Scudo Sports

On Aydinlatma yardim.

Kayıt
1 Eylül 2012
Mesaj
13
Tepki
4
Şehir
İstanbul
Arkadaslar yol bisikletine on aydinlatmada hangisini almak daha mantikli olur.ilk defa kullanacagim icin tecrubeli arkadaslarin yardimina ihtiyacim var.

(link)
linkteki sanirim sarj edilebilir 900 lumen ve fiyati 78 $ fiyat olarak paraya degermi.
( yurt disindan siparis verecegim. turkiyede boyle urun varmi bilmiyorum. varsada nereden alabilecegimi soylerse iyi olur.)

yada 56 ledli fiyat olarak daha uygun bir urunmu almak daha iyi olur. fiyat olarak 30 TL sanirim bu urunde.
http://a1209.hizliresim.com/11/h/d1ngb.jpg

Bisikleti yollarin aydinlatmasinin olmadigi bazi yerlerdede kullanmam gerekecek arasira ona gore almak istiyorum.Gece yollar bos oldugu icin araclar daha hizli seyir halinde oluyorlar aydinlatma onemli.
Fiyat performans urunu baska Tavsiye edebileceginiz urunlerde varsa yardimci olursanisiz sevinirim.
 
Scudo
Benim size tavsiyem reflektörlü yelek aldıktan sonra çift set almanızdır. birisi çakar (flash) modda birisi normal modda kullanamazdınır. Bütçe sıkıntınız yoksa 3 set takıp 2 li kullanıp birrisini yedek yapmanızdır. çakar yada far arzalandığınıda 3.yü devreye alabilirsiniz. Uzun turlara çıkmayacaksanız gerek yok tabi. Black Burn voyager 2 tavsiye ederimç
 
Murat bey tavsiye ettiğiniz Black Burn voyager 2 flaşör olarak uzun süreli kullanılacak bir ürün teşekkürler.
Bana birde yol aydınlatmasını ileri doğru iyi yapabilecek bir ön far lazım.
İstanbulda sabahları hava tam aydınlanmadan ve Gece hadımköy-esenyurt taraflarında yolların zifiri karanlık olduğu gece 03-04 saatlerinde işime görecek bir üründe lazım aynı zamanda.
Birde bu 56 ledli farı istanbulda nereden alabilirim acaba fazla aramadan.


@Murat BAYRAKTAR
 
Göz en karanlıkta bile görür. Seni görecekleri kadar aydınlatma yeter. Daha fazlasına gerek yok. Ben 2000 lumenlik ışık aldım. Fazla geldiğini farkettim. 1000 lumen civarı gayet yeterli olur.
 
56 led biraz büyük kaçmaz mı? Power led düşünseniz bence daha iyi.
 
Dealextreme iyi bir site ama elektronik ürün almamanızı tavsiye ederim.

Ne zaman elektronik cihaz alsam ya bozuk çıktı, ya da aldıktan 1-2 gün sonra bozuldu. İade olayı da yok.
 
@mehmet nuri
Mehmet Bey, kirlilik yaratmamak adına konu başlığınızı kullanıyorum; kusuruma bakmayın.:eek:

Uzun zamandır, bisikletimde kullanmak üzere kaliteli ön far arayışı içersindeyim.Kullandığım tek ledli farlar (S-Sun, 90 lümen Petzl ...) yetersiz geldiği gibi pil zayıfladıkça ışık şiddeti de bariz şekilde azalıyor ancak sinir bozucu bir şekilde tükenmek de bilmiyor.200 lümen in yarışlar haricinde yeterli olduğu kanaatindeyim.Forumda, outdoor sitelerde epeyce araştırdım ancak istedğim gibi bir far bulamadım.
Aradığım nitelikler:
-Mutlak suretle, pil ömründen bağımsız olarak ışık şiddetini sabit tutan elektronik regüle vb. teknolojiye sahip olmalı,
-200 lümen ışığı 10 saat boyunca temin edebilmeli,
-Tam güç, orta ve flaşör modları olmalı,
-kalem pil yada en azından Cr123A veya 18650 gibi standart pil ile çalışmalı,
-Bisiklet için boyut ve ağırlığı abartılı olmamalı,
-Tercihen batarya ve farı birlikte olmalı, (batarya grubunun fardan bağımsız olup kablo ile bağlandığı tip olmazsa iyi olur)
-Zayıf pil göstergesi de olursa hiç düşünmez alırım.

Kredi kartım olmadığı için yurtdışından alışveriş yapamıyorum.Led Lenser, Fenix gibi el fenerlerine de baktım.İstediğim özelliklere sahip olmak şartıyla el feneri de alıp gidon bağlantısını yapabiliriim.İstediğim özelliklere yakın nitelikte Led Lenser M14 ü buldum.Onun da düşük ışık modunun (yaklaşık 35 lümen) yetersiz oluşu ve kullanımının pratik olmayışı (sitesinde kullanım demosu var) beni rahatsız etti.

Tavsiyelerinizi bekliyorum.
 
