Scudo Sports

Ön maşam kırıldı? (Çok eski bisiklet)

Darke

Aktif Üye
Kayıt
1 Haziran 2013
Mesaj
129
Tepki
34
Şehir
Edirne
Bisiklet
Bianchi
Yaklaşık 30 yaşında beldesan colorado kullanıyordum.
Bu akşam tam ayakta sürerken birden aşırı dengesizleşti bisiklet. İndim bi kontrol ettim hemen. Ve bu manzarayla karşılaştım

https://i.hizliresim.com/Y4jmQ2.jpg
https://i.hizliresim.com/889Aan.jpg

Yeni bi bisiklet olsa maşa modelinin 2. elini veya sıfırını bulup alayım fakat bisiklet aşırı eski.

Ne yapmalıyım ? Kaynak yaptırmak geçiyor aklımdan fakat çok kiritik bir yerde kırık, yolda giderken başıma gelmediği için şanslı görüyorum kendimi tekrar bu riski almaya değer mi ?

Hayatımda hiç maşa değiştirmedim.
Şu an bu bisikletin fren sistemi eski (cantilever) , yeni maşa almaya kalksam nasıl uydururum ? Bi de sıfırdan fren masrafım mı olacak ?
Maşanın boyuna mı bakıyoruz ? Furç kısmı hepsinde standart mı ?

Bi yardımcı olur musunuz ?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Scudo
Kırılan yer çok tehlikeli kaynak olur fakat güven olmaz ona hızlı girerken atarsa mazallah takla atarsınız. Tavsiyem yeni maşa alın
 
sahibindene bakın eski raleight maşaları felan olması lazım.
 
Kaynak iyi yapılırsa bişey olmaz zira bisikletin kadrosu hep kaynak

ASUS_T00J-D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
kaynak olmaz artık, zaten maşa çürümüş, maşayı çıkartıp aynısından ara, kesinlikle bulursun uyan bi maşa, fren sistemini de değiştirmen gerekmez

25.4 yani 1" lik maşa olması kuvvetle muhtemel, ama sen genede ölç.

One-inch Japanese Industrial Standard (JIS)
  • Common on many Asian manufactures bicycles, both road and MTB
  • Fork column outside diameter: 25.4mm (1")
  • Head cup race OD: 30.0mm
  • Acceptable head tube ID range: 29.75mm to 29.9mm
  • Fork crown race ID: 27.0mm
  • Fork crown seat OD acceptable range: 27.1mm to 27.2mm
  • Stem diameter at quill: 22.2mm

    (link)
 
@Darke Merhaba,
bisikletçilerde rahatlıkla bulursun ama kendin değiştirmek istersen aşağıdaki videoyu izlemeni tavsiye ederim. emin olduktan sonra internetten sipariş ver çok ucuza gelir. İstanbul'da mahalle arası bisikletçi benden furç takımı ve ince maşa (istediğim renkte değil mavi var sadece) için montaj dahil pazarlıkla 80 lira istedi. aslı bisikletten kalın maşa ve furç sipariş edip gidip aldım toplamda 30 liraya kendi istediğim renklerde bitirdim işi.



buda furç takımınıda değiştirmek istersen ayrıntılı olanı kullandığı aletleri çok kolay bir şekilde evdeki yada nalburdaki şeylerle yapabiliyorsun. hatta ben maşaya furç altını çakmak için eski furçtan çıkan yuvarlak bölümü elektrikli süpürge borusuna taktım elimde hafif hafif çekiçleyerek çaktım yerine hiç zarar vermedi ve tam oturdu.

 
Verilmiş sadakanız varmış. Kazayla sonuçlanmaması çok büyük şans...
 

Merhabalar,
bisikletin gördüğüm kadarıyla fork-end kısmından çürümeden ziyade malzemenin yorgunluğundan kırılmış. Yine kaynak kısımlarına bakılırsa, asetilen ya da oksijen kaynağı ile yapılmadığı için kırılmış olması da gayet normal karşılanabilir. (Düşük maliyet, ucuz işçilik... ıvır zıvır. ) Kısacası her iki fork-end kısmıda yenilenebilir, olması gerektiği hale getirilir ancak bu ya muadili bir ikinci el maşadan çok daha maliyetli bir noktaya gelir, ki o da bu bisiklet için değmeyecektir.
 
Bence mantıklı olan yeni bir maşa almak.

LG-H542 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bence o bisiklette inat edileceğine 300-500e ikinci el de olsa taze daha modern bir bisklet almak çok daha mantıklı olur.
 
Geri