum.
 
Bayramda performans sürüş rotası antrenmanı yapıldı. Rotayı test etme ve tanıma imkanımız olmuştu. Tek sorun sıcak olur demiştik yarışta. Ama dün bikaç sürpriz oldu ister istemez. Sanırım benim için en büyük sürpriz 7,7'ci km'de dış lastiği yarıp tamir ederken qr'i kaybetmem oldu:D qr vidam olmadan biraz otostop ve kalan yolun 4 km'sini sürerek eker meydana dönmek sıkıntı oldu biraz:) yol çalışması ciddi sürpriz oldu. Aniden çamur ve kayganlaşan kayalık yol ve tek şeride inen trafik sıkıntılı idi. Nötral start verilmediği için yığılma oldu ve hız 20-25 olunca sol şeridi ister istemez kullanıyorduk. Özellikle kazalardan kaçınmak için. Kendini önemsemeyip mucura ve yol kenarındaki çakıllara girenler oluyor her zaman kimse buna bişey diyemez ama o kişiler kendisiyle beraber sizi düşürme riski gösterince sol şerite kaçınan çok kişi oldu. Genel olarak eksikleri vardı diyoruz ama bisikletlilerde de sıkıntı çoktu. Finish e gelenler hele son 100 metrede hafif yol düzelip inişe geçtiği için yüksek hızlarda gelip, finish çizgisinin 10-20 metre ilerisinde yolun ortasında duranlara söyleniyorlar ama yarışı bitirip iki tur atıp gelip aynı yerde duruyorlardı. Jandarma sürekli yolu aç diye baskı ve anons yapıyordu. Araç trafiğine açma derdindeydiler. Biraz daha esnek olsalar daha iyi olabilirdi ama onlarda görevlerini yapıyordu elbette...

Organizatöre zaten sürekli telefon gelip duruyor bi ara kulak misafiri oldum. Birisi (artık jandarmamı, köylü mü bilmiyorum) muz kabukları ve pet şişe çöpleri için arıyordu. Anlamsız şekilde uzayan bi diyalog geçti. Kısaca kolay çözülebilecek ama anlamsız uzayan sorunlar vardı. Seneye daha da iyileşir umarım..
 
  • Beğen
Tepkiler: LOse
Turkiye=bisiklet ve spor bu kadar olur,boşa kasmayin derim,oldu bitti havası edası her zaman olucak bu ülkede,organizasyonu duzenliyen arkadaş,elinden gelenin en iyisini yapmak için mücadele etmiş,ama diğer kurumlar bir sürü amasi mamasi var,yinede ülkemizde baya bir potansiyel var fakat düzenli bir sisstem içinde olmadığı için ülkemiz bu iş bu kadar olur hiç olmassa kazasiz keyif alarak binip mücadele etmissiniz bu herşeye deymistir umarim.
 
@mutlu07

İlk defa bu tür bir organizasyona MTB bisikletim ile katılım sağladım. Sürekli bu tür organizasyonlara katılıp, bizi de teşvik eden arkadaş, "Şimdiye kadar katıldığım en kötü organizasyondu." dedi. Olayın özeti bu şekildedir. Detaylarını merak edenler aşağıdaki yorumlarımı okuyabilir:

Yolun trafiğe kapatılamaması, istasyonlarda muz-su kalmaması, tepeye ulaştığımızda yiyecek kalmaması, yol çalışmaları, vb. bu tür aksaklıklar her zaman yaşanabilecek şeyler olduğu için bunları bir kenara bırakıyorum. Sonuç olarak 800 'e yakın kişi ve yakını bu organizasyona katıldı. Bunu kötü de olsa yönetebilmek bile büyük bir başarıdır.

Asıl başarısız olunan noktaya gelirsek, benim temelde yaşadığım ve tamamen organizasyonun hatası olan 2 problem bulunmaktadır:

1) Keşiş grubunun yol ayrımının bulunduğu yerde 1 kişinin bile beklemeyip bizi yönlendirmemesi ve bunun sonucunda 1 km kadar yanlış yolda ilerlemem: Bunun sonucu çok kötü olabilirdi. 1 km kadar performans grubunun yolundan gittikten sonra ve de keşiş grubu da yol ayrımını geçtikten sonra jandarma arka taraftan trafiği açmış. Performans grubunu takip eden araçların beni yönlendirmesi ile geri döndüm. (Bu araçlar olmasa ne yapardım onu da bilmiyorum. Hayatımda 2. defa Bursa 'ya geliyorum. Hiçbir yerini de bilmiyorum.) Fakat karşılaştığım manzara çok kötüydü. Çünkü yukarıdan aşağıya tek gidiş - tek geliş olan yolda birbirini aşırı hızlarla sollayan bir kamyon-tır trafiği vardı. Bana selektör ve kornalarla eşlik ettiler 1 km boyunca.

2) Bitiş noktasında rehberlik yapacak herhangi bir kişinin bulunmaması: Organizasyon açıklamalarında bildirildiği üzere geç kalanlar yemek saatinden önce bitiş noktasına taşınacaktı. Fakat bu olmadı. Biz belki yemek saatinden 1-1,5 saat sonra alana götürüldük. Yemeği filan geçtim su dahi bulamadım. Çantalarımızı yukarı taşıyan araç açık alanda bir yere yığmıştı. Organizasyon açıklamalarında biz aşağı inişiniz için gerekli işlemleri yapacağız demişti fakat kimse olmayınca etrafta bu konuda herhangi bir bilgi de alamadım. Mecburen sırtımda koca bir çanta tüm yolu bisikletle inmek zorunda kaldım. İniş sırasında telefonun şarjı bitti. Tutunduğum tek dal ise otelin önünde taksiciye arkadaşın sormuş olduğu buradaki meydanın ismi oldu: "Heykel meydanı"
 
Geri