tolga1976
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 12 Eylül 2009
- Mesaj
- 1.717
- Tepki
- 2.360
- Şehir
- İstanbul, Ümraniye
Öncelikle bisikletin Oğuz ÖMÜR'e ait olduğunu belirtmeliyim. Fotoğraflar 2010 Rivathlon yarışında çekilmiş olup yayın için kendisinden izin alınmıştır..
İşte Scott Plazma.. O bir hayal ürünü..
(link)
Plasma Scott’ın yeni zamana karşı ve triatlon bisikleti. Bisikletin en büyük özelliği kısaca saymak gerekirse en son nesil MP5 karbon tasarımının yanında gövdesinin yassılığı. Bisikletin bütün tasarımında havayı yarma konusunda nasıl ileri gidilebilir sorusu üzerinde durulmuş.
(link)
Bisikletin aerodinamisini arttırmak için 3 ana yöntem kullanılmış:
1) Bisiklet daha yassı bir şekilde tasarlanmış. Scott’ın belirttiğine göre Plasma doğrudan rakiplerinden 2mm daha yassı.
2) Alın borusu ve çatal birleşimi birbirine tamamen entegre şekilde tasarlanmış. Bu sayede alın borusu ve çatalın yekpâre bir görünüm kazanıp havayı da tek parçaymışlarcasına verimli bir şekilde yarmaları sağlanmış.
3) “Aerocarbon” çeki boruları tasarımı. Scott bunu kısaca “cleanest chainstay ever produced” şeklinde tanımlıyor.
(link)
Kablo aktarımının da hiç hava direnci göstermeyecek şekilde gövdenin içinden gerçekleştiği Plasma bütün bu adımların toplamı olarak bir önceki modele göre %20 oranında daha aerodinamik.
(link)
Ve Ömür beyin itina ile monte ettirdiği elektrikli vites sistemi.. Tuşlara hatalı bassanızda zincirin ön ve arka dişlide çapraz geçişini engelleyen ve verdiğiniz vites komutuna uygun zincir basıncında geçen bir vites geçiş programına sahip işlemcisi var.
(link)
Neyse bu kadar bilgi yeter, buyrun resimler.. Detaylı teknik bilgiyi başka sitelerdende bakabilirsiniz.. İyi seyirler.. Ya ben bu makinaya dokundum bea
(link)
(link)
Bu 4 kolun her iki tarafındaki tuşlar aynı attırıcıyı idare ettiriyor. Yani sağ taraftaki her iki kolda arka vitesi idare ediyor böylece her türlü kullanım pozisyonunda vitesler elinizin altında. Sol taraftakilerde ön attırıcıyı tabiki.
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
Oğuz Bey'e yarış hayatında başarılar diliyor ve teşekkür ediyoruz.:rolleyes:
(link)
İşte Scott Plazma.. O bir hayal ürünü..
(link)
Plasma Scott’ın yeni zamana karşı ve triatlon bisikleti. Bisikletin en büyük özelliği kısaca saymak gerekirse en son nesil MP5 karbon tasarımının yanında gövdesinin yassılığı. Bisikletin bütün tasarımında havayı yarma konusunda nasıl ileri gidilebilir sorusu üzerinde durulmuş.
(link)
Bisikletin aerodinamisini arttırmak için 3 ana yöntem kullanılmış:
1) Bisiklet daha yassı bir şekilde tasarlanmış. Scott’ın belirttiğine göre Plasma doğrudan rakiplerinden 2mm daha yassı.
2) Alın borusu ve çatal birleşimi birbirine tamamen entegre şekilde tasarlanmış. Bu sayede alın borusu ve çatalın yekpâre bir görünüm kazanıp havayı da tek parçaymışlarcasına verimli bir şekilde yarmaları sağlanmış.
3) “Aerocarbon” çeki boruları tasarımı. Scott bunu kısaca “cleanest chainstay ever produced” şeklinde tanımlıyor.
(link)
Kablo aktarımının da hiç hava direnci göstermeyecek şekilde gövdenin içinden gerçekleştiği Plasma bütün bu adımların toplamı olarak bir önceki modele göre %20 oranında daha aerodinamik.
(link)
Ve Ömür beyin itina ile monte ettirdiği elektrikli vites sistemi.. Tuşlara hatalı bassanızda zincirin ön ve arka dişlide çapraz geçişini engelleyen ve verdiğiniz vites komutuna uygun zincir basıncında geçen bir vites geçiş programına sahip işlemcisi var.
(link)
Neyse bu kadar bilgi yeter, buyrun resimler.. Detaylı teknik bilgiyi başka sitelerdende bakabilirsiniz.. İyi seyirler.. Ya ben bu makinaya dokundum bea
(link)
(link)
Bu 4 kolun her iki tarafındaki tuşlar aynı attırıcıyı idare ettiriyor. Yani sağ taraftaki her iki kolda arka vitesi idare ediyor böylece her türlü kullanım pozisyonunda vitesler elinizin altında. Sol taraftakilerde ön attırıcıyı tabiki.
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
Oğuz Bey'e yarış hayatında başarılar diliyor ve teşekkür ediyoruz.:rolleyes:
(link)


