Scudo Sports

Ön maşa kilidi yapımı (1 lira maliyet)

Kayıt
25 Haziran 2018
Mesaj
49
Tepki
144
Yaş
48
Şehir
mersin
İsim
serdar
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Benimki gibi ön maşası kilitli olmayan bisiklet sahibi arkadaşlara faydası olur umarım. maşa kilidimizi "pprc" olarak nitelendirilen,temiz su tesisat borusu ile yaptım.Buraya konu açmadan önce bir hafta kadar denedim.Çok basit ama çok kullanışlı oldu.Özellikle yokuş çıkarken bir rahatlık geldi bisiklete,ayrıca daha seri oldu.Birde,ben amortisör devre dışı olunca yoldaki en ufak taş parçasını bile hissedeceğimi,kollarımın çok yorulacağını düşünmüştüm ama aksine bir haftadır daha az yorgun hissediyorum.Ek olarak işe bisikletle gidiyorum.Git gel günlük 44km,kilitsiz günlere nazaran işe giderken ortalama 11 dakika,işten gelirkende yine ortalama 9 dakika kadar daha erken hedefime varıyorum.Bu belki psikolojik olabilir ama biraz daha hız artışı olduğunu düşünüyorum

Öncelikle maşamın çapını ve çalışma boyunu ölçtüm. çapı 25mm ve ikinci fotoda da görüldüğü gibi çalışma boyu 85mm

WhatsApp Image 2019-12-16 at 18.14.05(4).jpeg
WhatsApp Image 2019-12-16 at 18.14.05(3).jpeg

Benim elimde atıl halde bulunan,dış çapı 50mm ve iç çapı 32mm olan bir boru parçası vardı.Biraz büyük ama pprc boruların ısı karşısında malzeme özelliğini kaybetmeden esneyebilmesi,boruya istediğimiz şekli vermemizi sağlayacağından göz ardı edebileceğim bir ayrıntı oldu.Dilenirse maşa çapına uygun boru piyasadan mutlaka bulunabilir.

WhatsApp Image 2019-12-16 at 18.14.04.jpeg
WhatsApp Image 2019-12-16 at 18.14.05(6).jpeg

Benim maşanın çalışma aralığı 85mm,ben boruyu rahat takıp çıkartabilmek için 83mm kestim.Ayrıca maşaya takabilmek için aşağıdaki fotolarda görüldüğü gibi eni 4 cm ve dikine boydan boya bir parçayı çıkarttım.Kullanacağım parçayı mengeneye takarak,bir yandan sıcak hava tabancası (pürmüz yada yeterli diğer sıcaklık kaynakları da kullanılabilir) ile ısıtıp yavaş yavaş mengeneyi kapatarak iç çapını benim maşanın çapı 25mm'den biraz büyük olacak şekilde ayarladım.Ben iç çapı 27mm gibi ayarladım ki parça takılıp çıkartılabilsin.Sonrasında soğumasını bekleyip,parçanın dışını,kadronun rengine yakın bir renge boyadım.

WhatsApp Image 2019-12-16 at 18.14.05.jpeg
WhatsApp Image 2019-12-16 at 18.14.05(1).jpeg

WhatsApp Image 2019-12-16 at 18.14.05(2).jpeg

WhatsApp Image 2019-12-16 at 18.14.28(2).jpeg

WhatsApp Image 2019-12-16 at 18.14.28(1).jpeg
 
Scudo
bearsoldier
ne gerek var şimdi düz veya kilitlenebilir maşaya,yenisini alıp masrafa girmeye,demokrasilerde çareler tükenmez al sana sabit maşa :koptum::harika:
Hocam şuan yeni maşa alamıyorum,kaldı ki maşadan önce bir kask almam gerek ayrıca ön aktarıcı sıkıntılı değiştirmem gerekebilir,ayırca lastikleri daha uygun lastiklerle değiştirmem gerekiyor.Yoksa bende isterim " magura ts8 elect" almayı ama....
 
bearsoldier
yok hocam sakın yanlış anlamayın emeğinizi hakikaten takdir ediyorum.emeğe saygımız sonsuz :harika: evet hocam kaskı aman ihmal etmeyin
 
plastik contalara herhangi bir zararı olmuyor mu?
 
  • Beğen
Tepkiler: Aquila
Arazi yolunda alınan darbelerde pek şansı yok kırar atar o plastiği. İvmelenme, momentum ve güç etkisini, test edilmemiş bir malzemede denemek sürücü açısından pek sağlıklı olmayabilir. Kazasız sürüşler..
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
plastik contalara herhangi bir zararı olmuyor mu?
Bir haftadır günlük 44km yol yapıyorum, henüz bir sıkıntı olmadı, pprc dayanıklı olması dışında contalara zarar verebilecek sertlikte değil hocam, o yüzden bu tip bir malzeme kullandım
Arazi yolunda alınan darbelerde pek şansı yok kırar atar o plastiği. İvmelenme, momentum ve güç etkisini, test edilmemiş bir malzemede denemek sürücü açısından pek sağlıklı olmayabilir. Kazasız sürüşler..
Arazide çıkartılabilir özellikte hocam, kaldı ki şehir içinde kullanıyorum. Pprc malzeme kolay kolay kırılacak bir mazeme değildir, özellikle bu pozisyonda. Mükemmel olduğunu idda etmiyorum ama bir hafta test ettikten sonra paylaşma kararı aldım.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
yağ keçesinin yayı atar. keçe 2 gün sonra pert olur.
 
Güzel güzel cros yapmayacaksanız hiç bir şey olmaz ne atar-fırlar ne de bir yeri koparır. Günlük yüzeysel kullanım için gayet basit ve etkili olmuş tebrik ederim :)
 
Böyle fikirler, uğraşılar, büyük saygı ister. Kendi çözümünü basit bir yoldan yapmak çok keyifli olsa gerek. Basit bir yol ama, onu baştan düşünmek işin saygı duyulacak kısmı. Tebrik ediyorum kardeşim. Bence çok keyifli ve yararlı bir paylaşım.
 
Tekrar merhabalar, konuyu açalı 2 aydan fazla olmuş, bu 2 ayın 60 günü olmasada çok büyük bir kısmını aktif olarak bisiklete binerek geçirdim. Şehiriçinde, asfalt, arnavut kaldırımı, ufak tefek çukurlu tümsekli yollara girdim. Amortisörlerin ve amortisör contalarının durumu aşağıdaki gibidir.
IMG_20200222_161546.jpgIMG_20200222_161552.jpgIMG_20200222_161559.jpg
 
Parça fiyatları inanılmaz derecede arttığından dolayı bunları yapıyoruz.Misal benim eski bisikletim de kilit mekanizması aramış bulmuştum.Fakat bu ara parçayı alsam getirsem taksam astarı yüzünden pahalıya mal oluyordu.Yine aynı şekilde kilitsiz masaya kilit dönüştürme kilidi gidona aktarma seçenekleri vardı .O zamandan hatırladığım kadarıyla maşa sıfır fiyatı 140 lira kapak tamir kiti kilit vs almak istersen 65 lira artı gümrük artı kargo
 
@bearsoldier Hocam bu başlığı kaçırmışım , harika bir fikir olmuş , elinize ve emeğinize sağlık :harika:
 
Geri