Dün akşam sahil yolunda bunlara benzer ışıklı bisikletler gördüm.
Bisiklet olduklarını 10 metre yakınıma gelince anladım.
Uzaktan motor sandım. O derece ışık gücü yüksekti.
Ama kullandıkları ışık bunlardan mıydı bilmiyorum.
 
Sonunda tam istediğim gibi olmasa aşağıdaki farı alarak arayışıma son verdim.

(link)

Tercih etmemdeki sebeplerin başında ışık gücüne oranla son derece uygun fiyatı geliyordu.Farı tam şarj edip pilleri bitinceye kadar kullanma imkanım oldu.Satıldığı sitedeki özelliklerine ilaveten birkaç bilgi ve düşüncemi paylaşmak isterim:

* Batarya grubu ve far toplam 320 gr.
* Boş batarya 3 saatte tam dolu hale geliyor.
* Dahili elektronik regülesi sayesinde pili bitinceye kadar aynı şiddette (hemen hemen) ışık veriyor.
* Ürün, tam 1 ay sonunda elime ulaştı.
* Farın malzeme kalitesi iyi gibi; şarj adaptöründe ise durum tam tersi.
* Batarya grubu 4 adet 18650 tipi pilin birleştirilmesinden oluşuyor.Şarj etmek için ayrıca cihaza gerek yok; bataryaların bağlı olduğu kabloyu ürün kutusundan çıkan adaptöre takarak şarj işlemi yapılıyor.Pillerin ömrü bitince yenisi kolayca temin edilebilir; ancak bu şekilde birleştirme beni biraz uğraştıracak.
http://i.imgur.com/jxrIcB6.jpg
* Düşük güç modundaki 300 lümen, karanlık ortamlarda yaklaşık 30 km./saat hıza kadar aydınlatma alanının genişliği ve uzaklığı açısından yeterli.1200 lümen modu ise yüksek hızlarda dahi uzağın görülmesi açısından son derece tatminkar; ancak 30 km./saat üzerindeki hızlarda viraj dönerken aydınlatma alanının genişliği yetersiz kalıyor.
* Kutu içeriğinden çıkan ecnebi dildeki kullanma kılavuzunda Cree XM-LT60 led kullanıldığı beyan edilmiş.
:(Farın markası yok.
:(Bu farı kullanmaya başladıktan sonra kısa sürede bozulursa 2 seçeneğiniz var.Far konusunda tatmin olamamak yada yüzlerce lira para verip garantili tanınmış bir ürün almak.
:(Düşük pil uyarısı veya göstergesi yok.Son kullandığımda 1 anda pat diye söndü.Eve kadar arabalara çiğnenmeden zor geldim.:)
 
Emrah Bey hayırlı olsun. Şevkinizi kırmak istemem ama alacak arkadaşlara referans olması açısından bu tarz bataryalı ve çok aparatlı elektronik devreli cihazlar çok sağlam olmuyor. bu konuda biraz takıntılı ve ilgili birisiyim dünya kadar fener aldım. Mtb ve uzun turlar için sağlıklı değil hernekadar waterproff diye satılsada yağmur yiyince arıza gösteriyor. Hoplamalı zıplamalı arazi turlarında çok sık arızalanıyor. Ayrıca uzun turlarda en önemli öncelik zor koşullardır. Şarjlı modeller en lazım olduğu yerde yarı yolda bırakabilir.

Çinli sitelere girdiğinizde lümen güçleri çok cezbediyor insanı zifiri karanlıkta bin lümen ışığı yakınca insanın aklı gidiyor ama uzun ömürlü değilleri dediğim gibi. Ev ultrafire, magicshine çöplüğüne döndü 18650 piller ve ve yedek parçalarda cabası.

Kesinlikle argesi bu iş için yapılmış, bisiklet için aydınlatma ekipmanları üreten firmaların ürünlerinin tercih edilmesi taraftarıyım.
 
Şunuda eklemek isterimki reflektörler bazı durumlarda aydınlatma ekipmanlarından daha önemlidir. Özellikle polis, ambulans vb. sinyalizasyon kullanan araçlar, yerden yüksek araçlar tır, kamyonet vb. motorsiklet sürücülerini dahi fark edememektedirler. Yapı marketlerde 10 liraya satılan reflektörlü iş güvenliği yelekleri yüzlerce liralık aydınlatma ekipmanlarından yeri geldiğinde daha önemlidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: erendiz çetiner
@ozndrn
Merhaba Eğer sahil yolu olarak Sirkeci Kenedy Caddesi yolundan bahsediyorsanız Beni görmüş olma ihtimaliniz yüksektir.
Haftada en az 1-2kere orada binerim.
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=108801
2Hafta önce Kaldırımda gidiyordum.Polis tüm araçları arıyordu. Benide motor sandı 1-2dk anlamsızca baktıktan sonra az ilerdeki polise olum bisikletmiş lan o dediğini duydum :)
 
Hayırlı olsun. Trelock LS 735 kullanıyorum. Bu kadar büyük değil tabi ancak aydınlatması olmayan yollarda iş görüyor.

(link)
 
Geri